Tuesday 18 June 2013

GEMPAR!!!..KECOH SATU ALAM SIBER SHABERY CHEEK KENA TERJAH DENGAN SEORANG ANAK MUDA DI LAMAN SOSIAL FACEBOOK!!!


Seorang anak muda atas nama Aidi Mizanudin Armisah Original berumur 22 tahun diberitakan telah membelasah Menteri Komunikasi dan Multimedia Dato' Seri Ahmad Shabery Cheek dalam satu posting beliau di laman sosial Facebook, atas satu posting yang berbunyi " BUDAYA MEDIA SOSIAL YANG TIDAK SIHAT MENULAR DENGAN PENGGUNAAN AKAUN PALSU BERLELUASA DENGAN MEMALUKAN PEMIMPIN, MENGHINA DAN MEMAKI HAMUN TANPA FOKUS PADA SOALAN, ADALAH MEREKA INI TIDAK BIJAK ATAU SENGAJA MEWUJUDKAN SATU BUDAYA MALAYSIA TIDAK AMAN, APA KATA ANDA?"

Status ini mendapat sambutan sebanyak 342 klik like...Dikirakan sambutan boleh tahan juga.

Anak muda Aidi Mizanudin Armisah pun berikan komen dan hujahnya yang berbunyi:- " INI AKAUN RASMI SAYA...NI NO IC SYA 911002-02-5867...TIAP KOMEN SAYA SEMUA DIDELETE DATUK..DATUK NI TAK BOLEH TERIMA KRITIKAN KE.. MENGHARAP PUJIAN OLEH PENGAMPU2...LEBIH BAIK TAK YAH BUAT FB...."

Komen ini telah mendapat sebanyak 425 klik like, iaitu melebehi like yang diperolehi tajuk status ini sendiri.

Membuktikan yang sokongan yang diterima anak muda ini jauh melebehi yang menyokong status Ahmad Shabery Cheek.

Terimalah hakikat.. anak-anak muda tolak UMNO.. anak-anak muda celik IT dan pelayar internet yang mempunyai akaun laman sosial sama ada Facebook ataupun twitter, rata-rata tolak UMNO.

25 comments:

  1. alahai kalau komen kat DSAI pun dia delete jugak.. cuma aku puji omakkau sebab dia tak delete komen.. yang baik katakan baik walau dari lawan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabri chek mulut buih ketam mana boleh berhujah. akai letak kat juboq hang tau tak?.

      Delete
    2. anon 16:48.. taktaula pulok.. kalau akai manusia kat juboq kesian DSAI..

      Delete
  2. sekali kena bidas. padan muka. aku pn dia banned dari komen. hampeh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. si budak carlos santiago ni ada upanya.. tapi tak berani komen dah dengan fakta2 bernas..berkenaan ayat omakkau..Terimalah hakikat.. anak-anak muda tolak UMNO.. anak-anak muda celik IT dan pelayar internet yang mempunyai akaun laman sosial sama ada Facebook ataupun twitter, rata-rata tolak UMNO.. ni anak2 muda yang buta perjuangan.. kalau tanya apa perjuangan depa nganga.. tanya tentang hukum hudud pun taktau konon ada hati nak jadi pejuang Islam.. tentang sabery chik tu dia ikut DSAI.. siap tanya wartawan mana lagitu.. kalau tak sehaluan tak boleh masuk sidang media.. samo jo..

      Delete
  3. Anon 10:54, anda pun ape kurangnya "tak berani komen dah dgn fakta2 bernas".

    Bg pendapat sy, kita tdk harus merendah2kan pemikiran org lain hanya semata2 aliran politik kita berbeza. Kita kena terima perbezaan. Hujah perlu dibalas dgn hujah. Bkn berdasarkan sentimen dan emosi. Mana hang tau depa nganga bila ditanya ape itu perjuangan? Mana hang tau depa tak tau apa itu hudud?. Sekarang zaman maklumat dihujung jari. Dulu org kena hadir beramai2 ke masjid atau surau utk mendhr majlis ilmu skrg keadaan dah berbeza ilmu agama boleh diperolehi dgn hanya menonton you tube. Jadi, nasihat sy jgn berperansangka buruk dgn golongan muda. Mereka ada hak utk menyatakan pendapat dan pendirian mereka sendiri. Mereka adalah pemimpin masa depan.

    Sebagai org yg lebih tua kita kena dgr pandangan dr mereka. Jgn merendah2kan pemikiran mereka berdasarkan umur mereka. Hormat dan terima perbezaan sbg wadah utk memuhasabahkan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian patutla.. tuntut ilmu melalui youtube semata tanpa bertemu guru.. kesian pakcik..

      Delete
    2. Anon 11:35 kesian pak cik sbb ketinggalan. Yg bg ceramah tu of course la dr tok guru. Lainla kalo hang baca tafsir al-quran, hadis2 dan hang ada beberapa tafsiran yg hang tak faham barula gi jumpe tok guru. Hang faham ke tidak konsep pembelajaran ni. Ke hang berhujah sbb nak bantai org semata2?

      Zaman skrg ni nak jumpe atau dgr ceramah dr tok guru tak semestinya mesti berdepan dgn tok guru. Zaman sudah canggih nak dgr ceramah boleh dgr kat youtube la. Mudah dan cepat. Ka hang ingat you tube tu sbg tok guru?

      Delete
    3. kesian patutla jadi ilmu berat sbelah.. pilih tajuk yang sesuai dengan diri sendiri saja.. kalau ada tajuk yang tak sepadan tak dengar pun.. pilih pun uztaz pak lawak.. uztaz yang betul2 beri ilmu yang menegur cakap ustaz tu dibeli.. berbeza dengan guru dia akan sesuaikan dengan pendengar bezakan tahap pendengar.. kesian pakcik..

      Delete
    4. Bkn pilih tajuk yg sesuai dgn diri sahaja. Tapi pilih tajuk yg kita kurang faham. Tajuk yg kita ada kemusykilan.

      Mengenai ustaz lawak pulak, tak kira la ustaz mana kita nak pilih pun asalkan ilmu yg hendak disampaikan baik utk kita. Lawak mcm mana sekalipun jika penyampaian die jelas dan mudah difahami rasenya bkn isu pun.

      Melihat kpd penulisan ko ni nampak la kurang cerdik sikit. Tak de isu pun sebenarnya. Tak nampak apa yg cube ko sampaikan. Nak menghentam semata2. Sorry......

      Delete
    5. ustaz lawak yang pandai mengutuk UMNO ja sedap didengar.. ustaz yang tidak berpihak kepada mana2 yang tegur PAS dan tegur UMNO mana boleh dengar.. terus kutuk Ustaz dunia.. Ustaz UMNO..

      Delete
    6. Sepanjang mengikuti ceramah yg disampaikan oleh penceramah bebas, tiada sorg pun dr mereka merujuk secara khusus kpd mana2 parti.

      Bg sy siapa mkn cili mmg terasa pedasnya.

      Delete
    7. anon 16:35.. mungkin hang belum jumpa lagi kut.. malah kat tempat aku khutbah jumaat dah macam kempen PRU.. siap suruh mengundi calon PR..

      Delete
  4. sy pun umur bawah 30.. dan saya selalu berhujah dengan rakan2 sebaya yang kononnya pemimpin depa lebih baik.. isu2 pengundi bangla.. isu2 yang hanya diterima bulat2 oleh pemimpin mereka tanpa ditapis.. kemudian dikaitkan isu hudud.. dan apabila ditanya tentang hukum hudud Qisas Takzir dan sbgnya nganga.. maklumat memang dihujung jari dan hanya kekal dijari tidak diotak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gitui Anon 11.32 boleh beri pencerahan sikit tentang hukum Hudud? Perbezaan Hudud, Qisas dan Takzir? Sila.....

      Delete
    2. Aku tak paham ape ko ckp wahai anon 11:32. Aku tak tau sama ada ko paham ke tidak apa yg dikatakan maklumat di hujung jari tu.

      Izinkan patik memberi pencerahan. Jari, akal dan otak mempunyai fungsi yg berbeza ek tuan.

      Dlm konteks "maklumat di hujung jari", jari digerakkan oleh kekuatan otak supaya berfungsi utk mencari maklumat di internet dgn melakukan aktiviti menaip. Setelah mendpt maklumat yg dicari, kita menggunakan akal utk menjustifikasikan maklumat yg tertera adalah benar ataupun tidak. Aktiviti ini dinamakan kemahiran berfikir.

      Harap maklum. Sekian. Jgn jadi bingai ek.

      Delete
    3. definisi mudah.. hukum hudud ini satu kesalahan yang tidak boleh dikurangkan oleh sesiapa dan bersangkut hak Allah.. ada tujuh jenayah yang boleh dikenakan hudud.. manakala qisas ialah hukum balas yang bersangkut hak individu manakala hukum takzir ialah hukum pemerintah.. tapi sayangnya yang nak perjuang hukum hudud pun nganga bila ditanya.. tapi konon depa saja Islam orang lain kafir.. semoga Allah mengampunkan dosa kita semua..

      Delete
    4. 12:49.. maklumat memang dimana2 tetapi hanya sekadar kekal di internet atau di youtube sahaja.. apabila ditanya tak dapat dijawab pun.. hanya sekadar membaca atau sekadar menonton tetapi tidak meninggalkan bekas.. cuba hang tanya belia2 tentang Islam apa jawapan depa.. tapi berani mengaku lebih Islam dari orang lain dan sanghup mengkafirkan sesama Islam..

      Delete
    5. 12:58 apa yg saudara ckp mungkin berdasarkan andaian semata2. Jika pun benar bagai dikata apakah peranan kita utk mendidik belia2 ini? Adakah kita tdk akan berbuat apa2 supaya ia boleh dijadikan modal utk menghentam semata2 atau kita boleh mendidik mereka dgn berkongsi sedikit ilmu dgn mereka supaya mereka lebih celik di masa hadapan? Wallahualam.

      Dlm isu kafir mengkafir pula kita kena berlaku adil dan saksama dlm menilai. Sebagai rakyat yg bijak kita perlu memberi peluang kpd empunya diri (org yg mengkafirkan sesama Islam, jika benarla) utk memberi penjelasan kpd rakyat. Kita dgr teks ucapan beliau supaya kita dpt menilai dgn ilmu dan atas maklumat yg benar. Bkn apa takut jika kita hanya mendgr dr sebelah pihak shj takut jatuh fitnah pula. Dlm bahasa mudah kena berlaku adil. Wallahualam.

      Delete
    6. komen anon 13:22Jika pun benar bagai dikata apakah peranan kita utk mendidik belia2 ini? Adakah kita tdk akan berbuat apa2 supaya ia boleh dijadikan modal utk menghentam semata2 atau kita boleh mendidik mereka dgn berkongsi sedikit ilmu dgn mereka supaya mereka lebih celik di masa hadapan? Wallahualam

      yang kat orang UMNO tu hangpa hentam2 macam2 tu apanya..

      Delete
    7. komen 13:22
      Bkn apa takut jika kita hanya mendgr dr sebelah pihak shj takut jatuh fitnah pula. Dlm bahasa mudah kena berlaku adil. Wallahualam.

      yang fitnah mengenai pemimpin UMNO tu hangpa terima bulat2tu apanya..

      Delete
    8. LIMA MAKSIAT YANG DISEGERAKAN BALASANNYA

      Ertinya:
      Daripada Ibnu Omar r.a. berkata: Berhadap Rasulullah saw. kepada kami (pada suatu hari) kemudian beliau bersabda; "Wahai kaum Muhajirin, lima perkara kalau kamu telah dibalakan dengannya (kalau kamu telah mengerjakannya), maka tiada kebaikan lagi bagi kamu. Dan aku berlindung dengan Allah swt., semoga kamu tidak menemui masa itu. Perkara­-perkara itu ialah:

      Tiada terzahir (nampak) perzinaan pada suatu kaum sehingga mereka berani berterus terang melakukannya, kecuali mereka akan ditimpa penyakit Tha'un yang cepat merebak di kalangan mereka, dan mereka akan ditimpa penyakit-penyakit yang belum pernah menimpa umat-umat yang telah lalu.

      Dan tiada mereka mengurangkan sukatan dan timbangan, kecuali mereka akan dibalakan dengan kemarau dan susah mencari rezeki dan kezaliman daripada kalangan pepimpin mereka.

      Dan tiada menahan mereka akan zakat harta benda kecuali ditahan untuk mereka air hujan dari langit. Jikalau tiada ada binatang (yang juga hidup diatas permukaan bumi ini) tentunya mereka tidak akan diberi hujan oleh Allah swt.

      Dan tiada mereka mungkir akan janji Allah dan Rasulnya kecuali Allah akan menguasakan ke atas mereka musuh mereka, maka musuh itu merampas sebahagian daripada apa yang ada di tangan mereka.

      Dan apabila pemimpin-pemimpin mereka tidak melaksanakan hukum Allah yang terkandung dalam al-Quran dan tidak mahu menjadikannya sebagai pilihan, maka (di saat ini) Allah akan menjadikan peperangan di kalangan mereka sendiri ".

      H.R Ibnu Majah

      Delete
  5. Kpd 13:35 & 13:36, pandangan sy bersifat umum dan bkn dr kaca mata parti. Nak berhujah kita tdk boleh berpihak. Sila lihat kembali hujah sy. Ada ke saya tuju secara khusus pd mana2 parti?

    Sy nak tau "hentam macam2" tu yg macam mane. Tak jelas la. Boleh bg contoh tak hentam yg mcm mane. Susah nak berhujah jika hujah itu tidak lengkap dan sentimen semata2.

    Lagi satu, fitnah yg mcm mane yg saudara ckpkan. Kurang jelas dan tiada hala tuju. Saudara pun copy and paste je hujah sy.

    ReplyDelete
  6. kepada anon 14:52.. saya menghormatinya saudara mengenai pandangan saudara yang bersifat umum dan bukan dari kaca mata parti.. jadi ini tidak adil untuk saya berhujah dengan saudara yang tidak berpihak kemana2 parti untuk menjawab bagi pihak penyokong PR.. saya selaku anon 13:35 dan anon 13:36 memohon maaf kerana mempersoalkan tindakan penyokong PR kepada saudara sedangkan saudara tidak memihak kepada mana2 parti.. maka benarlah tindakan saudara itu..katakan benar walau dr mana sekalipun katakan salah walau dari pihak mana sekalipun..

    ReplyDelete
  7. gay cuba tnjuk hebat..haha

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...