Sunday 20 October 2013

SAIFUDDIN ABDULLAH AKUI KALAH DALAM PEMILIHAN UMNO KERANA TIDAK MENGAMALKAN POLITIK WANG ... NO MONEY NO TALK.



Datuk Saifuddin Abdullah gagal mengekalkan  jawatan Timbalan Ketua Umno Bahagian Temerloh semalam apabila tewas dalam pertandingan tiga penjuru.

Saifuddin memperoleh undi sebanyak 204 undi berbanding Nor Azmi Mat Ludin 248 serta Datuk Akbar Abu yang mendapat 188 undi.

Setakat jam 8.00 malam tadi Saifuddin dikatakan berada dalam kedudukan nombor 39 dalam senarai Majlis Tertinggi (MT) Umno di mana hanya lima bahagian sahaja yang memilihnya.

Akur dengan keputusan itu, beliau menyifatkan kekalahannya kerana cuba membawa pembaharuan menolak politik wang untuk membeli undi perwakilan.

"Saya mengucapkan tahniah kepada Azmi Mat Ludin yang dipilih Timbalan Ketua Umno Temerloh yang baru.Saya akur dengan keputusan perwakilan.

"Saya akur redha sebab saya tak main politik wang," katanya melalui akaun Twitter @saifuddinabd.

Saifuddin yang adalah bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi kalah pada pilihan raya lalu di kerusi Parlimen Temerloh ditangan Ketua Pemuda PAS Nasrudin Hasan.

Beliau merupakan Timbalan Ketua Umno Temerloh sejak 2009.


PEMIMPIN YANG BERSIH TIADA TEMPAT DI HATI PARA AHLI UMNO .

9 comments:

  1. Kalau tak main duit dlm UMNO jgn harap lah nak berjaya atau kehadapan dalam UMNO. Syabas Dato jgn amalkan pilitik wang biar kita kalah sekali pun tapi kalah sebagai jaguh bukan menang sebagai pondan.Percayalah kalau UMNO masih lagi mengamalkan politik wang sampai bila bila lah dasar mengrakyatkan rakyat tidak akan berlaku dalam urustadbir UMNO/BN kerana setiap pemimpin yg dipilih akan mencari dan mengumpul wang sebanyak mungkin kerana mereka telah berbelanja ratusan ribu malah juta untuk merebut sesuatu jawatan penting dalam UMNO/BN. Apabila kuasa sudah ada ini lah masanya mereka mengaut wang sebanyak yg mungkin.

    ReplyDelete
  2. biasalah kt dunia ni diorg bole enjoy sbb lum rasa nk mati (lum tua nk mampos)nanti mlm tido esok ALLAH cabut nyawa tu jam nk taubat apa!!? ahh.. bawaklah pahala dlm bentuk RM tu dlm kubur..(RM tu bole convert utk RASUAH MACAI jugak..hee..hee.)

    ReplyDelete
  3. Cakap politik wang tapi bukti tak tunjuk.......sprm x report pun......apa ini oreng......sudah kalah baru ada bunyi itu kaaa????

    ReplyDelete
  4. SPRM tu barua umno haram nk siasat walaupun buat report berdozen.

    ReplyDelete
  5. Woi org umno bodoh ! Tu syaitan Madey tu mengaku bagi rasuah masa dia berkuasa dulu...ada sprm buat apa ? Jadi lah bodoh sampai mampus !

    ReplyDelete
  6. PELIK, OMAKAU DAN PENCACAI PR BEGITU SENSITIF DGN ISU RASUAH DAN CARA BN MENANGGANINYA. ISU YG DITIMBULKAN ISU KECIK YG TAK JADI KUDIS PADA EKUNOMI MALAYSIA. BALIK2 ISU NFC WALAUPUN IANYA PINJAMAN DAN SUAMI SHAHRIZAT MELAYU TULIN DAN BUKAN MAMAK. APA YG DITIMBULKAN OLEH KETUA AUDIT NEGARA CUMALAH PENYELEWENGAN KECIL OLEH IKAN BILIS YG JELAS DITIMBULKAN DEMI MENUTUP PENYELEWENGAN YG LEBIH BESAR. INGAT KATA2 BOSS SPRM IAITU KEPUTUSAN SILAP DAN BODOH BUAT KEPUTUSAN BUKANLAH SATU KESALAHAN YG DITAKRIFKAN RASUAH DI MALAYSIA. FAKTA INI DIGUNAKAN SEPENUHNYA OLEH GOLONGAN PENYANGAK DIKELILING NAJIB UTK MENYAMUN HARTA NEGARA. PEMILIHAN UMNO YG LEPAS MRNGEKALKAN NAJIB DAN GEROMBOLANNYA DAN MRK AKAN TERUS MENYAMUN HARTA NEGARA TAMPA SEKATAN. KALAU BLOG BN BOLEH CERITA TTG PENYELEWENGAN NAJIB DAN KRONINYA YG DITAHAP MEGA, MENGAPA BLOG PR HANYA SIARKAN CERITA IKAN BILIS SAJA.

    ReplyDelete
  7. Kita perlu faham, orang yang menjulang tangan ke atas sebagai tanda kemenangan adalah orang yang telah mengeluarkan duit yang banyak.

    Mereka sekarang dalam kemiskinan.
    Selepas pemilihan itu.... Bersedialah kita untuk mendengar mereka mencadangkan pelbagai jenis projek kononnya untuk rakyat tapi projek yang dicadangkan itu sebenarnya dicipta untuk gagal.... Seperti projek lembu.

    Mereka akan menipu kemudiannya mencuri. Jika terpaksa mereka guna polis untuk merompak hak rakyat.

    Tunggu dan lihat......

    ReplyDelete
  8. JOM PAKAT PAKAY BERHENTI CAKAP PEMILIHAN UMNO,
    UMNO KATA KITA TAK RELAVENT MAKA BERCAKAP PASAI DEPA NI RELAVENT KE??????
    AkuSikit pun TAK PEDULI sekalipun tun m jadi semula tp or amt.....
    Kalau sekali kata dah reput tu biar reput.....

    ReplyDelete
  9. Dia ni masok salah kandang.
    Dalam kandang UMNO tu berkubang najis tu biasalah. UMNO kan GROK GROK

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...