KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 25 October 2013

HUKUMAN HUDUD.... PANDANGAN WARGA BUKAN ISLAM DENGAN NAJIB RAZAK AMAT JAUH BERBEZA!!!



Sepatutnya Najib Razak berasa malu dengan pandangan seorang warga kita yang bukan Islam .. begitu yakin dan percaya jika hudud di laksanakan .. negara begitu aman dan bebas dari jenayah besar yang mengerunkan rakyat.

Hudud dilaksanakan akan mengerunkan penjenayah.
..... hanya penjenayah dan mereka sekutu yang sewaktu dengannya saja yang gerun dan tidak mau hudud di laksananakan di negara ini.

18 comments:

  1. sbb aper demer takut...sbb demer tu penjenayah ler.......sarang besor tuuuuu.....

    ReplyDelete
  2. hukum Allah orang blh buat main jawab la dlm kubur wahai pemimpin malaysia

    ReplyDelete
  3. ya bersetuju sangat sebab pernah berbicara dengan kawan berbangsa Cina yang berharap sangat hukum hudud dilaksanakan.menurut nya lagi sebab ketakutan kerajaan melaksanakan hukum hudud sebab mereka ini lah perompak sebenar nya.kata nya lagi tiada masalah buat kaum China untuk perlaksanaan hukum hudud.jika tidak bersalah apa perlu ditakutkan.

    ReplyDelete
  4. betultu.. napa DAP takut sangat dengan Hudud.. malah Anwar pun takmau laksana hudud kalau PR menang.. Hadi Awang pun takut dah nak cakap tentang perlaksanaan hudud..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan senang jer bro ......spin spiral untuk kepuasan hati....hihihi

      Delete
  5. Umno bn tu kan ke kerajaan. Kalau berani buat le hudud. Penyokong mangkuk ameno apa lg desak le kerajaan laksanakan. Ni asyik nk salahkan pbangkang yg tk kuasa nk pinda perlembagaan. Haktuihhh...bodo umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat sinilah punca kesilapan orang islam kita dan punca terbesar adalah parti PAS yg kini jadi pembangkang bayangkan kqlu bersatu pas dan umno kalu x sepenuhnya sekurang kurangnya dapat kita tambah Hukum islam di negara ni bayangkan berapa ramai yg kita ada rasa rasany melebihi 2/3 rakyaat malaysia ni kita berpecah atas alasan yg remeh dan keenganan pas bersatu lps tu apa dah jadi laa ni mcm mana nak laksana hudud sedangkan kena gertak ngan dap ckit pas dah jual kalimah fikir fikir kan lah

      Delete
    2. kiranya kalu PAS bersatu dgn Umno hudud bole jalan la.... apasal aku rase cam tak yakin je.

      Delete
  6. Hoi...pencacai umno bodoh! Kalau umno bentang rang undang2 hudud dlm parlimen dah tentu semua pembangkang muslim tk kira dari parti mana skslipun akan sokong!! Ni nk bersatu dgn umngok buat apa?

    Umno kena tunjuk keikhlasan pejuang islam. Bentang dan laksanakan hudud. Nanti melayu dlm pas pkr dan dap akan sokong.!!!

    Jika umno dpt menjadikan hudud kenyataan aku cadangkan pas dibubarkan dan semua ahlinya masuk umno!!!

    Ni asyik nk salahkan pas! Dah tentu umno yg berkuasa skrg!!!Bodoh punya umno...haktuihh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukupke umno sendirian mampu laksankan hudud ? Naper perlu pas kongsi dgn penentang hudud terang teragan ? Apala salah kalau pas kluar dari pr sertai kerajaan dan menambah kuasa islam yg terbahgi dua laa ni dupaya kita orang islam ada majoriti dalam parlimen dan mudah laksanakan hukum ni tidak pas lebih rela di kudakan dan di manupulasi oleh pembangkang PAS bukan x bagus cuma bodoh dan x jujur dlm perjuangan

      Delete
  7. Omeno tak perlu sokongan itu PARTI AJARAN SESAT (PAS) dalam agenda hudud, Omenu telah menerajui pemerentahan negara sejak madeka lagi, belom ada dalam sejarah nagara kita itu PARTI AJARAN SESAT dibenarkan menerajui negara. Tup tup hari ni ada pulak suara sumbang mahu PAS bersama OMNO, demi kuasa yang dirasakan semakin terhakis dari cengkaman OMNO.
    Kalau PAS masok bolehlah diKORBANKAN

    INGAT!!! ... mau kalu Omeno nak jalankan hukum islam dah lama pekara itu dilaksanakan, akan tetapi jika hukum islam dijalankan tentu negara akan JATOH MISKIN kerana pelabor luar akan takut untuk melabor di sini, dan pelabor yang ada sikit sikit pon cabut lari maka jadi PAPA KEDANAlah negara dan MATI KEBULOR sekelian rakyat - inilah alasan para pemimpin Amenu bila diaju soalan berkaitan pelaksanaan hukum syariah

    Yang sebenarnya orang OMNO ni iman dia rosak punah jahanam, pasai tu kita selalu seluloi dengar ayat pelek pelek dari mulut orang AMNO

    Belakangan ni dok sebok sangat nak jaga kalimah, nak jadi jogho (juara) di alam Melayu bab jaga kalimah, walhal PERENTAH ALLAH tak minat pulak nak laksanakan,

    Allah larang judi, OMNO lulus lesen
    Allah haram arak, OMNO bukak kilang arak

    Allah suroh laksana hudud, OMNO halang dengan berbagai alasan dan helah,
    padahal peratoran ugama islam dituntut atas orang islam, mengapa mengharap restu penganut agama lain pulak, ooo kalu gitu orang OMNO tiap tiap kali nak semayang kena tanya orang MCA dulu buleh ka tak buleh!!!.. Patotla semacam je.

    Sekarang nampak nak tejerut tengkok sendiri isu kalimah. Kalau selamat pon OMNO tetap dengan pegangan lama dia - KITA TETAP TIDAK AKAN MELAKSANAKAN HUKUM ISLAM DI MALAYSIA KERANA TAK SESUAI, DAN PERATORAN YANG SEDIA ADA MOLEK DAH. mati ayat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tengok negara brunai yg kaya raya tu....jatuh miskin papa kedana ke tak lepas laksana hudud ni...jom saksikan...agak2 pelabur2 depa ni cabut lari ke tak?

      Delete
  8. Nak buat hudud macamana baru membela kalimah je puak puak yg kononya membela islam kluar hadis macam macam yg membela ugama lain tanpa pegangan yg jelas walhal setiap umat islam di negara ni menghormati partibtersebut atas dasar perjuangan membela islam namun setelah berjaya mempengaruhi fahaman kebanyakan islam ditanahair mereka berubah arah kearah negara perpaduan lah x de negara islam jadi terpaksalah kita sebagai orang islam akur dgn pemerintah sekarang yg jauh lebih setabil fahaman dan perlaksanaan islamnya pas dah memang tersasar jauh kembali kepangkal jalan insyallah bnyk umno islam boleh bersetuju dgn mereka

    ReplyDelete
  9. Dalam dunia ini hanya Malaysia shj yg tidak membenarkan agama lain guna kalimah Allah. Kenapa masa UMNO/BN tengah kuat dulu tak timbulkan isu kalimaj Allah ini bila dah nampak senget baru kononnya islam shj noleh guna kalimah Allah. Yg herannya kay Semenanjung shj tak boleh Sabah dan Serawak boleh pula apw kah Sabaj dan Serawak bukan sebahagian dari Malaysia. Undang2 di Sabah dan Serawak tak sama ke dgn undang2 di Semenanjung. Ada Agong lain kot kat Sabah dan Serawak ini. Ini lah perangai pemimpin2 yg gila kuasa boleh buat apa sehaja demi menstabilkan kuasa dan politik mereka walalu pun bertentangan dgn hukum Allah. Tinggu lah bala Allah nanti kalau tidak skrg mungkin anak cucu kita yg dapat pangku. Firoun yg gagah perkasa pun musnah ini kan pula UMNO/BN halus macam biji sawi. Tanda2 UMNO/BN nak rebah sudah kelihatan. Janji dgn rakyat nak bagi BRIM RM1,200/- dibaginya RM650-- janji tak naik harga barang cap jari tak kering lagi dah naikan harga bsrang. Kata janji di tepati. Betul lah kata2 pemimpin PR bukan janji ditepati tapi dicepati. Bagi macai yg sokong UMNO/BN tu teruskan lah beri sokongan bagi kami yg sokong PR haram bagi bagi memangkah UMNO/BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulaa kau bodoh x kaji dulu isu kalimah allah main boh je carilah maklumat di web ke buku ke nati kau dpt jawapan kenapa jgn hanya dengar dr maza je surah ankabut di tejemah awal tejemhan berikutnya ada ke dia buat

      Delete
  10. bila hukum Allah tak laksana maka bala tiba , saperti rasuah, merompak, buang anak, cerai berai dan banyak maksiat..Pihak umno yang banyak kena hukum sekira nya hudud di jalankan..Pulang kan duit rasuah yang kau telah kebas dan bertaubat kembali ke Islam hakiki. Ingat, balasan Allah amat dasyat dan tak terperi siksaanya.Kau senang hanya atara 60-70 tahun tapi derita neraka tak terhitung lamanya..

    ReplyDelete
  11. Sebelum mat mongol ni cakap pasal hudud baik g blajar dulu pasal najis mughallazah..

    ReplyDelete
  12. biar DSAI dan hadi awang jadi pejuang menegakkan hukum Hudud.. walaupun LGE akan marah tapi mereka tak gentar.. hanya Allah tujuan mereka.. lihatlah manifesto PR.. membangunkan negara Islam walaupun hadi awang cakap bukan perkara utama dalam Islam.. DSAI juga walau hudud tiada dalam dasar PR tetapi hudud tetap akan diperjuangkan oleh PR dengan cara tersendiri supaya karpal singh tidak lagi mengugut supaya melangkah mayatnya..

    ReplyDelete