Tuesday 9 April 2013

WEE KA SIONG SEDIH SEBAB PAS LETAKAN CALON BUKAN ANAK TEMPATAN LAWAN BELIAU DIPARLIMEN AIR HITAM JOHOR.....TAPI DIA LUPA....DIA SENDIRI PUN BUKAN ANAK TEMPATAN AIR HITAM!!!!!



Anggota Parlimen Ayer Hitam Datuk Wee Ka Siong sedih apabila Pengerusi Dewan Himpunan Bukan Islam PAS Hu Pang Chow, 58, dikatakan akan bertanding di Parlimen itu walaupun bukan anak tempatan.

"Mereka (pemimpin tempatan parti) sudah bekerja di situ antara satu hingga dua tahun, dan tiba-tiba kamu lihat seseorang daripada Kelantan diturunkan sebagai calon.

"Apa perasaan kamu?" katanya.

Wee yang juga timbalan menteri pelajaran sementara juga mendakwa, pemimpin akar umbi PAS memberitahunya bahawa mereka juga sedih berhubung perkara itu.

Dalam pilihan raya umum lalu, Wee menang selesa mengalahkan calon PAS Hussin Sujak dengan majoriti 13,909 undi...MK

ULASAN OMAK KAU.

Inilah dinamakan jenis pemimpin yang tidak cermin diri sebelum buka mulut.. Datuk Wee Ka Siong di lahirkan di Jasin Melaka pada 20hb Oktober 1968...Beliau dibesarkan di Tampin, Negeri Sembilan dan di Jasin Melaka.

Sepanjang hidupnya tidak pernah menetap di Air Hitam Johor...Jadi dia bukanlah anak jati Air Hitam atau pun penduduk tetap Air Hitam, Johor.

Sepatutnya dia rasa gembira jika PAS/PR membuat silap kerana meletakkan Pengerusi Dewan Himpunan Bukan Islam PAS, Sdr Hu Pang Chow orang luar dan bukan anak watan tempatan Air Hitam.

Kuat detik hati Omak Kau berkata, Wee Ka Siong sebenarnya sudah panik gelabah pusat lesi dengan keputusan bijak lagi tepat meletakkan Sdr Hu Pang Chow...Boleh meraih sokongan undi kaum Melayu dan masyarakat Cina dalam satu masa serta besar kemungkinan akan menumbangkan beliau tidaklah perkara mustahil.

Peliknya setakat ini tiada lagi kedengaran ahli-ahli PAS diakar umbi merungut dan membantah.

Moralnya.. Sekarang sedih lepas PRU 13 nanti dia akan meraung menangis!!!!

6 comments:

  1. DIMANA UMNO KUAT DISANA MELAYU MEREMPAT

    pak A.B.U.

    ReplyDelete
  2. Memang boto Wee Ka Siong lahir kek Jasin.

    ReplyDelete
  3. LETAKLAH SIAPA SAJA,YANG PASTI RAKYAT DAH BERTEKAD NAK BENAMKAN UMNO DAN BN.

    ReplyDelete
  4. boleh masuk hall of fame di muzium melaka...nanti kita pakat tengok ramai2.

    ReplyDelete
  5. sudah lah apek usah banyak2 cerita kalau takut tak payah bertanding jadi macam chua selekeh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...