Wednesday 12 February 2014

EDISI MACAM-MACAM ADA .... KERANA INDONESIA MENAMAKAN KAPAL PERANGNYA KRI USMAN-HARUN, PERDANA MENTERI SINGAPURA LEE HSIEN LOONG UNFRIEND PRESIDEN INDONESIA DI AKAUN LAMAN SOSIAL FACEBOOK NYA.



Ketegangan perhubungan diplomasi antara Singapura dan Indonesia telah meningkat sampai kepuncak maksima.

Perdana Menteri Singapura Lee Hsien Loong telah unfriended Indonesia Presiden Susilo Bambang Yudhoyono pada Facebok.

Ini diikuti dengan beberapa jam purging, di mana Facebook gambar oleh PM Lee dengan Susilo di sekolah tersebut untagged.

Ini pula acara adalah hasil daripada Indonesia menamakan sebuah kapal tentera lautnya KRI Usman-Harun pengganas selepas terkenal yang dibom MacDonald House di Singapura pada tahun 1965, yang menjadikan Singapura sangat, sangat sedih dan marah.

  "Skala tindakan balas Singapura adalah sepenuhnya daripada bahagian. Tetapi ini adalah satu tanda pasti bahawa kedua-dua pihak maksudkan perniagaan. "

"Ini adalah apa yang berlaku apabila anda menamakan kapal tentera laut selepas pengganas. Anda akan unfriended pada media sosial. "

Angkatan Laut Indonesia baru-baru ini telah menamakan sebuah kapalnya dengan nama KRI Usman-Harun.

Nama itu diambil untuk mengenang Usman Haji Muhammad Ali dan Harun Said, yang dieksekusi di Singapura atas peranan mereka dalam pengeboman gedung MacDonald pada Mac 1965.

Serangan itu merupakan sebahagian dari usaha keras Presiden Soekarno dalam melawan penubuhan negara baru Malaya, Sabah, Sarawak dan juga Singapura dinamakan Malaysia.

INILAH AKIBATNYA APABILA DUA BUAH NEGARA ANGGAP BERBEZA ... INDONESIA ANGGAP KEDUA ANGGOTA PASUKAN BERSENJATANYA SEBAGAI WIRA SEDANGKAN SINGPURA SEBAGAI PENJENAYAH DAN TERORIS.

YANG PASTI .. PEMIMPIN SEBIJAK MANA PUN ADA JUGA SIFAT MANUSIA KEBUDAK-BUDAKKAN.

9 comments:

  1. PAS Selangor sekali lagi 'mengingatkan' Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya menghentikan perbincangan mengenai kedudukan Menteri Besar menjelang Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang Mac depan.

    Setiausahanya, Mohd Khairuddin Othman berkata PAS kesal kerana sekutu mereka itu masih membangkitkan isu jawatan Menteri Besar yang dikatakan bakal diberikan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    “Sekali PAS Selangor ingin nyatakan pendirian agar isu Menteri Besar tidak dibangkitkan.

    “Bagi PAS, PRK Kajang dan jawatan Menteri Besar langsung tiada kaitan. Jangan bangkitkan isu berkenanaan di saat PAS sudah menggerakkan jentera membantu memenangkan PKR di Kajang,” katanya kepada mStar Online di sini, Selasa.

    Beliau mengulas mengenai kenyataan Anwar dalam satu temu bual bersama Australia’s Newsline baru-baru ini bahawa beliau sedang berunding untuk mengambil alih tugas Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor


    mStar Online

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro... pengawal keselamatan yang bunuh pegawai bank dulu tu apa cerita selanjutnya ? Pergi siasat dan beritahu cerita sebenar apa yang berlaku...hidup lagi ke atau sudah terlepas lari.

      Delete
    2. KetinggIAn zaman lah u.Indon tu da kena tangkap pun.

      Delete
  2. Oiittt.brape ikat kangkong dpt?lembu kaaaa?org cter benda lain.kao crita lain.bgus gak kao menzahirkan sifat lembumu.kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KFB pun organ cri lah.KANGKUNG FRIED BELACAN.

      Delete
  3. Bukak blog sendiri la wooi. Kalau nak angkat telur UMNU, ko dah salah parking! Kah kah kah..

    ReplyDelete
  4. Itu hak Rep Indonesia apa yang Cina Singapore nak bising.
    Selama ni dia runtuh semua rumah orang Melayu dan mesjid di Singapore nak bagi buat flat tak ada pun orang Islam Malaysia dan Indonesia pergi bakar rumah CIna Singapore pun.
    Apa yang CIna Singapore buat menunjukkan mereka boleh beli orang Melayu di Malaysia dan Indonesia.
    Sebagai contoh 80% rumah dan hartanah di Sri Iskandar kepunyaan orang Singapore. Apa kerajaan buat dan apa PERKASAM DAN PUKIDA buat untuk halang orang asing kuasai tanah di Malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berikan nama kapal itu ngan LO SI MA BILI AJIK BUTO. HAHAHA

      Delete
  5. ini bermaksud kita kena belajar sejarah sendiri dan bukan belajar sejarah mitos atau sejarah karangan puak puaka berkepentingan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...