KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 8 February 2014

SUBHANALLAH!!! REPLIKA REKAAN DALAMAN RUMAH RASULULLAH SAW.



Subhanallah. Ini adalah replika rumah Nabi yang mulia Rasulullah ﷺyang bersandarkan hadis yang sahih. Replika ini dipertontonkan di Jeddah. Betapa 'ringkas'nya kehidupan Rasulullah ﷺ.

Disaat kita merengek-rengek mahukan rumah yang mewah dan selesa bagaikan mahu tinggal di dunia buat selama-lamanya. Lihatlah bagaimana rumah junjungan yang mulia ﷺ yang hanya menjadikan rumah di dunia ini sebagai sebuah 'pondok' persinggahan menuju ke dunia yang satu lagi.

Usah kita sibuk mencari dan bertanyakan kepada kenapa orang lain, mengapa mereka tidak boleh mengikut apa yang dilakukan oleh Rasulullah ﷺ, sebaliknya tanyalah kepada diri kita sendiri, kenapa kita tak mampu bertindak seperti Rasulullah ﷺ. Firman ALLAH Subhanawata'ala dalam surah Al-Baqarah ayat 44

  أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ

Patutkah kamu menyuruh manusia supaya berbuat kebaikan sedang kamu lupa akan diri kamu sendiri; padahal kamu semua membaca Kitab Allah, tidakkah kamu berakal?

27 comments:

  1. Cer bandingkan ngan rumah mak semah. Toksah gi jauh2 bandingkan jah ngan rumah jkkkkk tentu macam langit ngan bumi. Toksah jauh bandingkan ngan rumah ketua cawangan omno babi dah cukup daaah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bandingkan juga dgn nate pok nik ajis. sama jugak ke? depan rumah kayu blkkg bungalow..

      Delete
    2. Kita tengok rumah DSAI jugak. mewah wooo. Langsung tak mencerminkan perjuangan Rasullullah.

      nanananana

      Delete
    3. Cai...tak usah bangdingkn ngan rumah org lain...lu dh bangding kehendak lu dgn sifat brsyukur rasullulah kpd Allah...tak perlu mnemph dosa dlm mncari pahala...
      Lu nk melalut rumah org lain wat apa cai...tnya keimanan lu dulu sblm menuduh org lain dgn bahasa yg biadap...ini yg dikata kn mncari pahala ttp yg dpt dosa...

      Delete
    4. wei wei. Apa bersyukur bersyukur ni?
      Ingat. Ini adalah blog PKR. Kami nak banding2kan ke..nak keluarkan tajuk rmh nabi ke..suka hatilah. Ini blog pkr punya. Ingat kami parti Islam islam kaa? Kami parti yg liberallll. hak asasi kami perjuangkan...!kami terdiri dari penyokong yang sangat kuat dan hebat. ahli PKR kami ada india, cina muslim, melayu kadazan melanau, jawa, mamakkk. kami tak main parti parti sempit mcm UMNO..utk melayu je. Islam mcm PAS.kami universal dan internasionallll!

      Delete
    5. Npa x pkiq tntg imam cra pakaian bca al qur'an dn lain2.ada najib blh wat mcm 2 ka.ni x tok bndg dng umah.badinglah dng iman dn takwa bru btl

      Delete
  2. SURAH AL BAQARAH AYAT 120.

    Timbalan Presiden PKR bersetuju dgn gurunya Lim Kit Siang.


    Lim Kit Siang mendakwa, khutbah Jumaat di ibu negara pada 31 Januari lalu menyebut perpecahan dalam kalangan umat Islam bukan sahaja disebabkan oleh iman yang lemah tetapi juga kerana hasutan umat Kristian dan Yahudi adalah bercanggah dengan usaha perdamaian.


    Meskipun teks ucapan khutbah Jumaat itu memetik Firman Allah S.W.T dalam surah Al Baqarah ayat 120 mengenai kaum Yahudi dan Nasrani, Kit Siang tetap menegaskan bahawa khutbah Jumaat perlu diubah.


    lalalala.per cetaa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina jadi fobia dgn ayat Quran sbb umno selalu tunjuk cth negatif. Sembelih ayam la, bwk kepala lembu la, berebut kalimah Allah la DLL. Semua tu memberi prasangka perkauman. Bila dah sebelih ayam dan jadi isu, najib pulak diam mcm dial. Rasis betul parti mamak amno

      Delete
  3. Kt malaysia ari tu pon ada pameran ni

    ReplyDelete
  4. Lalalala per cetaa!...LKS bersuara bkn pasal khutbah tapi pasal provokasi dan sintimen agama ditiup JAKIM...

    CSL hina Islam secara terang2 nape macai2 ni diam saja...TDM juga pernah menghina Rasulullah...sekor macai pun termasuk mufti tak berani bersuara...

    Sedarlah bahawa Islam dalan umno adalah paling akhir kedudukannya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai...lu nk ckp provokasi dan sentimen agama oleh jakim dgn guna ayat2 suci Allah??? MasyaAllah bhai klu buat tuduhan brhati2 sikit...jgn kerana kit sial lu derhaka kpd Allah..
      Adakh lu nk ckp mana2 peringatan Allah kpd umatnya tntng musuh islam lu nk kata provokasi dari Allah ke...

      Khutbah adalh utk mngingati umat islam tntng berbagai isu brsandar kpd firman Allah yg diturunkn kpd umat rasullullah. ..bkn kerana jakim atau mana2 intitusi islam ttp itu firman Allah...hmm kerana takut dan kecut kpd dap maka kita harus mngubah cara beribadah dan memilih ayat2 yg memuji PR ke? Masalahnya ada ke???

      Cai...csl hina islam dan mohon maaf adalh bnda yg mnjd tauladan dan peringatan kpd masa akan dtg...klu setakat hudud bkn csl je malah takda satu pun pimpinan dap yg mnyokong..cai lu prnh dngr anwar brckp tntng hudud??? Ttp lu prnh dngr kn 'OVER MY DEAD BODY'...

      Adakh kerana keceluparan csl maka kita mesti biarkan juga pemimpin dap mngatur agama kita??? Adakh lps ini pr akan mnta dap tlg drafkn hudud sbb smpi skrg pun pas kata draf hudud blm siap lagi...

      Cai...teringin sngt aku nk dngr dari lu tntng TDM mnhina Rasullullah. .yg mana ya yg lu ckp tntng pnghinaan tu bhai jika lu ckp islam dlm umno adalh plg akhir...ttp klu tngk pada komen lu yg jelas islam itu lbh kpd politik...ptuiii

      Delete
    2. Ko x ingt ka cek det psenda hukum allah nabi muhammad.mcm ni ka pmipin nak tgakkn islam.xkn ko ikot pmipin yg mcm ni untk tgakn islam

      Delete
    3. 1429..... Klu cina hina kuthbah aku tak heran. Yg aku heran bila najib, madey Dan masitah hina hukum hudud sebab tak nak laksana....

      Delete
    4. Cai 14.53 & 16.10...jika benar tun m, najib dan mashitah hina hukum islam...kategori apa pula bila pemimpin pas mngatakn hudud dan negara islam tiada dlm agenda pas..hudud cuma 0.001% dari hukum islam dan negara islam tiada dlm prjuangan islam...

      Cai lu mmng tak kisah klu cina hina islam sbb lu sndiru tak prnh kisah pun apa yg cina nk buat pada bangsa dan agama lu...yg pnting dendam kpd umno terlunas..

      Cai bila pr yg buat atau jatuh hukum apa pun blh...tak kisahlh cina dap nk buat apa pun..cai knp kelantan sngup batalkn kedai gunting mngikut jantina hnya kerana disergah oleh uncle karpal lu org...

      Itu baru kdi gunting cai...mana suara2 yg brckp tntng islam ttp langsung tak brsuara di negeri selangor dan pp...bknkh PR adalh pakatan yg terbaik dan terhebat utk org melayu muslim khasnya dan rakyat malaysia amnya.. .

      Mana suara pas dan pemimpin pkr yg mngaku islam dan brjuang utk negara islam dan hukum islam kpd cai2 spti lu...kemon cai, takkn lu tak nmpk cai...

      Jabatan syariah dan mufti brsedia utk laksanakn hudud kerana prlksanaan hudud trletak kpd enakmen agama islam negeri dan bkn kerajaan pusat...cai sapa yg lbh mnhina Rasullullah dan Allah cai...hukum Allah pun dijdkn modal berpolitik...ptuiii

      Delete
    5. Aku cai pr merangkap Tukang panjat pokok pasang bendera PKR, PAS dan paling utama DAP tak tau nak cakap ape. ye lah aku ngaku la..yg aku main bedal je hentam tun dan umno. dlm blog ckp tun hina nabi..aku pun komen sama jugak.

      kalau rumah nak disamakan dgn pemimpin sekrg..aku tengok rmh yb PAS pun dasat dasat jugak apatah lagi rumah pemimpin kami nombor wahid DSAI.Takkan nak samakan cara hidup ORANG ARAB dgn ZAMAN SKRG NI PULOK. Pak Nik ajis pun skrg tak naik unta. hmm..peninng la..


      lalalalala

      ;)

      Delete
    6. haha..rumah nik aziz pn buat modal..banding rumah khir toyol xnak ke? atau rumah noh omar..rumah anak rosmah ratus juta x usah cita la bagai langit dgn bumi..macai kalau panas bontot automatik jadi bodoh mcm lembu

      Delete
    7. juragan,juragan.komen hebat.tapi isi kosong.

      Delete
    8. betol2...13569 tu juragan...dok dalam blog MM pon camni la...haha...
      salute ngan juragan...drama tangkap leleh...

      Delete
  5. Cina hina islam.tp yg mengaku islam lantik apco yahudi jadi penasihat.lawak ke de.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai...lu cuba citer kt aku amenda apco tu...

      Delete
    2. soklan ko 13569 aku pening la nak jawab. Dah bos aku PKR rafizi kata apco tu yahudi..aku pun bedal je la apco.aku ni hanya macai pkr je.. yg dah la spm tak pass..emosi je lebih. jgn lak ko soal aku yg bukan bukan ye..

      ;)

      Delete
  6. mamak kutty kata malaikat pun boleh buat salah(silap). apa kata cai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. iblis berasal dari Malaikat jugak ape.

      Delete
  7. Abis tu nak suruh aku sebagai ketua amano duduk bawah jambatan ke..atau dalam pondok durian tepi hutan..
    Aku ada wang..aku ada saham juta2.. aku ada banglo takkan nak bagi bangla duduk kot... bodoh la namanya kalau Allah beri rezeki kita tolak.. bila nak maju.
    Aku mampu aku punya pasal la di mana aku mau duduk.
    Bila orang melayu duduk pondok buruk kau kata org melayu malas.. bila duduk rumah banglo macam istana kau kata aku tak ikut sunnah nabi.
    Jangan dengki la kalau dah tak pandai cari duit jng dengki kat org ada duit macam aku ada billion2 tauuuuuu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong. Tak kan saya sebagai Ketua UMUM (KETUM) nak duduk buat rumah macam rmh nabi pulak. Takkan saya nak naik unta pulak. Duit saya banyak. Takkan lah saya nak pakai baju koyak zuhud la sangat. Saya kanpemimpin bertaraf antara bangsa. Bukan saya cakap.Azmin yg ckp tau.
      Kang saya terima tawaran jadi Pemimpin import kat negara Uganda barulah rakyat Malaysia tahu. Saya pun macam messi taww!

      DSAI

      Delete
  8. kalau prinsip hidup dalam kesederhanaan tak akan simpan duit dari sejak kecil sampai berjuta2 hengget dan beli kondo.

    ReplyDelete
  9. Bila baca komen orang melayu dalam blog omak kau dapatlah kita faham mengapa orang melayu menuju ke arah kehancuran . Sanggup berjuang kerana harta dunia yang tidak kekal. Lupa yang mereka dikelilingi oleh musuh islam yang akan meratah mereka bila keadaan mengizinkan. Jalan untuk pulang kepada perpaduan sudah tertutup. Yang ada tanah mereka sedang mengecik, negara sebenar juga mengecik,disamping budaya dan bahasa beransur hilang. Semuanya gara-gara meninggalkan ajaran ugama sebenar dan hidup bagai enau dan kalau ramai pun akan seperti lalang dan lalang adalah makanan api dimusim kemarau iman, kemarau jatidiri dan juga kemarau hidup yang abadi> Oleh itu teruskanlah budaya memaki, menipu, memfitnah, merompak, merasuah, mengampu dan akhir sekali teruskan juga melahirkan anak-anak zina supaya bilangan undi bangsa melayu bertambah!!.

    ReplyDelete