Tuesday 11 February 2014

INSIDEN DALAM TEROWONG STADIUM LARKIN ... IRFAN PUN SUDAH BERSUMPAH.



JOHOR BAHRU: Pemain T-Team Muhammad Irfan Abdul Ghani bersumpah dia tidak nampak sebarang pergaduhan di terowong Stadium Larkin ketika perlawanan antara pasukan Johor Darul Ta'zim (JDT) dan T-Team pada 1 Februari lalu.

Muhammad Irfan bersumpah dengan menyentuh al-Quran di Restoran LC di sini, tadi.

Dia melakukannya di depan wartawan serta jurugambar dalam satu sidang media.

Pada masa sama, Muhammad Irfan meletak jawatan sebagai pemain T-Team dengan alasan mahu menjaga ibu dan seorang adiknya yang tidak sihat.

Muhammad Irfan berkata, dia tampil dan sanggup mengangkat sumpah bersaksikan al-Quran dengan rela hati bagi menegakkan kebenaran.

"Dengan ini saya bersumpah semua kenyataan yang dibuat adalah benar," katanya sambil menyentuh al-Quran menggunakan tangan kanannya.

Malam tadi, Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said menyaksikan pemain dan pegawai T-Team bersumpah di depan al-Quran di Kuala Terengganu.

Majlis angkat sumpah itu didahului penolong jurulatih, Azlan Johar yang menyatakan insiden pemain import, Evaldo Rodrigues ditumbuk dalam terowong Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin pada malam 1 Februari lalu, adalah benar.

Bagaimanapun, Irfan yang menjadi tumpuan berikutan kenyataan mengejutnya dengan mendakwa kejadian itu tidak berlaku, gagal hadir dalam majlis berkenaan walaupun diminta berbuat sedemikian.

55 comments:

  1. dia bersumpah tidak nampak pergaduhan.. bukannya tiada pergaduhan.. memanglah dia tak nampak sebab dia ada kat luaq..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang pandai!! Tidak nampak tidak semestinya tidak berlaku.

      Delete
    2. Dh tau fam dr tahun 80an lg mmg mcm tu.bila melibatkan org tertentu...lambatlah tindakan...biar isu dh sejuk dn org pn dh tak ambik pusing...skrg fam tgu tmj brtanding presiden...untung2 menang...gufur kes...midin dn konco2 nya pn tak susah hati nak dakwa bakal bos diaorg...dh terang lagi bersuluh

      Delete
  2. Elok la tuhh.jahiliyah tol.bodo punya worang.lps neh pakat sumpah belaka ngn quran.kah kah kah kah.dah mcm bible plak.ajaran mana korang kutip neh.mana nas hadith quran qiyas ijmak pendapat ulamak islam dlm hal neh.bole plak siar secara meluas tanpa ada pemantauan jakim or jbtn agama negeri.mat said oo mat said.otak dah beku ker pasal gee tmpat beku.malu lah mu tu asal negeri tganu yg bnyk lahirkan ulamak dr dulu hingga skrg.ajaran mazhab umngok ker neh.tak tau la kalu masyitah darurat rujakan mung

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tue. bola punya pasal pun nak angkat sumpah!!! tak paham lar nape agama islam dipersendakan sampi cam tue sekali!!! lepas ni aku kalau aku nampak pompuan bogel pun bole bersumpah lepas tengok porn aku melancap banyak2!!

      Delete
  3. Rujukan bukan dgn Mashitah .. TAPI DENGAN HADI AWANG DAN AZHAR IDRUS..
    Jeng Jeng Jeng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai spttnya kita mesti rujuk pada anwar sbb rasanya dia yg paling bnyk angkat sumpah di mahkamah juga di parlimen sbgi mp dan bakal angkat sumpah didewan dun dan juga didpn sultan selangor utk perlantikn sbgi mb.. tp tak tau lh kitab
      apa yg diguna oleh anwar...dan dia
      juga paling bnyk buat dan kumpul
      akuan bersumpah..cuma satu
      sumpah je yg dia tak berani nk
      bersumpah iaitu didlm masjid dgn
      alquran digunakn bg menafikn kes
      liwat... knp erkkkk

      Delete
    2. Sbb die memang liwat la

      Delete
  4. jadi sape yg salah bila kedua-dua belah pihak dah bersumpah?. Settle dak kes?. hahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. T team yang salah.jdi alat burukkan JDT

      Delete
  5. Sembahyang ,5 waktu pun tak tentu lepas lagi

    ReplyDelete
  6. cubalah DSAI tunjukkan contoh bersumpah di dalam Islam..kan senang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm abu jahal la ujah macai ni..zaman jhilian ka sks ni.2 la dok dngr mshitoh n jamil khir wat ftwa..g la blajaq agama ckit bg cerdk ckit ni dok tngk tv3 tv1 n utusan 2 benak sngt..al qu'an d trun untk jd ikutan dn pgangan..dn bkn untk smpah ssuka ati..ada lg mkluk zman jahilian umno ni

      Delete
  7. Bila dah bersumpah dengan alquran, maka selesai ke kes gaduh itu ? Atau bersumpah dengan alquran itu hanya gimik kononnya kitab itu akan bertindak menentukan kebenaran ?

    Inilah akibat penganut agama tidak mengenal tuhan yang mereka sembah......

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap puak PR tunjukkan bersumpah yang betul dalam Islam.. DSAI patut ke depan dalam isu sumpah ni..

      Delete
    2. Cai 21.04...lu mmng berani cai dgn mngatakn brsumpah dgn alquran hnya gimik...dan kitab (???) Itu akan bertindak menentukn kebenaran...cai bknkh kita wajib beriman/yakin kpd alquran...benar atau salah biar Allah yg tentukn.. cai, aku salute atas lu pnya keberanian....

      Delete
  8. Bengong punya MB...bersumpah dgn Quran tapi memerintah x mau lak ikut quran

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat Selangor tu ikut AlQuran ke sekarangni?

      Delete
    2. Ko jgn nak pertikaikan selangor. Kami universal. Yang memerintah adalah PKR. Bukan PAS. ingat pas ke MB nak memerintah ikut AlQuran. Ini PKR lah!
      Kami kuat. Penyoikong kami adalah yg paling berani dan bijak menyusun strategi untuk kemenangan di Selangor.
      PRK Kajang confirm menang. Undi cina kita pegang. Undi India dalam tangan.
      Undi Melayu kita ada Ujang Bagong. Pas pun tunduk dgn ujang bagong tau.main main la.

      Delete
    3. Cai...rasanya kelantan KOT yg mmerintah ikut alquran...takkn lh draf tak siap dah suku abad perintah negeri...sdgkn berhala terbesar pun dah siap..

      Delete
    4. haluuu.. ini salah Umno yang sokong perlembagaan penjajah.. sedangkan PAS sudah komited ingin laksanakan hudud.. lihat saja kata Tuan Presiden.. hudud bukan satu keutamaan dalam Islam.. malah Anwar juga mengatakan hudud tiada dalam dasar Pakatan Rakyat.. kata2 ini cuma strategi politik untuk menutup mulut karpal.. karpal tiada ditanggung beres.. kemudian tunggu pulak LKS pulak tiada.. pastu LGE.. pastu teresa kok.. pastu semua pemimpin DAP sudah tiada tentulah hukum hudud akan dilaksanakan.. lu apa tau strategi politik..

      kahak tuuiii

      Delete
    5. Tuan Presiden.. hudud bukan satu keutamaan dalam Islam.. malah Anwar juga mengatakan hudud tiada dalam dasar Pakatan Rakyat.. kata2 ini cuma strategi politik untuk menutup mulut karpal..


      Anon 22:17.

      kahkahkahkahkahakhakhakhakhakhakhakhakhakhakhakhkahkahkahkakhkah khak tuih. hahahahahah

      sakit pewot aku. sbb strategi nak tutup mulut. takkan lah TGHA setakut itu demi perjuang islam..kahakakhakhakhakhak

      Delete
    6. Haluuuuuuu. .........

      Sial 22.17... lu dah mkn ubat gile blum beb...gua bilang sma lu yg lidah biawak..hukum hudud ttp mnjadi salah stu dri cita2 prjuangan kmi...lu yg x brcita2 lbih baik main burung aja beb...lu x kn thu mnis hukum Allah slagi org csm lu blum brtemu dg Al Khalid sndri.sedarlah beb smpai bila lu boleh hidup dn trus mnerus mnentang Allah...lu igt dgn solat wajib 5 wktu..lu berpuasa..hj..zskat sdh cukup mlambangkn lu cinta Allah..klu itu pgangsn lu..lu adlh mnusia bengong....

      Khak tuih

      Delete
    7. Kah kah kah...cai haluuuuu khak tuih...strategi kepala toya amenda..kah kah kah cai lu bikin lawak utk bapak segala maharaja lawak mega ke...kah kah kah..lu punya presiden lbh takut kpd karpal..lks..theresa..lge...robind.. bla..bla..bla berapa keturunan tu cai...kah kah kah lu betul pnya sial dgn strategi yg menipu ahli hnga kafirkn org lain sbb hubungan dgn mca mic gerakan ttp dgn dap ahli jd lbh beriman...lu lawak siot cai, kerana strategi honga honga dap dipanggil bg tazkirah...cai sapa dakwah sapa bhai...sapa nk islam kan sapa cai...aduyai sakit perut aku cai dgn strategi pas...kah kah kah..baru aku tau ahli pas lbh takut dgn dap dari takut dgn janji yg dibuat atas nama Allah...kah kah kah bengong sokmo...aduyai mau smpi setengah tahun aku gelak bila tngk bendera pas, markas pas dan ahli pas...

      Delete
  9. Seorang rakyat Pakistan, Dr Munawar A. Anees hari ini dihukum penjara enam bulan setelah mengaku bersalah melakukan perbuatan kelucahan melampau dengan membenarkan Datuk Seri Anwar Ibrahim meliwatnya.Munawar, yang mempunyai taraf pemastautin tetap di Malaysia dan Amerika Syarikat, mengaku bersalah terhadap tuduhan berikut:

    ”Bahawa kamu dalam bulan Mac 1993 pada sebelah malam di No. 8, Jalan Setiamurni 1, Bukit Damansara, Kuala Lumpur, telah melakukan perbuatan kelucahan melampau dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan membenarkan Datuk Seri Anwar Ibrahim memasukkan zakarnya ke dalam jubur kamu dan oleh yang demikian, kamu telah melakukan kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 377D Kanun Keseksaan.” Klik di sini

    2. Sukma Darmawan Sasmitaat Madja membuat pengakuan bersalah melakukan perbuatan meliwat dengan abang angkatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim setelah menyedari kesilapan yang dia lakukan pada masa lepas.

    ‘Bahawa kamu, pada bulan April 1998 pada sebelah malam di kediaman rasmi Timbalan Perdana Menteri di No. 47, Jalan Damansara di sini telah melakukan perbuatan kelucahan melampau dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan membenarkan Datuk Seri Anwar Ibrahim memasukkan zakarnya ke dalam dubur kamu.’Sukma Darmawan mengaku bersalah dan dihukum penjara enam bulan oleh Mahkamah Sesyen, Kuala Lumpur. Klik di sini dan di sini

    Kedua : Anwar didapati bersalah meliwat Azizan Abu Bakar yang diputuskan oleh Datuk Ariffin Jaka, Hakim Mahkamah Tinggi pada 8 Ogos 2000.

    Bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dihukum penjara sembilan tahun oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini setelah didapati bersalah atas tuduhan meliwat Azizan Abu Bakar. Adik angkat Anwar, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja yang menghadapi dua tuduhan dijatuhi hukuman penjara enam tahun dan empat kali sebatan.Klik di sini

    Ketiga : Walaupun Anwar berjaya dalam proses rayuannya di Mahkamah Persekutuan dan mempertikaikan tarikh sebenar kejadian liwat serta dibebaskan pada 2 September 2004, namun ketiga-tiga hakim yang mendengar rayuan bersepakat menyetujui berlakunya aktiviti liwat antara Anwar, Azizan dan Sukma.

    Mahkamah Persekutuan menyebut seperti berikut ;

    “… we find evidence to confirm that the appellants [Dato' Seri Anwar bin Ibrahim and Sukma Darmawan Sasmitaat Madja] were involved in homosexual activities and we are more inclined to believe that the alleged incident at Tivoli Villa ' did happen.”



    hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat sabun pun percaya.. dululah masa al juburi dalam UMNO.. karpal pun tuntut kerajaan ambik tindakan.. dululah masa anwart dalam UMNO..

      Delete
    2. "Anwar Ibrahim has done enough damage to the country" kata Karpal Singh. Kita perlu pastikan dia disumbat dn disula dalam Sg Buluh prison.

      -Kapal sink 1997-

      Delete
    3. Aku penyokong PAS. Nak juga dengar Karpal sngh tarik balik tuduhan meliwat kpd Sdr Anwar. Berbelas tahun nothing
      Kepada anda sekalian..percayalah,. Hanya PAS menjamin kehidupan dalam politik dsbnya..

      Delete
    4. Politik.BN.- Batang naik...ingat lubang tahik....he..hee.hee

      Delete
    5. kau dah lupa ke, Sukma & Munawar anees selepas habis tempoh penjara, balik ke Negara Asal, Terus buar sidang akhbar claims dipaksa untuk mengaku bersalah. kuang kuang kuang.. kan dah dapat dosa free. fikir2kan

      Delete
  10. Apa kes, pasal bola pun sampai bersumpah sumpah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mestilah kena bersumpah utk membuktikan bahawa bola telur dsai tak masuk habih dlm jubor sepol. takkan kedua dua bola ditelan terus..

      Delete
    2. Suruh mat said sumpah tak makan rasuah plk.

      Delete
    3. dan semua pemimpin bn jugak...alang2 nk suruh org sumpah bagai

      Delete
  11. ADUHHH.. PKR dah ada calon pemimpin yang sangat Mulia Anwar. Calon dari BN senyap je. Admin sila bukak satu tajuk ramalan sapa calon BN. Tak keruan rasanya. MCm tak amik pot je BN ni..
    Tak sabar nak bantai calon BN ni.

    ReplyDelete
  12. Assalamulaikum tuan..

    Blog Addin gagal diselamatkan kerana masalah error di html.

    Oleh itu, saya telah membuat blog baru di alamat http://addindeen.blogspot.com

    Mohon letak link blog baru saya di blog tuan, blog tuan saya telah linkkan.

    Terima kasih atas kerjasama.


    Addin

    ReplyDelete
    Replies
    1. OMAK kau sila pautkan blog budak budak Unit Amal PAS ni. Ini adalah arahan. Bagi mereka gembira sikit.

      - Nanthaniel Tan-

      Delete
  13. Byk penganut barang naik dlm omak kau...mmg bongok kayu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu punya barang tak naik duk diam2.. pi berubatla bro.. pi mngurut..

      Delete
  14. Hi melayu...... sampai bila lah nak kena tipu.....dengan orang melayu.........bukalah minda sikit........demi anak cucu ...........ABU

    ReplyDelete
  15. haissh aku confius anwar di pecat sbb liwat ke sbb tk pandai urus ekonomi,barua umno bleh jawab tak,mamak mahatew ckp dia nk pinjam imf tu sbb die dipecat,aku penin ni liwat ke tak pandai ekonomi,sbb barua umno dlm ni meroyan tk abeh abeh,stakat sukma dgn munawar,kene tahan kbetulan rakan anwar yg slalu rapat dgn anwar senang senang je tuduh dn buat pengakuaan,knape tk tuduh anwar tu ade buat rasuah ke ape ni tuduh mliwat,agak agak le pun nk reka budak sekolah rendah pun tau pikir ni kan pulak barua umno dlm ni,mmg anak haram barua umno dlm ni,sia sia je mk korg lahirkan korg tp jd beban dn bangang,korg cri yusuf qardawi punye kenyataan mengenai kes liwat ni,mengaji skit dgn die baru otak tu center kalo tak mereng je memanjang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takyah susah2.. harini Anwar bersumpah tak pernah meliwat esok majoriti puak melayu sokong Anwar..

      Delete
  16. Apasal sibok dgn Anwar bersumpah. Yg sibok2 tu kalau hari2 dok sembahyang berapa kali dok sumpah mengaku Allah saja Tuhan yg disembah tp sebenarnya sembah tok najib n umno.....pakai undang2 umno yg dicedok dari penjajah laknatullah memerintah Malaysia. Mahkamah pun umno tipu !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa lagi Anwart tunggu.. bersumpahlah.. demi mensucikan dirimu..

      Delete
    2. suruh tok jib tuya ko sumpah dulu bhw dia jugak tak liwat tuya

      Delete
    3. kau ni terlepas keretapi.. tok jib dah bersumpah dah pun.. tunggu Anwar saja lagi..

      Delete
    4. ko la yg trlepas ketapi...jib tuya hanya bersumpah bhw dia tdk mengenali wanita monggolia itu bukan bersumpah dia tdk meliwat tuya...wanita monggolia? wanita monggolia mana? very convenient!

      Delete
  17. 1 team busat jaga.. 1 team laei...sikit busat jaga.....ni.kes madir juga mule kasi ajar ma...tara caya..tanya sama perak punya busat ma....lia muleh kasi taw apa macam mikin....itu pahang punya busat pun x mau kata apa....

    ReplyDelete
  18. 1 team busat jaga.. 1 team laei...sikit busat jaga.....ni.kes madir juga mule kasi ajar ma...tara caya..tanya sama perak punya busat ma....lia muleh kasi taw apa macam mikin....itu pahang punya busat pun x mau kata apa....ini macam cakap muleh ka...

    ReplyDelete
  19. irfan xnak main bola dah lepas ni?gantung kasut?? dalam bank da masyukk 5 taon punye gaji..nk main bola buat ape ye x....dahsyat2..

    ReplyDelete
  20. Sesiapa yang ingin bersumpah, maka bersumpahlah atas nama Allah atau (jika tidak) maka diamlah.
    [ Sahih: Dikeluarkan oleh al-Bukhari dalam Shahihnya, hadis no: 2679 (Kitab al-Syahadat, Bab bagaimana cara bersumpah).]

    ReplyDelete
  21. Macai ada berani suruh mat telo bersumpah tak meliwat al tantuya.edit artikel dr utusan setan yg terkenal dgn berita fitnahnya..sampai 15 thun aku gelak tgk macai umno.kahkahkah

    ReplyDelete
  22. gila, semua nak bersumpah. ingat semua boleh selesai camtu ke. pasni kalu jaga bank yg tembak pegawai bank angkat sumpah junjung Quran kate tak tembak kiranya dia di pihak yang benarlah, kalu semua penjenayah pon main angkat sumpah kiranya semua kes bole selesai kot.

    ReplyDelete
  23. Anonymous11 February 2014 21:19

    Orang PKR memang Mengamalkan Main Bontot, Hentam Isteri Masing2 Ikut Belakang, depan kasi kawan2 Balunnn... Bongok, Bahalul..

    Orang Pas, hee hee hee, dari awal akhir suka main bontot,

    Jadi Isu Anwar Iberahim Main Bontot, dan Isu2 Moral Tak Jade Hal Laaa..

    Memang Kami suka Main Bontot, Lubang Jubur lagi sedap, kemut keliling...

    Tak cayya tanya Abg Mat Sabu, Salehudin Ayub, Khalid Samad, ... Nik Ajis, Daaaahhh Laaamaa.. Tak Naiiik.. Hadi Kata, dalam mimpi aje laa...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...