Friday 18 October 2013

SPRM DAN NST DI ARAHKAN OLEH MAHKAMAH TINGGI KL BAYAR RM150,000 DAN RM 30,000 SEBAGAI KOS SETIAP PIHAK KERANA DI DAPATI MEMFITNAH SEORANG PEGUAM DALAM KES "COPGATE".



The New Straits Times
(NST) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) setiap satu pihak diarah membayar RM150,000 kepada peguam Rosli Dahlan kerana memfitnahnya dalam isu dikenali sebagai skandal "Copgate".

Ini berlaku selepas NST dan SPRM disaman atas dakwaan merosakkan reputasi Rosli dengan mengaitkannya dengan skandal RM27 juta Copgate yang menyaksikan bekas Jabatan Jenayah Komersil Ramli Yusuff disiasat dan kemudian dibebaskan.

Pesuruhjaya Kehakiman Siti Khadijah Badjenid mendapati NST dan SPRM bersalah memfitnah dan memerintahkan mereka berdua membayar kos RM30,000 setiap seorang.

Rosli sebelum itu mengambil tindakan undang-undang sama terhadap The Star dan Utusan Malaysia tetapi dua akhbar itu telah memohon maaf kerana memfitnah pada 2007.

KALAU DAH SPRM PUN DI DIDAPAT MEMFITNAH OLEH MAHKAMAH TINGGI .. APA INTEGRITI YANG ADA PADA SPRM LAGI?????

3 comments:

  1. SPRM yang tiada integriti
    Patutkah kp nya masih x sedar diri

    ReplyDelete
  2. Cai umno dah tau SPRM tu anjing belaan umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ni dipanggil anjing. Yang lagi satu dipanggil 'pig'. Aku tak tahu ni. Tapi bila ada orang suruh aku tenguk Oxford Advanced Learner Dictionary of Current English baru aku tahu ada juga jawatan yang dipanggil "pig" kat UK. Kat negeri pasir dua butir tak tau lah.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...