Sunday 16 February 2014

EDISI KANTOI .. BANJIR DI SABAH ... TV3 GUNA GAMBAR LAMA.


Setelah kisah banjir paling teruk pernah melanda Sabah tidak mendapat tempat di semua media arus perdana dihebahkan melalui blog dan laman sosial, kini TV3 cuba memaparkan geak kerja Pemuda UMNO Sabah kononnya sedang ligat dan cergas memberikan bantuan kemanusian kepada para mangsa banjir.

Kegiatan itu namun dapat dikesan oleh warga kita yang perihatin dengan menghantar beberapa keping gambar yang disnap terus dari kaca TV mereka ketika TV3 sedang menyiarkannya di Buliten Utama.

Gambar visual  tahun 2007 disiar ulang sebagai kisah terkini yang kononnya pihak Pemuda UMNO sedang berhempas pulas menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir yang berpunca daripada empangan Padas terlampau penuh menyebabkan air deras di Crocker Range mengakibatkan banjir di Tenom, Sabah.
.
Laporan Buletin TV3 berkaitan bantuan UMNO di Tenom dengan menggunakan rakaman video lama membuktikan TV3 adalah alat propaganda UMNO yang tiada kredibeliti dan integriti.

Memual dan memalukan!

35 comments:

  1. Apa nak kata menipu adalah sinonim dgn manifesto krja warga TV 3/4......gua kasi 9 kalu 10 terlalu lebeh dari tv Bashar syria.....kah....kah...kah....ABU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok la ba.. sikali skalla minippu. orang kita pun mimang sukka ditipu. kalau inda pun menipu ja kirja hari hari. yg panting bn tatap. mohon di kasi banjir yg libih mantop. gempa bumi buli juga. sabah utk sabahan! Hidup bn!

      Delete
  2. kalau x tipu buat fitnah plak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tibi 3 suku memang haramjadah ma..sama macam umno penipu.

      Delete
    2. kau cakap kt omakkau ke??? artikel ni dahla penipu fitnah pulak..

      Delete
  3. Pengikut-pengikut Imam Shafiee sudah tentulah hebat macam guru mereka, begitu juga Karl Marx murid-murid serta pengikut idoelogi nya mestilah macam dia takan macam orang hidup berugama, contoh yang nyata, Mao, Lenin, Enver Hoxha, Ceausescu dan Pol Pot, maka begitulah juga dengan ketua-ketua umporno takanlah pengikut mereka menjadi alim ulama yang muktabar atau pun jadi orang yang patuh kepada ajaran Islam, takkanlah pegikut mereka menjadi pendukung budaya dan bahasa nenek moyang. Sudah tentulah mereka hidup mengikut hawa nafsu dan menggunakan pelbagai cara dan tipu muslihat untuk mengumpulkan harta dan wang ringgit. Macam komunis juga mereka akan mensggunakan organisasi, badan-badan serta jentera-jentera yang mereka kuasai untuk menjayakan cita-cita kotor mereka dan menyekat serta menghapuskan penentang-penentang mereka!! Maka yang tertipu ialah pengikut mereka sendiri dan juga orang yang tidak berilmu serta tidak takut kepada pengadilan di akhirat.

    ReplyDelete
  4. mati itu pasti tapi belum ada manusia bangkit dari mati untuk menceritakan azab alam kematian kerana melakukan dosa didunia, tetapi semasa hidup ini harus senang,mewah,berkuasa dan kayaraya.

    ReplyDelete
  5. Kalau ada orang mati bangkit semula menceritakan kehidupan disyurga kerana dimasa hayatnya banyak melakukan amal kebaikan, sudah pasti yang hidup didunia akan berebut berbuat amal kebaikan.

    ReplyDelete
  6. Berita Tv3 ni mmg byk fitnah dan menipu-aku mmg dah lama boikot berita tv3 menipu dan fitnah-Elok tgk berita tv9-Pemberita kat tv3 tu pun ramai yg gay dan bapuk-KITA BOIKOT BERITA TV3

    ReplyDelete
  7. Kalau tak mampu datang ke Sabah buat liputan berita tak payahlah siar rakaman yang sudah basi.Kenapa tak siarkan rakaman lama hitam putih saja, sama juga menipu.Bila rakaman pun tipu , entah-entah isi berita yang pembaca berita baca tu pun karut marut menipu...hampeh..

    ReplyDelete
  8. Sebagai penjilat tegar umno tv3 akan buat apa sahaja.jika tak menipu c4 akan menanti mereka.kahkahkah

    ReplyDelete
  9. Maaflah. Bukan nak menyokong TV3. Tp di baju tu tertera logo 1 Malaysia, sedangkan gagasan 1 Malaysia dimulakan pada April tahun 2009. Macam mana tahun 2007 boleh ada dah logo tu? Bagi saya ini hanya kesilapan tarikh setting di kamera. Kalau masih ada sedikit harga diri, berhentilah buat fitnah sebegini supaya saya dan rakan2 tak terkongsi perkara fitnah ini dan secara tidak langsung dapat saham akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro. bolej tunjuk tang mana logo 1 malingsia??. Atau hang ni jenis suka fitnah orang/ buat dongeng.

      Delete
    2. jawabla danish irfan. akupon nak nengok jgk...

      Delete
    3. Oooooooooooooooooooo yg lambang dacing tu ker makna nyer 1 malingsia.danish.danish.menasihati mcm hebat.tapi diri sendiri tu yg menipu tak berdosa plak.agak agak ler.Tolong ler.....takder ker balaci yg skit cerodik yg bole berhujah.jgn ler anta yg mcm danish nie.dah ler bodoh,jahil plak tu.

      Delete
    4. 2007 Jamawi belum jadi Ketua Pemuda Umno

      Delete
  10. MUAHAHAHHAHHAHAHAHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    X dpt tipu rakyat kalau lebih bangang dari rakyat. Sama mcm BN dan macai2nya gak. Bangang.

    ReplyDelete
  11. jamawi jaafar tu dah jadi ketua pemuda UMNO tenom pada 2007 ke omakkau?????? lu orang ingat tv3 sebodoh lu org ke.. edit gambar tak siap... kenapalah bodoh sangat macai PR ni boleh percaya...

    ReplyDelete
  12. kenapa omakkau kaburkan logo 1 malaysia pada baju jamawi jaafar tu??????? OMAKKAU YANG KANTOI!!!!!!!

    KAHKAHAKAHAKAHALAHALAHALAHAOHAKAHAIAHAKSHSISHSJSHHSISHSIKLJHGAKKAHHAKHALHALHAKAKHSLSHSKSHSKKKKAHKAHKAHLAHLAHLAHKAHKAHLAHAKAHAJHKAHKAHKAHAKHA

    GELAK GULING2 SAMA OMAKKAU....

    ReplyDelete
  13. Apo ajo yg baik d buat krajaan n kroni semua harus d tntang...sobab pemimpin pemimpin fuckatan suci dr najis muhalazah kato eng guan......

    ReplyDelete
  14. yang aku tak paham jam tu menunjukkan 7 mlm kan pasal apa terang benderang?sedangkan di tenom ni jam 7 dah gelap gulita la!! lagipun tahun 2007 jamawi ni jawatan dia apa ya??? konpius aku? muka dia pun sama jak mcm yang aku jumpa minggu lepas.. Kalau tahun 2007... muka dia pasti lain sikitkan... tak tau la sapa yang tipu sapa tapi ALLAH lebih mengetahui kan... blogger omak kau tanggung dan jawablah dikubur kelak... patut ko tanyalah tuan punya badan bukan main hentam jak kan...

    ReplyDelete
  15. http://www.mazidulakmal.com/2014/02/tv3-menggunakan-visual-dikitar-semula.html
    baru ku tau muka sebenar blogger suka buat fitnah ni...... tak la cantik sangat... cari dosa sikit .... juling plak tu ....

    ReplyDelete
  16. Itu setting pada kamera saja, kalau tak percaya pergi la tengok sendiri.. kalau takde ilmu jangan nak fitnah.. aku tak sokong mana² pihak.. tapi itu adalah kesalahan setting pada kamera... Untuk bercakap tanpa ilmu adalah mudah.

    ReplyDelete
  17. Astagfirullahalazzim... sungguh banyak fitnah yang ko tabur blogger OMAKKAU!!

    insaf2 lah....

    http://www.mazidulakmal.com/2014/02/tv3-menggunakan-visual-dikitar-semula.html

    ReplyDelete
  18. Fitnah dah jadi darah daging perempuan OMAKKAU!! ni, banyak nanah dan najis.. Dah tak ada batas dosa dan pahala, harap-harap pintu taubat masih dibuka sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  19. JAMAWI JAAFAR pun BELUM jadi ketua pemuda pada 2007. Ni cuma salah setting timing dan tarikh. Tak payah nak pandai-pandai tabur fitnah. Wake up lah makcik non.

    ReplyDelete
  20. Ada pulak yg bg link mazidul.dia ni pun sama juga.upah mat motor naik hgway lepas tu cakap pelesit jalanraya.konon nak halalkan AES.mat motor siap demo depan sri pentas.macai tak pergi sekolah.kahkahkah

    ReplyDelete
  21. Tuhan dah bagi dia sakit sampai nyawa2 ikan dulu masih lagi nak buat fitnah bilalah nak mampos dia ni

    ReplyDelete
  22. Insaflah wahai saudara/saudari. Tu salah camera setting time jer. Bukalah minda.

    ReplyDelete
  23. anon 16.30 abih kalo mazidul upah/tipu jadi halal la pada korang untuk tipu? kok mazidul telan taik ko pon telan jugak la.. bangang.. kurang2 kes mazidul ada pengakuan/mohon maap.. korang ada? nih si peliwat jugak disokongnya.. bodoh biol..

    ReplyDelete
  24. huh....hahahaha...sibuk tuduh BN/TV3 menipu bagai la..ingatkn PR ni lebih baik..rupanya menipu fitnah bagai gak..takde pun nak mohon maaf bila dah kantoi...si puak pencacai PR..pun sedap aje menambah dosa sendiri...takde plak pencacai PR ni nak komen minta maaf ke apa ke..

    p/s kami rakyat masih sayangkan UMNO dan BN...kami tak perlukan PR yg hanya bercakap sahaja...

    http://www.mazidulakmal.com/2014/02/pengendali-blog-pro-pembangkang.html

    -smh-

    ReplyDelete
  25. agak2 lah nk menipu pun... tu kesilapan teknikal pada kamera... pelik btl lah PR ni... tahun 2007 ada banjir melanda tenom x... cuba check blk ada ke x? klau PR boleh spin jugak aku tabik spring lah

    ReplyDelete
  26. orang nak buat blog dia pun nak buat jugak........last last jadi goblok kihkihkihkih.........

    better sebarkan kebaikan agar proleh pahala dari sebarkan keburukan utk mendapat dosa.........astagfirullah...........

    ReplyDelete
  27. Kah kah kah kah........

    MACAI = Mempercayai Apasaja Cakap Anwar Ibrahim

    ReplyDelete
  28. wakakakakakakakakaakakaaaakakaakaka kulat doh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...