Monday 10 February 2014

DSAI DIHALANG MASUK JEPUN ... PENGANJUR FORUM AKUI AKAN KESILAPAN PIHAKNYA DAN MOHON MAAF SENDIRI SECARA BERDEPAN DENGAN DSAI.


Ini baru dinamakan pemimpin yang berjiwa besar  .. akaui sendiri kesilapan yang dilakukan oleh pihaknya ... ambil inisiatif turun ke Kuala Lumpur dari Tokyo untuk bertemu dengan DSAI semata-mata mohon ampun dan maaf atas kecuaian dan kesilapan pihaknya tanpa meletakkan beban kesalahan kepada diri DSAI.

Amat jauh nilai peribadi dan integriti antara pemimpin Jepun dengan pemimpin-pemimpin UMNO/BN.

Galakkan agar rakyat pandang ketimur iaitu Jepun/Korea Selatan tapi nilai-nilai murni yang dianuti oleh warga sana sedikit pun tidak diapalikasikan oleh para pemimpin UMNO/BN.

Yang mereka pakar dan pintar ialah buat bising dari jarak jauh . bila dicabar bersemuka dengan mengemukakan fakta dan bukti terus mencicit lari atau buat muka bodoh macam lembu kenyang.


Pengerusi Yayasan Keamanan Sasakawa (Sasakawa Peace Foundation), Jiro Hanyu bertemu secara empat mata dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini bagi meminta maaf selepas insiden larangan masuk ke Jepun Januari lalu.


Jiro mengakui bertanggungjawab di atas insiden tersebut kerana selaku penganjur, mereka harus memastikan semua berjalan lancar.


"Tapi saya adalah penganjur, saya harus bertanggungjawab atas kemelut yang berlaku.

15 comments:

  1. kalau percaya khabar angin dari umno rasis tidak dapat apa2 kecuali dosa kering....nah...dengar sendirilah penjelasan pihak yang jemput Dsai.

    ReplyDelete
  2. pemimpin negara dunia pertama, minda pun kelas pertama. pemimpin negara dunia ketiga, minda pun kelas ketiga

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi woi. ko jangan sebut kelas ketiga ketiga ni. Aku pun dapat ijazah kelas ketiga bidang sejarah je.

      -DSAI-

      Delete
  3. Keza where are you? Tolonglah defend komen negative yang you buat dahulu...Keza I miss your lousy comments...no substance at all...keza I nak ketawa nih...tapi tak ada komen-komen yang lawak macam you punya...cakap dulu baru selidik...dasar keza jenis bodoh nak mampos.....................................................................................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keza tengah menuntut ilmu mcm mana nak buat video sex lagi sekali untuk modal PRK Kajang

      Delete
    2. Don"t blame Keza...he is the stuckup umngok pretenders...ABU

      Delete
    3. keza dah ada balaci baru...pencacai yang guna nama 13569

      Delete
  4. Jangan kurang ajar dengan pemimpin majoriti pengundi ek! Bagero! Ptuuuuih!

    ReplyDelete
  5. Mat jepun ni tak kena sekat pula bila dia datang ziarah nak bagi pencerahan tatkala DSAI kena sekat pd Januari ke Jepun tu.....munkin dia bukan jemaah kera...jaan Jepun jadi no hal punya.....perkosa dn perkuda xtunjuk perasaan ka.....ABU

    ReplyDelete
  6. di jepun ada pemimpin yg berjiwa besar tapi di malaysia pemimpin semuanya berjiwa rakyat........

    ReplyDelete
  7. Jepun ni nak kena penampar Melayu kot? Kami PERKOSA braneey mateey! Kami akan sembelih ayam pulak kali niee..! Kah kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala butuh hang melayu melayu? ingat ni blog parti melayu ke umno? ingat. PKR parti hak sama rata. semua bangsa mcm2 ada.

      Delete
  8. hahahahaha. Pengerusi Sasakawa yg dtg mintak maap. Sila check latarbelakang yayasan sasakawa ni. kongsi gelap jepun.hahahah

    ReplyDelete
  9. dah pemimpin suci kita takmau minta maaf kat kerajaan BN ka? ka dia tuduh wisma putra yang campur tangan..

    ReplyDelete
  10. Orang yang ber integriti dan bersih laku nya , akan ber kumpulan dengan mereka mereka yang ber pemikiran sepertinya.

    Orang Jepun bertanggungjawab dan gah bangga akan maruah mereka , berbeza dengan umat umat kangkong yang melambak di tanahair kita ini.

    Fakta yang sedih untuk di terima.

    Apakah kita mahu berkumpulan dengan umat umat otak kangkong ???

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...