Saturday 12 March 2016

BEGINILAH SUASANA DAN SAMBUTAN JIKA PKR ANJUR PROGRAM SECARA BERSENDIRIAN DI PAHANG SEJAK KEBELAKANGAN INI.



Program Melayu Bermaruah oleh PKR Peringkat Negeri Pahang bersama-sama dengan mantan Menteri Besar Selangor yang dulu PAS kini ahli PKR petang tadi di Kg Sri Lukut, Kahang.

Jelas sekali jika PKR secara solo dan bersendirian anjurkan program atau ceramah maupun Hi Tea beginilah suasana dan sambutannya.

Boleh dikatakan bukan Melayu sudah hilang maruah sebaliknya tanpa PAS, PKR maruahnya semakin menipis dan terhakis dikalangan masyarakat Melayu terutamanya di luar bandar, desa dan rancangan-rancangan FELDA .... Ini adalah hakikat yang perlu ditelan oleh pucuk pimpinan PKR kini.

Tanpa PAS bersama dengan Pakatan Harapan jangan nak mimpi dan harap masyarakat Melayu di desa, luar bandar dan rancang-rancang FELDA akan memberikan sokongan kepada PKR maupun Pakatan Harapan.

Nak berikan alasan kononnya PKR parti masih baru tidak boleh diterima sebab sudah mulai wujud sejak tahun 1999 lagi ... ketika itu setiap ceramah dianjurtkan bersama-sama dengan PAS paling kokak dan sengkek pun ribuan hadir.

Lagi menyedihkan ialah acara ini disediakan minuman dan makan secara percuma namun masih ramai masyarakat Melayu tidak terliur nak datang.

PKR perlu muhasabah diri ... selain akui betapa undi Melayu sebagai warga majoriti dinegara ini amat penting untuk menentukan siapa yang pegang tampuk pemerintahan di Putrajaya .. PKR juga kena terima hakikat betapa masyarakat Melayu sudah mulai meminggirkan diri dari Pakatan Harapan yang terdiri dari PKR/DAP/PAN.

89 comments:

  1. kah kah kah.. kuali cakap bontot periuk hitam.. apa, depa ingat diorang ja boleh masuk syurga??

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR Pecah Kerana Mahathir. -The Straits Times S'pura.

      Langkah Tun Dr Mahathir Mohamad menyebabkan pakatan pembangkang berpecah dakwa akhbar Singapura, The Straits Times.
      Sumber memberitahu akhbar itu perpecahan itu berlaku dalam satu parti komponen Pakatan Harapan, iaitu PKR.
      Menurut sumber itu, walaupun Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Naib Presiden PKR, Tian Chua hadir dalam sidang media bersama Tun Mahathir pada Jumaat lalu, namun Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah dan anaknya yang juga Naib Presiden PKR, Nurul Izzah tidak hadir.
      Salah satu punca ketidakhadiran Wan Azizah dan Nurul Izzah kerana Deklarasi Mahathir yang ditandatangi 45 individu Jumaat lalu tidak meletakkan secara jelas pembebasan Anwar Ibrahim daripada kesalahan liwat sebagai salah satu reformasi utama yang diperjuangkan.
      Namun begitu sumber daripada kem Wan Azizah memberitahu akhbar Singapura itu bahawa langkah Tun Mahathir perlu dimanfaat untuk strategi jangka panjang.
      “Ia sangat tidak mungkin untuk mendapatkan Ahli Parlimen yang mencukupi untuk mengundi Najib keluar (daripada jawatan PM).
      “Jadi ia adalah penting untuk menunjukkan Mahathir bersama kita, dan bukan sebaliknya. Untuk kita mendapatkan 4 hingga 5 peratus peningkatan undi Melayu yang boleh mencukupi untuk memenangi pilihan raya, “kata sumber itu.
      Akhbar itu juga melihat Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali mempunyai agendanya yang tersendiri dalam isu tersebut.
      “Spekulasi telah bertiup kencang sejak tahun lepas bahawa jika Timbalan Presiden UMNO Muhyiddin Yassin – yang dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri pada tahun lalu – jika pembangkang mengambil alih kerajaan persekutuan, Azmin akan menjadi Timbalan Perdana Menteri.

      Delete
    2. BORINGGGG....BLOGGER SAMPAH ULASAN SYOK SENDIRI. JADI TEMPAT LEPAK MACAI NAJIB @ MELAYU BABI SARA KELUARGA GUNA DUIT HARAM..KAHKAHKAH

      Delete
  2. I Luv U Hanisya Abdul Hamid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kah Kah PAN Taliba-Root pimpinan Mike Sabu bergolak. Semenjak mereka ini menjadi Taliba-Root rocket scud bukit bendera, kerja mereka mengamuk dan membelasah kawan sendiri sajerrrrrrrrrrr





      Kasihan! Sudahlah Bakal Muflis, PAN Pula Minta Husam Ganti Mat Sabu

      KASIHAN! Itulah kata-kata yang sesuai dilemparkan buat Presiden Parti Amanah Negara (PAN) Mohamad Sabu dengan nasib yang menimpanya. Ibarat sudah jatuh, ditimpa tangga.

      Jika sebelum ini, Mohamad Sabu atau gelarannya Mat Sabu bakal diisytihar muflis ekoran gagal membayar satu kes saman fitnah oleh bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

      Terkini, ada pula suara yang memintanya berundur agar jawatan Presiden Amanah dapat digantikan dengan Dato’ Husam Musa.

      Penyokong PAN, Shafie Salleh mengharapkan agar Datuk Husam Musa agar dipecat daripada PAS bagi membolehkan beliau mengambil alih jawatan Presiden PAN yang disandang oleh Mat Sabu.

      Menurutnya, trend kepimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali Mat Sabu mutakhir ini diragui oleh ahli parti sendiri.

      “Semoga Dato Husam Musa dipecat dari PAS, kerana kepada beliaulah kita bergantung harapan supaya beliau memimpin Parti Amanah Negara (AMANAH).

      “Kenyataan yang dikeluarkan oleh Abang Mat Sabu sejak akhir-akhir ini menampakkan bahawa beliau bukanlah Presiden yang bagus untuk AMANAH,”katanya dalam Facebook.

      Husam pula ibarat orang mengantuk, disorongkan bantal. Apa tidaknya, menerusi ucapannya dalam program ‘Selamatkan Malaysia’ anjuran PAN Johor baru-baru ini, beliau mengatakan tidak teragak-agak untuk menyertai PAN jika pimpinan PAS tidak berubah dan ‘tersesat’ haluan perjuangannya.

      Nampak malang nasib si Mat Sabu. Sudahlah bakal diisytihar muflis, pengikut pula dengan terang-terang meminta dia berundur untuk menjadikan Husam sebagai pemimpin.

      PAN pula, ibarat parti buangan sahaja dalam gabungan Pakatan Harapan. Ada tidak memberi kesan, tiada pun tak apa.

      Tetapi mahukah Mat Sabu melepaskan jawatannya? Dan Husam pula, sanggupkah merampas jawatan itu?

      Selepas ‘perang’ Azmin Ali-Lim Guan Eng, mungkinkah selepas ini kita akan melihat ‘perang’ antara Mat Sabu dan Husam pula?

      Delete
  3. Hai hanisya... husam buat ceramah baru2 tak keluarkan ke berapa org yg dtg...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami mahu Husam dapat Pangkat Kilo kilo

      Heh! Memang patut sangat la anak - anak muda muak dengan perangai Haramjadah yang ditonjolkan oleh sesetengah pemimpin Politik ni. Tak sudah - sudah nak meroyan macam tapir telan bijik getah

      Jika sebelum ini, kita ingatkan hanya ada dikalangan UMNO je yang dok sibuk nak mendesak kepimpinan parti letak jawatan.

      Rupanya perkara yang sama juga turut dilakukan oleh bekas pemimpin loser dalam PAS yang terdesak nak mencari sokongan simpati membuat desakan yang sama terhadap pucuk pimpinannya.

      Husam Musa, selaku Bekas Naib Presiden PAS yang kecewa kerana GAGAL untuk mengekalkan jawatannya dalam pemilihan parti sebelum ini tampil membuat desakan tersebut.

      Husam dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini telah mendesak agar Hadi Awang melepaskan jawatannya sebagai Presiden PAS dan memberi laluan kepada Timbalan Presiden.

      Tapi sebenarnya Mike Sabu yg kena letak jawatan kerana darjat IQ mat sabu dgn husam macam bumi dgn langit. Husam graduan econ,keluaran UM. mat sabu ada degree ka?

      Lagi satu akar umbi PAN dah menyampah dgn mike sabu kerana stigma PAN adalah hamba DAP amat menebal dlm masyarakat melayu

      Delete
  4. Selagi pas jadi anjing umno, Islam tetap jadi barang mainan.
    Hari-hari kutuk dap tolak hudud tapi tak sedar
    umno bertopeng melayu terang-terang tentang hudud. Pas masih menjilat bantuan umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GILA JAWATAN, LUDAH SENDIRI PUN JILAT!!!


      Heh! Apa yang nak diherankan sangat bila puak - puak parti Periuk pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup menarik balik kenyataan yang telah dibuat sebelum ini demi untuk meraih jawatan yang ditawarkan.

      Setakat nak 'Jilat Ludah' sendiri ni, bukannya benda baru bagi mereka. Kalau kita tengok kenyataan yang diorang buat sebelum ni pun, lebih kurang sama je dengan apa yang diorang buat.

      Kata kununnya mereka Profesional. Tapi Mat Sabu d Mr PresiPAN pun Tak da degree. Kah kah kah Profesional kunun. Fark you!!!!!!!!!!!!!!!!!! kah kah kah


      Tapi hakikatnya, diorang keluar dari PAS sebab nak jadi 'Barua DAPigs'. Baru la diorang bebas nak mengampu dan menjaga bontot parti Kafir Harbi yang Ultra Chauvanist tu secara terbuka.

      Delete
  5. Aku x heran DAP tolak HUDUD sbb mereka bukan parti Islam.

    UMNO yg mengaku pejuang Islam juga turut tolak HUDUD.

    Kenapa Hadi tak kutuk UMNO? Malah di peluk-peluk dan sedondon lagi.

    Kenapa DAP jd musuh dan UMNO jd rakan? Bukankah kedua-dua tolak HUDUD?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah mat sabu selfie dgn amoy langgar dada pakai baju sedondon t-shirt kuning demi dapat berkat DAP yg anti Islam

      Delete
    2. IRC Sedang Susun Strategi Singkirkan Mat Sabu ?
      SEPTEMBER 28, 2015
      AIDCNEWS
      LEAVE A COMMENT
      AIDCNews – 28/9/15 – Kumpulan IRC (Islamic Representative Council) dalam Parti Pekerja Malaysia (PPM) atau Parti Amanah Negara (PAN) sedang menyusun gerak kerja untuk menyingkirkan Mohamad Sabu daripada terus memegang jawatan presiden parti itu.

      Kenyataan di atas merupakan khabar angin terbaharu yang sedang berlegar di kalangan nitizen pro PAS sejak beberapa hari lalu.

      IRC adalah satu organisasi rahsia yang ditubuhkan oleh pelajar-pelajar Malaysia di United Kingdom pada tahun 1970-an yang kemudiannya membentuk entiti rasmi di Malaysia yang dikenali sebagai JIM (Jemaah Islah Malaysia) pada tahun 1990 dan IKRAM (Pertubuhan IKRAM Malaysia) pada tahun 2009.

      “Satu usaha dari pergerakan IKRAM sedang disusun rapi bagi memastikan Naib Pengerusi PAN sekarang Hasanuddin Yunus mengambil alih teraju PAN selepas dilihat kumpulan Mat Sabu dan Salahuddin Ayub gagal menarik ahli PAS untuk bersama PAN.

      “Hasanuddin merupakan Timbalan Presiden IKRAM, 2 minggu sebelum penubuhan PAN, beliau kelihatan berada di Masjid Rusila menemui Naib Pengerusi Kesatuan Ulama Dunia.

      “Suka dimaklumkan 80% keanggotaan PAN sekarang adalah ahli IKRAM. Semasa pelancaran PAN @ PPM 100% persiapan digerak oleh kumpulan IKRAM.

      “Kita tunggu dan lihat drama seterusnya, “dedah aktivis PAS Terengganu, Roslan Abdullah.



      Komander Abu Suffian menambah faktor Syiah merupakan punca Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu tidak disukai.

      “Ahli IKRAM tidak mahu kepada Mat Sabu sebab Mat Sabu terpengaruh dengan Syiah. Bukan aku kata tapi Aznan Hamat yang kata. hahaha.

      “Berebut jawatan doh ke? Belum apa-apa dah pun berebut. huhuhu,”katanya.

      Delete
    3. Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih... nak harapkan PAN perlembagaan pun x de lagi..

      Tambahan pula majlis syura DAP masih belum luluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikut al quran dan assunnah (kalau mat sabu x membantah kerana dia dah ngaku x berjiwa islam), majlis syura DAP turut menambah agar PAN perlu taat juga pd TOK2 GURU LGE dan LKS dan sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin.. malah sebaliknya PAN perlu anti ulamak muktabar terutama mufti pahang..

      Selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, baru lah boleh diendorsekan oleh Dewan Ulamak DAP..

      Delete
  6. Sebuah tulisan yg ditulis olh penulis pil kuda...

    "PKR juga kena terima hakikat betapa masyarakat Melayu sudah mulai meminggirkan diri dari Pakatan Harapan yang terdiri dari PKR/DAP/PAN."

    Klu dibuat PRU sekarang adakah umno akn dapat byk undi? Atau PAS yg hilang haluan dpt byk undi?

    Kiraan paling mudah ...

    UMNO sudah berpecah dua
    PAS sudah berpecah dua

    PKR DAP AMANAH Masih stabil. Jadi siapa yg peroleh lebih undi?

    *Perhatian..
    Kerajaan PAS Kelantan diramal akan tumbang. Pengundi mmg meluat dgn telatah Hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPigs BENGKAK BILA PAS NAK TUBUH GABUNGAN BARU!!!

      Hehehe!!! Pelik betul tengok gelagat pandir puak - puak DAPigs ni. Mengalahkan orang Gila Talak sungguh dah gayanya. Hari tu, diorang yang buang PAS ni. Sekarang, diorang pulak yang sibuk.

      Pelik juga bila pemimpin DAPigs tu nak ulas mengenai pengumuman PAS yang dikatakan bakal mewujudkan gabungan baru dalam minggu depan. Pasal apa pulak diorang nak sibuk?

      Bukan ke dulu diorang juga yang membenci PAS hanya kerana semata - mata parti tu enggan tunduk kepada kehendak serta kemahuan mereka? Jadi, kenapa sekarang diorang nak meroyan?

      Dalam kenyataan yang dibuat sebelum ini, Si Tokong DAPigs tu dilihat hanya sekadar memperlekehkan PAS dengan mendakwa parti itu tidak mungkin untuk menjadi sebuah parti yang 'Inklusif'.

      Dalam pada masa yang sama, Si Tokong DAPigs tu juga memberikan gambaran seolah - olah kononnya PAS ini merupakan sebuah parti yang sengaja merendah - rendahkan martabat Wanita.
      “Itu hak mereka untuk bentuk gabungan tetapi apa yang penting ialah sama ada mereka boleh jadi inklusif atau tidak.


      “Salah seorang pemimpin mereka, penyokong kuat Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Khairuddin baru-baru ini berkata sempena sambutan Hari Wanita, wanita patut duduk di rumah bagi mengelak keluarga berpecah,” katanya kepada wartawan, hari ini.
      Biarpun kenyataan yang dibuat oleh Si Tokong DAPigs ni memang tidak menjelaskan keadaan sebenar, tapi hakikatnya DAPigs tetap tak suka bila PAS mahu membentuk gabungan baru.

      Perkara itu jelas. Bahkan pendirian DAPigs selama hari ini juga tetap sama seperti yang mereka perjuangkan sewaktu awal parti itu dutubuhkan. DAPigs tetap tak senang dengan kewujudan Islam.

      Maka sebab itu kita samakan puak - puak DAPigs seperti Yahudi dan Nasrani yang tetap enggan menerima Islam selagi umat Islam itu tidak tunduk kepada semua kehendak mereka. Kalau tak percaya, cuba tanya apa agama Si Guan Eng tu? Selebihnya, korang jawab la sendiri!!!

      Delete
    2. umno dah bepecah dua. pas dah bepecah dua. dari segi logik mmg pakatan kuat.. tapi jgn lupa yg keluar pas berapa kerat ja. klu dari situasi orng umno yg marah mmg besar jmlahnya.. klu yg marah ni beralih ke pas(walaupun hati masih dlm umno) apa natijahnya???

      Delete
  7. Macai DAP kuat sungguh meroyan,cuba disamanya Umno dengan DAP bagi menghalalkan perhambaannya pada parti chouvenise cina tu.Kalau kau dah letakkan taraf kau disitu tak payahlah nak menghasut orang lain supaya mengikut jejak langkah kau yang maha bodoh itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ....anak2 lobai pas kerja jadi kuli cina dap lagi mahu berkokok kaa....porahhhhh..tuiih.

      Delete
  8. KENAPA PEMAKAN2 DEDAK NAJIB DAN WALAUN2 HADI TAKUT PADA LIM KIT SIANG??

    Seorang veteran parti tampil mempertahankan gandingan pemimpin Umno dan pembangkang dalam menentang presiden Datuk Seri Najib Razak, mengatakan beliau melakukannya kerana tidak mahu melihat Umno dan Barisan Nasional (BN) kalah dalam pilihan raya umum akan datang.

    Tan Sri berkata, beliau menandatangani Deklarasi Rakyat yang menuntut supaya Najib meletak jawatan kerana beliau sayangkan Umno dan tidak mahu melihat ia digulingkan daripada kuasanya.

    "Bukan duduk dalam Umno tapi mengkhianati Umno. Yang itu kita kata sayang pada Umno?

    "Sayang pada Umno adalah membuat supaya Umno ini dihormati orang, negara ini dihormati orang. Itu makna sayang pada Umno.

    "Sayang pada Umno ini bukan bermakna semua pemimpin yang dah berjasa kita maki, pasal menegur kesalahan kita," katanya dalam satu rakaman video yang dimuat naik di bloghttp://dinturtleoriginal.blogspot.my.

    Video itu adalah rakaman wawancara antara penulis blog itu dan Sanusi Junid, bekas ahli Majlis Tertinggi Umno dan menteri besar Kedah.

    Sanusi Junid merupakan antara beberapa orang pemimpin Umno yang menandatangani Deklarasi Rakyat bersama-sama bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada 4 Mac lalu.

    Pemimpin lain termasuk Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

    Media Umno ketika ini menyerang pemimpin dan ahli parti yang menandatangani deklarasi itu, menuduh mereka bekerjasama dengan pembangkang menjatuhkan parti pemerintah BN.

    Kumpulan pro-Umno menumpukan pada kehadiran Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang di majlis itu dalam menyokong kecaman terhadap Sanusi dan ahli Umno lain.

    Dalam video tersebut, Sanusi Junid juga mempertahankan Lim yang didakwanya tidak pernah membuat rakyat sengsara.

    Katanya, veteran DAP itu tidak pernah membuatkan Malaysia menanggung hutang besar, dipercayai merujuk kepada skandal hutang RM42 bilion 1Malaysia Development Berhad (1MDB), syarikat yang diilhamkan Najib.

    "Hebat sangatkah Lim Kit Siang itu? Saya tak pernah nampak Lim Kit Siang itu hebat. Saya pun hairan macam mana satu parti Melayu takut kat seorang manusia Cina.

    "Dan manusia Cina ini yang menjadi pembangkang dah berpuluh tahun tak pernah boleh duduk dalam kerajaan.

    "Dia tak pernah bagi susah kita. Tak pernah dia suruh cadang supaya kenakan GST (cukai barangan dan perkhidmatan).

    "Tak pernah dia cadangkan dalam Parlimen supaya berhutang tak payah bayar. Tak pernah dia suruh dalam Parlimen buat yang bukan-bukan," katanya.

    Beliau kemudiannya menyindir layanan yang diberikan kepada ahli perniagaan Low Taek Jho, lebih dikenali sebagai Jho Low walaupun hakikatnya terpalit dengan pelbagai skandal.

    "Tapi, Cina yang patut kita meluat, ini, Cina macam Jho Low tu dan penyangak-penyangak dan kawan-kawan dia yang lain. Itu yang kita patut benci (tapi) yang itu pulak jadi macam orang baik.

    "Kalau dia kena datang ke Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), hak dia bercakap itu kena rahsia. Tak boleh beritahu kat orang, takut nampak buruk dia," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih...

      Nak harapkan PAN, perlembagaan pun belum siap lagi.. ini kerana DEWAN HARIAN ULAMAK DAP masih belum meluluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikut al quran dan al sunnah (sekadar bersangka baik) - ini kalau mat sabu x membantah kerana dia dah ngaku x berjiwa islam, DEWAN HARIAN ULAMAK DAP turut menambah syarat agar PAN perlu taat pd TOK2 GURU LGE dan LKS tapi dlm masa yg sama cukuplah sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin yg setakat ini berjaya disenyapkan dalam isu Oktoberfest (tanda setuju)..

      Tambah menarik, sebaliknya PAN pula hendaklah bersikap anti ulamak2 muktabar di Malaysia terutamanya Mufti Pahang.. selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, baru lah perlembagaan PAN boleh diendorsekan oleh MAJLIS SYURA ULAMAK DAP..

      Sekian..

      Delete
  9. PARTI PENJUAL AGAMA PAS DITIPU PARTI PENYAMUN UMNO.

    Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan dalam konteks negara ini, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

    Katanya, UMNO selaku sebahagian komponen parti pemerintah bersikap jujur dalam perkara berkenaan sejak isu hudud ditimbulkan oleh Kerajaan Kelantan dan pimpinan PAS.

    “Untuk kuasa, satu parti memainkan isu pelaksanaan hudud seolah-olah ia teramat penting dalam Islam berbanding mempromosikan konsep keadilan, ketelusan, urus tadbir baik yang lebih penting daripada hukuman hudud.

    “Hudud hanya komponen kecil dalam perundangan Islam membabitkan enam jenayah iaitu zina, mencuri, bersekedudukan, rompakan, minum arak dan murtad,” katanya ketika menyampaikan ucapan pada Sidang Kemuncak Kepimpinan dan Aspirasi Kebangsaan, di sini, hari ini.

    Asyraf berkata, keperluan untuk mendapatkan bukti yang disyaratkan terlalu sukar untuk tujuan pendakwaan, seperti bilangan saksi dan keperibadian saksi itu.

    Katanya, tiada mana-mana pihak boleh mengatakan hukum Allah SWT tidak relevan, tetapi apa yang diperdebatkan ialah perkara yang ditekankan dalam sistem keadilan.

    “Jika kita tidak boleh mendapatkan keadilan dalam pelaksanaan hudud, maka lebih baik kita mengambil pendekatan berbeza. Islam bukan hanya hukuman tetapi menegakkan keadilan,” katanya lapor Free Malaysia Today

    ReplyDelete
  10. KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

    Ada dua khurafat politik yang membelenggu pemikiran umat melayu/islam dalam negara kita menyebabkan amat sukar untuk mereka menerima wawasan politik baru yang melintasi sempadan politik kepartian perkauman;

    Khurafat 1 - hanya parti UMNO yang layak memerintah negara.
    Khurafat 2 - hanya parti PAS sahaja yg memperjuangkan islam.

    Macamana nak atasi kedua dua khurafat ini? Fikir fikirkan lah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayangnnya PAS pilih kalangan pemimpin tangkap muat..tidak ada integriti. Ketua nya si Hadi Awang banyak berpura-pura, hari ni cakap lain esok lusa cakap lain..pemimpin ulamak pulak sorang ke hulu sorang ke hilir..bengong. last last jual Agama untuk raih undi...kesian. PAS for All kini dah Melepas far all..camna ni. Takda kh usaha nak naikkan PAS ni lagi..macam muram jer..Sekian, daripada pengundi PAS BM

      Delete
    2. Khurafat talibarut PAN

      HANYA DAP YG SUCI. ORANG ISLAM Berketurunan melayu dibenci

      Delete
    3. Flashback bagaimana Mat Sabu dan Mujahid adalah pimpinan PAN yg berasal dari Penang benci rakyat marhaen berketurunan melayu dan berugama Islam di Penang.

      Mereka ini tidak peduli bila warga Islam Penang mengalami nasib yg sama dengan rakyat Palestine. Dihalau dan dihina oleh Rejim DAP. Mahukah kita percaya dengan orang hati busuk begini. Tepuk dada tanya selera. Saya yakin nasib penduduk di Pulau Melaka pun tidak terjamin

      Kesalahan rakyat marhaen Penang adalah kerana mereka berugama Islam dan berketurunan melayu. Itu pasal Mat Sabu dan mujahid tak kisah akan mereka. Mungkin PAN akan berpuas hati jika penduduk Pulau Melaka Kelantan mengalami nasib yang sama.

      Zaman darurat dulu ada orang menjadi talibarut bintang tiga. Zaman modern ni ada orang menjadi talibarut DAP

      Flashback

      Kampung Melayu Bakal Diroboh Lagi Di Pulau Pinang

      SEJAK jam 7 pagi hari ini, ratusan penduduk Kampung Mutiara, Pulau Pinang bersama-sama ahli politik Barisan Nasional (BN) dan badan bukan kerajaan (NGO) berkumpul bagi menyatakan bantahan terhadap tindakan meroboh kediaman di kawasan tersebut oleh pemilik tanah.

      Protes berkenaan dibuat setelah notis akhir mahkamah untuk penduduk mengosongkan rumah mereka berakhir hari ini sebelum kerja-kerja mengosongkan tapak kawasan tersebut dilakukan.


      Lantas, lebih seribu penduduk perkampungan Melayu yang dibina sejak 48 tahun lalu itu dijangka diusir.

      Bagi menghalang kemasukkan pihak berkuasa, mereka telah memarkirkan kenderaan masing-masing di tiga laluan masuk utama. Selain itu, kanak-kanak turut serta dalam perhimpunan tersebut sambil memegang sepanduk meminta kediaman mereka dikekalkan.

      Pada 2006, pemilik telah membeli tanah di kawasan tersebut berkeluasan 3.5 hektar dan mula mengusir penduduk tanpa memberikan sebarang imbuhan mahupun memohon sebarang kebenaran untuk mengadakan projek di situ.

      Individu tersebut kemudiannya memohon kepada mahkamah untuk mengusir penduduk pada 2012 dan April tahun ini.

      Seterusnya, arahan mengosongkan tanah dikeluarkan mahkamah pada disusuli writ pemilikan pada 25 Jun lalu sebelum notis pengosongkan dikeluarkan pada 9 Julai.

      Ketika ini, penduduk diminta bertenang kerana pihak peguam sedang memohon penangguhan mahkamah berhubung tindakan pengusiran itu.

      Delete
    4. Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih...

      Nak harapkan PAN, perlembagaan pun belum siap lagi.. ini kerana DEWAN HARIAN ULAMAK DAP masih belum meluluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikut al quran dan al sunnah (sekadar bersangka baik) - ini kalau mat sabu x membantah kerana dia dah ngaku x berjiwa islam, DEWAN HARIAN ULAMAK DAP turut menambah syarat agar PAN perlu taat pd TOK2 GURU LGE dan LKS tapi dlm masa yg sama cukuplah sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin yg setakat ini berjaya disenyapkan dalam isu Oktoberfest (tanda setuju)..

      Tambah menarik, sebaliknya PAN pula hendaklah bersikap anti ulamak2 muktabar di Malaysia terutamanya Mufti Pahang.. selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, baru lah perlembagaan PAN boleh diendorsekan oleh MAJLIS SYURA ULAMAK DAP..

      Sekian..

      Delete
  11. Boring sungguh....

    Hari-hari copipes cerita mike sabu sondol tetek dgn amoi. Itu yg diulang2. Cybertroop Ahmad Mazlan ingat itu isu besar? Mmg bodoh. Cerita 2.6 cuba ditutup..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih... nak harapkan PAN perlembagaan pun x de lagi..

      Tambahan pula majlis syura DAP masih belum luluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikut al quran dan assunnah (kalau mat sabu x membantah kerana dia dah ngaku x berjiwa islam), majlis syura DAP turut menambah agar PAN perlu taat juga pd TOK2 GURU LGE dan LKS dan sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin.. malah sebaliknya PAN perlu anti ulamak muktabar terutama mufti pahang..

      Selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, baru lah boleh diendorsekan oleh Dewan Ulamak DAP..

      Delete
  12. Aku lagi suka cerita Hadi sedondon dgn Najib. Nampaknya pakatan baru antara pas + umno + mca + mic diberi nama PAKATAN SETAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid Samad Pertahankan Pesta Beer Oktoberfest, Macai PAN pula maki Mufti. Tidak hairan macai PAN berani memaki hamun orang nak solat zuhur satu masa nanti. Yg suci hanyalah DAP. Itulah ideologi rahsia PAN

      Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua memuji keberanian Ahli Parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad mempertahankan Pesta Arak, Oktoberfest.

      “Terima Kasih Yb Khalid Samad

      “Ini adalah jenis pemimpin yang rasional dan moderat yang kami mahu dari kepimpinan Muslim,” kata Tony Pua dalam facebooknya.

      Tony Pua merujuk kepada kenyataan Khalid samad dalam The Malay Mail Online yang bertajuk “Defending Oktoberfest, PAS MP says Muslims can’t dictate what non-Muslims consume.”

      Delete
  13. PAN maki PKR

    Demi sedikit pangkat, PAN memaki PKR. Kesalahan Azmin hanyalah beliau berugama Islam dan berketurunan melayu. Di mata PAN yg suci hanya DAP.dan sesuci2 makhluk adalah DAP



    PAN Pertahankan Abang Long Dalam Kemelut DAP-PKR
    1 politik


    Sebut saja Parti Amanah Negara (PAN), semua tahu parti dibawah pimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali Mat Sabu itu merupakan parti acuan/suruhan DAP.

    Bila dah jadi parti suruhan DAP..., dah tentu apa masalah atau keadaan yang berlaku, PAN akan mempertahankan 'abang long' mereka... Bukan setakat tu saja, segala arahan dari 'abang long' pasti dilaksanakan PAN.

    Dalam isu kemelut Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berhubung pemecatan 2 Adun PKR Pulau Pinang, PAN menyelar sikap Azmin yang mencampuri urusan 'abang long' mereka.

    Menurut PAN, Azmin tidak berhak mencampuri urusan pentadbiran negeri Pulau Pinang yang memecat 2 Adun PKR, kerana tidak menyokong usul tambak laut yang dibawa Guan Eng.

    Tambah PAN lagi, 'abang long' mereka tidak pernah mencampuri urusan pentadbiran Azmin di Selangor... Kenapa Azmin mahu mencampuri urusan pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang.

    ReplyDelete
  14. Mat sabu yg Extreme. Extre-mic kah kah kah

    Mat Sabu bukan salah umum tapi berniat memuji2 Syiah. Syiah sudah difatwakan sesat di Malaysia Mat Sabu memuji HIZBULLAH . Sila Tengok Video ini. Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

    https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

    Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria. Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

    ReplyDelete
  15. PKR yang akan gulung tikar dan berkubur bukannya PAN sebabnya PKR masih sayang dan dalam berbulan madu dengan PAS walhal hakikat sebenarnya pegundi yang dulu kebanyakan menyokong PKR telah mula berfikir dua kali patutkah mereka menyokong PKR atau PAN itulah punca yang setiap kali PKR adakan ceramah penyokong dan pemilih merasa meluat untuk hadir kemajlis yang diadakan kecuali Ajk dan para jemputan khas saja yang hadir.

    ReplyDelete
  16. Sudah lebih 8 bulan PAS tidak lagi bersama gabungan parti pembangkang, akhirnya ia mengumumkan hala tuju parti mereka di dalam arena politik negara.Sebagaimana dilaporkan portal HarakahDaily, PAS mengumumkan mereka adalah blok ke-3 iaitu pihak yang tidak menolak sepenuhnya tindakan kerajaan dan tidak sepenuhnya lagi bersetuju dengan idea-idea pembangkang.

    Berdasarkan pengumuman ini, maka kita jelas dan maklum PAS tidak lagi berminat untuk menjadi kerajaan mahupun pembangkang,.

    Mereka mahu menjadi suara non partisan yang didakwa lebih mendekati rakyat.
    Cuma adakah PAS maklum kita ini di Malaysia, bukan Indonesia yang mana menggunakan sistem satu daerah satu pemenang.

    Berebut kerusi yang satu. Indonesia sistemnya berebut undi. Tak kisah siapa dan berapa lawan.

    Sistem politik kita dasarnya untuk mewujudkan sistem dwi parti yg sama kuat. Dwi, bukan 3!

    Tujuan dwi parti adalah untuk memastikan tiada kuasa dominan kerana kuasa dominan bakal membawa kepada salah laku, korupsi, songlap duit dan salah guna kuasa lain oleh parti yang dominan.

    Dalam konteks negara kita, perlu ada pakatan jatuhkan Umno-Barisan Nasional (BN) yang dominan kerana salah guna kuasa yang dibimbangi sudah pun berlaku kerana ia di dalam Parlimen.

    Kewujudan blok ke-3 sebagai satu idea merakyat PAS dianggap sebagai satu alasan merapu dan bertujuan menutup kelemahan PAS hari ini.

    ReplyDelete
  17. Bergembiralah kamu wahai PAS yang mana langkah kamu untuk menubuhkan parti baharu telah mendapat pujian melambung dari pemimpin UMNO. 

    UMNO seperti memperolehi nafas baharu dengan langkah PAS itu. Kerana dengan tertubuhnya sebuah pakatan baharu akan memecah-belahkan pembangkang dan hasrat rakyat untuk menumbangkan UMNO BN. 

    Pemimpin kanan di dalam PAS seperti TITM dan Idris Ahmad tidak payahlah hendak menafikan kononnya UMNO masih tetap musuh PAS. 

    Teringat kata-kata Allahyarham Ustaz Fadzil Noor: "Musuh bila dia sokong kita...mesti ada yang tak kena..." 

    Sekarang semua agen UMNO menyokong PAS termasuklah media massa perdana bercetak dan eletronik. TAHNIAH PAS kerana sudah menjadi sahabat karib UMNO. 

    Selepas ini jalankan sahaja tugasmu sebagai penasihat. Tak payah susah-susah bertanding di dalam pilihanraya lagi.

    ReplyDelete
  18. BUDAK TAKUDIN JURUACARA PAS NOK BUAT PAKATAN BARU... syukur alhamdulillah...klu ada 10 tajudin dlm PAs lagi bagus.... cepat pas boleh dibubarkan... takbirrrr..takbirrrrr....takbirrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih... nak harapkan PAN perlembagaan pun x de lagi..

      Tambahan pula majlis syura DAP masih belum luluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikut al quran dan assunnah (kalau mat sabu x membantah kerana dia dah ngaku x berjiwa islam), majlis syura DAP turut menambah agar PAN perlu taat juga pd TOK2 GURU LGE dan LKS dan sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin.. malah sebaliknya PAN perlu anti ulamak muktabar terutama mufti pahang..

      Selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, baru lah boleh diendorsekan oleh Dewan Ulamak DAP..

      Delete
  19. Apa kata Tg Razali tentang 1MDB...

    Saya beritahu dekat dia (Najib), kita (Ku Li dan Najib) kena buat sesuatu dan dia mesti menjawab soalan-soalan ini supaya kita dapat ‘matikan’ segala spekulasi dan tohmahan yang mungkin akan menjejaskan kehidupan rakyat... Kerana dia kini berada di puncak pemerintahan negara. Najib kata dia ada cadangan untuk menyelesaikan masalah terbabit tetapi dia tak beritahu saya semua sekali. Parlimen juga akan membincangkan hasil laporan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang dikemukakan oleh Ketua Audit Negara. Kita tidak tahu sejauh mana laporan itu kerana masih dirahsiakan dan jawatankuasa akaun Parlimen masih menyelidiki laporan yang sampai kepada mereka. Saya percaya kalau ini boleh menjawab segala persoalan yang dibangkitkan oleh rakyat dan pihak luar negara saya rasa akan meredakan sedikit keadaan ini. Tetapi kalau kita tidak memberi jawapan yang boleh mematikan atau memadamkan spekulasi ni saya rasa susah juga kita nak menghadapi masalah 

    ReplyDelete
  20. Apa kata rakyat tentang PAS
    Pas dah sesat.... jauh tersasar.. budaya ceramah jadi amalan wajib... budaya baca buku lansung tidak diwar warkan lagi... baca buku spt berguru dng setan katanyeee... tah mana punya tok guru yg mereja blajoo lagu tuh..sllu nya pendakwah bebas yg sllu cakap mcm tu..maklumla klu org dah baca buku nnti ceramah 1 stadiom.. di masjid dan surau kosong.. skg nok bagi ceramah bukan free... sikit atau banyak mesti masyook baek punya... org bodo dngr ceramah otg pandai baca buku dan mengkaji... satu tok guru bagi ceramah bole menyesatkan puluhan ribu 1 stdium... sebenarnya dengar ceramah lah yg menyesatkan ramai orang... aqram..ayah pin..tok ayah..dan mcm kepala ayah lgi yg sesat .. ini FAKTA.. budaya ni la yg PAS suburkan 30 tahun lalu.. hasilnya kafir mengkafir.. sembahyang 2 imam.. laki bini cerai berai.. tragedi memali berlaku.. sapa yg nk tanggung dosa memali yg ditipu oleh PAS... tabung memali kena rembat sapa yg nak tanggung dosa..ini semua hasil dari ceramah bebal PAS... semua fakta.. buku cn afgani "pejuang totok memali dari PAS dah tobat lahum dng PAS"... baca lah buku tu fakta memali yg smpi skg prmimpin PAS tak boleh jawab atau saman penulis tu...elok haram kan PAS atau bubar saha PAS islam lebih nnpk indah.. maju dan makmur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas ibarat kuda tempang, sudah tidak berguna dan hanya mampu back up PM DS Najib sehaja. Terima kasih pas kerana menjadi tongkat tambahan kepada BN

      Delete
    2. Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih...

      Nak harapkan PAN, perlembagaan pun belum siap2 lagi.. ini berkemungkinan besar kerana DEWAN HARIAN ULAMAK DAP masih belum meluluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikuti al quran dan al sunnah (sekadar bersangka baik - ini pun kalau mat sabu tak membantah kerana dia dah mengaku tidak berjiwa islam), DEWAN HARIAN ULAMAK DAP turut menambah syarat agar PAN perlu senantiasa taat kpd TOK2 GURU LGE dan LKS dan dlm masa yg sama; cukuplah sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin yg setakat ini berjaya disenyapkan (tanda setuju) dalam isu Octoberfest..

      Sebaliknya tambah menarik, PAN pula hendaklah bersikap anti ulamak2 muktabar di Malaysia terutamanya Mufti Negeri Pahang kerana memandai je mencabar DAP agar menyaman beliau dlm isu khutbah jumaat. Selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, barulah perlembagaan PAN boleh diendorsekan bila2 masa shj oleh MAJLIS SYURA ULAMAK DAP sebelum proses seterusnya iaitu kelulusan oleh Pendaftar Pertubuhan..

      Sekian adanya..

      Delete
  21. PAN tikam belakang PKR ......... depa bukan saje memancing org2 Pas tp turut juga pancing org2 PKR jadi ahli parti depa ........ mmg PAN parti PANkhianat ! sbb prog2 PKR dah tak dpt sambutan ..... ramai dah pakat2 masuk PAN agaknya !

    ReplyDelete
  22. Tentera Red Bean Army DAP nampaknya begitu ghairah berpusing-pusing diblog omakkau.

    ReplyDelete
  23. HANYA MAKIAN, UMPATAN DAN HINAAN SAHAJA YG MAMPU DIBUAT OLEH PENYOKONG PAS MACAM ORANG LULUSAN SPM SAHAJA KELAKUNYA..... TAPI MEMANG PUN MAJORITI PENYOKONG PAS MEMANG LULUS TAKAT SPM JA. TU YG WALAK SEMACAM ....... DICUCUK HIDUNG.

    Sosialis for all

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spm ok lagi.ni upsr pun xda tu sbb walak smpi tahap bodoh...mcm katak bwh tempurung aje pemikiran walakontol2 pas ni

      Delete
  24. Aik.kata kat pkr tp pas pulak mcmne???masih bergayut dgn pkr tolak hudud diselangor tu apa pulak hukumnya.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu jangan usik la kerana ia berkaitan elaun dan untung dunia bro. Pas pun nak rasa senang dan keta besau besau. apa korang je nak rumah besar keta besau

      Delete
  25. Hanya hudud tak buat lagi...suma perkara dan agrnda islam yg ada depan mata dah tak islam lagi dahh.... suma kafir kjaan kafir... apa hukum islam yg PAS dan buat..bole bagi contoh.?

    ReplyDelete
  26. Think Tank Najib akhrnya berjaya,Mengelirukan PAS,Strategy mereka pertama dgn menangkap Kepala itu dulu,cukup senang kelemahan2 leader PAS Hadi dan Harun diexploit Habis2san.Strategy pertama dulu Hadi dan Harun di sogokkan dgn Vedeo2 DSAI dan diyakinkan oleh pasukkan khas BTN,sehingga kedua pemimpin2 ini lupa nak Membela DSAI,seperti kena ada 4 orang saksi yg beriman.Jelas dan nyata bila kena Najib yg terang2 membuat kemungkaran di Bela oleh mereka berdua.Strategy kedua dgn memberi kemudahan dan kesenangan,dan tawaran jawatan,publisity di media perdana.strategy ka3,attack DAP,tujuan demi bangsa dan agama.Disebabkan leader2 ini hidupnya tak pernah susah,tak pernah keluar masuk penjara,gilakan nak jadi ketua umah dgn cara apa sekalipun maka menerima tawaran tanpa memikirkan kesan jangka panjang.Akhirnya ahli2 dan rakyat yg menyokongnya menjadi mangsa.

    Alasan yg diberi cukup mudah,TAK GUNA JATUHKAN pemimpin dgn cara selain dari pilihanraya.Walaupun pemimpin yg mereka sokong itu terang2 menjatuhkan MB perak dgn merasuah dun2 pembangkang tanpa pilihanraya.Hadi dan Harun tahu HAL ini,kenapa mereka diamkan,yg peliknya ahli2 yg kais pagi makan petang sokong bagai nak rak.

    Allah maha kaya,maha adil,kebetulan juga UMNO menjadi bertambah parah terbelah dua,rakyat majority dicengkam oleh kos-kos HIDUP yg tak masuk AKAL.pr14 kali ini Hanya antara BN dan PH sahaja.pakatan blok ka3 hanya kacau daun .Bagi orang yg BERAKAL,tak akan bagi undi pada PAS yg mengetuai blok ka3,Sebabnya ialah kawanya PR Pun ditikamnya dari belakang,berkawan dgn parti yg penuh rasuah,selalu u-turn,sekejap nak bersendirian, sekejap nak berkawan,sekejap nak berdakwah,sekejap taknak ka putrajaya,TAK ADA PRINSIP Langsung.Sape yg nak berkawan?????hanya orang yg PEmBELIT dan sewaktu dgnnya sahaja nak berkawan dgn mereka.

    INSYALLAH BERKAT KESABARAN,PH-Amanah terus jalankan kerja secara istiqamah,sedikit-sedikit lama2 jadi bukit,kurangkan bercakap banyakkan kerja.Majority orng2 umno yg pro mahadey/MUHYIDEEN/MUKRIZ takkan beri undi pada PAS.Yg menyokong umno hanyalah opportunist2 yg hanya mengambil kesempatan mengaut keuntungan yg masih ada.mereka mana ada jaya juang yg kental.Cuma $$$$$ sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm bab ini Ahmad Mazlan berjaya memperbodohkan Hadi. Pas dah masuk perangkap. Terima kasih think thank cybertroop umno.

      Delete
    2. hahahaha..meroyan nampaknya penyokong PAN dan puak2 kacang merah selepas PAS tak join deklarasi rakyat dan umum akan ujudkan pakatan baru...

      Delete

  27. kata Sanusi Junid, bukan Lim Kit Siang dan rakan-rakannya yang patut ditakuti sebaliknya Jho Low serta rangkaiannya patut dikecam. Jho Low jauh lebih merbahaya dan merupakan kroni Najib. Berbilion wang negara hangus ditangannya.

    ReplyDelete
  28. Dr Tan Seng Giaw kata masih tak jumpa lagi apa-apa penglibatan Jho Low dalam 1mdb selama penyiasata PAC.Kau masih tak percaya ke.Fitnah jangan tak fitnah

    ReplyDelete
  29. Adalah terlalu bodoh bagi najib untuk mengarahkan penyiasatan sebegitu terbuka yang dianggotai oleh semua ahli parliman baik wakil kerajaan mahu pun pembangkang seandainya dia menyedari malahan terlibat sama dengan penyelewengan yang kamu katakan itu.

    ReplyDelete
  30. Keterlaluan dalam menfitnah menghasilkan kebodohan yang melampau.

    ReplyDelete
  31. Oii! Babi!!! Anak Haram!!!! Siapa kata laki Melayu tak hensem? Celakai ko

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reform Selama-lamanya

    ReplyDelete
  32. Anjing2 mat maslan berkeliaran

    ReplyDelete
  33. Repom selama lama nya...jepp ulu... budak bala dan mati lama dah...( kah kah nama pun bala....mme dapat bala sllu)... bini bala dah mintak maap pitnoh kak mah dan ajib..... 20k yg dimintak smpi la nih tak bayo... kah kah... pandikutty aljubori dah simpan muka lam sg buloh... pandikutty jijah dan nurul nk simpan muko kat mano... ni la Bala yg dah berlaku di Malaysia. ... cari makan drngan buat fitnah... skg pandikutty aljuboori makan fitnah balik... PKR assmin tak tolon ka...?

    ReplyDelete
  34. ni sih hasutan dari Malingsia. yang bercita cita bikin kerusuhan di indonesia raya. dasar malingsia penipu. rakyat melayu aja di tipu apa lagi yang lain. jangan deh terbawa hasutan adudomba. mustahil Budak British macam Malingsia dapat menipu indonesia raya. Indonesia raya dulu bisa ditipu belanda karena kasihan sama belanda karena minta dijadikan teman. Antek BONEKA British.

    ReplyDelete
  35. Ingatkan ahli pas rupanya anjing mat maslan. Ingatkan ahli pkr rupanya anjing mat maslan. Ingatkan ahli amanah rupanya anjing mat maslan.
    Task modus operandi anjing mat maslan.

    ReplyDelete
  36. Anjing mat maslan dok menyalak anjing RBA dan macai anjing DAP sebab nak ceroboh kampung melayu kahkahkahkah

    ReplyDelete
  37. Pas dh jd hanjing umno.tahniah

    ReplyDelete
  38. Bubar PAS islam pasti 100% selamat....takbirrr...takbirrr....takbirrrr(100x)

    ReplyDelete
  39. Parti Amanah Rakyat (Amanah) bertegas, Deklarasi Rakyat yang disertai parti itu bersama Tun Dr Mahathir Mohamad bukan perkara sia-sia sebagaimana anggapan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. 

    Presidennya, Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata, gerakan dilakukan melibatkan negarawan, pelbagai NGO itu adalah sebagai isyarat jelas kepada pimpinan sekarang bahawa rakyat mahu melakukan perubahan, mengubah masa depan serta menyelamatkan negara. 


    “Itu pandangan dia. Bagi kami ia tidak sia-sia. Semua negara Asean telah berubah ke arah yang lebih baik dan mereka dulu ketinggalan jauh termasuk Korea dan Thailand, tetapi kini telah berubah. Kita pula masih berada di tahap yang lama. 

    “Rakyat masih ditakutkan untuk membuat perubahan, bila ada mereka yang ingin buat perubahan kita bersamalah,” katanya. 

    Terdahulu, beliau menyertai Himpunan Perdana dan Ceramah Wacana Rakyat di Bandar Satelit Kubang Kerian yang turut dihadiri bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa, Naib Presiden Amanah, Salahudin Ayub dan Ahli Parlimen Kubang Kerian, Baihaqi Atiqullah. 

    Mat Sabu berkata, BN diibaratkan seperti kanser yang berada di tahap empat dan baginya, sesiapa sahaja yang cuba untuk membaikinya tidak akan berjaya kerana ia sudah tidak berupaya lagi. 

    “Melainkan kena ada pertukaran pada pilihan raya nanti. Tidak lebih pada Najib (Perdana Menteri) berhenti dan kita akan terus berusaha supaya rakyat menukar kerajaan,” katanya. 

    Menurutnya, program jelajah seluruh negara akan dilaksanakan dalam mencapai misi mengumpulkan tanda tangan rakyat dan hasilnya akan diserahkan kepada Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah. 

    ReplyDelete
  40. Apanama deklarasi dah ditima suma rakyat malaysia....?Apanama nnti hujung bulan nih siri guling gulinng atas jln raya akan ada lagi..... Apanama macai PKR champion guling guling atas jln raya bulih juin skali.... Apanama klu PAS nak juin guling guing pun bulih la..... Apanama lepas siri guling guling nnti peserta bulih la naik black maria percuma... Apanama peserta yg naik black maria nnti bole la diambil tindakkan tatatertib dan di buang kerja.... Apanama walau pun mamak tua dah dipecat jadi punahsihat kjaan...mamak tua ni harta makan 7 keturunan tak abis.... Apanama macai yg kena tindakan tetatertib dan dipecat kerja juga yg merana 7 keturunan... Apanama mamak tua mudah tua...Apanama macai pun diharap fikir2lah akibat yg menanti anda nnti.....Apanama bla...bla..bla...macai jugak yg kena...Apanama...bla..bla..bla....ko orang sambung lah sendiri.....kikikiki...

    ReplyDelete
  41. KAHKAHKAH...

    Kesian betul dengan Omak kau ini.

    Dia denan sengaja menukar otaknya dari yan cerdik masa dia sokong PKR kepada otak kaldai sejak pakai tudung hijau.

    Omak bukan tidak tahu sejak azali lagi begitulah sambutan terhadap ceramah PKR.

    Tetapi PRU 13 PKR dapat undi lebih 3 juta dengan 30 kerusi parlimen.

    Kenapa PKR dengan hanya beberapa ribu ahli berdaftar dapat meraih undi lebih 3 juta?

    Sebab pengundi yan sokong dan pilih PKR ada akal yang sehat dan waras. Mereka tidak perlu berduyun2 hadhir ceramah.

    Mereka banyak membaca, melihat dan memikir tindakan positif PKR.

    Bukan macam Pas. Ahli ada 1.6 juta. Dapat undi pun 1.6 juta juga. Bermakna Pas gaal sama sekali mendapat undi pengundi bebas.

    Sebab apa orang tanpa parti enggan undi Pas?

    Sebab Pas ternyata bodoh. Sekaran ini bertambah-tambah lai kebodohan Pas.

    Jadi siapa yang nak undi parti bodoh yan dipimpin oleh oran bodoh?

    Bila berceramah, hanya yang bodoh yang sama jugak la datang. Sebab yang berceramah pun yang bodoh jugak.

    Itu sebab undi Pas tidak bertambah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mantap dan padat faktanya......syabas.........

      Delete
  42. Kepada kelab penyokong datin rosmah isteri pm najib yang memberi amaran keras kpd km sarawak datuk patinggi adenan satem agar jgn bermain api terhadap km sarawak kerana orang sarawak akan menghukum kamu amno dlm pilihanraya 2018 nanti, kami org2 sarawak berdiri dan bersatu di belakang km datuk adenan kerana datuk adenan adalah km yang hebat dan berkarisma

    ReplyDelete
  43. PAS tikam belakang PKR ......... depa bukan saje memancing org2 Pan tp turut juga pancing org2 PKR jadi ahli parti depa ........ mmg PAS parti Pengkhianat ! sbb prog2 PAS dah tak dpt sambutan ..... ramai dah pakat2 masuk PAN ! PAN pilihan terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah..betul ker ni? PAN pilihan terbaik?

      Delete
  44. Anjing DAP dah tak tau apa dah nak tulis bila PAN dah semakin tak laku.Nampak gayanya ramai pemimpin lah dari ahli parti PAN ini.

    ReplyDelete
  45. Flashback bagaimana Mat Sabu dan Mujahid adalah pimpinan PAN yg berasal dari PAS yang dihina dan dicerca oleh Hadi.

    Hadi tidak peduli bila warga Islam Pas mengalami nasib yg sama dengan rakyat Palestine. Dihalau dan dihina oleh Rejim PAS. Mahukah kita percaya dengan orang hati busuk begini. Tepuk dada tanya selera. Saya yakin nasib penduduk di Marang pun tidak terjamin

    Kesalahan rakyat marhaen Marang adalah kerana mereka berugama Islam dan menganut agama PAS.. Itu pasal Mat Sabu dan mujahid menentang Hadi.. Mungkin PAS akan berpuas hati jika penduduk Marang mengalami nasib yang sama iaitu sakit mental.

    Zaman darurat dulu ada orang menjadi talibarut bintang tiga. Zaman modern ni ada orang menjadi talibarut UMNO. Pakai sedondon seolah-olah sejiwa. LKS dikutuk kerana sepentas dgn Mahadir tapi bertakbir bila Hadi sepenras dgn Najib. 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak mental ni! meroyan tahap critical

      Delete
  46. BORINGGGG....BLOGGER SAMPAH ULASAN SYOK SENDIRI. JADI TEMPAT LEPAK MACAI NAJIB @ MELAYU BABI SARA KELUARGA GUNA DUIT HARAM..KAHKAHKAH

    ReplyDelete
  47. Editor weblog Hj Mohd Hasyim, "Dalam hal ini, menghina PAS sama dengan menghina Islam, apakah puak-puak Islam sedar bahawa PAS itu bukan agama? Sanggup mereka duduk tunduk bersama pemimpin UMNO yang hina agama Islam dan terang-terang tolak hukum hudud?"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas itu mmg bkn agama tp parti yg berjuang utk menegakkan agama.jd pas itu blehlah dikatakan sebagai agama.byk org tlah faham itu yg tak faham atau tak ingin faham hanya spisis pemakan dedak dap atau umno.pas ingin berpegang pd islam keseluruhan termasuklah dgn hukumnya sekali bkn hanya memilih yg kesukaan hati spt puak puak sekular.pas menjadi kan syura sebagai benteng tetakhir dlm membuat keputusan dimana terdiri dr golongan faham agama n dikatakan tdk faham politik begitupun agama itulah sebenarnya penyuluh jln kebenaran tak kiralah ia politik atau apa sekalipun.pas juga adalah parti yg spt sudah masak dgn keadaan politik.bila mana musuh musuh sentiasa menungu peluang kita perlu sgt berhati hati dlm membuat keputusan.apa yg penting adalah berpegang pd tali agama itu.menarik rambut ditepung jgn sampai berselerak kelak akan lebih menyusahkan rakyat

      Delete
  48. Kelakar sungguh anom 21.38.Dalam diam2 dia spin dengan menyamakan Umno tu Bintang Tiga dan PAS pula tali barut Bintang Tiga....Kahkahkahkah memang betul la kamu ni Rejiman ke 10 DAP masuk kampung melayu berlagak jadi alim.Tak payah pusing la satu dunia dah tahu rejiman ke10 pkm itu tali barut kominis dalam masyarakat melayu sama dengan mat sabu and the gang yang bertuankan cina DAP.Mana boleh dipanggil melayu jadi tali barut melayu kerana nak lawan cina DAP.Kamu la yang anjingnya kerana jadi tali barut DAP kahkahkah...sampai ketahap itu pun masih nak spin lagi puak2 bangang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari2 kutuk cina dap.....tapi lebai2 pas anak cucunya jadi kuli campany cina zaman berzaman....hutang beras pun tak bayar....

      Delete
    2. Rejimen ke 10 bintang 3 tu bernana Jho Low. Sekutu kuat najib yg lesapkan wang rakyat berbilion tu. Kini seluruh rakyat sdg bergelut bayar hutang 1MDB.

      Delete
  49. Klu udud tak buat yg lain depan mato dah ada trus hukum kafir.... hukum isle mana pulak yg PAS dah buat..... sile le nyate kan....Bubar PAS islam pasti selamat.... TAKBIRRR!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih...

      Nak harapkan PAN, perlembagaan pun belum siap2 lagi.. ini berkemungkinan besar kerana DEWAN HARIAN ULAMAK DAP masih belum meluluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikuti al quran dan al sunnah (sekadar bersangka baik - ini pun kalau mat sabu tak membantah kerana dia dah mengaku tidak berjiwa islam), DEWAN HARIAN ULAMAK DAP turut menambah syarat agar PAN perlu senantiasa taat kpd TOK2 GURU LGE dan LKS dan dlm masa yg sama; cukuplah sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin yg setakat ini berjaya disenyapkan (tanda setuju) dalam isu Octoberfest..

      Sebaliknya tambah menarik, PAN pula hendaklah bersikap anti ulamak2 muktabar di Malaysia terutamanya Mufti Negeri Pahang kerana memandai je mencabar DAP agar menyaman beliau dlm isu khutbah jumaat. Selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, barulah perlembagaan PAN boleh diendorsekan bila2 masa shj oleh MAJLIS SYURA ULAMAK DAP sebelum proses seterusnya iaitu kelulusan oleh Pendaftar Pertubuhan..

      Sekian adanya..

      Delete
  50. Wahai anjing2 mat maslan, baliklah kamu ke kandang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya amat setuju akan kesilapan PAS yg mereka pernah lakukan apabila telah bergabung dgn sebuah parti sosialis dan liberal.. kini PAS sudahpun mengambil iktibar dari kesilapan tersebut..

      Selepas ini diharap PAS akan dpt ketemu bakal parti gabungan atau NGO yg sekurang2nya dapat menghormati prinsip islam yg syumul spt yg diperjuangkan PAS.. tidak memaksa PAS agar senantiasa tunduk pd tok2 guru sosialis serta sebuah parti yg sudah memiliki PERLEMBAGAAN sendiri!.. 

      Simple.. INGAT PAN INGAT DAP..

      Delete
  51. Kah kah dewan ulamak DAP pun ada...kah kah... dewan tari menari PAS pun dah ujud dah... pas ni bleh buat dewan gangbang semalaysia... maklum la org pas ni srrban dan jubah jer labuh tapi kaki seks ..nnti buat dewan ulamak gangbang semalaysia..mat sabun dan gang kuar PAS tak nak hukum kapir pulak kaa?...ahakss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan apanama akan bertarung dgn pakatan najib pas n rakyat akan muncul jd juara yes.selamat mengelupur kamu semua yg tolol pemuja dap dan sistem jahiliah

      Delete
    2. tudia...akhlak mulia penyokong PAN, kahkahkah nak sesangat ada dewan gangbang dlm parti diorg...mmg sah la parti PAN dipimpin dan disokong oleh kaki seks.

      Delete
  52. Dr Tan Seng Giaw dah kata tiada penglibatan nama Jho Low dalam 1mdb.Dia tu Timbalan pengerusi PAC kan.Anom 06.50 kamu beri lah lapuran yang kamu ada tu kepadanya,dok merapu kat omakkau ni buat apa.

    ReplyDelete
  53. Pan patut tukar jd pad baru sesuai sbb putar balik dr dap sj.kepala batu dap vs kepala batu najib.dua dua akan hancur berderai baru sesuai.pas n rakyat akan meraikan kemenangan.macaipun asyik ratib pad sj.elok la tukar nama ye.pad samadengan parti apanama daaa yg ditubuhkan oleh mader.entah bagaimana ya dinasor lks bergabung dgn dinasor mader jd badut pula ingatkan akan jd godzila.semua itu krn ketiadaan pas.pas memilih jln damai krn jika godzila wujud rakyat akan terpenyet sama.sementara biarlah kita ketawakan badut dulu n menyusun strategi yg lain.tahniah omakkau walaupun dikutuk bloq omakkau tetap juara yg paling meriah.jeles nak mampus la bloq macai sebelah situ

    ReplyDelete
  54. BUBAR PAS, ISLAM SELAMAT.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...