KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 29 October 2013

SUAMI ADUN PKR ISTERI KETUA WANITA UMNO BAHAGIAN !!!!!


Ini bukan kisah fiksyen tetapi kisah benar lagi sahih dan tepat.

Suami seorang Ahli Dewan Undang Negeri (ADUN)  Matuggong bernama Jailani Hamdan dari Parti KeADILan Rakyat sedangkan isterinya Redonah Bahanda pula kini adalah seorang Ketua Wanita Bahagian Marudu yang berjaya menumpaskan penyandang sejak 30 tahun Tina Majwan.

Jailani Hamdan sebelum menyertai Parti KeADILan Rakyat (PKR) merupakan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kota Marudu.

Semasa pemilihan UMNO 2013 baru-baru ini pihak lawannya telah menggunakan isu bahawa suaminya seorang ADUN PKR/PR musuh ketat UMNO namun beliau tetap juga menang jawatan Ketua Wanita UMNO Bahagian Kota Marudu.

Calon yang beliau tewaskan bukan calang-calang individu .. cukup sinonim dengan Wanita UMNO Kota Marudu.

Persoalan yang kini menjadi perbualan rakyat Kota Marudu dan DUN Matuggong, Sabah ialah .. seandainya mereka berdua berdepan satu lawan satu dalam PRU 14 nanti di DUN atau Parlimen yang sama tetapi mewakili parti lain-lain ... Apakah yang bakal terjadi?

27 comments:

  1. apa yang bakal terjadi? sapa menang pun depa jugak kaya.. rakyat bangang ja duk bergaduh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersaing dalam politik je, di katil tetap bersama

      Delete
  2. di katil pun tetap bersaing..

    ReplyDelete
  3. Anak tetap bertambah.....

    ReplyDelete
  4. Tak kira la sokong siapa yg penting jgn beli jam harga rm100 tp claim rm4000.

    ReplyDelete
  5. Mai dengan benda tu tak kenai parti politik dah bila ayaq naik kepala.

    ReplyDelete
  6. apa hukumnya ni.. kena tanya haji hadi.. terbatal ka perkahwinan mereka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tukang nikah dah tanya saksi dua org....dan saksi kata sah....kau apa hal....bodoh melantun-lantun betul.....

      Delete
    2. oh macamtu.. kan orang PR cakap UMNO ni kafir..

      Delete
    3. Org umnu sabah semua islam ke machai

      Delete
  7. Jam yg x wujud ditanya jam mahal tu tak nak ambil tau..macai lembu tak tau beza fakta dgn auta.mat mongol pn tak dapat cari bukti..

    ReplyDelete
  8. Ini bermakna si isteri harus bermufarakah dgn suami dia sehingga suami dia mengucap kalimah syahadah dan kembali ke ajaran islam semula. ko tau la pkr. Sama mcm nuwar. Tuhan agama Islam sama katanya dgn tuhan penganut agama2 lain. Islam plural. syiah pun ramai dari pkr dan pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous29 October 2013 17:11 apalah bodoh melatun-latun kau ini... sudah dinyatakan dalam Al-Quran secara terang, tuhan Ahli Kitab itu sama dengan tuhan orang Islam.
      Bezanya orang kristian itu kata Nabi Isa anak tuhan, maka mereka itu tempat neraka jahanam.
      Anonymous29 October 2013 17:11 jika engkau engkar pada apa yang dinyatakan dalam Al-Quran maka tempat kau pun neraka jahanam sama macam kiristian itu.

      Delete
    2. Anonymous29 October 2013 17:11 orang kristian tiada cakap isa itu tuhan, tapi isa itu anak tuhan. bezakan tuhan dengan anak tuhan, jangan jadi lembu...

      Delete
    3. Bidoh x paham bahasa anon20.:39 kalu dah kristian ckap isa anak tuhan bermakna tuhan tu beranak kau kalau orang islam nak percaya yang mana tuhan ada anak je tuhan yg tiada anak dandi peranakan ...

      Delete
    4. Anonymous30 October 2013 01:03 Zaman Nabi Muhammad sudah wujud perkataan Tuhan , Isteri Tuhan Dan Anak Tuhan pada ajaran Kristian. Dalam Al-Quran menjelaskan apabila kristian mengatakan tuhan itu ada anak dan isteri, maka kita orang islam hendaklah menerangkan kepada mereka secara baik dan berhemah bahawa Allah itu tuhan yang satu, tiada diperanakan dan beranak.
      Jangan kita berkasar kepada mereka, itulah adalah ujian keimanan bagi orang -orang beriman di dunia ini. Orang yang tidak beriman pada Al-Quran dan berdegil pada keterangan Al-Quran tempatnya di Neraka Jahanam.. Hendaklah bertaubat segera.

      Delete
  9. hanya orang PAS saja masuk syurga walaupun tak laksanakan syariat Islam..

    ReplyDelete
  10. Betullah Allah itu tuhan segala umat ... puak macai je yg tak nak mengaku tuhan ... tu yg beria-ia tolak hukum Allah ... jadi dah tak samalah ...

    ReplyDelete
  11. Orang umno memang sah2 kunci pintu neraka ... kpop...jom heboh... battle of the band blum lg pemimpin2 melayu amno yg memperlekehkan hukum Allah ... agak2 tu boleh jamin masuk syurga ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya PAS dijamin masuk syurga..

      Delete
  12. Makin bengong la korang ni..apa nak babitkn orang pas masuk syurga la...kalu kita wat kebaikan...insyaAllah..sbab orang nampak pas itu sinonim dgn kebaikan...umno plak sinonim dgn kejahatan....

    ReplyDelete