Saturday 12 March 2016

EDISI BIAR GAMBAR-GAMBAR BERBICARA ..... SAMBUTAN DAN PEMANDANGAN CERAMAH "TRIBUTE TO THE ISA DETAINESS" BERSAMA-SAMA MAT SABU DAN KIT SIANG DI KOTA BHARU MALAM TADI LANGSUNG TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN.


Malam tadi di Dewan Perniagaan Cina, Jalan Kebun Sultan, Kota Bharu berlangsung suatu program diberi nama Tribute To The ISA Detainees bersama-sama dengan Mat Sabu dan Lim Kit Siang  anjuran PAN Negeri Kelantan.

Antara yang kelihatan hadir malam tadi selain Mat Sabu dan Kit Siang termasuklah Husam Musa, Khalid Samad, Saari Sungib, Ram Karpal Singh, Dr Mariah Mahmud, Wan Rahim Pengerusi PAN Kelantan dan  Dr Nasir Hashim dari PSM.

Sambutan???? ... sendiri tengok dengan mata kepala sendiri... kalau beginilah sambutan dan respon yang diberikan oleh rakyat Kelantan apakah PAN masih lagi mau mendabik dada sembang kencang yang PAN sudah bersedia ambil alih tampuk pemerintahan Negeri Kelantan dari PAS??????

Majlis malam tadi bukan majlis sebarangan.

Betul ke PAS sudah tidak relevan sepertimana dikatakan oleh Presiden PAN Mat Sabu .... benarkah lahirnya PAN maka PAS akan terus berkubur seperti dicanangkan oleh Pengerusi PAN Negeri Kelantan???

Bagaimana parti yang diwar-warkan kononnya parti Islam Generasi Kedua Rahmatan Lil' Alamin yang dipimpin oleh ulama luar biasa dan para individu yang cukup profesional dan progresif boleh sebegini teruk sambutan diberikan oleh rakyat Kelantan?????

75 comments:

  1. Atas pentas lagi ramai dari penonton. Masalahnya mat sabu al selfie yg menjadi president PAN.

    PAN hanya boleh diselamatkan jika Mat Sabu berambos dan di ganti dgn Husam.

    Hanya Husam yg ada quality bakal PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kah Kah PAN Taliba-Root pimpinan Mike Sabu bergolak. Semenjak mereka ini menjadi Taliba-Root rocket scud bukit bendera, kerja mereka mengamuk dan membelasah kawan sendiri sajerrrrrrrrrrr





      Kasihan! Sudahlah Bakal Muflis, PAN Pula Minta Husam Ganti Mat Sabu

      KASIHAN! Itulah kata-kata yang sesuai dilemparkan buat Presiden Parti Amanah Negara (PAN) Mohamad Sabu dengan nasib yang menimpanya. Ibarat sudah jatuh, ditimpa tangga.

      Jika sebelum ini, Mohamad Sabu atau gelarannya Mat Sabu bakal diisytihar muflis ekoran gagal membayar satu kes saman fitnah oleh bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

      Terkini, ada pula suara yang memintanya berundur agar jawatan Presiden Amanah dapat digantikan dengan Dato’ Husam Musa.

      Penyokong PAN, Shafie Salleh mengharapkan agar Datuk Husam Musa agar dipecat daripada PAS bagi membolehkan beliau mengambil alih jawatan Presiden PAN yang disandang oleh Mat Sabu.

      Menurutnya, trend kepimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali Mat Sabu mutakhir ini diragui oleh ahli parti sendiri.

      “Semoga Dato Husam Musa dipecat dari PAS, kerana kepada beliaulah kita bergantung harapan supaya beliau memimpin Parti Amanah Negara (AMANAH).

      “Kenyataan yang dikeluarkan oleh Abang Mat Sabu sejak akhir-akhir ini menampakkan bahawa beliau bukanlah Presiden yang bagus untuk AMANAH,”katanya dalam Facebook.

      Husam pula ibarat orang mengantuk, disorongkan bantal. Apa tidaknya, menerusi ucapannya dalam program ‘Selamatkan Malaysia’ anjuran PAN Johor baru-baru ini, beliau mengatakan tidak teragak-agak untuk menyertai PAN jika pimpinan PAS tidak berubah dan ‘tersesat’ haluan perjuangannya.

      Nampak malang nasib si Mat Sabu. Sudahlah bakal diisytihar muflis, pengikut pula dengan terang-terang meminta dia berundur untuk menjadikan Husam sebagai pemimpin.

      PAN pula, ibarat parti buangan sahaja dalam gabungan Pakatan Harapan. Ada tidak memberi kesan, tiada pun tak apa.

      Tetapi mahukah Mat Sabu melepaskan jawatannya? Dan Husam pula, sanggupkah merampas jawatan itu?

      Selepas ‘perang’ Azmin Ali-Lim Guan Eng, mungkinkah selepas ini kita akan melihat ‘perang’ antara Mat Sabu dan Husam pula?

      Delete
    2. Ahli PAN jgn cari pasal dgn Msabu. Kalau dia tidak dikekalkan sbg ketua, kalian jgn terkejut nanti akan ujud satu lagi parti baru.

      Delete
    3. Wow....kerusi tanpa penghuni menunjukkan betapa ramainya jin dan hantu yang menjadi ahli parti kuali dan pengikut Mat Syiah menghadiri ceramah Tuan Guru Syiah dan Sifu roket!

      Delete
    4. Hahaha. Penipu besar benar!!! Mata mana lihat atas lg byk dari bawah!! Kalau dah jahat kata2nya juga tak boleh dipercayai lansung...kalau pas masih kuat apa mahu takut resah kutuk pan!! Biarlah rakyat kelantan sdr pilih kalau mahu terus pas memerintah maka pilihlah kenapa nak putarbelitkan fakta?? Dtg sedikit tak bermaksud tiada lansung masih ada rakyat kelantan mahukan perubahan namun mojoritinya kurang.

      Delete
    5. Ok la anon 17.43..maaf, sbenarnya terlalu ramai hadirin tapi tak dibenarkan masuk dewan utk mendengar amanat pimpinan tertinggi PH..hahahahaha

      Delete
  2. Kami mahu Husam dapat Pangkat Kilo kilo

    Heh! Memang patut sangat la anak - anak muda muak dengan perangai Haramjadah yang ditonjolkan oleh sesetengah pemimpin Politik ni. Tak sudah - sudah nak meroyan macam tapir telan bijik getah

    Jika sebelum ini, kita ingatkan hanya ada dikalangan UMNO je yang dok sibuk nak mendesak kepimpinan parti letak jawatan.

    Rupanya perkara yang sama juga turut dilakukan oleh bekas pemimpin loser dalam PAS yang terdesak nak mencari sokongan simpati membuat desakan yang sama terhadap pucuk pimpinannya.

    Husam Musa, selaku Bekas Naib Presiden PAS yang kecewa kerana GAGAL untuk mengekalkan jawatannya dalam pemilihan parti sebelum ini tampil membuat desakan tersebut.

    Husam dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini telah mendesak agar Hadi Awang melepaskan jawatannya sebagai Presiden PAS dan memberi laluan kepada Timbalan Presiden.

    Tapi sebenarnya Mike Sabu yg kena letak jawatan kerana darjat IQ mat sabu dgn husam macam bumi dgn langit. Husam graduan econ,keluaran UM. mat sabu ada degree ka?

    Lagi satu akar umbi PAN dah menyampah dgn mike sabu kerana stigma PAN adalah hamba DAP amat menebal dlm masyarakat melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. GILA JAWATAN, LUDAH SENDIRI PUN JILAT!!!


      Heh! Apa yang nak diherankan sangat bila puak - puak parti Periuk pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup menarik balik kenyataan yang telah dibuat sebelum ini demi untuk meraih jawatan yang ditawarkan.

      Setakat nak 'Jilat Ludah' sendiri ni, bukannya benda baru bagi mereka. Kalau kita tengok kenyataan yang diorang buat sebelum ni pun, lebih kurang sama je dengan apa yang diorang buat.

      Kata kununnya mereka Profesional. Tapi Mat Sabu d Mr PresiPAN pun Tak da degree. Kah kah kah Profesional kunun. Fark you!!!!!!!!!!!!!!!!!! kah kah kah


      Tapi hakikatnya, diorang keluar dari PAS sebab nak jadi 'Barua DAPigs'. Baru la diorang bebas nak mengampu dan menjaga bontot parti Kafir Harbi yang Ultra Chauvanist tu secara terbuka.

      Jadi, tak payah la kita nak pelik sangat bila puak - puak PAN ni ambik keputusan untuk tidak meneruskan ugutan memboikot pihak berkuasa tempatan (PBT) seperti yang dilakukan sebelum ini. Orang nak bagi jawatan beb, takkan diorang nak tolak macam tu je!!!
      AIDCNews – 07/1/16 – Walaupun sebelum ini parti Amanah Negara (PAN) Selangor pernah mengugut akan memboikot pihak berkuasa tempatan (PBT) sekiranya tuntutan untuk mengisi 24 hingga 34 kouta PBT tidak dipenuhi, namun parti itu dilihat mula menarik balik ugutan tersebut selepas PAN diumumkan hanya mendapat 8 kerusi sahaja.

      Malah, Pengerusi PAN Selangor, Ir Izham Hashim menyambut baik dan berterima kasih dengan kesediaan Kerajaan Negeri Selangor memberi ruang kepada partinya berperanan dalam PBT negeri.

      Menurut beliau, apa yang penting bukanlah bilangan kerusi PBT yang diperolehi PAN tetapi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor.

      “Amanah Selangor akan meneruskan rundingan dengan pimpinan Kerajaan Pakatan Harapan bagi memastikan keputusan yang dibuat adalah tepat dan bersesuaian bagi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor. Sokongan dan komitmen kami terhadap Pakatan Harapan adalah tetap utuh dan kukuh,” ujarnya.


      Nada Ir Izham itu dilihat berbeza dengan ugutannya tiga hari lepas di mana beliau berkata akan memboikot PBT Selangor jika kerajaan negeri tidak menunaikan tuntutan partinya yang meminta sekurang-kurangnya 24 kerusi ahli majlis PBT.

      Delete
    2. Betul ke orang no.1 PAN tak ada degree? Jangan buat lawaklah. Tak kan kok.

      Delete
  3. Kenyataan Ketua Wanita DAP, Chong Eng baru-baru ini yang mempertikaikan khutbah jumaat yang dikeluarkan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berhubung isu aurat wanita ditempelak Pas Selangor. Beliau diingatkan agar tidak cuba mempermain-mainkan sentimen agama khususnya agama Islam.

    Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Adat Melayu, Pembangunan Desa dan Kampung Tradisi negeri, Datuk Dr. Ahmad Yunus Hairi berkata, Ketua Wanita DAP itu tidak sepatutnya mencampuri urusan umat Islam termasuk mempertikaikan bidang kuasa JAIS yang mengeluarkan khutbah berkenaan.

    Beliau yang juga Bendahari Pas Selangor itu menyatakan bahawa Chong Eng yang sememangnya bukan beragama Islam itu perlu mendapatkan pan­dangan daripada pihak yang arif mengenai Islam terlebih dahulu sebelum membuat kritikan yang tidak menghormati sensitiviti umat Islam.

    “Di Selangor, JAIS adalah sebuah badan berkuasa dalam hal ehwal agama Islam. Dalam soal khutbah Jumaat, ia adalah untuk umat Islam yang kandungannya ditentukan menerusi jawatankuasa panel melibatkan pakar-pakar dalam bidang ilmu dan hukum Islam.”

    “Beliau tidak boleh mencampuri atau mempertikaikan urusan yang berkaitan dengan hal ehwal Islam, sebaliknya perlu menghormati agama serta sensitiviti penganut agama lain,” katanya kepada Utusan Malaysia di Shah Alam, Selangor, semalam.

    Baru-baru ini, Chong Eng yang ju­ga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Padang Lalang itu dalam kenyataannya mengkritik JAIS menyampaikan maklu­mat mengelirukan berhubung aurat wanita dalam khutbah Jumaat bertajuk Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.

    Sehubungan itu, Chong Eng mendakwa, kandungan khutbah tersebut berhubung aurat wanita adalah tidak tepat apabila dilihat ‘menghukum’ golongan tersebut atas kegagalan menutup aurat sehingga menyumbang kepada kes serangan seksual.

    Dalam perkembangan yang berkaitan, Yang Dipertua Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) Selangor, Abu Bakar Yahya turut menyelar tindakan Chong Eng dan menyamakan tindakan tersebut seperti peribahasa ‘bodoh tidak dapat diajar, pandai tidak dapat mengajar’ berikutan membicarakan isu aurat wanita tanpa memahami serta menerima pandangan pihak lain mengenai hukum Islam.

    Beliau berkata, tindakan ADUN Padang Lalang itu bukan sahaja biadab malah mencampuri urusan agama Islam yang merupakan perkara termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

    “Apa motif sebenar beliau membuat kenyataan sedemikian. Apakah beliau mahu mencetuskan suasana tidak harmoni masyarakat berbilang agama dengan memainkan sentimen serta sensitiviti umat Islam?”

    “Kalau beliau mahu bercakap mengenai hal-hal berkaitan Islam, masuk dan dalamilah hukum agama ini,” katanya.

    Mufti Negeri Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dalam kenyatannya baru-baru ini menyifatkan tindakan Chong Eng sebagai jahil berikutan mencampuri urusan ugama islam

    ReplyDelete
  4. Kesian... Nasib si boneka cina DAP.

    ReplyDelete
  5. Flashback bagaimana Mat Sabu dan Mujahid adalah pimpinan PAN yg berasal dari Penang benci rakyat marhaen berketurunan melayu dan berugama Islam di Penang.

    Mereka ini tidak peduli bila warga Islam Penang mengalami nasib yg sama dengan rakyat Palestine. Dihalau dan dihina oleh Rejim DAP. Mahukah kita percaya dengan orang hati busuk begini. Tepuk dada tanya selera. Saya yakin nasib penduduk di Pulau Melaka pun tidak terjamin

    Kesalahan rakyat marhaen Penang adalah kerana mereka berugama Islam dan berketurunan melayu. Itu pasal Mat Sabu dan mujahid tak kisah akan mereka. Mungkin PAN akan berpuas hati jika penduduk Pulau Melaka Kelantan mengalami nasib yang sama.

    Zaman darurat dulu ada orang menjadi talibarut bintang tiga. Zaman modern ni ada orang menjadi talibarut DAP

    Flashback

    Kampung Melayu Bakal Diroboh Lagi Di Pulau Pinang

    SEJAK jam 7 pagi hari ini, ratusan penduduk Kampung Mutiara, Pulau Pinang bersama-sama ahli politik Barisan Nasional (BN) dan badan bukan kerajaan (NGO) berkumpul bagi menyatakan bantahan terhadap tindakan meroboh kediaman di kawasan tersebut oleh pemilik tanah.

    Protes berkenaan dibuat setelah notis akhir mahkamah untuk penduduk mengosongkan rumah mereka berakhir hari ini sebelum kerja-kerja mengosongkan tapak kawasan tersebut dilakukan.


    Lantas, lebih seribu penduduk perkampungan Melayu yang dibina sejak 48 tahun lalu itu dijangka diusir.

    Bagi menghalang kemasukkan pihak berkuasa, mereka telah memarkirkan kenderaan masing-masing di tiga laluan masuk utama. Selain itu, kanak-kanak turut serta dalam perhimpunan tersebut sambil memegang sepanduk meminta kediaman mereka dikekalkan.

    Pada 2006, pemilik telah membeli tanah di kawasan tersebut berkeluasan 3.5 hektar dan mula mengusir penduduk tanpa memberikan sebarang imbuhan mahupun memohon sebarang kebenaran untuk mengadakan projek di situ.

    Individu tersebut kemudiannya memohon kepada mahkamah untuk mengusir penduduk pada 2012 dan April tahun ini.

    Seterusnya, arahan mengosongkan tanah dikeluarkan mahkamah pada disusuli writ pemilikan pada 25 Jun lalu sebelum notis pengosongkan dikeluarkan pada 9 Julai.

    Ketika ini, penduduk diminta bertenang kerana pihak peguam sedang memohon penangguhan mahkamah berhubung tindakan pengusiran itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN berdiam diri bila keturunan melayu Islam dihalau bagaikan rakyat Palestin. Perlu dikata PAN tak pedulikan langsung hal ini. Mungkin bagi PAN sehina2 manusia adalah orang Islam berketurunan melayu dan sesuci2 makhluk adalah DAP. Sanggup Mujahid dan Mat Sabu tidak peduli akan nasib rakyat marhaen di negeri mereka. Mat Sabu dan Mujahid Pembohong bila kata mahu keadilan kerana rakyat marhaen di negeri mereka sendiri (Mungkin ada juga kenalan mereka) menderita

      Senarai 26 kampung yang telah dirobohkan di Pulau Pinang oleh Rejim DAP - See more at: http://thekl-chronicle.blogspot.my/2015/08/senarai-26-kampung-yang-telah.html#sthash.EXUDja4D.dpuf

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.

      Delete
  6. TAK PENTING RAMAI YANG HADIR.YANG PENTING TUMBANGKAN SERTA TANGKAP NAJIB ROSMAH SERTA HANCUR UMNO DAN BN LAKHANATULLAH INI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klw Allah tak izin ape ko blh buat....???

      Delete
    2. 20.08

      sejak bila jd wakil buat keputusan utk allah

      nk politik jgn sampai syirik.. nnti satu tenpat dgn org yg kau kutuk mkn babi... sia2 je

      Delete
  7. Apa lagi yg nak diharapkan pada pas ni. Parti yg dipimpim oleh kereta buruk yg selalu semput dan memonteng. Tak da tujuan berpolitik. Nak kata pembangkang pun tak..nak kata penyokong kerajaan pun tak.ini jenis makhluk 2 alam. Talam 2 muka..mmg tak da pendirian. Leboh baik dijauhi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala parti kaki u-turn gini le...tak de arah matlamat....matlamat hanya spin & u-turn

      Delete
    2. Parti yg tak blh dibuat kawan....bila2 blh spin & u-turn

      Delete
    3. Parti mana tu anon 20.11, Parti PAN dah ada matlamat dan perlembagaan ker? ahaks...

      Delete
  8. Kenapa Husam ini masih tidak di tendang dari Pas. Sangat menyakit kan hati dgn tindakannya..

    ReplyDelete
  9. Budak takiyuddin dari PAS nok buat pakatan baru...sokong dan setuju 10000% ..... say Yess jika setuju..lagi banyok pakatan lagi cepat terlentang mcm parti PAS dan PKR...sapa setuju say 'Yes'.....

    ReplyDelete
  10. Cilaka betul. Hari-hari aku copy paste masih tak berkesan. Berbagai fitnah aku lempar tp macai pan masih setia. Bilalah mike sabu nak disingkirkan. Aku risau pengaruh pan semakin kuat.

    ReplyDelete
  11. UMNO BN PASTI TUMBANG KLU PH MASIH KUKUH. JOM KITA HANCURKAN PH SUPAYA NAJIB TERUS BERKUASA.

    ReplyDelete
  12. Ribuan Hadir Ceramah Husam Bersama Mat Sabu Di Kubang Kerian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, ribuan rumput kering dan daun pokok.

      Delete
  13. Sambutan hangat yang tidak nampak kehangatannya disebabkan hadirin yang hadir dari spesis makhluk yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar.

    ReplyDelete
  14. Ini semua salah husam, dah ikat janji dengan abang besar nak goncang Kelantan, serahkan saja Kelantan kat aku kata husam, biar akau goncang semua pengikut PAS dari dalam, dah goncang ke belum? Ke tersilap goncang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la dapig dan mike sabu percaya sangat kat husam ni, sembang je kencang habuk pun tarak....

      Delete
  15. Rakan2 pembangkang..tak perlu dilayan postg omakau dan komen2 dlm ni..sbb mereka adalah anjing2 biro mat maslan yg dibayar utk provok pembangkang agar pecah belah supaya pak jib dpt lepas diri....hati2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sekor lagi spesis makhluk yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar, kena goncang dengan husam ke? Kahkahkah...

      Delete
  16. Omakkau,
    Tahniah diatas segala usaha, teruskan perjuangan, jangan dilayan makhluk-makhluk perosak agama.

    ReplyDelete
  17. Husam nak tunjuk kat lks dan lge betapa dirinya hebat dari mike sabu, manalah tahu kot2 lks dan lge terpegun dengan kehebatan bersembang husam, ada peluang ni nak ambil alih tempat mike sabu....kelakar,kelakar.

    ReplyDelete
  18. Husam bagus dan suci. Dia tak selfie d amoy langgar dada macam mat sabu.

    Apam balik la Mat Sabu

    ReplyDelete
  19. Umngook=freemanson= pecah dan perintah......walakkkkkk.....tuihhhhh.

    ReplyDelete
  20. Ceramah PAN omak ko cepat posting mcm x ada sambutan berbanding dng ceramah PAS. ... crramah PAS ramai bukan ukuran kemenangan parti PAS...paling banyak kerusi PAS lah yg banyok kalah nnti.... takiyuddin dah buat pakatan baru...syabas takiyuddin semoga PAS cepat berkubor....lagi cepat PAS hancur islam pasti sekamat....alhamdulillah

    ReplyDelete
  21. Tugas husam utk "kucarkacirkan" jemaah islam belum selesai lagi..

    ReplyDelete
  22. BUBAR PAS ISLAM PASTI SELAMAT

    ReplyDelete
  23. Bubar PAN dan PKR,Melayu pasti tidak menjadi ANJING DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi anjing umno

      Delete
    2. mike sabu taik anjing dapig

      Delete
  24. Sukannya dengan Pkr sukanya dengan PAN nanti kita boleh masuk LGBT dan kita boleh bebas dan sebebasnya kalu diaorang perintah kita...horreyyyyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape ke pulak sukan?hapa punya bangang geng2 walakontol2 ni.Phuiii

      Delete
  25. Ceramah Amanah diKelantan dpt sambutan hebat. Husam berceramah ttg kumpulan yang membuat perjanjian tersebut adalah terdiri daripada penyembah-penyembah berhala baginda nabi tidak teragak-agak untuk menyertainya kerana ia melibatkan soal maruah dan integriti. Berbanding Hj Hadi yg bersengkokol dgn perompak.

    Beliau yang turut menandatangani deklarasi rakyat yang mendesak Najib berundur menyeru orang ramai menyertai kempen ini kerana ia tidak bercanggah dengan undang-undang negara dan bertepatan dengan ajaran Islam.

    "Dalam kisah hilful fudhul pembesar Mekah itu hanya khianat kepada seorang peniaga sedang dalam kes Najib pengkhianatan dilakukan kepada sejumlah rakyat yang begitu ramai," jelasnya.

    ReplyDelete
  26. WAN AZIZAH ANGGAP MAHATHIR LEMBIK!!!

    Heh! Nampak gayanya keadaan sekarang dah terbalik. Budaya 'Putar Belit' kenyataan ni memang biasa dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu. Nak pulak bagi pemimpin PKR.

    Jika sebelum ini, pentaksub PakaTUN menganggap Tun Dr Mahathir sebagai 'Pemimpin Utama' dalam deklarasi yang ditandatangani bersama dengan puak - puak DAPigs tu baru - baru ni.

    Tapi ternyata, bagi pihak Pakatan Haprak yang diketuai oleh DAPigs tu sedikit pun tidak mengiktiraf kedudukan Tun Mahathir sebagai 'Ketua'. Sebaliknya mereka anggap Tun sebagai 'Pencacai'.

    Bagi Presiden PKR yang juga merupakan Ketua Pembangkang didalam Parlimen, perkara itu cukup jelas. Dan dia sendiri menyatakan bahawa Tun "Tak Kuat" dan memerlukan bantuan mereka.
    "Tidak...tidak...itu tidak betul, Dr. Mahathir tidak kuat, dia yang memerlukan bantuan daripada kami (pembangkang)," katanya.
    Dalam masa yang sama, Presiden PKR tu juga turut menyatakan bahawa dia masih lagi belum mengampunkan dosa yang telah dilakukan oleh Tun terhadap Si Ketua Penipu tu sebelum ini.

    Kata Si Wan Azizah, melupakan tindakan yang telah dilakukan oleh Tun terhadap Si Ketua Penipu tu pada tahun 1998 adalah sesuatu yang tidak boleh dimaafkan dan ianya dua perkara berbeza.

    Malah Si Wan Azizah turut menegaskan bahawa deklarasi yang ditandatangani oleh Tun serta beberapa orang pemimpin UMNO sebelum ini juga perlu membebaskan Si Ketua Penipu tu dari penjara.
    "Ia tidak kira sama ada dia (Mahathir) setuju atau tidak, ia tentang reformasi kami, dia (Anwar) adalah mangsa pertahanan penjara. Sekiranya kita membebaskan dia (Anwar), itu adalah reformasi yang terbesar yang kita berhutang kepada negara," katanya lagi.
    Dalam erti kata lainnya, hidup - hidup je Tun dan pemimpin - pemimpin UMNO yang menandatangani deklarasi tu sebelum ini kena kencing dengan puak - puak Pakatan Haprak tu. Hakikatnya, diorang terjebak dalam agenda nak membebaskan Si Ketua Penipu tu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rajinla ckit macai oi..jgn kopipes je kejee nye.aku ni audit cybertrooper bn,kang aku report bos kang xmasuk elaun padan muka...

      Delete
    2. reformasi wan jijah..reformasi taik..kihkihkih

      Delete
  27. PH adalah HAPRAK, Deklarasi rakyat kononnya, Deklarasi Kroni je tuuu.....boddo dan bebal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi la bangang. Kroni bende plak.otak tu pakaila jgn guna lutut ngang oi.

      Delete
    2. Bukan kroni...tapi..
      demi anak ku mukhris jadi pm..
      demi suamiku bang non dibebaskan
      demi anakku tokong penang terus jadi km...

      Delete
  28. Ala.omakkau. Guna tektik ni lagi boring btl dgn tektik2 bodo ni..tryla tektik lain plan...tektik tu utk geng walakontol bengap2 otak buleh le.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  29. Jauhkan diri kita dari PKR dan jauh kan diri kita dari PAN sama sekali kerana mereka itu proxi DAP yang nyata.

    ReplyDelete
  30. Duk sibuk ceramah atau program parti PAN xdpt sambutan.. biaq pi lh.. biaq rakyat yg menentukn.. masalah rakyat yg lebih utama..

    ReplyDelete
  31. Budak tukidin juruacara baru PAS umum pas nak buat gabungan pembangkang yg baru.... klu ada 10 lagi budak dari PAS nak buat gabungan baru lagi bagus .... asalkan dari PAS.... lebih cepat bekubo PAS atau bubar saja PAS lagi bagus.....Bubar Pas Islam pasti selamat sejahtera di bomi Malaysia bertuah ini....

    ReplyDelete
  32. Bubar PAN bubar PKR melayu lagi selamat dari menjadi talibarut DAP.Itu keselamatan yang paling nyata.

    ReplyDelete
  33. Bubar pas islam pasti selamat... sekiramya pas dibubar....ceramah bangang bebal tiada lagi....budaya ceramah 1 distadium...masjid. ..surau akan dihapuskan...budaya ceramah diganti budaya membaca buku... kafir mengkafir...laki bini anak beranak tak bercerai berai lagi... sembayang 2 imam tak ada lagi..doa doa tok guru 1 stadium macam gampamg haramjadah tak berlaku lagi...ialam akan maju dan dipandang tinggi tanpa PAS... takbirrrr...

    ReplyDelete
  34. Lagi maju jika LGBT dibenar dan dihalalkan kahkahkahkah...macam gampang hujah puak-puak yang tak tahu yang dia tu sebenarnya balaci DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong pas dibubar. Selamat Islam. Selamat melayu. Selamat negara.

      Delete
    2. Pelik. MCA GERAKAN terang2 tolak hudud pas buat bodo saja. Bila dap tolak hudud terus istihar perang. UMNO tolak hudud pas terus buat kawan. Cilaka punya Hadi.

      Delete
    3. PAS dah jadi anjing UMNO. Hari2 macai pas menyalak dap atas arahan umno.

      Delete
    4. ANJING AKAN TAAT SETIA KEPADA TUAN YANG BERI MAKAN. Pandai UMNO jinakan PAS.
      Sampai bila PAS nak jadi anjing suruhan UMNO?

      Delete
  35. Betul2 pas hanya parti utk puak2 walakontol malas membaca blhla..dgn umno berkali2 kena tipu masih ngaku kuat.dulu kata kuat seorg diri skrg nk buat gabungan pulak.hapa xhabis2 uturn ni memalukan nama org islam je.puak2 ni yg merosakkan nama baik islam termasuk blogger carimakan omakkau. Udah2 la tu mkn rezeki haram tu omakkau

    ReplyDelete
  36. Alamak.apa jd blog ni. Lebih ramai menghentam drp memuji omakkau.. Cian blogger ug kene bantai...apa boleh buat duit punya pasal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu mmg aku hormat kat Hanis. Bila dia dah masuk kem Najib dan Hadi mmg patut dibantai.

      Delete
  37. Ajaibnya negara ku ini,
    Segala-galanya ada,
    Tetapi tetap tak sekaya mana,
    Petrol, emas, getah, kelapa sawit di mana-mana,
    Namun hidup rakyat tetap merana.

    Ajaibnya negara ku ini,
    Kasino megah di puncak bukit,
    Kilang arak besar di tepi lebuhraya,
    Pelacur laris di ibu kota,
    Rasuah dan salah guna kuasa berleluasa,
    Malaysia masih negara Islam model,
    Katanya patut dicontohi umat sedunia.

    Ajaibnya negara ku ini,
    Sedang ramai diberhentikan kerja,
    Rakyat diminta berjimat-cermat,
    Belanjawan dipotong supaya hemat,
    Ditambah la pula gaji menteri dan yang berhormat.

    Ajaibnya negara ku ini,
    Politik sentiasa agenda utama,
    Sedang ekonomi menyesakkan semua,
    Orang politik sibuk merebut kuasa,
    Yang sedang memimpin diturunkan segera,
    Pagi bermusuh petang bersaudara,
    Senja bersama malam berseteru pula.

    Ajaibnya negara ku ini,
    Jerawat artis di muka depan akhbar,
    Artis berkahwin siaran langsung di tv,
    Artis putus tunang berebut liputan media,
    Inovasi teknologi di universiti tiada yang peduli.

    Ajaibnya negara ku ini,
    Dalam dunia ini ada tujuh keajaiban,
    Negara ku kini menjadi yang kelapan...

    *Prof. Hamza al-Qola'ie



    ReplyDelete
  38. Bubar PAS islam pasti selamat...maju...Takbirrr...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi pas jadi anjing umno, Islam tetap jadi barang mainan.
      Hari-hari kutuk dap tolak hudud tapi tak sedar
      umno bertopeng melayu terang-terang tentang hudud. Pas masih menjilat bantuan umno.

      Delete
  39. Punahhsehiat2 pas sudah masuk jerat umngookk freemanson lagi mahu berkokok ka......porahhhhh........tuihhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih... nak harapkan PAN perlembagaan pun x de lagi..

      Tambahan pula majlis syura DAP masih belum luluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikut al quran dan assunnah (kalau mat sabu x membantah kerana dia dah ngaku x berjiwa islam), majlis syura DAP turut menambah agar PAN perlu taat juga pd TOK2 GURU LGE dan LKS dan sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin.. malah sebaliknya PAN perlu anti ulamak muktabar terutama mufti pahang..

      Selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, baru lah boleh diendorsekan oleh Dewan Ulamak DAP..

      Delete
  40. I Luv U Hanisya Abdul Hamid......puteri iadaman ku

    ReplyDelete
  41. Sampai hati nak bubarkan PAS..nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih... nak harapkan PAN perlembagaan pun x de lagi.. tambahan pula majlis syura DAP belum luluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikut al quran dan assunnah.. majlis syura DAP suruh tambah agar taat juga pd tok guru LGE dan LKS lepas disamping kecualikan hudud tu baru lah boleh diendorsekan..

    ReplyDelete
  42. Satu hudud saja tak buat lagi ... suma yg lain dah x islam dahhh... tok guru mana yg bagi ceramah lagu ni.... apa hukum isle yg PAS dah buat kat Malaysia. ...sila bagi fakta...

    ReplyDelete
  43. PH tak lerh pakai dengan Tun Mahathir boleh kecut tulur UMNO yg takder tulur pun sorang jer ...

    ReplyDelete
  44. Oii Babi!!! Anak Haram!!!! Cirit lembu taik tonkang!! Dajjal! Unta! bahlol! kerabu asap! Sial!

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reformer Tegar

    ReplyDelete
  45. Anjing2 mat maslan telah dilepaskan!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...