KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 26 June 2013

PRK PERTAMA SELEPAS PRU 13 BAKAL DIADAKAN.. ADUN KUALA BESUT MERANGKAP EXCO KERAJAAN NEGERI TERENGGANU MENINGGAL DUNIA PAGI INI.



Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kuala Besut, Terengganu merangkap Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri Terengganu Dr. Abdul Rahman Moktar yang berusia 55 tahun meninggal dunia pada pukul 10.18 pagi tadi kerana penyakit barah paru-paru.

Adun Barisan Nasional (BN) itu meninggal dunia di Hospital Sultanah Nur Zahirah di Kuala Terengganu.


Ini bermakna, pilihan raya kecil (PRK) perlu diadakan tahun ini buat pertama kalinya selepas pilihan raya umum 5 Mei. - 26 Jun, 2013. - 26 Jun, 2013.

Pada PRU 13 yang lalu beliau telah menewaskan calon PAS/PR Napisah Ismail dengan majoriti 2,434 undi.


PRU 12 Allahyarham sebagai calon UMNO/BN telah menumpaskan calon PAS/PR Nik Zawawi dengan majoriti 2,631 undi.

Bermakna kemerosotan jumlah undi majoriti 197 undi.


Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un..Alfatihah...

11 comments:

  1. http://ww2.utusan.com.my/utusan/special.asp?pr=pilihanraya2013&pg=keputusan/Terengganu_N1.htm

    Woi anjing kapir harbi, nak menipu pun agak2 la pasal majoriti tu. Majoriti 2434 la bangang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh nyer macai umporno26 June 2013 at 14:38

      tu dia adab tutur kata terbaek hasil didikan umporno.omakau jelaskan kemerosotan undi diantara PRU 12 dengan PRU 13.dah le tak faham aper yg omakau jelaskan siap maki hamun lagi.bodoh tak boleh diajar.memalukan orangtua jer.spesis tak dengar ajar.udah ler bodoh piang,bangang pulak tu.kan betul apa mantan piem ckp,hanya yg bodoh brsama lagi dengan umporno.takder ker macai yg lebih cerodik dr mangkuk sekor ni.anjing dgn manusia pun tak kenal.kata bodoh mare tapi memang baghal.

      Delete
    2. Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un..Alfatihah

      Delete
  2. elok sangat la kita tu sampai duk menganjing kapir harbi kan orang?

    ReplyDelete
  3. insyaalh bn akan memang lg dgn majoriti yg lebih dri skg..takziah utk keluarga arwah dr abdul rakman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alfatihah.......
      Amin..........

      Delete
  4. nampak sgt ko nak highlightkan PRU semula untuk kawasan tu.. bukannyer nak al-fatihah sangat pun pasal arwah.

    busuk sial hati ko. sebelum ko nk PAS memerintah.
    ko pakai dulu tudung ko btul2

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiada yg sial ciptaan Allah swt26 June 2013 at 20:34

      jgn bersangka buruk dan suka menyialkan orang.ciptaan Allah yg paling mulia ko sialkan.lepas tu nak nasihatkan orang.alamak.sendiri pun serba kekurangan nak nasihatkan orang plak.cerminkan diri ko tu dulu.apa jenis manusia jika ciptaan Allah pun disialkan.

      Delete
    2. Ya lah walau aku bukan penyokong pas mahupun pkr tak sewajarnya perkataan yang tak elok kita keluar kan .bukan budaya bangsa dan agama kita . Tegorlah secara elok isteri pemimpin kita pun tak bertudung itu hak dia .biarlah dia jawab sendiri diakhirat kelak ulama ulama dan penyokong umno sendiri pernah menegur beliau namun sampai kini belum ada perubahan terserah kewajipan kita menegur.. Walaubagaimana pun dari sudut lain andai kita menjadi bahan pencetus kemarahan sehinggaborang membuat dosa kerana perbuatan kita kan x elok juga betul tak

      Delete
  5. dah memang macam sial!! ape aku kesah

    ReplyDelete
  6. Ko nie kuang ajo sgt pehal...org tegur baik2 ko sial menyial org pehal...bahsa jaga bro kalu ko org melayu jgn ikut sedap jek...jgnla over sgt kalu ko penyokong pr pun...xtaula kalu ko pengikut dappiggybloodyfuckingshit mmg dh asam ga4am korang memaki org...

    ReplyDelete