Tuesday 29 October 2013

BIAR BETUL!!!! ... DAUN KETUM BOLEH DI BELI DI PASARAYA TESCO????


Jika di lihat pada resit pembelian di salah sebuah Pasaraya TESCO tertera ada barang Daun Ketum dibeli dengan harga RM1.01sen.

Kalau begini patutlah juak-juak UMNO sering mabuk daun ketum apabila memberikan hujah dan pandangan mengenai politik semasa sebab daun ketum amat mudah diperolehi secara terbuka di Pasaraya seluruh negara..

Pada fikiran Omak Kau ianya lebih merupakan silap taip ( typing error ) ..

Omak Kau agak apa yang dimaksudkan oleh Pasaraya TESCO ialah Daun Ketumbar ataupun Daun Kesum .... dan bukannya Daun Ketum.

Sebab itu dalam filem Ali Baba Bujang Lapok salah satu skrip apabila Arwah Ibrahim Pendek nak pinjam buah dadu dari Allahyarham Tan Sri P.Ramlee .. beliau menyebut  .. CAKAP BIAR TERANG...  ternyata apabila cakap tidak terang dan jelas akan memberi maksud yang lain.

7 comments:

  1. Kalau begini patutlah juak-juak UMNO sering mabuk daun ketum apabila memberikan hujah dan pandangan mengenai politik semasa sebab daun ketum amat mudah diperolehi secara terbuka di Pasaraya seluruh negara..Pada fikiran Omak Kau ianya lebih merupakan silap taip ( typing error ) .. 

    omakkau yang minum daun ketum kut.. dahtau kan typing error.. bodohla omakkau.. SPM pun SAP ja kut omakkau ni..

    ReplyDelete
  2. daun kesum tu nomi :D
    typo yang key in tu

    ReplyDelete
  3. Macai umno ramai yg jadi mat ketom sbb tu otak mereka dah tak boleh berfikir dgn baik.mat mongol dah bom org wat dek je.rasuah wat dek je..

    ReplyDelete
  4. Daun ketum tu singkatan dari 'daun ketumbar'. Memang malas betul org2 kat Tesco tu.

    ReplyDelete
  5. Ini negara Iselam contoh, segala benda yang haramzadah tu akan berubah jadi HALALAN TOIYYIBAN jika diniagakan ditempat yang DILESENKAN oleh kejaan BAZIRAN NAZIONAL OMNO

    Alah macam judi, arak, riba, menyundal kalau buat kat tempat tadak lesen HARAM
    Tapi jika berurusan ditempat yang dilesenkan oleh kejaan jadi HALAL

    Ingat !!!.... ini negara iselam contoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. betultu kat kelantan negeri serambi mekah mana ada kedai jual arak..

      Delete
  6. sistem limitkan max alphabet dia lah..
    memandai je daun ketum. haish. ketumbar tu..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...