Saturday 19 October 2013

KENYATAAN YANG PATUT SEMUA MENTERI BESAR DAN KETUA MENTERI UMNO/BN RASA MALU.


Inilah kenyataan yang cuba di sorokkan dari pengetahuan rakyat oleh media arus perdana milik dan kawalan UMNO.

Laporan Ketua Audit Negara 2012 mendedahkan betapa prestasi kewangan yang di tadbir urus oleh kerajan-kerajaan negeri UMNO/BN bermasalah sampai menjadi caca marba.

Kini dilihat beberapa isu panas cuba di bangkitkan demi mengalih pandangan rakyat dengan harapan rasa marah dan meluat rakyat kepada UMNO/BN dapat di redakan.

Oleh itu seluruh rakyat wajar fokus dan jangan tergelincir tentang penyelewengan dan ketirisan teruk yang dilakukan oleh pemerintah UMNO/BN.

Jangan rakyat terpengaruh betapa negeri-negeri yang di perintah oleh Pakatan Rakyat menunjukan prestasi kewangan yang cukup baik dan memberangsangkan tidak seperti negeri-negeri UMNO/BN.

15 comments:

  1. Nak pakai duit rakyat gunakanlah dengan sewajarnya...tak kisahlah Bn ke, PR ke...tapi ketelusan lebih pada PR. JANGANLAH JADI ANJING KUROP YG TAKBERTAMADUN....MEMBENARKAN SEGALA PENYELEWENGAN DIHALALKAN.FIKIRKANLAH PASAL ANAK2 KITA. ADAKAH KITA HANYA MAMPU LIHAT ANAK MAKAN REZEKI HARAM....MAKA KITA AKAN KENERAKA LAH JAWABNYA......

    ReplyDelete
  2. Cai umno nak cakap apa balik2 pr juga yang disalahkan walaupun bukti dah menimbun didepan mata.
    maklum la hati dah hitam legam.

    ReplyDelete
  3. saya setuju kalau laporan itu keluar melalui akbar arus perdana tp kalau keluar dlm akbar pembangkang dan x melaporkan dengan jelas cuma hanya tajuk dan isinya mengikut selera puak pr jawapannya palsu dan fitnah..hai omak kau...tunggulah bala yg akan menimpa kau lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi mangkuk...berita yang mengaibkan ameno ni xakan kuar dalam media perdana milik BN...patutlah jadi mangkuk sbb terima bulat2 apa yang dihidangkan...bodos

      Delete
  4. Anoy 10.12 kalau kamu nak dapat berita dari TV dan paper yg memperlekeh kerajan BN kamu tunggu lah sampai kucing bertandok ianya tak akan keluar. Nak tau cerita sebenar kau baca bloge sbb cerita2 dari bloge ini 90% betol melainkan bloge pro BN banyak putar belit lapuranya (terlebeh edit). Mau ingat lah kalau kerajaan PR buat salah laju je SPRM siasat tambah pula kalau Odet Negara yg buat lapuran bahawa urustadbir kerajaan PR tidak telus banyak penyelewengan,melambak lah NGO2 pro BN buat rpt polis. Siap lah polis dgn SPRM melompat jalankan siasatan. Bila kena kat kerajaan BN NGO2 PR buat repot agensi2 ini buat tak tau shj kalau boleh tak mahu siasat,kalau siasat pun sekadar melepaskan batok ditangga. Kalau siasat kerajaan PR 2 minggu kertas siasatan siap tapi kalau untuk BN 2 tahun belum tentu siap untuk pertuduhan. Pikir lah sendiri anoy. Belajar jadi crrdik jgn belajar jadi bodoh. Banyak sumber2 yg boleh kita jadikan bahan rujukan untuk menjana minda. Kalau dok baca utusan dan tgk tv1,2,3 pakat bodoh sampai kemampos lah kamu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro...kohkohkoh, anoy tu memang nampak kebodohan dia.

      Delete
  5. hahaha... pandai anon 10.38 nasihat org jgn jadi bodoh smpai mampos..belajar jdi cerdik..byk sumber rujukan utk menjana minda..adoi macai2 pr mmg hebat cari sumber yg sahih yg x putar belit 90% betol..sumber mana erk!!? mana bukti penyelewengan BN yg mengatakan tidak telus ...kalau ada pun adalah mereka2 pengkianat yg kerja dlm kerajaan BN tp sokong pr... .jgn cakap main tembak je..apahal penang, selangor dan kelantan telus sgtke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kih.kih.kih.kih.kah.kah.kah.kah.Wooooooooooooo.lawak bodoh sungguh.mana bukti penyelewengan kerajaan be end.?aper ker bodoh nyer budak nie.kih.kih.kih.kah.kah.kah.kah.Wooooooooo.tu ler dok amal baca sangat kitab suci umporno sampai bodohpiang.hang mesti tak tau aper itu Laporan Audit kan.sian hang nie aku tengok.udah ler bodohpiang,diperbodohpiang pulak tu.bertingkek tingkek ler bodopiang hang tu.kih.kih.kih.kah.kah.kah.Woooooooooooo.

      Delete
  6. Nak tunggu laporan arus perdana.
    an jing mana nak gigit tuanya..

    ReplyDelete
  7. anon 11:24, tang mne ko nk jd cerdik nih. sampai bg bukti pn hati tak nmpak. mmg macai betui.. Nabi dah britahu.. Yang betui nampak salah, yang salah nampak betui di akhir zaman.. Waallahu`alam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang cakap kat orang hang tak pikiaq diri sendiri.. hang pikiaq dengan iman barula hang tau yang mana salah yang mana betul.. tinggalkanlah politik demokrasi yang sempit.. hanya ambil sekadar perlu..

      Delete
  8. tulis la nk tulis apa pn.. ckp la nk ckp apa pon. pemimpin umno bn wt bodo je.. dh biasa sgt kene boo ngn rakyat sbb kbodohan dorang.smpai tahap wt muke lembu kenyang je..

    ReplyDelete
  9. pemimpin umno memang wat bodo,tp kenapa macai umno suke kena bodo?

    ReplyDelete
  10. sebab geng PR bangang.. elok dah latu bodoh lawan dengan bangang..

    ReplyDelete
  11. tun m pun kata orang umno bnyk bodoh...ko hentamlah tun m ko tu....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...