Thursday 25 February 2016

AKHIRNYA TEMBELANG SUDAH PECAH ..... GUAN ENG SAHKAN SINGKIR KHALID IBRAHIM SEBAGAI MB SELANGOR ADALAH AGENDA PKR DAN DIMINTA MENYOKONG TANPA BANYAK SOAL JAWAB..




Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mengakui parti PKR sebagai dalang konflik Langkah Kajang tahun 2013 yang menyaksikan Tan Sri Khalid Ibrahim disingkirkan dari parti sekaligus dari jawatan sebagai Dato' Menteri Besar Selangor.

" SEMASA TAN SRI KHALID DISINGKIR, KAMI (DAP) DIMINTA UNTUK SOKONG, DAN SEBAGAI KOMPONEN, KITA MENYOKONG TINDAKAN PKR ITU".

Pendedahan tersebut dinyatakan Guan Eng ekoran tidak berpuas hati dengan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, cuba mencampuri urusan pentadbiran kerajaan Pulau Pinang memecat Dua ADUN PKR dari syarikat milik kerajaan negeri.

“Khalid dipecat selepas beliau tidak melaksanakan keputusan yang dibuat PKR, dan DAP menghormati keputusan mereka mengenai perkara itu.

“Mengapa PKR tidak menyokong kami sekarang? Ia keadaan yang sama. Sekarang mereka (PKR) cuba minta dikembalikan semula jawatan mereka (2 Adun)," kata Guan Eng.

Guan Eng berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kritikan PKR terhadapnya kerana memecat Adun Kebun Bunga Cheah Kah Peng dan Adun Bukit Tengah Ong Chin Wen daripada ahli lembaga pengarah Perbadanan Bukit Bendera dan investPenang serta Island Golf Properties Bhd.

Island Golf adalah anak syarikat cabang pelaburan kerajaan negeri milik Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang dan Guan Eng merupakan pengerusi kepada semua agensi itu.

Pemuda PKR Pulau Pinang menyifatkan tindakan Guan Eng itu sebagai tidak matang, autokratik dan tidak adil, serta politik dendam.

43 comments:

  1. Laaa.xkan omakkau xtau. Mmgla agenda pkr sbb khalid degil xnk dgr ckp pkr,die lebih ske ikut cara sendiri dan mesra bn.. Pkr suruh buat lain tp khalid berdegil buat lain.xkn nk simpan lg mb mcmtu..buangla..Apalah omakkau dan geng walakontol lembab sgt xfhm2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lg khalid ske mbazir bayar gaji fekah je bjuta tu..

      Delete
    2. sebab paling besar PKR pecat kolid kerana menyampah tengok Omak Kao asyik melekat kat kolid...

      tak kira kat mana...asal jumpa kolid Omak musti mengendeng...macam nak sesuatu...

      kahkahkah...sian Omak kempunan...

      Delete
    3. DAPigs 'BALAS DENDAM' SECARA BESAR - BESARAN!!!

      Hakikatnya jelas. Kot kalau itu pun masih ramai orang tak nampak, kita pun tak tau nak kata apa la. Tindakan puak - puak DAPigs ni nampak sangat yang diorang nak jadi 'Abang Besar' dalam Pakatan.

      Pantang kalau ada je mana - mana pihak yang kurang setuju atau membantah tindakan yang diorang lakukan, pasti puak - puak DAPigs tu akan 'Membalas Dendam' secara subversif.

      Jika sebelum ini, PAS menjadi mangsa kerakusan kuasa puak - puak DAPigs tu sehingga menyebabkan parti itu hancur. Maka tak mustahil jika PKR juga akan menerima nasib yang sama.

      Kalau kita tengok senario semasa, memang kita boleh nampak gerakan - gerakan yang cuba dilaksanakan oleh puak - puak DAPigs tu bagi memenuhi kepentingan agenda Chauvanist diorang.

      Di Selangor, puak - puak DAPigs tu dilaporkan sedang menyusun gerak kerja untuk merampas pentadbiran Rejim Pakatan Negeri dengan mencalonkan wakil Melayu sebagai Menteri Besar.

      Di Pulau Pinang, DAPigs dah pun mengambil tindakan memecat dua orang ADUN PKR dari syarikat GLC hanya dengan alasan KONONnya mereka telah 'Memungkiri Janji' yang dibuat.

      Di Negeri - Negeri lain, puak - puak DAPigs tu mempergunakan parti 'Kuali' pimpinan Mat Sabu untuk merampas kerusi - kerusi yang ditandingi serta dimiliki wakil PAS pada ketika ini.

      Dan yang terbaru, gerakan subversif DAPigs ni dilaporkan sedang berkembang luas ke kawasan - kawasan PKR pulak. Terutama diberada bawah kawasan jajahan Rejim DAPigs Pulau Pinang.
      KUALA LUMPUR – PKR bakal ‘ditelan’ dan mengalami nasib yang sama seperti Pas jika masih kekal menjalin kerjasama dengan DAP dalam pakatan pembangkang.
      Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan (foto) berkata, beliau difahamkan DAP akan meletakkan calon-calon mereka di lima kawasan PKR di Pulau Pinang pada pilihan raya umum akan datang.
      “Langkah tersebut jelas membuktikan DAP secara halus cuba memonopoli Pulau Pinang dan sanggup bertindak kejam menyingkirkan PKR walaupun menyedari parti itu bersama dalam pembangkang.

      “Dalam situasi ini, PKR tidak ubah se­perti ‘macai’ kerana kepemimpinan mereka langsung tiada peluang untuk membuat sebarang keputusan di peringkat negeri itu,” katanya.
      Nah! Tidakkah itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni sedang mengatur gerak langkah untuk menguasai pentadbiran Negara melalui perencanaan agenda subversif mereka? Kalau dah dasar Chauvanist tu, maka Chauvanist la jugak!!!

      Delete
    4. Ko ni asyik Dapig dapig tapi beli Pad untuk anak bini bila datang haid tetap kedai Cina Dap juga, VODO vunya vurang

      Delete
  2. entah apa ka bodoh Omak ni...satu donia tahu itu hal PKR...

    tak abis2 bodoh melantun-lantun sejak pakai tudung hijau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PARTI 'KUALI' PULAK PAKAT 'BELASAH' AZMIN!!!

      Haduyai!!! Memang malang sungguh nasib Si Menteri Besar Selangor ni. Lepas sorang - sorang jadikan dia sebagai sasaran. Ramai betul orang yang dengki dengan dia rupanya ye tak.

      Kalau sebelum ni, skandal dia dibongkar satu persatu kepada khalayak umum. Lepas tu dia bantai pulak cari gaduh dengan Si Tokong DAPigs yang telah memecat dua orang ADUN dari PKR.

      Sekarang, puak - puak parti 'Kuali' di Selangor pulak serang Si Menteri Besar Selangor tu dengan mendakwa kononnya tindakan yang dilakukan terhadap Si Tokong DAPigs tu tidak wajar.

      Dari kenyataan yang dibuat seolah - olah memberi gambaran kepada bahawa tindakan yang dibuat oleh Si Menteri Besar Selangor tu membelakangi keutamaan dalam Pakatan Haprak tu.
      “Saya rasa mungkin pendapat Azmin dari segi parti tapi dia kena dahulukan diri dia sebagai Menteri Besar dan Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri, tetapi dari segi Pakatan Harapan tak cantik la," katanya.
      Apabila ditanya sama ada tindakan Azmin itu sepatutnya berlaku, beliau menjawab "sebaik-baiknya tidak patut berlaku,” secara ringkas.
      Soalnya, kenapa pemimpin parti 'Kuali' tu hanya nampak kesalahan Si Menteri Besar Selangor tu sedangkan yang mula - mula timbulkan masalah tu adalah dikalangan puak - puak DAPigs?

      Walhal Si Menteri Besar Selangor tu hanya sekadar mahu menegakkan dasar perjuangan parti dia yang (KONONNYA) mendokong Kebebasan Hak Bersuara dikalangan wakil rakyatnya.

      Seperti mana yang dijelaskan oleh Si Menteri Besar Selangor tu sebelum ini, soal pemcatan dua orang ADUN PKR tu perlu dilakukan dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Haprak.

      Tapi, kenapa semua orang hanya menyalahkan Si Menteri Besar Selangor tu seorang sedangkan dia cuma menyokong tindakan yang dilakukan oleh dua orang ADUN dari parti dia sendiri?

      Itu membuktikan bahawa puak - puak parti 'Kuali' ni lebih 'Kow Tow' kepada DAPigs jika nak dibandingkan dengan PKR. Jadi, takde la kita tak heran sangat kenapa diorang sokong tindakan Si Tokong DAPigs tu dan membelasah Menteri Besar Selangor secara terbuka!!!

      Delete
  3. ISU BALAK SELANGOR

    PROJEK JAJARAN TALIAN PENGHANTARAN ELEKTRIK 275/132 DARI PMU MAHKOTA CHERAS KE PMU MAHKOTA CHERAS HARTAMAS DAN PROJEK TALIAN PENGHANTARAN ELEKTRIK 275KV (1,000 MVA) PMU BUKIT TAREK KE PMU CHUBADAK (UBAHAN TALIAN)

    Jabatan Perhutanan Negeri Selangor menegaskan bahawa Dato’ Menteri Besar dan Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) tidak terlibat dalam proses membuat penilaian ke atas mana mana permohonan yang diterima oleh JPNS untuk tujuan ini.

    JPNS juga ingin mengulangi komitmen Jabatan untuk menjamin proses yang terbuka dan telus dalam mengamalkan sistem pengurusan hutan secara berkekalan selaras dengan dasar Kerajaan Negeri yang berteraskan kebertanggungjawaban, ketelusan dan keterbukaan.

    DR. MOHD PUAT BIN DAHALAN
    Pengarah Perhutanan Negeri Selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli PKR dipecat Dari jawatan Penang dan PAN Cable TV senyap. Betullah PAN Imayam adalah talibarut DAP

      Lim Guan Eng Tamatkan Khidmat Dua ADUN PKR

      SHAH ALAM – Dua daripada lima wakil rakyat PKR yang tidak mengundi dalam usul tambakan laut pada sidang Dun Pulau Pinang tahun lalu ditamatkan perkhidmatan sebagai pengarah dalam syarikat berkaitan kerajaan negeri (GLC) negeri itu.

      Memetik laporan sebuah portal, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, pihaknya sudah tidak mempunyai keyakinan dua Adun tersebut dapat berfungsi secara profesional dan berkesan.

      “Apabila anda hilang keyakinan terhadap seseorang yang bersetuju dengan anda dan kemudian memungkiri janji mereka, bagaimana mereka boleh berfungsi dengan berkesan dan secara profesional, terutamanya apabila saya jadi pengerusi,” katanya.

      Adun Bukit Tengah, Ong Chin Wen, telah ditamatkan khidmatnya sebagai pengarah Penang Invest dan Island Golf Properties Bhd, sebuah anak syarikat Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang.

      Sementara Adun Kebun Bunga, Cheah Kah Peng ditamatkan khidmatnya sebagai pengarah di Perbadanan Bukit Bendera.

      Namun menurut Guan Eng, tiga lagi Adun PKR, Lee Khai Loon (Machang Bubok), T Jayabalan (Batu Uban) dan Norlela Ariffin (Penanti) yang juga berkecuali daripada mengundi menentang usul Umno itu tidak terjejas.

      Chin Wen mengesahkan menerima surat penamatan khidmatnya itu tetapi enggan mengulas lanjut sementara Kah Peng masih belum mengulas mengenai perkara itu.

      Guan Eng menjelaskan bahawa kedua-duanya menimbulkan kemarahan rakan-rakan mereka dalam kerajaan negeri apabila mereka sebelum ini telah bersetuju untuk tidak menyokong usul Umno, yang dibentangkan oleh Adun Pulau Betong, Muhammad Farid Saad November tahun lepas.

      Delete
  4. Last2 gaduh punya gaduh nanti kuaq kenyataan Pakatan Harapan tak wujud lagi... abis UMNO menang lagi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Haprak

      Delete
    2. Bukti Terbaru PAN Imayam adalah talibarut DAP

      Sanggup sabotage PKR hanya untuk medapat berkat DAP


      Parti PAN bela Lim Guan Eng Kutuk Azmin


      PETALING JAYA: Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tidak sepatutnya mencampuri urusan pentadbiran kerajaan Pulau Pinang.

      Ahli Jawatankuasa Kerja Parti Amanah Negara (AMANAH), Saari Sungib berkata, perselisihan faham antara Azmin dengan Lim Guan Eng berhubung pengguguran dua wakil PKR Pulau Pinang daripada lembaga pengarah syarikat berkaitan kerajaan negeri (LGC) akan menjejaskan pandangan rakyat terhadap Pakatan Harapan.

      “Saya rasa mungkin pendapat Azmin dari segi parti tapi dia kena dahulukan diri dia sebagai Menteri Besar dan Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri, tetapi dari segi Pakatan Harapan tak cantik la.

      “(Adakah tindakan Azmin itu sepatutnya berlaku?) sebaik-baiknya tidak patut berlaku,” katanya kepada FMT.

      Sehubungan itu, Ahli Dewan Undangan Ndegeri (ADUN) Hulu Kelang mencadangkan supaya perkara sama melibatkan perbezaan pendapat sesama pemimpin pembangkang terutamanya Pakatan Harapan tidak lagi berulang.

      “Jadi saya mencadangkan agar tidak diteruskan lagi (perselisihan faham). Kalau perlu Majlis Presiden Pakatan Harapan bertemu dan menyelesaikan masalah yang berlaku.

      “Sebelum ini dalam kongres Pakatan Harapan telah ditetapkan beberapa peraturan, sebarang pandangan dan perbezaan hendaklah diselesaikan secara tertutup. Saya harap Majlis Pakatan Harapan menyelesaikan masalah yang berlaku untuk mengelak kekeliruan di kalangan rakyat,” katanya.

      Sementara itu, ADUN Sekincan, Ng Sue Lim berkata, perselisihan faham antara Azmin dan Guan Eng merupakan perkara biasa, malah, ia tidak perlu diperbesarkan.

      “Ia perkara biasa, setiap pemimpin kadang-kadang mempunyai perbezaan pandangan malah ia tidaklah membawa kepada perpecahan parti,” katanya. - FMT

      Delete
  5. Menyampah aku macai pas ni ..perasan kuat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolak hudud x kisah
      Islam demokrat x kisah
      Nak murtad lg x kisah
      Lgbt...yummy
      Mana iman macai2 pas ni

      Delete
    2. Tolak hudud x kisah
      Islam demokrat x kisah
      Nak murtad lg x kisah
      Lgbt...yummy
      Mana iman macai2 pas ni

      Delete
    3. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  6. Ketua penipu dan.pembohong aljuboori...rafizi minta sokongan dengan DAP bapak penyangak dan bapak putar belit...mme dah padan ssggt la tu bila penipu jumpa penyangak.... ahaksss tahniah lah pada rakyat selangork...kena goreng dng si penipu dan penyangak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasnul PAN akan menfitnah siapa sahaja yg tak bersetuju dengan DAP sebagai tidak solat. Dah lah PKR Fitnah TSKI, PAN Taliba-Root DAP tanbah lagi fitnah.

      Woiiiiiiii Periuk Leper, cukup2 la fitnah

      Akhirnya PKR, Saifuddin mengaku fitnah saya, kata Khalid Ibrahim

      BANGI, Ahad – Kes saman fitnah bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, terhadap Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution, selesai secara baik, kelmarin.

      Namun, penyelesaian itu membuka pekung PKR dan Saifuddin setelah kedua-duanya mengaku melakukan fitnah terhadap Ahli Parlimen Bandar Tun Razak yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Pelabuhan Klang itu, sehingga menjatuhkan Abdul Khalid daripada kerusi Menteri Besar.

      Mengakui teramat kecewa dengan fitnah mengaibkan yang disebarkan itu, Abdul Khalid dalam kenyataan media hari ini, berkata:

      “Mahkamah Tinggi Shah Alam merekodkan Penghakiman Persetujuan dimana Dato’ Saifudin selaku Defendan Pertama dan PKR Defendan Kedua telah menyatakan rasa kesal mereka dan memohon maaf kerana mengeluarkan dan mengedarkan satu laporan 91 muka surat yang mengandungi pelbagai tuduhan fitnah terhadap saya.

      “Mereka mengakui bahawa laporan tersebut telah dikeluarkan dan diedarkan bagi menjelaskan mengapa saya perlu dilucutkan dari jawatan Menteri Besar Selangor dan bukanlah satu bukti muktamad bahawa saya telah melakukan kesalahan seperti fitnah yang disebut.

      “Mereka turut menyatakan rasa kesal dan mengakui bahawa penyataan di dalam laporan tersebut tidak sepatutnya diperkatakan serta memberi akujanji tidak akan mengulangi tuduhan serta fitnah tersebut.”

      Abdul Khalid berkata, sebagai seorang Islam beliau menerima pernyataan maaf dan kesal PKR serta Saifuddin, sama seperti kes-kes lain beliau berlapang dada dengan tidak mahu memanjangkan persengketaan jika pihak yang membuat fitnah itu mengakui kesilapan mereka.

      “Pada saya penyataan maaf sudah mencukupi untuk menebus maruah saya yang tercalar dengan fitnah-fitnah yang dilemparkan.

      “Saya akui, kes yang terakhir ini telah memberi tamparan yang amat hebat kepada saya dan pasukan saya di pejabat Menteri Besar yang sentiasa mementingkan amalan berteraskan ketelusan, pertanggungjawaban, dan kemahiran pengurusan selama saya menerajui pentadbiran kerajaan Negeri Selangor.

      “Tidak dinafikan juga bahawa kami berasa amat kecewa kerana ditewaskan oleh fitnah meskipun setelah bekerja keras selama 6 tahun melakukan reformasi pentadbiran khusus untuk kesejahteraan rakyat.

      “Langkah Kajang telah berjaya mengaibkan saya yang akhirnya menyebabkan saya kehilangan jawatan. Namun, lebih malang lagi, strategi politik yang tidak bermoral ini telah turut menyebabkan keretakan dalam pemuafakatan antara parti komponen Pakatan Rakyat akibat sikap politik retorik dan hipokrit.

      “Akibatnya PAS – sebuah parti politik yang mempunyai kekuatan “grassroots” dan tenaga mereka kongsi sepenuhnya pada setiap pilihan raya – telah diketepikan dan dipecah-belahkan; bahkan pemimpin mereka turut terpalit dan diaibkan.

      “Permainan politik yang begitu dasyat ini hanya merugikan rakyat terutama di Selangor di mana isu-isu pokok telah diabaikan. Penstrukturan Air Selangor masih belum dapat dilakukan dengan lancar sebagaimana sepatutnya, tanah Selangor diserahkan kembali kepada golongan “rentier” yang hanya mengaut laba atas angin, masalah sampah masih berleluasa serta halatuju pentadbiran negeri yang masih kabur,” katanya.

      Delete
    2. Kerana mahukan imbuhan, PAN Imayam menjadi talibarut kurang AMANAH

      Orang Melayu Islam dihalau, dinista dan dicerca di Pulau Pinang. Mana Mat Sabu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Baling mic saja tau, orang negeri sendiri jadi bagai orang Palestine di Gaza.

      Jika undi diberi kepada DAP dan PAN alangkan kampung2 melayu lain, Pulai Condong Kelantan mungkin akan digadai oleh mereka bila menang nanti.

      Satu Persatu Kampung Melayu Dirobohkan Sebaik Sahaja Lim Berkuasa Di Pulau Pinang

      AIDCNews – 17/12/15 –Satu persatu kampung Melayu dirobohkan di Pulau Pinang sebaik sahaja Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri sebagai Ketua Menteri.

      Perkara itu didedahkan oleh Syed Imran Syed Ahmad dalam blognya, Kuda Ranggi.

      Berikut tulisan Syed Imran bertarikh pada 4 September 2009 bertajuk “Tanjong To’kong – secebis kisah”

      Satu demi satu kampung Melayu hilang atas nama pembangunan. Projek-projek pembangunan yang dilaksanakan atas tapak bekas perkampungan Melayu di Pulau Pinang disempurnakan oleh kedua-dua pihak, iaitu pemaju swasta dan agensi pemerintah atau syarikat berkaitan kerajaan.

      Di kawasan bandar raya George Town, tiada lagi perkampungan Melayu dalam erti kata yang sebenar. Yang masih tegak tetapi tidak semestinya tidak akan rebah ialah beberapa buah kampung kecil seperti Kampung Makam (wakaf Sheikh Kassim) dan saki baki perkampungan Melayu di Tanjong Tokong.

      Di mukim Kelawai, umpamanya, kampung Melayu termasuk yang berada di sepanjang pantai yang kini terkenal dengan Plaza Gurney, Hotel G, Hotel Gurney dan Hotel Evergreen Laurel telah lama berkubur.

      Antara Kelawai dan Tanjong Bunga, kampung Melayu yang sebenarnya hanya wujud di Tanjong Tokong kerana beberapa buah kampung di Bagan Jermal, Bagan Atas dan Tanjong Tokong sendiri telah hilang ditelan pembangunan.

      Kampung Melayu Tanjong Tokong adalah antara perkampungan Melayu yang awal wujud di Pulau Pinang. Semasa nakhoda kapal Syarikat Hindia Timur atau East India Company (EIC) bernama Francis Light mendarat di Tanjong Penaga (dekat Padang Kota Lama), kampung Melayu Tanjong Tokong sudah pun wujud. Ia bukan sebuah kampung yang dibuka selepas kedatangan Inggeris pada tahun 1786 tetapi jauh lebih awal. Ia adalah warisan bangsa.

      Malangnya, atas nama pembangunan, satu demi satu kampung Melayu antara Kelawai dan Tanjong Bunga dilenyapkan. Kini nasib perkampungan Melayu Tanjong Tokong berada dihujung tanduk.

      Kerajaan Persekutuan telah membuat keputusan untuk membangun semula Tanjong Tokong dan tugas itu diserahkan kepada UDA Holdings Bhd. Penduduk kampung dilabelkan sebagai setinggan sedangkan nenek moyang mereka telah menghuni perkampungan itu sejak 200 tahun lalu. Inilah nasib kampung-kampung Melayu di Pulau Pinang.

      Musibah yang menimpa Kampung Buah Pala sebenarnya telah dialami jauh lebih awal oleh beberapa buah kampung Melayu termasuk di Ayer Itam, Kampung Rawa, Kampung Rawana, Jelutong, Sungai Nibong, Gelugor dan Bayan Lepas.

      Pembangunan semula perkampungan Melayu Tanjong Tokong dikatakan akan menelan belanja 800 juta ringgit hingga satu bilion ringgit. UDA Holdings menjangkakan pembangunan semula itu akan dapat dilaksanakan antara lapan hingga 10 tahun dalam empat fasa, membabitkan pembangunan bercampur rumah kediaman dan unit-unit komersil. Keseluruhan projek pembangunan itu membabitkan kawasan seluas 30 hektar termasuk tanah pantai (laut) yang dipulih guna.

      Cadangan pembanguna semula itu membabitkan 870 keluarga yang akan dan telah dipindahkan ke penempatan sementara secara berperingkat. Menurut laporan media, 250 keluarga telahpun dipindahkan pada tahun 2007 yang membolehkan fasa pertama projek berkenaan dimulakan.

      Yang pasti, pembangunan semula perkampungan Melayu Tanjong Tokong akan sekali gus melenyapkan sebuah kampung tersusun yang menjadi lambang warisan Melayu Pulau Pinang kerana kampung-kampung lain dalam kawasan bandar raya dan pinggir bandar sudah menjadi sejarah.

      Delete
  7. Lepas PRU 14 nanti PAS yang akan menentukan pakatan mana yang akan membentuk kerajaan. Pakatan mana yang akan PAS pilih BN atau PH?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Flashback 2014 dari website ISMA

      http://www.ismaweb.net/2014/08/khalid-pencetus-kesepakatan-melayu-mendaulatkan-islam-di-selangor/

      Khalid, pencetus kesepakatan Melayu mendaulatkan Islam di Selangor

      Krisis politik yang berlaku di Selangor pada hari ini benar-benar merunsingkan. Kemelut politik yang melanda kerajaan negeri Selangor kini mula menampakkan agenda peribadi individu tertentu. Tanpa perlu berselindung, individu itu adalah Anwar Ibrahim.

      Pemecatan Khalid daripada PKR adalah kerana beliau tidak mahu mengikut telunjuk Anwar Ibrahim yang mempunyai kepentingan sendiri di dalam parti. Bermula daripada ‘langkah kajang’ segalanya telah disusun atur dengan begitu cantik untuk mengantikan Khalid Ibrahim dengan Anwar Ibrahim.

      Khalid Ibrahim sepanjang menjadi Menteri Besar Selangor, dilihat sebagai seorang pemimpin yang punya karisma tersendiri. Seorang pemimpin yang berprinsip, bijak dalam urusan tadbir negeri, serta paling penting seorang yang telus. Walaupun dilihat keseorangan tanpa sokongan PKR yang memecatnya serta merta, tetapi sebenarnya ramai yang menyokong beliau.

      Jika ramai orang berbicara tentang kesepakatan, inilah masanya. Sultan telah perkenan Khalid kekal sebagai MB Selangor, dewan Ulama Pas juga secara terbuka telah menyokong Khalid melalui siri-siri kenyataan mereka, kenyataan TPM (Timbalan Perdana Menteri) yang terbaru menyokong Khalid juga adalah tanda kepada persepakatan ini. Apa tunggu lagi? Khalid adalah pencetus dan Selangor adalah negerinya.

      Diharap, dengan persepakatan ini akan membendung hasrat sesat mereka yang mahu meminda undang-undang tubuh negeri yang cuba mengurangkan kuasa Islam, Melayu dan Raja di negeri Selangor. Sama-samalah kita bersepakat untuk kemaslahatan Islam di bumi Selangor ini.

      Melayu Sepakat, Islam Berdaulat!

      Adam Ihsan
      Aktivis ISMA

      Delete
  8. Pembangkang semua sama ja, kaki gaduh. At last umno jugak yg menang pru. Rakyat dah bosan dgn pembangkang yg tak henti2 berkelahi,, mcmna nak perintah negara menjadi aman,,,bn lah perintah malaysia lagi lps pru14 nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan sokong DAP dan PAN. Jika orang melayu menyokong DAP dan Parti PAN Pimpinan Mic Sabu Al Selfie maka nasib malang Melayu Pulau Pinang contohnya di Batu Feringhi akan dialami oleh orang2 melayu.

      Orang Melayu di Pulau Pinang dihalau, dinista dimaki dll. Tapi apa parti pimpinan Mic Sabu Buat????? Mereka gembira dalam diam. Ksealahan rakyat marhaen ini hanya satu. Mereka berugama Islam dan berketurunan melayu.

      Tidak pelik jika orang2 kampung Pulai Chondong Kelantan akan menerima nasib yg sama bagai melayu Penang

      http://www.ismaweb.net/2015/08/dihalau-tanpa-pampasan-penduduk-kampung-mutiara-tuntut-pembelaan/

      Dihalau tanpa pampasan, penduduk Kampung Mutiara tuntut pembelaan

      BANGI, Isnin – Penduduk Melayu Kampung Mutiara, Batu Feringghi merayu kepada mana-mana pihak untuk tampil membantu mereka mendapatkan pembelaan apabila mereka kini dihalau keluar oleh pemilik tanah tanpa sebarang pampasan.

      Ini berikutan notis pengusiran mereka dari kampung tersebut yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Seorang penduduk kampung, Latipah Din, 56 berkata mereka telah mengambil keputusan untuk mempertahankan kampung warisan tersebut sehingga ke titisan darah yang terakhir.

      “Kami penduduk kampung Mutiara berasal dari penempatan dari kawasan tanah di Hotel Park Royal kemudian dihalau untuk tinggal di atas bukit. Kemudian mereka nak halau kami macam anjing untuk keluar dari rumah tanpa memberikan sebarang pampasan pun pada kami.

      “Di manakah kami, anak-anak dan ibu bapa kami akan duduk sekiranya rumah kami dirobohkan? Tolonglah bantu kami. Wahai tuan tanah bukalah hati dan mata kamu, kasihanilah kami penduduk kampung Batu Feringghi,” katanya lapor sebuah portal.

      Manakala Ishamudin Saaid pula berkata tindakan pemilik tanah yang mahu meroboh mereka disifatkan sebagai tidak berperikemanusian.

      “Kami penduduk kampung mengadakan perhimpunan bagi menyatakan rasa tidak puas hati kami terhadap tuan tanah yang tidak berperikemanusian dan kami akan berhimpun untuk mempertahankan kampung kami.

      “Walau apapun yang terjadi kami tidak akan berundur dan akan berjuang sehabis-habisan. Hidup kampung Melayu Batu Feringghi biar putih mata jangan putih tulang, lawan tetap lawan,” katanya.

      Lebih 1000 penduduk membuat bantahan secara aman sejak semalam apabila pemilik tanah berkeras mahu meroboh kesemua rumah mereka.

      Delete
  9. padan muka PKR, ludah ke langit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mufti Pahang terkilan dengan orang Islam dalam DAP

      BANGI, Selasa – Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman melahirkan rasa terkilannya kepada sebahagian orang Melayu, Islam dalam parti rasis dan cauvinis DAP yang mengancam untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) berhubung dengan teks khutbah Aidiladha lalu.

      Beliau berkata, kandungan teks khutbah berkenaan adalah merupakan satu nasihat kepada umat Islam supaya bersatu dan bukannya bersama dengan pihak yang secara terang mencabar Islam.

      Oleh itu, beliau menyifatkan tindakan beberapa orang Islam dalam DAP itu sebagai lebih mengutamakan dasar parti itu dan tidak menghormati institusi Islam.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      “Saya rasa terkilan dengan orang Islam dalam DAP, sepatutnya mereka kena mempertahankan ahli agama dan institusi Islam ini, namun mereka pula ingin menyaman kami dan meminta kami memohon maaf,” katanya lapor Utusan Malaysia hari ini.

      Beliau juga berkata, kandungan teks khutbah berkenaan adalah benar dan bukannya berbaur fitnah kerana telah dirujuk dalam al-Quran iaitu ayat 28, Surah Ali Imran.

      “Jelas dalam al-Quran, larangan untuk orang mukmin berpihak kepada orang kafir dan menjadikan mereka teman setia dengan meninggalkan orang mukmin.

      BACA: Isma sokong Mufti Pahang tidak tunduk dengan DAP

      “Kalau kita lihat dalam beberapa isu seperti hudud sebelum ini, mereka menentangnya yang bermakna menolak hukum Islam sedangkan Islam tidak pernah me nafikan hak orang lain walaupun Islam adalah agama Persekutuan di Malaysia,” katanya.

      Sehubungan dengan itu, pihaknya tidak gentar dengan ancaman DAP untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak berkuasa agama negeri.

      “Kita tidak akan tunduk kepada pihak yang mahu jabatan ini memohon maaf dan menarik balik teks khutbah Aidiladha itu.

      “Sepatutnya mereka yang memohon maaf terlebih dahulu kerana campur tangan dalam hal ehwal Islam seperti pelaksanaan hudud di Kelantan,” katanya kepada Utusan Malaysia.

      BACA: KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      Sementara itu, khutbah Aidiladha yang dikeluarkan oleh Jabatan Mufti Negeri Pahang untuk kegunaan para khatib antara lain menyebut:

      “Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti parti Umno, Pas, PKR dan ditambah parti baru yang di namakan Gerakan Harapan Baru (GHB) malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terang menentang Islam.

      “Sepatutnya umat Islam bergabung dan bersatu suara walaupun berlainan dasar politik mereka,” kata khutbah itu

      Sebelum ini, Pengerusi DAP Pahang, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji, berkata pihaknya memberikan tempoh lima hari kepada JAIP untuk meminta maaf atas kandungan khutbah Aidiladaha berkenaan dan sekiranya tidak, pihaknya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan saman terhadap JAIP.

      “Kandungan dalam khutbah Ai diladha bukan hasutan seperti didakwa DAP tetapi kita hendak berdakwah dan memberitahu ke pada orang Islam lain mengenai perkara yang sudah dinyatakan dalam al-Quran,” kata Abdul Rahman.

      Delete
  10. Bosan betui dgn walakontol2 ni kopipes je keje nye pemalas buduh pulak tu apa le bangap punya manusia geng2 walakontol ni.otak xblh bfikir kot sbb dah tiap hari tgk video german.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa ni cerita Palestine di Malaysia. Orang Melayu Penang ditindas oleh regime DAP.

      Jika PAN dan DAP menang habislah penoreh getah, pesawah, nelayan. Nasib mereka akan sama dengan rakyat Marhaen di Penang


      Satu per satu Melayu Islam dihalau dari Pulau Pinang. Weiiiii Mic Sabu Al Selfie Amoy anak Penang Khianat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Air mata penderitaan orang melayu di mata kamu tak da nilai. Woiii Babi PAN Imayam kao dengaq tak!!!!!!!!!!!!!!!! Yang penting DAP Happy. Melayu makan pasir pun dont care.

      https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/16/lagi-kampung-melayu-di-pulau-pinang-bakal-lenyap/

      Lagi Kampung Melayu Di Pulau Pinang Bakal Lenyap?

      GEORGE TOWN- Sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, Sungai Pinang di sini bakal lenyap selepas penduduk di situ dimaklumkan kawasan berkenaan akan dibangunkan semula oleh pemaju.

      Kampung berkenaan yang terletak berhampiran bandaraya George Town di sini wujud sejak 1960-an dan menempatkan kira-kira 5,000 penduduk.

      Pengerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang, Ibrahim Din berkata terdapat 102 buah rumah teres dan 102 rumah jenis sebuah di kawasan berkenaan yang dibina atas milik Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dipercayai terlibat dalam projek pembangunan semula di situ.

      “Tanah itu adalah milik seorang individu dan kerajaan Pusat yang diterajui perdana menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein ketika itu memberikan sejumlah wang untuk membina rumah di kawasan berkenaan bagi membantu orang Melayu yang tidak mempunyai rumah.

      “Pemilik tanah itu bersetuju menjadikan kawasan berkenaan sebagai tanah rizab orang Melayu dan Majlis Perbandaraan Pulau Pinang (MPPP) ketika itu dilantik sebagai pemegang tanah terbabit,” dakwanya.

      Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, Ibrahim yang juga tinggal di Kampung Selut berkata penduduk di situ telah beberapa kali berhubung dengan MBPP untuk membeli rumah-rumah berkenaan daripada pihak berkuasa tempatan (PBT) itu, bagaimanapun tidak berjaya ekoran pihak berkenaan enggan menjualnya.

      “Selepas beberapa perbincangan hanya pemilik rumah sebuah-sebuah dapat membeli rumah manakala mereka yang tinggal di rumah teres masih menyewa dan kami membayar RM70 sebulan,” katanya.

      Beliau berkata sejak awal tahun ini, penduduk rumah teres di situ mula bimbang kerana mereka dimaklumkan MBPP menerusi pemaju akan membangunkan semula kawasan berkenaan dengan pembinaan rumah pelbagai jenis termasuk di kawasan penempatan rumah sebuah-sebuah di situ.

      “Pada Jun lepas MBPP telah menghantar surat kaji selidik kepada penduduk bagi cadangan untuk membangunkan semula kawasan berkenaan dan semua penduduk menerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang membuat surat membantah cadangan terbabit.

      “Kami memang membantah sekeras-kerasnya kerana kampung itu adalah tempat kami malah kami juga tidak dimaklumkan mengenai nasib penduduk di sini jika pembangunan semula dibangunkan. Kami berharap ada pihak yang dapat tampil membantu penduduk di sini,” katanya.

      Ibrahim berkata penduduk di situ ada menghantar surat untuk berjumpa dengan wakil kerajaan negeri Pulau Pinang untuk berbincang mengenai masalah itu, namun sehingga hari ini tiada sebarang tindakan yang diambil oleh pihak berkenaan.

      Delete
  11. AZMIN DI-'AZAN'-KAN OLEH KARTEL WAN AZIZAH!!!

    Hehehe!!! Kesian betul tengok nasib Si Azmin ni. Semakin hari semakin LUNYAI dia jadi bahan kutukan dan sumpah seranah pemimpin - pemimpin serta penyokong parti dia sendiri.

    Yang peliknya, Si Azmin tu menerima kritikan tersebut kerana dia keluarkan kenyataan menyokong dua orang ADUN parti atas dasar (kononnya) memperjuangkan Hak Kebebasan Bersuara.

    Tapi kenapa pulak pemimpin - pemimpin PKR tu dilihat secara bergilir - gilir menghentam kenyataan Si Menteri Besar Selangor tu secara terang - terangan melalui laman - laman media?

    Sebelum ini seorang Bekas Ahli Parlimen PKR mempersoalkan tindakan Azmin dan juga Guan Eng yang menyuarakan pandangan mereka secara terbuka sehingga timbul pelbagai persepsi.

    Kali ini giliran salah seorang penyokong kuat Si Wan Azizah pulak tampil dan mempertikaikan tindak tanduk yang telah dibuat oleh Azmin selaku Timbalan Presiden PKR.

    Katanya, isu yang dipertikaikan sekarang bukan soal Si Azmin tu GAGAL sebagai Menteri Besar. Tetapi fokus utamanya ialah mengenai ke-GAGAL-an Si Azmin tu sebagai 'Wakil PKR'.
    "Asas kepada mana-mana pengurusan parti adalah pendekatan konsultatif sebelum pergi ke peringkat seterusnya. Pada saya, langkah konsultatif tidak berlaku sehingga kini.
    "Untuk mengelakkan tanggapan peribadi dalam menguruskan masalah, maka kena panggil Majlis Pimpinan Pusat (MPP) untuk bincang dan cari cadangan penyelesaian dalam satu forum yang betul," tegasnya.
    Apa yang IRONIKnya, kenyataan pemimpin - pemimpin PKR yang jelas membantah tindakan Si Azmin tu pun dibuat secara terbuka, sama seperti 'Kata Dulang Paku Serpih' juga.

    Diorang pertikai kenapa Si Menteri Besar Selangor tu tak guna platform Majlis Presiden untuk menyuarakan pandangan, sedangkan diorang dok layan jugak pertanyaan dari pihak media.

    Tak ke itu MUNAFIK namanya? Kan tindakan diorang tu juga bertentangan dengan pertikaian yang dibangkitkan? Dan kenapa pulak diorang beria - ia sangat nak pertahankan DAPigs?

    Walhal isu ni timbul pun disebabkan sifat 'Sombong' dan 'Angkuh' Guan Eng yang dilihat mahu dianggap sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan. Sepatutnya, Si Guan Eng tu yang dipersalahkan.

    Kesimpulannya, kenyataan - kenyataan pimpinan PKR ni yang berterus - terusan menyalahkan Azmin membuktikan bahawa mereka lebih rela 'Tunduk' dan 'Patuh' kepada tindakan DAPigs dari nak menyokong parti mereka sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni asyik Dapig dapig tapi beli Pad untuk anak bini bila datang haid tetap kedai Cina Dap juga, VODO vunya vurang

      Delete
  12. Kah kah kah ...... 2×5 rupa2nya...... dua2 kaki gangster dan diktator ...... Pas je bg peluang pada puak PAN utk bertanding kat muktamar tp depa tetap kalah mcm Presiden PAN yg bertanding walau kat mana sekalipun hatta kat kawasan selamat depa tetap kalah ........ mgkn ketulahan kot ...... psst puak2 PAN kalau hang pa nak menang pru14 ni hang pa tukar ketua la ......... bagi kat puak2 ikram atau senang cerita bubar PAN .....pakat2 masuk DAP ...... kah kah kah ....... Lu hanya winner dlm kategori selfie dgn amoi je !

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau presiden PANdir memiliki perut six pack mcm perut superman sudah pasti dia laku dan menang dimana tempat pun.

      Delete
    2. Aku tengah siapkan skrip RATU HANTU CINA KINI DI MARANG

      Delete
    3. Jom nonton filem lucah bersama walaon pas.

      Delete
    4. Jom nonton filem lucah bersama walaon pas.

      Delete
  13. DAMACAI PAS MARAH GILER BILA MAT SABU SELFY DGN AMOI.
    DAMACAI PAS MARAH GILER BILA MAT SABU BALING MIKROFON.
    DANACAI PAS MARAH GILER BILA MAT SABU BERBAIK DGN DAP.

    TAPI..

    DAMACAI SENYAP BILA PENGUNDI PAS MASIH TIMGGAL DLM KHEMAH.
    DAMACAI PAS SENYAP BILA HADI PELUK UMNO.
    DAMACAI PAS SENYAP BILA BALAK DIJUAL UTK BELI KERETA MEWAH.
    DAMACAI SENYAP BILA TONTAWI TENGOK BLUE FILM.
    DAMACAI SENYAP BILA ADUN PAS JADI DEWA CINA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi dewa cina boleh jatuh murtad tu..

      Delete
  14. Dulu lu berak gua kasi cebuk..sekarang gua berak lu misti sama kasi cebuk.loh

    ReplyDelete
  15. Parti jubo (pkr) kawan parti penipu(dap)...yang jadi mangsa rakyat selangork.....tahniah rakyat selangor...lepas tu bole tuduh orang lain menipu...jubo ooo jubo...ratib jubo2 123.56kali bagi miang satu badan sipenyangak. ....ahakss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau la ko lahir dr jubo mak kau.jgnla ske sgt main jubo.mak kau la kesian hari2 kene jubo pastu lahir kan ko ikut jubo jugo.mmg kau manusia jubo.elok nama pun letak jubojubo je.kahkahkahkah

      Delete
    2. Anon1:07 merbahaya ni,semua benda pun blh die jubo.silap gaya anjing ngan babi pun die menjubo,ape die kesah dah jenis manusia jubo

      Delete
    3. Cuba tgk ic die ntah2 nama pun dlm ic pun JUBO kot.kesian anonjubo..sian anonjubo, Sbrla ye mungkin takdir ko dh termaktub dlm lauhmahfuz sbg manusia penjubo...tp nasihat aku jgnla jubo binatang pun balun.kalo jubo ayam tu mau mati ayam tu.haha

      Delete
    4. Omakkau sila berhati2 maybe anonjubo memerhati omakkau kot mau djadikan mangsa..kalu die lalu mst die tenung je jubo omakkau. Kihkihkih

      Delete
  16. Baboon Negara meroyan......

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...