Wednesday 5 February 2014

BERITA GEMBIRA UNTUK RAKYAT TAPI SEDIH UNTUK PENYOKONG UMNO .... SEBAB DUN KAJANG KOSONG DAN DSAI CALON PAKATAN RAKYAT ... TOL TIDAK DINAIKKAN.


Sebelum ini bersungguh-sungguh kerajaan UMNO/BN mau menaikkan tol tahun ini juga tapi jumlah kenaikkan belum tentu lagi sebagai usaha untuk menjimatkan wang kerajaan melalui pengurangan subsidi.

Biala DUN Kajang disitiharkan kosong dan DSAI pula calon mewakili Pakatan Rakyat maka hari ini Muhyiddin Yassin umumkan tol tidak akan dinaikkan untuk tahun ini.

Tahun depan tiada jaminan .. tapi kalau ada PRK besar kemungkinan tidak naik juga.

Jadi bila ada PRK siapa yang untung? .. Masih lagi ada segelintir rakyat tidak mau akui ini semua betapa tindakan DSAI adalah bijak dan wajar demi membantu rakyat.


Putrajaya memutuskan untuk tidak menaikkan kadar tol tahun ini sebagai sebahagian daripada strategi menangani kos sara hidup yang meningkat, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.


Timbalan Perdana Menteri berkata, langkah itu akan melibatkan kos sebanyak RM400 juta kepada kerajaan yang perlu dibayar sebagai pampasan kepada syarikat-syarikat konsesi tol.


Pengumuman itu dibuat selepas Muhyiddin mempengerusikan jawatankuasa kabinet khas untuk menangani kenaikan kos sara hidup hari ini, seperti yang dilaporkan The Star Online.

45 comments:

  1. Timbalan menteri cakap lain, Timbalan perdana menteri cakap lain.Nampak sangat Persepsi dan realiti antara diaorang2 saja.Itu tandanya rakyat saja yang menanggung peningkatan kos sara hidup

    ReplyDelete
  2. harap bulan depan ada lagi YB PKR yang letak jawatan..untungnya rakyat..

    ReplyDelete
  3. menyampahnya tengok timbalan perdana menteri umno ni....Minta2 simpang malaikat 44 dia ni jadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alah dulu masa Anwar jadi TPM pun hang kata menyampah..

      Delete
  4. Bukan boleh pakai pon ckap puak2 nih....

    ReplyDelete
  5. Impan DSAI dah mengena...khakahkah...!!!! Rkyat selamt utk setahun lg...adoii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa lagi.. bulan depan ADUN PKR letaklah jawatan lagi.. takkan bila Anwar dah dapat jadi ADUN dah takmau letak jawatan.. kan hanya umpan kerajaan saja..kalau tiada YB PKR letak jawatan lagi bulan depan nampak sangatlah hanya untuk kepentingan Anwar bukan untuk rakyat..

      Delete
    2. tunggu apa lagi.. bulan depan ADUN BN pulaklah letak jawatan .. tak ada dari BN mau letak jawatan ke.. kan hanya umpan kerajaan saja..kalau tiada YB BN letak jawatan nampak sangatlah hanya untuk kepentingan Najib bukan untuk rakyat..

      Delete
    3. kenapa ADUN BN nak umpan kerajaan BN? siapa yang mendakwa PRK ini untuk mengumpan kerajaan turunkan harga barang? takkanlah kerajaan BN nak umpan diri sendiri? apa ka bangang namanya.. nak komen biaqlah nampak cerdik walaupun pada hakikatnya hang tu bodoh..

      Delete
    4. Kah kah kah...klu betul2 berannn bln depan suruh teresa kok letak jawatan pastu cuba bg kt mat syabu utk wakil pr...mesti havoc prk kt seputeh...lg pun sian sesngt dgn timb.pre.pas ni...cam dah tak brfungsi je..jap2 ikut bontot hj hadi jap2 ikut bontot guan eng...jap2 dia...takut dibontot oleh ketua umum...kah kah kah

      Delete
    5. umno hnya tngu tahun ja nak musnah.umno tunpas bru rkyat akn celik brpolitik..skrg ni media utusn tv 1 2 3 tlg ttop klemahan umno blh la tipu org kg felda2 sbh srawah yg hnya dpt mklumat dri tv ja.jng dok megah x ada krajaan yg akn kkal slmanya.

      Delete
  6. Apa ko susah? Kah kah kah

    ReplyDelete
  7. nampaknya umno keadaan takut la nie,sampai tk naikkan tol,untung ada prk kalau tak susah la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa lagi bulan depan silalah letak jawatan lagi wahai YB PKR..

      Delete
    2. Bro 22.52...aku sokong dgn ckp cai hardy ni...sbb tol paling bnyk kat mesia ni kat kajang lh, dan org yg guna hiway(tak kiralh hiway dimana pun) je yg dibenarkn untuk turun mngundi disana...

      Delete
  8. Adun pkr dah trbukti sanggop berkorban utk demi parti tp adun bN sanggop???Ada brannn???idok adenye..nanti abeh la projek org len sapu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpalah bulan depan MP PKR pulak letak jawatan.. haritu wan azizah sebab nak bagi kat anwar.. kali ni pun sebab nak bagi kat anwar jugak...selain tu takdaklah pulak pengorbanan yang lain..

      Delete
    2. apa jugak la bengapUMNO SEKOR ni. ...ahahahhaha

      Delete
  9. Sesekali bagi lah ADUN BN pula yg letak jawatan. Mati hidup balik ADUN BN tak akan meletakan jawatan. Bila dah jadi YB BN bermakna sebuah mesyen pencetak duit sudah berada ditangan mereka. Ada ke anda lihat YB2 BN hidup sederhana setelah menang dalam PRU/PRK. Dari YB isteri YB dan anak2 YB hidup serba mewah. Nak harap gaji berapa sangat kalau tidak rasuaj dan salahguna kuasa mana boleh bermewah mewah. Jadi ADUN atau MP BN.sepenggal dah cukup. Tanah puluhan ekar,duit kat bank berjuta,rumah banglow 4-5 buah dan kereta mewah 7-8 buah mana dapat duit itu pun macai tak boleh nak fikir.Tahniah ADUN Kajang kerana berani mengosongkan kerusi demi perjuangan untuk rakyat tak spt ADUN BN berjuang untuk penuhkan saku sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah...adake yb2 pr yg hidup merempat slps brgelar yb...cnth ketua wanita pkr dah lh dari zero skrg perghhh...duit utk make over muka pun ntah2 cecah ribu2 sebln..

      Bro..kita tngu kot2 uncle karpal sngp resign utk bg peluang kt husam lak atau bg kt presiden pkr yg takda jawatan yb lagi...hahaha kena kt pr tiba2 pngecut dijulang sbgi hero...
      Waktu nk pru dulu buat apalh letak cina bukit jd yb...kan ke mnyusahkn rakyat...

      Delete
    2. kaya la macaiUMNGOK, byknpatah perkataan tuu

      Delete
    3. Cai 23.47...lu dibyr sepatah berapa yekkkk

      Delete
    4. sama la jugak dgn yb pkr, pas dan dap. mana ada yg susah.Azmin pun kaya jugok.

      Delete
    5. Setuju 100%. Semua YB drp parti apapun akan jadi kaya sebab mereka ada power. Itulah yang dikejar2 semua orang. Kita orang biasa ni yang tak pernah kenal secara dekat dgn semua YB2 tak dapat apa2 pun cuma berperang dialam cyber je. Janji Negara kita aman makmur, supaya kita masih boleh bernafas dengan selesa dibumi sendiri. Cuma dapat sedikit gula2 BRIM bgi yang layak menerimanya. Barang2 semua naik mendadak tanpa henti, BRIM dapat sekalije. Hari2 kena keluar duit sebab perut kena isi hari2. Nak boikot pun tak boleh sebab hari2 kena isi perut.

      Delete
  10. fuhhh. selamat isu mintak cerai aku.terima kasih papa.

    -NURUL IZAH-

    ReplyDelete
  11. Sudahlah pasal nuar aljuburi vs madir kutty abis kacau bilau key mack tul...

    ReplyDelete
  12. Umno tak jadi cekik rakyat dengan kenaikkan tol bila kena sergah Dsai dengqn prk kajang.Tapi tahun depan rakyat akan dicekik dengan gst.

    ReplyDelete
  13. Sejak bila TPM ber cakap "strategi" yang rakyat tahu puak puak DUMNO BN tak pakai apa apa strategi bila nak aniaya rakyat dengan naik kan toll minyak etc....

    Pandai pulak tiru pakatan rakyat guna perkataan "strategi".

    Apakah ini Strategi TPM Modeen nak tendang Najis ke jamban ?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah tiba2 prkataan strategi dah kena patent ngan pr...sejak bila bro ada prkataan yg jd hak mutlak kpd pr...kemon bro cuba lagi kot...

      Delete
  14. Pemegang terbesar konsesi tol di selangor , kajang adalah 'kerajaan negeri selangor jugek...
    Kalau kerajaan umum naik..pemegang konsesi boleh tanggung.kasi subsidi mcm air jugak..apa ada hal

    ReplyDelete
  15. N25 : BUAT DULU BARU PANGGIL BINCANG, ADAKAH MENEPATI SEMANGAT SETIAKAWAN DALAM PR?

    Silakan kaji Sirah Nabawiyyah

    Pengkhianatan Yahudi terhadap perjanjian bersama Nabi Muhammad S.A.W yang bermula dengan “perancangan belakang tabir”:

    a) Peperangan bani Nadhir, berpunca apabila pihak Yahudi melakukan perancangan belakang tadbir untuk mengkhianati perjanjian atau persepakatan dengan Islam. Mereka juga turut merancang komplot untuk membunuh Rasulullah S.A.W

    b) Peperangan Ahzab, sekali Yahudi Bani Nadhir melakukan perancangan belakang tadbir, apabila bersepakat dengan Musyrikin Mekah, sedangkan di dalam perjanjian dan persepakatan bersama Islam, meletakkan larangan bekerjasama dengan musuh kepada rakyat Madinah.

    c) Perang Bani Quraizah juga menyaksikan komplot Yahudi dan Musyrikin Mekah enggan melalui perbincangan dan perancangan belakang tabir mereka bagi membalas dendam terhadap Rasulullah S.A.W lantas mereka mengkhianati persepakatan bersama Islam.

    d) Perang Khaibar terjadi kerana ia merupakan markaz atau pusat “perancangan belakang tabir” bagi orang Yahudi. Hasil daripada keputusan markaz ini ialah pengkhianatan terhadap persepakatan mereka bersama Rasulullah S.A.W.

    Kita semua sedia maklum tujuan kesepakatan atau pakatan dibuat ialah untuk menolak kezaliman. Ia dibuat bukan tanpa tujuan itu, jika selain tujuan itu maka tidak akan wujudlah kesepakatan atau pakatan (tahaluf)
    Dan antara syarat tahaluf siyasi ialah “TIDAK MENJADIKAN TAHALUF SIYASI ITU SEBAGAI MATLAMAT, SEBALIKNYA IA HANYA DIJADIKAN SEBAGAI WASILAH ATAU CARA SAHAJA”. Iaitu persepakatan atau pakatan hanya dijadikan sebagai saluran untuk menolak kezaliman, bukan sebagai matlamat perjuangan atau matlamat untuk mendapat kuasa atau untuk kepentingan individu semata-mata.

    Apa yang berlaku di Dun Kajang meletakkan jawatan tanpa sebab keuzuran dan memberi laluan kepada DSAI atau pimpinan PKR yang teratas dengan membelakangi syarat persepakatan atau pakatan iaitu menolak kezaliman.

    Perbuatan ini telah melanggar syarat persepakatan yang dipersetujui oleh PAS, DAP dan PKR. Apabila perletakan jawatan tersebut secara rasmi, PKR mengumumkan perancangan tersebut tanpa perbincangan dan kesepakatan dengan rakan pakatan lain. Dah buat baru maklum (apakah ada perancangan dibalik tabir?)

    Oleh itu Dewan Pemuda PAS Kawasan Sungai Besar bersependapat dengan pendirian Pengerusi Lajnah Politik DPPM Saudara Sany Hamzan dan Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor Al-Fadhil Ustadz Syarhan Humaizi supaya YB Lee Chin Chee dan PKR sendiri mengemukakan sebab bertulis mengosongkan Dun Kajang.

    Sepertimana yang sedia maklum, setiap kali berlakunya PRK khususnya, semua jentera dari Pakatan Rakyat akan mengerahkan ahlinya masing-masing untuk memenangkan kawasan tersebut bagi mengalahkan Barisan Nasional. Sehingga kemenangan Adun Kajang YB Lee Chin Chee ini juga hasil kesepakatan bersama dan hasil tolong-menolong antara ahli-ahli PAS, DAP dan PKR.

    DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN SUNGAI BESAR mengingatkan sekiranya permohonan kami iaitu alasan secara bertulis tentang perletakan jawatan Adun Kajang N25 tidak dibuat dalam masa terdekat ini, kami tidak teragak-agak untuk tidak menghantar petugas pemuda, lebih lagi memberi apa-apa sumbangan PRK Dun N25 Kajang.

    HORMATILAH PERSEPAKATAN YANG DIPERSETUJUI…

    Teguran Rakan Pakatanmu,

    MOHD RAZALI BIN SAARI ELBANJARI
    NO.AHLI 753971
    KETUA DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN SUNGAI BESAR

    ReplyDelete
    Replies
    1. “Bersabarlah duhai sahabat-sahabatku Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor…
      “Di saat getir, di saat kritikal, di kala sengsara, kalian dikerah membantu, Unit Amal kalian dikerah mengawal keselamatan pimpinan termasuk PKR dan DAP…
      “Di saat pimpinan dah balik tidur, kalian bersengkang mata mengawal segala…
      Di saat PR Selangor berjaya! Kalian masih menjaga keselamatan di pusat kiraan undi…

      Kalian ada di mana-mana… di demonstrasi? Unit Amal Pemuda PAS tak perlu dicerita!

      Kalian berada di lokasi ceramah tak kira siapa penceramahnya!

      Bukan hanya hadir buat-buat sibuk bila De Facto Leader yang tiba!
      “Tapi apabila Pemuda PAS Selangor hanya memohon satu penjelasan…
      “Satu pertanyaan ikhlas..

      “Mengapa diletakkan jawatan sewenang-wenang?”
      “Terussss!! kalian dihina oleh mereka yang dulu mengaku kawan!
      Hilang terus segala jasa Dewan…
      Hatta yang tak duduk di Selangor pun turut tumpang secawan?
      Macam usaha menang Selangor dulu depa kerja perseorangan?
      “Tabahlah duhai sahabat2 Dewan Pemuda PAS Selangor kecintaanku..
      Bukan redha manusia yg kita cari…
      Apatah lagi redho De Facto Leader yg kita tak impi..
      “Hanyalah redha Ilahi…
      “Takbir!! – albaluni,” luahnya dalam laman sosial

      Ustaz Mokhtar Dewan Ulama PAS Pahang.

      Delete
    2. kepala buto laa

      Delete
    3. Umno menyamar kerana kepentingan dan ramalan umno akan kalah dan akan pupus seperti mana dinasour pupus diatas mukabumi ini.

      Delete
    4. Cai 09.03...lu ckp tntng apa ni? Bnyk sngt tngk citer spy lah lu...

      Delete
  16. Tol tak naik bermakna umno akan naikkan cukai jalan

    ReplyDelete
  17. Hasutan macai umngok pakai tarikh rusuhan kaum...kah..kah..kah...lawak la lu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah...cai lu ada masalah ke ngan nick name aku...mmng jenis yg duk sbgi cai pr semua bnda tak betul dan tak kena ke...

      Delete
  18. Apasal lu tak pakai tarikh kalah tuntutan pulau batu putih, banyak lagi tarikh yang lebih bermakna dari 13569 tu.Kang aku cakap ko memang berniat hendak menghasut ko marah pula...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai...ikut suka aku lh nk guna no apa pun...lu ada sakit ke..kah kah kah klu aku guna nama dgn apa no sekalipun lu repot je cai..kah kah kah org pr ni mmng jenis suka buat spekulasi atau fitnah...cai lu nk kata aku mnghasut ke apa ke...ada aku kesah!!! Bodoh sokmo lah lu cai hnya kerana no blh kait dgn hasutan...tp aku mmng rasis..ada masalah ke!!!!

      Delete
  19. Kena bayar pampasan RM400 juta??? Pihak konsesi dh untung bersih byk tu kutip tol. Apa punya bodoh kerajaan m'sia ni buat perjanjian. Atau masuk poket menteri2 kangkung ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah cerdik2 lu pun setakat memekak dlm blog je lah...dan klu kerajaan tu bodoh, maka lu sbgi rakyat trlebih lebih bodoh nya cai... kah kah kah klu setakat ketua kerani lu fikir bnda lain dulu sblm nk fikir segala konsesi...

      Delete
    2. ko pun sama memekak dlm blog memang bodolah aysik kena bayar pampasan mcm cilaka

      Delete
  20. Pusing2 masuk poket menteri umno juga.bukan yahudi punya kosisi pun.kahkahkah

    ReplyDelete
  21. rakyat sepatutnya cerdik.....buat apa mengundi PARTI yg naikkan harga & cekik darah????terjun lubang taik tu buat apa????dh terjun masih nk pertahan lagi.....heiiii sekolah ke tak sekolah????tolong la....kita sedang berjuang utk diri kita dan keturunan kita.....bukan untuk pemimpin yg zalim......rakyat pertahan sngt pemimpin mcm tu, ada ke pemimpin tu dtg umah bg beras, ayam, ikan dan petrol free????ada otak fikir.....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...