Monday 21 October 2013

ISU KALIMAH ALLAH .... SUATU LAPORAN POLIS TELAH DI BUAT KEATAS PRESIDEN PERKASA, IBRAHIM ALI.



KOTA KINABALU: Rakyat Sabah amat kecewa dengan kenyataan Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali yang mahu bible berbahasa Melayu dibakar.

Satu laporan polis telah dibuat oleh seorang rakyat asal Sabah pada 20 Oktober lalu jam 8 malam.

“Rakyat Sabah prihatin terhadap keamanan dan bertekad membuat satu laporan polis terhadap Ibrahim Ali di Balai Polis Polis Luyang, Kota Kinabalu,” kata Jacky (nama samaran).

“Ini adalah rentetan daripada beberapa kenyataan Ibrahim Ali yang tidak menghormati agama Kristian yang merupakan agama penduduk majoriti di Sabah dan Sarawak,

“Sememangnya kita tahu bahawa Ibrahim Ali amat ‘lantang’ berkata dan akan memilih untuk ‘bersidang’ pada waktu isu tertentu,”tegas beliau

Dalam laporan tersebut pengadu menyatakan bahawa beliau ingin keamanan dan kedamaian di negara berkekalan.

Beliau mendesak pihak berkuasa untuk mengambil tindakan undang-undang dibawah Seksyen 4(1)(B) Akta Hasutan 1948 kepada Ibrahim Ali di atas tuduhan menghasut kententeraman dan keharmonian rakyat Malaysia yang berbilang kau dan agama.

Kenyataan beliau yang tersebar luas tersiar luas di media tempatan mahupun luar negara berkenaan pengharaman Alkitab Kristian dan menghina kepercayaan agama yang melanggar peruntukkan dalam Perlembagaan Malaysia.

Bagi sesetengah orang, mereka melabel Ibrahim Ali sebagai ‘Bapa Perkauman’ di Sabah dan agak sinonim dengan ‘katak’ di Malaysia.

8 comments:

  1. Pejuang islam sejati

    ReplyDelete
  2. tidak ilmu pengetahuan tentang Islam, buta islam..tidak memahami al quran mahupun hadis-hadis Rasulullah saw maka itulah jadinya. Bacalah Al quran mahupun hadis-hais Rauullah saw..baca, hayati dan fahami segala isi kandungannya... maka tidfak bererti Allah SWT menjadikan makhluk dimuka bumi ini berbilang bangsa dan agama.kalau kita tidak mahu memahai ap yang tersutrat dan p yang tersirat didalam kitab suci itu.

    ReplyDelete
  3. Memang kena bakar pon.
    Kitab putar belit.
    Allahyarham Ahmad Deedat kan dah kata "Bible is not the word of god".
    Allahyarham lebih memahami bible daripada Pope sendiri.
    Tak boleh bakar pasal apa ??? Pasal muhibbah ?
    Sana pigi cerita lah.

    ReplyDelete
  4. Awat hang nak p bakar kitab org...semua kitab ajar kita buat kebaikan...jgn jd pelampau la chek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tu adik angkat brahim katak.nak bakar kitab konon.pirah.perangai mcm haramjadah.busuk perut.elok sangat ler tu join kumpulan pelampau melayu.

      Delete
    2. Hahaha dia tak tahu kita d sabah hidup macam mana....semiskin mana pun sabah tapi tak miskin dengan semangat muhibbah.... alahyarham ahmad deedat bukan pun langsung nabi n tak layak se sen pun utk mengatakan Bible itu putar belit....ingat St Peter pengikut Yesus adalah saksi kebangkitan Yesus dan Church of Roman Catholic yg wujud sampai sekarang adalah bukti kesaksian dari mula sampai sekarang...kalau cikgu u ajar sejarah keluarga u n n menegaskan nama Bapamu sekian2....apa mungkin kamu kata Bapaku namanya lain?apa yg dia dapat kalau diubah? Waktu merea hidup pun bukan material yg merek dapat....diburu sampai mati....
      Apapun disini bukan itu masalahnya....kita di zaman moden yg memerlukan kematangan bukan zaman jahiliyah lg....hormat n toleransi itu penting....

      Org Sabah

      Delete
  5. Apasal si Pakiam tak guna Allah dlm bible inggeris?...kwang kwang kwang.......

    ReplyDelete
  6. "Inilah kitab, tidak ada keraguan padanya"
    Bagi sesiapa yang ingat, faham dan beramal dengan isi kitab ini InsyaAllah dia selamat dunia akerat, Kitab inilah yang menjadi pegangan dan petunjuk di Alam Melayu asalnya
    "Allah tidak merubah nasib sesuatu kaum itu tetapi merekalah yang berusaha merubah apa yang ada pada mereka"

    Akan tetapi kemudian daripada itu setelah beberapa lama masa berlalu hampir seluroh orang Melayu di Alam Melayu telah menolak SEBAHAGIAN isi kitab ini DENGAN TANGAN mereka atas berbagai alasan/helah kononnya tidak selaras dengan ajaran nabi yang ke 26,

    Apabila Alam Melayu meninggalkan petunjuk Allah SETAKAT MANA YANG BERCANGGAH ITU dengan kalam nabi yang ke 26 dan MEMILIH MENTAATI dan beramal dengan ajaran baru, maka hiduplah orang Melayu di persimpangan antara kasih dan benci, begitulah kesesatan masuk ke alam Melayu sedikit demi sedikit

    Apabila Dajjal muncul maka orang orang yang tiada iman BERSEGERA mereka itu mendatangi memihak kepadanya. Ketika itu hampirlah lengkap umur dunia ini, maka segala kesesatan akan dipandang baik sehingga menjadi amat sulit bagi orang yang beriman menerus sisa hidup mereka.

    Di sisi orang Melayu masih ada kitab petunjuk yang terang dan jelas menyatakan :-
    "Telah kafirlah orang-orang yang berkata: "Sesungguhnya Allah ialah Al Masih putera Maryam".

    "Telah kafirlah orang-orang yang berkata: 'Sesungguhnya Allah adalah salah satu dari yang tiga', padahal sekali-kali tidak ada Tuhan (yang sebenar) selain Tuhan Yang Esa.

    "Barang siapa yang mengharapkan pertemuan dengan Tuhannya, hendaklah mengerjakan amal kebaikan. Dan dalam beribadah kepada Tuhannya, jangan mempersekutukan Ia dengan sesuatu apa pun juga."

    Namun hasutan nafsu telah menguasai dan menggelap akal budi Alam Melayu kerana mereka memilih milih dalam mentaati perentah tuhan, justeru orang Melayu telah menjadi hina di bumi sendiri, benarlah - "Allah tidak merubah nasib sesuatu kaum itu tetapi merekalah yang berusaha merubah apa yang ada pada mereka"

    Sekiranya kaumku gemar menuding jari berbanding berusaha memperbaiki ketaatan kepada Allah, tidak mustahil kisah Pak Kadok akan berulang
    Orang Melayu hanya menang sorak sahaja, kalimah Allah dapat dilihat dengan jelas dalam al-kitab berita baik yang diimport dari ........ yang mana membawa pengertian yang berbeza dari maksud yang ada dalam kitab di Alam Melayu.

    maksud yang mengelirukan dan menyesatkan:-
    Allah dapat dilihat di dunia ini
    Allah berkata kata dengan bahasa manusia
    Allah makan minum
    Allah ada permulaan kemudian mati dibunoh
    dan berbagai sifat kekurangan sifat kelemahan dinisbahkan kepada Allah

    Padahal nabi Isa mengaku bahawa dia diutus kepada rumah Israel bagi memperbaiki domba yang sesat dari rumah Israel dan dia tidak membawa sesuatu ajaran yang baru tetapi memulihkan ajaran nabi Musa yang juga hanya diutus kepada rumah Israel sahaja.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...