Thursday 24 October 2013

SURUHANJAYA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA MALAYSIA (SKMM) MEMBERI AMARAN ... ADALAH MENJADI KESALAHAN MENYEBARKAN GAMBAR DAN VIDEO PEGAWAI BANK WANITA YANG MATI KENA TEMBAK OLEH PENGAWAL KESELAMATAN SEMALAM!!!!



Assalamu’alaikum dan Selamat Sejahtera,

Orang ramai dinasihatkan untuk tidak menyebarkan gambar dan rakaman CCTV pembunuhan kejam seorang pegawai bank atau gambar-gambar mangsa di mana-mana media sosial seperti Facebook dan Whatsapp .


Jika anda telah berbuat demikian sila padamkan post tersebut. Ini adalah untuk menghormati mangsa dan keluarga beliau. Ia mungkin juga mengakibatkan gangguan emosi kepada orang ramai terutamanya kanak-kanak.


Kami telah pun meminta kerjasama YouTube untuk mengeluarkan video berkenaan dengan seberapa segera.


Untuk makluman, penyebaran gambar dan video sebegini adalah suatu kesalahan di bawah Seksyen 211 dan 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. Jika didapati bersalah, denda yang dikenakan tidak melebihi RM50,000 dan satu tahun penjara atau kedua-duanya sekali.


Sekian, terima kasih.

4 comments:

  1. Suruhanjaya taik kuching.

    ReplyDelete
  2. Anon 22:57 ni kena jaga cket jap lagi jadi macam orng yg mengamok sampai bunoh 2 orng nampak mcm tekanan jiwa tahap gila je

    ReplyDelete
  3. Video lucah budak2 melayu bersepah dlm internate ni korang tak ambil tindakan pon..... Syiok kot.

    ReplyDelete
  4. Hormat dan prihatin cketlah kesedihan yg menimpa mangsa video lucah tu kau yg buat sengaja

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...