Thursday 6 February 2014

ADAKAH KERANA PRK KAJANG KES RAYUAN KHIR TOYO DI MAHKAMAH PERSEKUTUAN DIJADUALKAN HARI INI DI TANGGUHKAN KE SATU TARIKH LAIN????



PUTRAJAYA 6 Feb - Kes rayuan bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo yang dijadual berlangsung di Mahkamah Persekutuan hari ini ditangguhkan ke satu tarikh lain atas sebab yang tidak dapat dielakkan.

Ianya dimaklumkan oleh Ketua Bahagian Komunikasi Korporat Mahkamah Persekutuan, Mohd. Aizuddin Zolkeply kepada pemberita di sini, sebentar tadi.

Pada 31 Mei lalu, Mohamad Khir telah tewas dalam perbicaraan kes rasuah yang dikenakan terhadap dirinya dan mengekalkan hukuman penjara 12 bulan setelah didapati bersalah atas tuduhan mendapatkan untuk dirinya dan isteri Datin Sri Zahrah Kechik, 45, dua lot tanah dan sebuah rumah di alamat NO 8 & 10, Jalan Suasa 7/1L, Shah Alam daripada Pengarah syarikat Ditamas Sdn Bhd  Datuk Seri Shamsuddin Hayroni, empat tahun lalu.

Beliau kemudiannya telah memfailkan notis rayuan di Mahkamah Persekutuan bagi mengetepikan hukuman tersebut.

10 comments:

  1. Nak rasuah ke nak bunuh orang ke semua ok janji dari parti mamak keling kutty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah...tp tak sehebat ketua umum parti anak beranak yg boleh tangguh satu2 kes dgn brbagai alasan...hakim tak betul lah..pndakwa tak sesuailh...kah kah kah...agak2 klu hakim mat sabu dan pendakwa lak karpal baru ngam kot...

      Omakko...isu penangguhan khir toyo pun blh dikaitkn dgn prk kajang...apa beza jika kes dijalankn atau ditngguh kn bknnya khir toyo pun yg jd calon...

      Delete
    2. memang la tak jadi calon tapi boleh jadi isu apa daaaa jgn derhaka pada omak

      Delete
  2. aku ada kuasa.. aku punya suka.. hahahahahaa

    ReplyDelete
  3. slalu klu drama ahli umno/bn nie leh lpas..stakat rasuah...bunuh pn leh lepas cmtue jer..sandiwara dunia..

    ReplyDelete
  4. Mana ada kes yg melibatkan pemimpin BN kena penjara. Hakim akan kata pendakwa berjaya membuktikan prima face dan terruduh dikehendaki bela diri. KEdudukan kes 50/50. Bila bela diri semua buang kes pendakwa gagal. Khir Toyo ditanggoh tanpa tarikh DSAI setiap kali tanggoh ada tarikh baru. Terkini tkh rayuan DSAI 11-13/02. Pi jahanam lah UMNO/BN.

    ReplyDelete
  5. Mahkamah Dunia ...undang undang manusia ...umngok memerintah ...jgn heran ......nnti tggu mahkamah Rabuljalil merayu sangat la ko......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahkamah Rabuljalil mana ada rayuan....wrong is wrong....hingga ke anggota badan pun akan jadi saksi....

      Delete
  6. Hakim penjawat awam makan gaji dengan Kerajaan Malaysia berlogokan harimau belang dua ekor tapi mahkamah terpaksa tunduk kepada logo merah bersimpul tu...apatah lagi yang didakwa ahli/penganut/sekutu ajaran kitab 'keris' mereka...

    Anon 12:19 untuk rujukan perbicaraan RCI di KK dulu ditangguhkan atas alasan darurat di LD...KK dengan LD hampir 500km...logik tak dirangguh?

    Ini semua SANDIWARA belaka...selagi umno berkuasa tiada sesiapa dari kalangannya akan masuk dalam!!!

    ReplyDelete
  7. TOYO orang kaya , dia tak susah. Ramai lagi rakyat Melayu Jawa Cina India yang miskin di Selangor itu yang susah dan kesian.

    TOYO menang atau kalah , yang miskin tetap hidup susah kais pagi , makan semalam.

    Susah hidup jadi orang miskin tau.

    TOYO orang kaya , hidup mana ada susah.

    Bilik Air pun dapat sejuk aircond kot....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...