Sunday 20 October 2013

LIM GUAN ENG SEORANG KETUA MENTERI YANG ANGKUH, SOMBONG DAN BERLAGAK?????



Memang tidak berguna satu sen punya Ketua Menteri Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang...

Berlagak sungguh!!!!! ... Adakah patut dia pergi redah semacam jer di Kg Permatang Tok Subuh petang tadi untuk melawat mangsa-mangsa banjir kilat terutamanya para penduduk kaum Melayu/Islam.

Apa pula kata juak-juak UMNO dan PERKASA nanti .. mana mereka nak dapat modal tuduh dan fitnah YAB Lim Guan Eng sebagai seorang Ketua Menteri yang anti dan benci Melayu/Islam .... tiada lagilah demo kat KOMTAR Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang nak hantar hadiah kes najis dan seluar dalam dan coli... kesianilah sikit pada para juak pemuda UMNO dan PERKASA.

Inilah gambaran sebenarnya siapa dia Lim Guan Eng di mata dan hati masyarakat Melayu di Pulau Pinang ...Seorang pemimpin yang merendah diri dan sentiasa mengambil berat masalah yang dihadapi rakyat tanpa mengira kaum dan keturunan asalkan memerlukan bantuan dan perhatian.

Tidak kekok dan rasa jangkal bila berada sesama rakyat .. duduk bersila dan makan bersama dengan menggunakan tangan... para pemimpin MCA dan Gerakan yang dipuja dan di agung-agungkan oleh UMNO ada melakukan sebegini rupa semasa BN memerintah Pulau Pinang.. Ada???????

10 comments:

  1. Macai umeno akan kata...Ahhh itu semua lakonan semata!!

    Kunun pejuang kalimah Allah...hoiiii macai umeno bodo...kalau korang nk tau...Menteri umeno yg kata kapir sabah dan sarawak boleh guna kalimah Allah.

    Hoii macai umeno bodo....!! Kenapa ketua korang kata kapir kt semenanjung tk boleh guna kalimah Allah...tapi kapir kt sabah dan sarawak boleh pulak??? Korang tk rasa bodo ke sokong pemimpin korang yg bodo tu...???

    kah kah kah...

    AtukKau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahalol ni kalau ada telur pergilah tanya si Lim guan eng tu apa tujuan dia membangkitkan isu kalimah Allah. Kau org dah sekongkol dgnnya utk mempermainkan kalimah Allah utk tujuan politik kotor ko org. Dah tau payah nak dapat sokongan melayu mulalah pergi ke Sabah dan Serawak. Tak ada ikhlasnya kalimah Allah diperjuangkan oleh envagelista kristian dan hanya bertujuan politik semata2 utk melagakan bumiputra kristian di Sabah dan Serawak dgn kerajaan umno. Tolonglah siLim guan eng dan Dap tu melampiaskan nafsu jahat mrk dan nanti bila anda dah mati generasi melayu akan datang akan menyumpah anda sebagai pengkhianat bangsa dan agama.
      Mmg tak heran dgn lakonan silim guan eng tu. Selagi belum dapat Malaysia apa saja sanggup dilakunkannya. Masaalahnya kita mempunyai baghal2 yg mmg bahalol semulajadi yg begitu teruja dgn pemimpin dap tu sehinggakan kalau ada anak perempuan pun sanggup disedekahkan.

      Delete
  2. Dasar otak UMNO LEMBU maner leh fikir der.. BUTA HURUF!!! Yg malang skali buta hati.. UMNO=LEMBU.. LEMBU=AHLI LEMBU kakakakakakak

    ReplyDelete
  3. Letihlah aku ngan AMENO ni....lembu2 dah abis buat korban .......main politik wang kata Saifuddin....ape lak politik wang cakap je RASUAH....maluke.....dia orang dah berpuluh tahun jual Singapore dok habaq lagi PR jual Penang......Kak Ijat dah main tahi lembu lagi ......muka tebal macam biawak tak tahu malu .....AMENO pemusnah bangsa Melayu......

    ReplyDelete
    Replies
    1. BODOH2 AHLI UMNO CUMA MAKAN WANG YG DISUAPKAN MASA PEMILIHAN UMNO. SEBIJAK2 MELAYU DALAM PR CUMA MENJADI PAK TURUT DALAM PERENCANAAN DAP. DAP MAINKAN KALIMAH ALLAH PUN DIAM. KALAU DAPAT KUASA NANTI ADA TELUR KE NAK BANTAH APA YG DAP PERINTAHKAN.
      SEDARLAH SIKIT YG ORG MELAYU BUKANNYA BODOH NAK MEMILEH ANDA YG CUMA JADI ANJING DAP. LAGI BAIK PILEH UMNO WALAUPUN ADA UNSUR RASUAH DAN PENYELEWENGAN.
      MEMILEH PR BUKAN BERMAKNA RASUAH DAN PENYELEWENGAN TAK BERLAKU CUMA PADA PERINGKAT AWAL MUNGKIN TAK BERAPA NAMPAK TAPI AKHIRNYA KITA AKAN SAKSIKAN MRK LEBIH BUROK DARI BN.

      Delete
    2. ITU DUIT HARAM

      Delete
  4. memang la sgt bodoh ahli umno dan kaum kerabatnya...soal kalimah Allah nie bacalah fatwa ulamak dunia...bukan ularmak tekosusu noh gadut...

    soal rasuah ni..tanya dgn org uuumno...saham bumiputera 50billion hilang sapa punye keje...

    ReplyDelete
  5. Lembu umno cakap bukan salah siapa tp saham tu hilang sendiri sejak dari kecil lagi.kohkoh

    ReplyDelete
  6. bayar 2 juta maa....sama dlm pakatanpun kena saman...apa la bingai pr ni.....sediakan lah tin milo untuk kutip derma....kahkahkahkah

    ReplyDelete
  7. Siapa la nak sokong parti peliwat ni. Memang ada sikit sokong. Nasib bsik ada orang PAS. Kalau tak dah lama dah jadi lecturer bahasa melayu kat ulu selangor eh ulu selangir pulk. United states, walau kelulusan tak seberapa

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...