Monday 7 November 2011

UMNO AKAN MENGHALALKAN APA JUA CARA ASALKAN MATLAMAT TERCAPAI!!



USAHA LICIK UMNO UNTUK MENYEKAT GELOMBANG REFORMASI – HOMOFOBIA!!!!!


Usaha licik Umno untuk menghentikan gelombang reformasi – Homofobia!
Minat yang mendadak terhadap perayaan "Seksualiti Merdeka" oleh polis dan ahli-ahli politik Malaysia adalah menghairankan apabila orang awam tahu bahawa perayaan tersebut telah wujud sejak 2008 dan tidak mendapat perhatian hinggalah ke 2011.
Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menganggapnya sebagai 'membazir masa', beliau menegaskan bahawa sudah terdapat hak asasi manusia di negara ini dan bahawa Malaysia telah menandatangani perisytiharan Bangsa-Bangsa Bersatu mengenai perkara itu, tetapi acara itu adalah bertentangan dengan Islam dan dianggap 'songsang' atau tidak bermoral.
Tetapi hanya beberapa jam selepas kenyataannya, polis mengharamkan acara 5 hari atas dasar bahawa ia adalah ancaman kepada ketenteraman awam.
NAMA PERMAINAN
Jangan terkejut. Ini adalah nama permainan dalam politik Malaysia. Katakan satu perkara dan lakukan perkara yang lain. Gesaan secara tiba-tiba oleh UMNO,terutamanya melalui akhbar Utusan, dan NGO hak-hak Melayu Perkasa, menambahkan kisah bagaimana moral secara konsistennya digunakan sebagai catur dalam permainan politik yang lebih besar ,tanpa mengambil kira kesan ke atas kehidupan yang terlibat.
Secara tradisinya, parti Islamis PAS yang akan menjurus kepada apa yang dianggap sebagai memudaratkan, terutamanya yang boleh memberi kesan kepada kumpulan-kumpulan Islam. Oleh itu, apabila PAS mengutuk kedua-dua konsert Elton John dan pesta "Sexualiti Merdeka", ia dianggap 'normal'. PAS telah banyak membantah kepada artis-artis asing kerana pelbagai sebab tidak munasabah - dari Beyonce kerana kostum seksinya dan Sir Elton John kerana dia gay - ia memang menjengkelkan tetapi tidak lebih dari itu.
Walaupun ia sebuah parti politik, PAS sentiasa mengambil pendirian agama terhadap semua benda di Malaysia. Rakyat akan terkejut jikaPAS berdiam diri. Namun, apabila ia lupa bahawa ia adalah sebuah parti politik terlebih dahulu dan harus memenuhi keperluan semua kaum dan kumpulan, dan tidak menjadi pengadil Islam di negara ini dengan menfatwakan apa yang ia percaya betul dan salah, itulah masanya rakyat Malaysia termasuk orang Melayu perlu membuang PAS sebagai sampah sejarah. Jadilah seperti Al-Arqam, bukan sebuah parti yang bersedia untuk mewarisi pentadbiran dan pengurusan negara.
REAKSI UMNO DAN PERKASA YANG BERNIAT JAHAT
Walaupun begitu, ia adalah reaksi UMNO dan Perkasa yang benar-benar menunjukkan niat jahat dan buruk. Cara mereka memanipulasi isu dan mengganggu PAS, terutamanya yang diterajui oleh Ketua Pemuda Nasrudin Tantawi, parti Islam itu tergesa-gesa bagi memastikan orang Islam di negara ini bahawa tiada siapa boleh berhenti mengislamkan PAS!
Akhirnya, kegilaan yang dicipta oleh ketiga-tiga kumpulan, termasuk PAS, hanya menekankan betapa bahayanya untuk tinggal di Malaysia. Perasaan bahawa mereka mencipta sama ada secara sengaja atau tidak, dan secara rasmi disokong oleh Timbalan Perdana Menteri dan pihak polis, adalah rusuhan.Paling teruk sekali ialah mereka akan diampuni oleh kononnya ‘kerajaan Muhyiddin’ sebagai selagi apa yang mereka telah lakukan dianggap 'soleh' di mata Islam mereka.
Tidak ragu lagi bahawa pilihan raya umum akan datang bakal tiba dan undi Melayu adalah penting, tetapi juga kredibiliti. UMNO dan Perkasa, tiada kedua-duanya. PAS mesti membuat langkah dengan berhati-hati. Jangan memperjudikan kepercayaan yang dipegang oleh kaum dan agama yang lain dengan politik yang bodoh, tidak matang dan lebih-emosi. Malah orang Melayu akan melihatnya dan meninggalkan Pas. Percayalah apabila kita berkata, rakyat Malaysia tidak begitu bersikap pengampun. Contoh yang baik ialah MCA, Gerakan, MIC dan jugaUMNO.
Seksualiti Merdeka dan pengajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris adalah amaran sebenar bagi kedua-dua belah jurang politik. Ikhlas. Jangan menganggap pengundi sebagai alat untuk mengekalkan Putrajaya atau mendapatkan Putrajaya. Sama seperti PAS, PKR dan DAP telah banyak kalah berbanding rakan-rakan BN mereka yang berada diakhir kerjaya mereka. Jangan memperjudikan amanah rakyat dengan memilih cara yang mudah.
HOMOFOBIA DICETUSKAN BAGI MENYEKAT REFORMASI
Kembali ke Seksualiti Merdeka, acara homoseksual dan transgender di mana Perkasa -mentah seperti biasa - melangkah lebih jauh dengan mendesak Pengerusi Bersih , Ambiga Sreenevasan, dihukum oleh pihak polis kerana mendatangkan huru-hara di kalangan rakyat Malaysia dan khususnya orang Melayu.
Perkasa telah gagal untuk meminta supaya tindakan yang sama diambil terhadap semua NGO yang menyokong perayaan tersebut dan ini akan memasukkan kumpulan-kumpulan seperti Sisters of Islam. Aneh bukan? Mungkin, ini menjelaskan motif di sebalik minat yang mendadak oleh Perkasa dan UMNO selepas 4 tahun lamanya tidak sedar tentang kewujudannya.
Terimalah kenyataan, Perkasa dan UMNO tidak mengambil berat tentang gay atau maknyah. Matlamat utama mereka adalah untuk mengaitkan diri dengan gelombang reformasi yang melanda negara dengan homoseksual, yang mereka telah anggap sebagai senjata mereka yang terbaik untuk menghentikan arus populariti melonjak kepadaPakatan Rakyat.
Homoseksual masih dianggap pantang larang dalam kebanyakan masyarakat Asia,sama di Malaysia. Dan ini adalah mengapa kroni-kroni dalam Umno menggunakan liwat untuk menghancurkan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim. Dan apabila itu tidak berfungsi terhadap bapa kepada enam tersebut, mereka kemudiannya menuduhnya mempunyai hubungan seks luar nikah dengan pelacur Cina -kerana Cina paling pantang kepada orang-orang Melayu dibimbangi Umno dan Perkasa. Seterusnya sudah tentu, orang-orang Kristian.
Untuk membincangkan perspektif Perkasa tentang moraliti cumalah permbaziran masa. Ia tiada nilai moraliti dan fungsinya adalah semata-mata untuk melakukan kerja kotor Umno. Apakah pendapat Majlis Tertinggi Umno mengenai perkara ini? Mengapa mereka harus kekal tidak dikenali dan tidak dilibatkan dengan semua perkara yang sedang berlaku di negara ini?
Apabila transgender Ashraf Hafiz Abdul Aziz meninggal dunia akibat serangan jantung beberapa hari selepas mahkamah menolak permohonannya untuk menukar nama kepada Aleesha Farhana, Menteri Wanita Shahrizat Jalil mengetuai gerombolan pemimpin Umno dalam menyatakan simpati mereka untuk beliau dan keluarganya? Tetapi di mana Shahrizat sekarang?
KES ROGOL,ZINA DAN RASUAH DIPENDAPKAN
Dalam Umno, isunya ialah tidak bermoral dan bukannya moral. Apakah rasuah yang lebih baik daripada homoseksual. Secara kebetulan, ia juga kebetulan bahawa minggu lepas bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad - yang dianggap sebagai pemimpin yang paling dicemari rasuah di negara ini -mengisytiharkan bahawa Malaysia tidak bersedia untuk hak-hak manusia yang 'penuh'. Dia juga memberi amaran mengenai homoseksual. Adakah beliau memberi isyarat kepada ahli-ahli Umno untuk menyokong plot terkini untuk menghentikan gelombang reformasi Pakatan dengan diskriminasi yang belum pernah berlaku terhadap Lesbian,Gay, Biseksual dan Transgender atau komuniti LGBT?
Sesungguhnya, acara Seksualiti Merdeka pada 9 hingga 13 November kelihatan seperti batu loncatan 'sempurna' untuk menaikkan UMNO selepas insiden Bukit Kepong dan perhimpunan Himpun gagal untuk menjana kebencian yang diingini mereka bagi menentang musuh mereka.
Juga, selain daripada rasuah, tidakkah sepatutnya majlis tertinggi Umno menghakimi zina di kalangan pemimpin mereka sendiri? Adakah ini juga tidak bermoral? Terdapat hubungan sulit antara Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ziana Zain di sebuah hotel di Port Dickson, kecoh besar mengenai Khairy Jamaluddin dan pelakon Maya Karin, dan mengapa orang terlupatentang Rahim Thamby Chik merogol gadis di bawah umur?
Jadi, bukan sahaja Majlis Tertinggi Umno patut menghakimi pemimpin mereka secara lebih, tetapi begitu juga harus Perkasa. Orang-orang yang membaling batu tidak perlu tinggal di rumah kaca.

Akhir sekali, ketepikan manipulasi politik, apa yang salah mengenai Sexualiti Merdeka? Pertama, ia bukan pentas untuk menyucikan mahupun untuk menarik orang ke dalam dunia homoseksual, lesbianism atau bergegas bagi menukar jantina. Anda tidak boleh berbuat demikian kerana ia bergantung kepada sama ada anda homoseksual atau tidak! Ia adalah semudah itu.
Seksualiti Merdeka tidak kelihatan sebagai niat jahat tetapi sebagai pentas untuk kumpulan minoriti menyuarakan perasaan, mencari ruang untuk bercakap mengenai isu-isu yang memberi kesan mengenainya dan berkongsi dan berkomunikasi antara satu sama lain.
Mereka tidak berniat untuk mengawal Malaysia atau mengubahnya menjadi sebuah negara komunis, seperti yang dituduh kepada PSM dan Bersih! Secara mudah, Seksualiti Merdeka adalah kumpulan minoriti yang mencari suara dan tempat dalam masyarakat. Dan mereka berhak ke atasnya. Hak untuk meluahkan pendapat seseorang itu adalah hak asasi manusia, dan sebagai rakyat Malaysia, golongan minoriti ini juga perlu diberikan hak yang sama seperti orang lain.
APABILA LENYAPNYA RASA SIMPATI 
PAS mungkin mempunyai pandangan negatif terhadap perayaan itu, namun apa yang ditawarkan PAS sebagai pulangan? Adakah PAS akan melihat kumpulan minoriti ini dan melayan mereka sebagai manusia yang mencari makna dalam kehidupan mereka? Ingat, majoriti homoseksual, lesbian serta maknyah di negara ini adalah Melayu selaras dengan demografi di negara ini. PAS sebaliknya harus menghulurkan tangan untuk membantu mereka dan bukannya membangkitkan kegilaan dan mewujudkan kebencian seperti rusuhan bagi mereka. Malulah PAS!
Perkara yang sama boleh dikatakan tentang pendirian mengutuk Perkasa dan UMNO. Selain daripada kenyataan salinan Ibrahim Ali yang diambil secara langsung dari PAS, apakah yang ditawarkan Perkasa kepada kumpulan Melayu yang dipinggirkan ini?
Adalah jelas, bahawa Perkasa dan UMNO hanya memainkan perkara itu untuk mendapat kelebihan politik di kalangan orang Melayu konservatif. Dan seperti orang yang bodoh, PAS jatuh ke dalam perangkap tersebut. Bukan sahaja hak asasi manusia keluar dari tingkap, belas kasihan di dalam hati hilang sepenuhnya. Dan apabila ini berlaku, kita semua perlu mengambil setapak ke belakang dan berfikir semula tentang kemanusiaan kita sendiri.
Ingat, manusia adalah sebahagian daripada alam haiwan.Ibrahim Ali mungkin sudah lupa pelajaran sains beliau merujuk kepada LGBT sebagai 'Binatang' atau haiwan, tetapi pastinya terdapat satu garisan halus antara merendah diri sebagai ciptaanTuhan dan kebinatangan.

1 comment:

  1. aku bukan peminat UMNO.
    tapi aku rasa lah, kalo sexuality merdeka, harus disisihkan dalam lapisan masyarakat dalam apa jua keadaan.
    kerana...ianya membentuk generasi pelapis daripada pergerakan kecil kecilan mereka. hari ini mungkin diaorg menyuarakan perasaan mereka, tetapi, hari-hari depan, siapa boleh baca?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...