Thursday 17 March 2016

LORI BAWA MUATAN PASIR REMPOH 14 KENDERAAN KERANA MENGALAMI MASALAH BREK





Sebuah lori membawa muatan pasir merempuh 14 kenderaan dalam kejadian di Jalan Tuanku Abdul Halim menghala ke arah pusat bandar berhampiran pintu 3 Istana Negara kira-kira jam 5 petang tadi.

Lori yang dipandu seorang lelaki berusia 20-an itu dikatakan hilang kawalan selepas mengalami masalah brek.

Seorang mangsa Elaine Ng, 38, berkata, dia yang memandu dari Damansara menuju ke Setapak bernasib kerana tidak mengalami sebarang kecederaan.

Katanya, dia masih dalam keadaan trauma selepas dirempuh lebih lima kali sehingga menyebabkan kenderaannya remuk di semua bahagian.

Sementara itu, tiga individu dilaporkan mengalami kecederaan luka-luka kecil dan kejadian turut menyebabkan kesesakan jalan hampir dua kilometer.

162 comments:

  1. DAP pun sudah cakap pasal hudud maaa.... setiausaha publisiti DAP ckp kenapeee sikalang mau ubah pendilian hukum hudud ooo... kenapa sikalang...sapa mau jawab maaa... sikalang DAP pun sudah pandai cakap bedosa besooo kalau PAS tak buat hukum hudud. ..ooooo... sapa mau jawab maa... sikijap u turn sana sikit jap u turn sini... ayooo manyak susah ini PAS... PAS memang tidak bole dipercayai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak hudid. Hj Hadi jgn tipu kami.

      Delete
    2. DAP jangan sibuk-sibuk pasal hudud. PAS dan UMNO dah janji nak laksana bila menang pru14 nanti. Pakatan PAS dan Ikatan (PASETAN) pasti banyak menang kerusi parlimen nanti.

      Delete
    3. Kerana mengikut perasaan perwatakan berubah.

      Pemandu treler panas hati sebab tak boleh lalu maka kereta jadi mangsa

      Mat Sabu panas hati sebab PAN tak dapat sambutan, maka mikrofon jadi mangsa

      Mat Sabu nak tunjuk dia liberal itu sebab dia selfie d amoy langgar dada, maka penyokong PAN jadi mangsa ketawa

      Jadi wahai samPAN, jangan kao ikut hati, nanti jadi kera

      Bye bye

      Jesse Labu
      Keadilan N9ers

      Delete
    4. Hahaha....ini semua kerana rasuah...msk keluar tanpa Check up break yg terpenting gara2 rasuah. Dah langgar br nak mengeluh apa guna.tangkap pemandu tahan lori kenapa break boleh tak makan ada masalah kalau setiap 6 bulan ada Check up!!

      Delete
    5. Drebar lempaq mirofon macam mat sabu. Drebar ingatkan mikrofon tapi rupanya batang gear lori.

      Kah Kah Kah

      Delete
    6. Drebar lebai tgh syok tgk pay per view,shock sgt!!!

      Delete
    7. Anon 21:39... sila baca di bawah..

      Sejak dulu ahli2 PAS mmg faham matlamat perjuangan akhir PAS dlm isu perkasakan syariah sediada adalah hudud.. mereka juga paham yg nak dibawa ke parlimen kebelakangan ini ialah utk memperkasakan syariah sediada.. perlahan-lahan dan satu persatu proses yg perlu diambil dan ini juga difahami oleh ahli2 PAS.. cuma PAN shj yg kurang memahami lantaran terlalu marah pd TGHH.. jd yg keliru di sini ialah PAN bukan PAS.. dan pastinya parti yg bukan sefikrah dgn PAS akan gagal memahami..

      Kini PAN dah mula kepanasan dgn blok ke 3.. dah boleh mula goreng telur ni..

      Sebenarnya sampai sekarang tak de bukti pun PAS tolak hudud.. natijahnya ini yg diharapkan oleh PAN agar sama2 dgn mereka tunduk pd DAP agar hudud ditolak.. sori aahh... parti berperlembagaan tak kan begitu mudah terpedaya dgn parti yg tidak berperlembagaan.. mustahil mustahil...

      Wahai anon 21:39.. bila masa plk mereka G18 difitnah tolak hudud?? Jangan nak buat fitnah..

      Tapi cuma pabila mereka diam seribu bahasa tanda setuju dgn kenyataan ketua mereka yg mengaku tak berjiwa islam serta sanggup menolak hudud jika parti yg menunggangi mereka menolak hudud; yg tu aku tak boleh nak buat apa2 lagi.. lu fikirlah sendiri...

      Delete
  2. DAP pembawa rahmat???? kahkahkah lebih percaya puak nun berbanding dengan org seibadat solat dan haji.... kihkihkih......

    ReplyDelete
    Replies
    1. LKS LGE boleh dapat anu grah tokoh Maal-tut jauh lebih mukmin dari org mukmin kihkihkih

      Delete
    2. Riwayat PAS di Kelantan pun belum tentu. Pengundi dah x percaya dgn kerajaan PAS Kelantan.

      Delete
    3. TSKI dgn macho langgar maruah DAP demi keadilan hakiki.

      Nak harao Mat Sabu, langgar dada selfie sedondon dgn amoy waktu bersih dua berani la


      KHALID BERANI "SOUND" MURSYIDUL AM DAPigs!!!

      Wow! Ini satu berita yang cukup menarik. Sejak dia digulingkan oleh Rejim yang disokong oleh puak - puak DAPigs, nampak gayanya pendirian Si Khalid Ibrahim ni pun dah banyak berubah.

      Sekarang Si Khalid Ibrahim tu bukan sahaja berani menghentam kepimpinan dari bekas parti dia sebelum ini. Malah dia juga dah berani 'Sound' Mursyidul Am DAPigs secara terbuka.

      Kata Si Khalid, Lim Kit Siang perlu menghentikan amalan Politik Sempit yang hanya akan mengelirukan rakyat susulan kenyataan yang dibuat sewaktu berbahas didalam sidang Parlimen.

      Kit Siang sebelum ini membuat dakwaan kononnya Malaysia hari ini seolah - olah sedang menuju ke arah sebuah Negara yang gagal dan turut digambarkan sebagai "Banana Republic".

      Namun, menurut kata Bekas Menteri Besar Selangor itu, kenyataan yang dibuat oleh Kit Siang hanya mengelirukan rakyat sedangkan keadaan yang digambarkan tidak berlaku pada ketika ini.
      “Ahli Parlimen Gelang Patah (Kit Siang) berkata Malaysia menuju ke arah negara yang gagal. Perkataan ini boleh menjejaskan negara kita kerana ia menunjukkan bahawa mata wang negara kita seolah tidak mempunyai nilai.
      “Kriteria mengatakan kita sebuah negara gagal bererti negara telah hilang kawalan menguruskan negara atau tidak berupaya menyediakan perkhidmatan awam. Saya tidak nampak mana-mana yang disebut itu berlaku masa ini,” katanya di Parlimen hari ini.
      Apa yang jelas, kenyataan Si Khalid Ibrahim itu secara tidak lansung membuktikan bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu selama hari ini bukan sahaja mengamalkan budaya Politik Sempit.

      Bahkan dia turut mengakui bahawa Pakatan Haprak tu berusaha mengelirukan rakyat dan masyarakat dunia dengan melemparkan pelbagai dakwaan serta tuduhan yang tidak berasas terhadap pentadbiran Kerajaan.

      Semua tu DAPigs lakukan atas dasar mereka mahu mengelirukan rakyat bagi membolehkan mereka memenuhi kepentingan Politik yang sarat dengan agenda Chauvanisme yang diperjuangkan selama hari ini. Bukannya diorang buat untuk menjaga kepentingan rakyat!!!

      Delete
    4. Anon 21.44
      Baru sikalang mau cakap rakan sesolat .... sehaji la.... dulu ini tok gulu yg suka suka ati mak bapak suka kapir olang lain.... laki bini celai berai maaa..tiewww na seng punya tok gulu....puiiiii

      Delete
    5. Kah 2 pengikut mazhab DAP sudah tukaq intonasi maa Bahasa penuh karomah lagi mulia dari sekalian mukmin kahkahkah

      Delete
  3. Sebelum Pemilihan 2015, kempen fitnah dilancar ke atas Dr Hatta Ramli Hanipa Maidin, Mohammad Nizar Jamaluddin Mujahid Yusuf Rawa Dr Siti Mariah Mahmud dsbnya kononnya mereka tolak hudud.

    Mereka dituduh tolak hudud sebab tak percaya yg UMNO akan benarkan hudud di laksana di Kelantan.

    Sekarang ni Haji Hadi sendiri tolak hudud kerana hendak bertahaluf dengan Kadir Sheikh Fadzir.

    Tak penting pulak perlaksanaan hudud sekarang ni.

    Apasal masa dalam Pakatan Rakyat dulu maki DAP sbb kononnya DAP tolak hudud tapi dlm Goblok3 ni takpa pula tak laksana hudud?

    Kalau dulu Haji HAdi kata kita nak perkasa Mahkamah Syariah, DAP pun tak marah. Kasihan sungguh. Jiwa Hadi semakin celaru..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kereta2 itu dilanggar oleh lori kerana menhalang lori tersebut

      Pada masa yang sama Kampung2 Melayu di Penang dilanggar oleh DAP

      KURANG AJAR !!! LAGI PERKAMPUNGAN MELAYU NAK DIROBOHKAN OLEH KERAJAAN #DAP #PULAUPINANG !!!

      Mana Mat Sabu dan Mujahid bila orang melayu Penang ditindas bagai rakyat Palestine. Mentang2 mereka berugama Islam dan berketurunan melayu Mat Sabu dan Mujahid tak peduli akan nasib mereka. Mandur Talibarutlah katakan

      Mana janji Lim Guan Eng yang nak membela melayu ??? ini lahh nasib orang melayu di pulau pinang lepas pangak DAP !!! saya lihat dah jadi macam singapura ke 2 tak lama lagi !!! mana tak nyaa.mana lagi orang melayu nak tinggal ??? alasan sebab pembangunan,itu lahh modal utama,tapi untuk orang melayu ??? jom lihat senarai kampung melayu yang telah lenyap di Pulau Pinang

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali,Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    2. Ada aku kisah,padan mamak padukang

      Delete
    3. Wahai anon 22:11.. bila masa plk mereka G18 difitnah tolak hudud?? Jangan nak buat fitnah..

      Tapi cuma pabila mereka diam seribu bahasa tanda setuju dgn kenyataan ketua mereka yg mengaku tak berjiwa islam serta sanggup menolak hudud jika parti yg menunggangi mereka menolak hudud; yg tu aku tak boleh nak buat apa2 lagi.. lu fikirlah sendiri...

      Delete
  4. Hari2 kutuk pkr,pan,dap.......tapi anak cucu dan cicit kerja kuli dikilang campany cina zaman berzaman....porahhhhhh...tuihhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana Mat Sabu dan Mujahid bila orang melayu Penang ditindas bagai rakyat Palestine. Mentang2 mereka berugama Islam dan berketurunan melayu Mat Sabu dan Mujahid tak peduli akan nasib mereka. Mandur Talibarutlah katakan


      MENGUCAP panjang apabila satu lagi musibah menimpa umat Melayu di Pulau Pinang. Selepas beberapa perkampungan tradisional Melayu dirobohkan, kini satu lagi sumber pendapatan orang Melayu di Pulau Pinang ditutup dengan kejam.

      Sebuah gerai makan kecil yang dimiliki oleh orang Melayu telah dirobohkan oleh rejim DAP Pulau Pinang. Gerai yang telah diusahakan lebih 15 tahun di Jalan Sungai Dua berhampiran dengan USM ini dikatakan telah dirobohkan oleh askar rejim DAP Pulau Pinang. Apalah dosa peniaga Melayu ini diperlakukan sebegitu rupa.

      Benarlah kata seorang pemimpin Melayu di Pulau Pinang, DAP nampaknya semakin rakus mahu menghalau orang Melayu keluar daripada Pulau Pinang. Bukan sahaja perkampungan Melayu dihapuskan, malah gerai yang tidak seberapa turut dimusnahkan. Asal namanya Melayu pasti Guan Eng berbulu mata melihat mereka di kawasan pulau. Bertabahlah umat Melayu di Pulau Pinang.

      Aku percaya satu masa nanti semua orang Melayu terutama di dalam pakatan haram akan sedar akan perkara ini. Ini adalah penghapusan etnik ala rejim Israel yang diamalkan untuk menenggelamkan kewujudan kaum lain. Pertahankanlah hak kita sebagai Melayu!

      Delete
    2. Masa BN perintah dulu dah byk yg tergadai,sapu oleh broker2 BN,skrg ni baru nak menyalak!!Pi lah mangkok,padan muka!!;

      Delete
    3. Masa bn memerintah dulu tak pun kampung warisan di jual tak kau bohong aku cuma tanah NGO cina dijual sebab yg jual apek juga lepas ITU salahkan umno orang ITU dap itu
      Sudan jangan menipu kita orang INI ia

      Delete
  5. Banyak sangat PANda kat sini . Meroyan sebab tak dapat lempaq mikrofon

    ReplyDelete
  6. Laga dada ok maaa...stopa ali. kirai spender lebam bila kes mau selesei......kikiki...

    ReplyDelete
  7. Dengar cerita tokong berjaya beli harga rumah yang begitu murah diP.Pinang betul ke?.Maksudnya harga dibawah nilai la...Eh ini dah macam kes Khir Toyo dah ni.Macai yang kuat sembang disini tak ambik pot kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. # PAS wajib menang 112 kerusi baru dpt kelebihan majoriti 1 kerusi..
      # Untuk meminda Perlembagaan PAS perlu mendapat 2/3 majoriti bermakna PAS Wajib menang 148 kerusi Parlimen.

      PAS hanya bertanding 60 kerusi parlimen. Kalau menang semua pun masih tak mampu tubuh kerajaan PAS. Jadi PAS perlukan bantuan untuk laksana hukum HUDUD.
      Nak harapkan UMNO? Sedangkan sudah 59 thn memerintah UMNO tak pernah sebut HUDUD ini pulak nak bersama PAS !!!
      Lu pikirlah sendiri.

      Delete
    2. Pas kan dh mintak bantuan tp korg pun sama mcm umno...tolak...dgn mcm2 alasan...jwbla nnt dpn allah taala...tuhan yg sebenar2nya bkn lks the tuhan...faham

      Delete
  8. Kami sokong hudud dilaksanakan. Tapi pas tak pernah ada usaha utk mengganti kerajaan pusat. Umno takkan benarkan hudud dilaksanakan.  Melalak hudud hudud dan Isle..Isle..tapi tiada usaha. Jikalau pas bertanding 150 kerusi pada pru14 aku akan sokong pas. Kalau setakat 60 boleh blah...
    Nak harapkan PASETAN (PAS + IKATAN)
    silap-silap duit deposit pun hilang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi berkata...
      “Yang tahu masa depan PASETAN (PAS dan IKATAN) hanya tuhan,” katanya kepada pemberita dalam sidang media di sebuah hotel di Kuala Lumpur. 
      Kemarahan Hadi tersembur bila diejek "kosong tambah kosong jadi 112 kerusi parlimen"

      Delete
    2. Tahniah Tuan Hj Hadi. Perasmian PASETAN mendapat liputan exclisif TV propaganda UMNO.
      Bak kata Allahyarham Fadil Noor.. Bila musuh menyokong kita..pasti ada agenda tersembunyi.

      Delete
    3. Dap musuh islam dan melayu pun sokong kau...apa agenda?

      Delete
    4. Mana ada musuh islam nk sokong hudud PANdir...

      Delete
    5. Jgn bak sini bak sana...bak kata quran dan nabi xnk plak ikut

      Delete
  9. Pas masih tercari-cari siapa yang boleh menjadi rakan sekutu mereka. Pas mencari sebuah parti yang mengikut telunjuknya dan mudah dimaki hamun. Tapi dengan memilih Ikatan yang dikatakan sesuatu yang bersifat multi etnik, sejauh manakah mereka mampu untuk meyakinkan penyokong mereka sendiri? Rata-rata penyokong Pas berharap BN dapat ditumbangkan. Namun berjayakah hanya dengan 60 kerusi parlimen hasrat itu tercapai. Kebodohan Hj Hadi meranapkan PR menyuntik nyawa baru kepada UMNO BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS MARAHKAN DAP SEBAB TOLAK HUDUD.
      KINI PAS JUGA TOLAK HUDUD.
      MASIHKAH PAS MARAH DENGAN DAP?

      JAWAPANNYA ...YA !!!

      SEBABNYA?

      SEBAB PAS TAK DAPAT PERBODOHKAN DAP. ITU SAJA.

      Delete
    2. Elokla kau mudah percaya dakyah dap...klu x wat malu bangsa jer...kurang2 boleh gak kata kau macai dap...semua dap buat baguihhh...tolak hudud baguihhh...tolak melayu kuar island pun baguihhh...

      Delete
    3. Sebenarnya sampai sekarang tak de bukti pun PAS tolak hudud.. natijahnya ini yg diharapkan oleh PAN agar sama2 dgn mereka tunduk pd DAP agar hudud ditolak.. sori aahh... parti berperlembagaan tak kan begitu mudah terpedaya dgn parti yg tidak berperlembagaan.. mustahil mustahil...

      Delete
    4. Anon 7:09.. cer baca kt bawah ni..

      Aku x nafikan tu.. menang kalah biar Allah tentukan bukan DAP (mcm kepercayaan parti yg DAP tunggang tuh) .. yg penting kita bersama jemaah bersatu hati menjunjung panji2 islam.. bukan menjunjung panji2 sosialis mcm parti tunggangan DAP tuh..

      Di mesia ni cuma ada satu parti yg sanggup buat apa saje demi kesinambungan parti sosialis.. cer teka parti apa..?

      a. Sanggup tolak hudud jika parti yg menunggangnya tolak hudud
      b. Taat pada pemimpin parti sosialis lebih drpd ulamak parti sendiri
      c. Sanggup jadi kuda tunggangan parti sosialis
      d. Sanggup mempertahankan atau membetulkan segala kesilapan nyata parti sosialis
      e. Masih belum punyai perlembagaan parti..

      Cer teka parti yg mana satu? Mungkinkah kesemua jawapan di atas berkaitan dgn parti bebal itu??..


      Delete
  10. aik..napa mak janda xda ulas pasal PASIK?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb bapak kau pun geli nk dkt dgn PANtat..kata aljuboori

      Delete
  11. Bersungguh 2 mencari dosa PAS dlm arena politik kahkahkah.... Dosa tokey parti sendiri buat macam org OKU jer kahkahkah....sudah2 lah...lambat laun ke pdg mahsyar jugak kita ... kalau dapat Putrajaya pun setengah penggal pun belum tentu....simpan kata2 penambah pahala tuh ........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dpt putrajaya hbs islam kt msia...dn liberalnya...lgbtnya...belum kire nama allah lagi tu...melayu nk murtad pun dipermudahkan...jakim dah tentu tutup...majlis agama negeri pun hbs dirombak...duit zakat pun kene bg dap silap...

      Delete
    2. Setuju tu tuan anon 21:52

      Delete
  12. Musim lori mengamuk.

    ReplyDelete
  13. apa2 pun nanti kereta juga nak dihadkan umurnya di atas jalan... kalu lori tu masalah brek camna boleh lepas puspakom....

    ReplyDelete
  14. Macai 07.24 nanti omakkau nak ulas pasal isu rasuah tokong Lim beli rumah bawah nilai kat Pinang.Lepas tu kita tengok macam mana pula macai nak bersilat kahkahkahkah

    ReplyDelete
  15. Setuju tak.....bubar PAS islam selamat.... insyallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU SETUJU 100% PAS MESTI DIBUBAR.

      Delete
    2. Klu dap pan pkr btul2 ikhlas nk tegakkan syiar islam...ye pas wajib bubar...tp klu setakat wayang...elokla bertaubat...belum apa2 nk halalkan liberal murtad lgbt oktofest berdada lempar mike...yuck

      Delete
    3. Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih...

      Nak harapkan PAN, perlembagaan pun belum siap2 lagi.. ini berkemungkinan besar kerana DEWAN HARIAN ULAMAK DAP masih belum meluluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikuti al quran dan al sunnah (sekadar bersangka baik - ini pun kalau mat sabu tak membantah kerana dia dah mengaku tidak berjiwa islam), DEWAN HARIAN ULAMAK DAP turut menambah syarat agar PAN perlu senantiasa taat kpd TOK2 GURU LGE dan LKS dan dlm masa yg sama; cukuplah sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin yg setakat ini berjaya disenyapkan (tanda setuju) dalam isu Octoberfest..

      Sebaliknya tambah menarik, PAN pula hendaklah bersikap anti ulamak2 muktabar di Malaysia terutamanya Mufti Negeri Pahang kerana memandai je mencabar DAP agar menyaman beliau dlm isu khutbah jumaat. Selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, barulah perlembagaan PAN boleh diendorsekan bila2 masa shj oleh MAJLIS SYURA ULAMAK DAP sebelum proses seterusnya iaitu kelulusan oleh Pendaftar Pertubuhan..

      Simpati dariku buatmu PAN!

      Sekian adanya..

      Delete
  16. Anjing2 Ahmad Mazlan tak copypes ke hari ini? Sunyi pulak rasa bila anjing2 ni tak menyalak.

    ReplyDelete
  17. Bila PAS dgn UMNO =suma kafir sbb tolak hudud..bukan kjaan islam
    Bila PAS dng PR = Bole bersekongkol dng LGBT, pulralist.. libral yg terang2 sesat mirtad
    Bila PAS dng Ikatan= Tiada hudud dan negara islam
    Bila PAS dng PH=DiSelangor bergabung dng talibarut n barua kjaan LGBT n Pluralist tapi di Pulau Pinang kena campak dlm longkang... ini ke ciri ciri pejuang Islam.....?
    Setakat dasar dan perlembagaan jer yg pergunakan Islam...reality mcm haramjadah setan bisu...puiii

    .................Bodoh sungguh orang PAS nih.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu kata org umno bangang mudah percaya utusan meloya dgn rtm1...rupa2nya ada yg lagi bangang percaya spin bodoh...fatabayyanun skit

      Delete
    2. Apasal x de citer pasal parti PAN tuh.. ? Takut org ungkit kerjasama dgn mahaDIR ye.. maka jadilaj PANDIR.. yg belum ada perlembagaan tapi pandai plk komplen pasal perlembagaan parti lain.. x layak utk aku ulas lanjut.. ibarat seorg pelacur non muslim yg kondem pemakaian menutup aurat..

      Delete
  18. Haji Hadi dapat:

    1. Elaun ADUN Trengganu - ribu riban
    2. Elaun Ahli Parlimen - Ribu Riban
    3. Pencen MB Trengganu - Ribu Riban

    Jumlah: Puluh Ribu Riban jugak la sebulan.

    Berapa ringgit dia sedekah kepada mangsa banjir Kelantan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa upah dap bg kt kau utk buatbfitnah?

      Delete
    2. Elaun Adun Marang RM11,000
      Elaun Ahli Parlimen RM16,000
      Pencen MB - RM15,000 (dulu RM7,000)

      JUMLAH RM42,000 sebulan.

      Itu belum masuk elaun-elaun lain seperti perjalanan, lojing, elaun makan dll.

      Berapa sen dia campak kepada mangsa banjir Kelantan yang mendukung parti Pas dapat memerentah Kelantan?

      Delete
    3. Jika tangan kanan memberi , tangan kiri tak tau. Itu yg diajar dlm Islam. Soal dia bagi ke tak bagi itu hak dia.
      Yg patut dia bagi ialah saguhati kpd org yg berpenat lelah mengira elaun dan pencen beliau - kamulah.

      Delete
  19. SEMOGA HADI BERJAYA MENGEKALKAN UMNO TERUS BERKUASA

    Nur Jazlan berkata UMNO patut berterima kaseh pada gabungan PAS-IKATAN (PASETAN ) kerana ianya boleh membantu memenangkan UMNO/BN pada PRU akan datang .

    Elok lah jika UMNO /BN terus berkuasa selagi ada bulan dan matahari supaya pemimpin2nya boleh terus merompak - pergi jahanam rakyat yg bodah dan bangan yg boleh dibeli dng BRIM, janji2 manis dan sesenang senangnya boleh ditipu melalui madia cetak seperti Utusan , Berita Harian , NST dll dan media elektronik seperti RTM dan TV3 dll.

    Maka puaslah hati Hadi, Nik Abdoh, Nasarudi Tantawi, Mokhtar Senik dan semua geng siku dan lutut.

    Ada dua perkara utama  yg menyebabkan Hadi dan hulubalang2nya bertindak sedemikian rupa sehingga sanggup meletakan perjuangan PAS bagi menegakan  Agama Islam dan perlaksanaan Hudud dikemudiankan :

    1. Membalas dendam terhadap bekas2 cerdik pandai PAS yg tidak walaq'( taatsetia) kpd Hadi sehingga menubohkan PAN

    2. Harapan semoga jasa besar PAS menentukan UMNO terus berkuasa akan dibalas dengan setimpalnya

    Sekali lagi suka diingatkan janganlah sekali kali berselindung disebalik serban besar dan jubah yang hapak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir baru antar surat terbuka utk ahli2 umno...dah baca? Kah kah kah...adehhhh...gi la baca dulu...mmg sePANdir2 PANdir melompat...spin bro...spin

      Delete
    2. Dah kena lah tu ..PAN dan Mahadir..PANdir..

      Delete
    3. Kalau dah cerdik pandai.. perlembagaan mana perlembagaan??

      Delete
    4. Kpd 20.o9....padat dan mantap faktanya,pencerahan utk orang2 yg goblok....teruskan pejuangan mu sahabat.t.kasih dan syabasssssssssssxssss

      Delete
  20. Mengulas kenyataan Naib Presiden IKATAN, Datuk Tony Looi bahawa beliau akan meletak jawatan sekiranya PAS mendesak perlaksanaan hudud,

    Tony menurut laporan The Malay Mail Online semalam berkata partinya semasa ditubuhkan telah mengisytiharkan mereka tidak akan menyokong hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. bukan islam tak perlu sokong hudud.. hanya org yg mengaku islam sahaja perlu malah berani sokong hudud..

      Delete
    2. Masa dalam PR telor Haji Hadi dipulas oleh DAP.
      Kini dalam PASIK, telor Haji Hadi kena pulas oleh Ikatan...

      Kakaka...memang jenis telor busuk..kena pulas memanjang.

      Delete
  21. Kahkahkah. Pas kecut dgn ikatan terus tangguh hudud....kata kuat.kahkahkah

    ReplyDelete
  22. Sian walaon xblh nk bekap hadi dah.kahkahkah

    ReplyDelete
  23. Sejak dulu ahli2 PAS mmg faham matlamat perjuangan akhir PAS dlm isu perkasakan syariah sediada adalah hudud.. mereka juga paham yg nak dibawa ke parlimen kebelakangan ini ialah utk memperkasakan syariah sediada.. perlahan-lahan dan satu persatu proses yg perlu diambil dan ini juga difahami oleh ahli2 PAS.. cuma PAN shj yg kurang memahami lantaran terlalu marah pd TGHH.. jd yg keliru di sini ialah PAN bukan PAS.. dan pastinya parti yg bukan sefikrah dgn PAS akan gagal memahami..

    Kini PAN dah mula kepanasan dgn blok ke 3.. dah boleh mula goreng telur ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...

      Hadi nak perkasakan hudud?

      Baru tubuh PASIK (Pas + Ikatan = PASIK) dah kena pulas telor, u-turn lagi...tak perlu terburu-buru buat hudud.

      Lebai malang sungguh lebai u-turn neh.

      Delete
  24. Apa nak jadi gerangan Haji Hadi.

    Tak sampai 10 minit sain MOU dengan Ikatan, dah buat U-turn.

    Berjuang sampai hancur lebur Pakatan Rakyat kerana nakkan hudud, tak sampai 10 minit habis hancur lebur isu hudud.

    Bijak Kadir ni sampai jadi bubur lebai malang Pas.

    ReplyDelete
  25. Sblm ni riuh kononnya pas mkn duit balak haram...tup tup keluar kes banglo xdak swimming pool...ada berani tegur anak tuhan lks?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo macai pas 12.56
      umno dah tegur...dah buat lapuran pulis.. terpulang pada AG dan sprm nk ambil action jer.. duit balak sambil makan duit haram kan rakyat kelantan dh dapat reward masa banjir dulu...lepas banjir kayu balak sebatang sorang dapat depan rumah lagi... lepas banjir pun kjaan beri bantuan rumah lagi...ko ado.?.PAS ado....? Ado tak PAS pusat buat lapuran pulis pasal LGE beli banglo tu....tuduh org tgk2 la dulu berkokok ekor bergelumang berak sendiri..puiii...hampehhh

      Delete
  26. Yg ada cuma satu parti yg sanggup buat apa saje demi kesinambungan parti sosialis.. cer teka parti apa..?

    a. Sanggup tolak hudud jika parti yg menunggangnya tolak hudud
    b. Taat pada pemimpin parti sosialis lebih drpd ulamak parti sendiri
    c. Sanggup jadi kuda tunggangan parti sosialis
    d. Sanggup mempertahankan atau membetulkan segala kesilapan nyata parti sosialis
    e. Masih belum punyai perlembagaan parti..

    Cer teka parti yg mana satu? Mungkinkah kesemua jawapan di atas berkaitan dgn parti bebal itu??..

    Pendapat kena tipu dgn UMNO itu hanya andaian tuan dan PAN sahaja.. almaklumlah parti lawan mestilah buat andaian negatif syok sendiri pd parti PAS.

    Sejak dulu ahli2 PAS mmg faham matlamat perjuangan akhir PAS dlm isu perkasakan syariah sediada adalah hudud.. mereka juga paham yg nak dibawa ke parlimen kebelakangan ini ialah utk memperkasakan syariah sediada.. perlahan-lahan dan satu persatu proses yg perlu diambil dgn penuh kesabaran dan ini juga difahami oleh ahli2 PAS.. cuma PAN shj yg kurang memahami lantaran terlalu marah pd TGHH tanpa sebab syariat.. jd yg keliru di sini ialah PAN bukan PAS.. dan pastinya parti yg bukan sefikrah dgn PAS akan gagal memahami..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti Pas lah tu..asyik jadi kuda tunggangan.

      Dulu kuda tunggangan Umno.

      Lepas tu jadi kuda tungganga Semangat 46

      Lepas tu lagi jadi kuda tunggangan DAP

      La ni jadi kuda tunggangan Kadir Ikatan

      Dah spesis kuda tunggangan...nak buat macam mana lagi?

      Delete
    2. Lagi macai bangang pas12.57
      pas nk perkasakan duku mahksmah syariah dulu..hudud bole lupa terus gamaknya...pulak dahhh... u turn lagi....bab perkasakan syariah dah lamo kjaan buat dah ... jakim pun dah lama buat... skg PAS terhegeh hegeh nk tolong perkasa benda yg org lain dah buat pun...silap ari bulan PSS buat u turn utk memperkosa mahkamah syariah kot....kikiki...benda yg dah lama oleh jakim buat PAS x payah nak la nsk menyibuk pulak....PAS pusat ..pas selangor atau pas pulau pinang dah buat lapuran polis pasak benglo LGE ke.... atau tulur masuk kerendut tok guru.... kikikiki

      Delete
  27. Omakkau catat rekod diposting yg lepas.200 lebih komen.macai dap terkulat kulat.tahniah omakkau.be cool stay cool pas cool ha ha.

    ReplyDelete
  28. Ahli/penyokong Pas ni memang benak.

    Dah si Kadir tu cakap depan-depan Tuang Presideng Hudud bukan keutamaan PASIK, masa tu Tuang Presideng sendiri pun dengar dan buat muka bodo jer...masih nak mengata parti lain lagi..

    Dah spesis bodo....gitulah jadinya.

    ReplyDelete
  29. bodo dan PASIK berpisah tiada

    kahkahkahkah..100x

    ReplyDelete
  30. Apa kata Prof UUM ttg Pas....

    “Jika isu yang dijadikan agenda perjuangan tidak bermatlamat mencapai kuasa, saya rasa baik bubar sahaja Pas menjadi NGO dan perjuangkan isu yang bercorak keislaman,” katanya. Beliau turut mempersoalkan kerjasama kedua-dua parti itu yang lebih menumpukan agenda umum berbanding isu hudud seperti yang diperjuangkan Pas sebelum ini. 

    “Soalnya, apa bezanya ketika Pas bersama dengan PR sebelum ini? “Gabungan ini tidak jelas apa hala tujunya. Ia melihat kepada kebodohan Hj Hadi"

    ReplyDelete
  31. Setuju ssgt 14.21
    Dlm doooonia ni macam macam orang bodoh.... bodoh kan orang lain mme dah banyak.... tapi sengaja bodoh kan diri sendiri masuk dlm longkang jamban satu stadiom org PAS jer yg buat...kikiki

    ReplyDelete
  32. PAS SELANGOR....PAS PULAU PINANG ATAU PAS PUSAT DAH BUAT LAPURAN PULIS DAN SPRM KE BELUM PASAL BANGLO LGE DI PULAU PINANG...? Pelik sungguh perangai org PAS ni....

    ReplyDelete
  33. Lg bodoh org macai tokong pinang rumah banglo apa citer.silap hari bulan jd member di sg buluh juga.goreng la macai hari tu gelakkan khir toyo sekarang siapa yg patut kena gelak.tak apa tokong buleh bg derma bajar luit.bulih goreng luit sekali kasi mat sabut supaya tak melingkup

    ReplyDelete
  34. PAS DAN PAN LAHIR DARI KELUARGA DAN BAKA YG SAMA SAMA BODOH ..LAHIR DALAM 1 STADIOM YG SAMA DNG TOK TOK GURU PAS.....kikikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya dap yg maksum...tidak psrnah buat silap dan x perlu ditegur

      Delete
  35. Dah memang takdir Pas parti bodoh...terima sajalah ahlinya pun bodo bodo belaka.

    ReplyDelete
  36. semasa mike sabu dlm pas setiap ceramahnya dibanjiri oleh ribuan pengikut tetapi semenjak dia jadi presiden pandir ceramahnya semakin tak laku..kahkahkah

    ReplyDelete
  37. Ada tak mana mana dari puak vongoks ini yg nak buat lapuran polis pasal benglo kat pulau pinang tuhh... rakyat suma tahu pas pulau pinang dah dipecat dari kjaaan p pinang...atau pas dari selangor atau pas pusat buat laporan polis dan sprm..? Lembab sgguh nk buat report polis... bodo bodoo....

    ReplyDelete
  38. hj hadi pengasas al kapiri..umno kapir sbb laksanakan undang2 penjajah..jihad menentang umno..skrg apa jd? sape kapir?

    ReplyDelete
  39. Jgn caya PAS, lepas menang nanti perangai bangsat akan terkeluar.

    Lepas menang, PAS akan kencingkan IKATAN dan hidupkan kembali isu hudud. Kesian si bodo IKATAN ini.

    ReplyDelete
  40. PAS ini sudah biasa main u-turn. Orng dah tak percaya lagi dgn PAS, pandai putar belit, lebih teruk dari ular sawa. Selalu PAS kencingkan kawan. PAS boleh pergi berambus.

    ReplyDelete
  41. Dulu dok kata DAP, PKR halang hudud....???Marah sungguh lebai2 tu..sekarang U-turn pulak...sekarang ni siapa nak kuda siapa pulak...?

    ReplyDelete
  42. Hudud x sesuai pulak skrg,,,,lepas pru nti takut tetiba wahyu sampai hadi awang buat lagi ,,,menang skit jadi talibarut umno

    ReplyDelete
  43. Jadi alat umno ok kot ye macai?tak pe lah asalkan melayu..ye x macai?rakyat derita biar pi lah..asalkan melayu bersatu,ye x macai walaun?

    ReplyDelete
  44. cerita pasal spesis bermodalkan agama demi sesuap nasi mcm pas ni hanya menbuang masa.

    ReplyDelete
  45. Semasa dlm PR Hudud prlu segera wlaupun tak brsedia.

    Tapi dlm PASIK prlu ambil masa bransur2 d prkemaskn makamah syariah dulu baru boleh lksanakn hudud.

    Islam d prmain oleh pmimpin prti Isle demi survival politik.

    Sila rujuk video trsrbut.

    ReplyDelete
  46. Pas setelah ketiadaan tuan guru nik aziz udah jadi parti hj hadi bukan parti pas

    ReplyDelete
  47. Pas dah hilang arah sejak aruah tgna tiada.alfatihah....pikirlah wahai hadi.ulamak pun ada silapnya.mengaku atau mntk maaf mgkn lbh baik dr terus membisu atau putaq belit.

    ReplyDelete
  48. Errm..dah ckp dulu dah..PAS dia pergunakan Hudud utk meraih sokongan , bila tiba waktu PRU..Muktamar..Hudud jadi panas.., Bila dah menang jawatan..dpt pangkat..senyap balik. Alih2 x sesuai..tangguh pulak. Betul lah kata Ustaz MAZA org yg paling teruk dia pergunakan agama utk sokongan politik,..

    ReplyDelete
  49. Puak ego sombong pas ni tkkn minta maaf pnya sbb mreka malu nk ngaku... yg penting rakyat dh nmpk tembelang pas ni...nasib tk brsama PH dah...lega rasa...Yg penting bantu Amanah vs pas di semua kerusi... buang masa nk undi parti yg sekadar nk jdi penasihat umno... rkyat mahukn perubahan total...pngundi tegar pakatan(dap pkr) ttp mbantu undi 100% Amanah lwn pas...

    biar pas(PASIK) karam di pru14 dan jdi pnasihat umno...

    ReplyDelete
  50. PAS sedia bekerjasama dengan IKATAN tanpa ada lansung perbincangan hudud dan Naib Presiden IKATAN, Datuk Tony Looi, menyatakan dengan tegas bahawa beliau akan meletakkan jawatannya jika PAS yang membentuk gagasan pembangkang yang baharu bersama IKATAN masih terus memperjuangkan hudud.

    Sebelum ini (malah hingga sekarang juga), golongan PAS telah memaki-hamun dan memfitnah ahli-ahli AMANAH sebagai "balaci DAP" dan ia dijadikan wirid para pascai di media sosial dan juga di ceramah-ceramah pemimpin PAS. Mereka menuduh AMANAH anti-hudud, anti Islam dan seumpamanya. Kini ludah itu terpaksa dijilat semula dan maki-makian mereka itu tertimpa kepada diri sendiri.

    PAS sebelum ini juga menyatakan kononnya "hudud nyawa kami", MB Kelantan menyatakan sanggup meletakkan jawatan jika hudud tidak dilaksanakan di Kelantan dan seumpamanya. Rupa-rupanya segalanya auta apabila Presiden PAS sendiri berdolak-dalik apabila menyatakan "RUU syariah tak dapat dibentang kerana kesuntukan masa".

    ReplyDelete
  51. Tiada lagi pas, Aku kini bersama Amanah dan Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
  52. PROVEN AMANAH DID NOT REFUTE HUDUD! NOW BULAN'S PRESIDENT IS USING HIS HEAD! HUDUD MEMANG TANGGUNGJWAB SEMUA PARLIAMNETARIANS MUKMIN ! TANPA SOKONGAN MEREKA DI PARLIMEN MASA BISA DILAKSANAKAN DALAM SISTEM DEMOKRASI !

    INI RELALITI DAN WAQI' YANG DITERIMA OLEH AMANAH DAN SEKARANG BARU DIAKUR SENDIRI OLEH PRESIDEN BULAN !!; YAKNI BUKAN AMANAH TOLAK HUDUD !! BAK KATA ALLAHYARHAM TOK GURU , " HUDUD HANYA BOLEH DILAKSANAKAN APABILA KITA DAPAT " GREEN LIGHT " DARIPADA PARLIMEN ( PAKATAN PERINTAH PUTRAJAYA ! ) DENGAN IZIN DIA .

    NAMUN SEKARANG KERNA TERLALU GOPOH DAN GHAIRAH MENJADI PENASIHAT DAN BEKERJASAMA DENGAN KERIS TELANJANG DAN ORANG UMNO; YANG SAYANGKAN UMNO ! YANG MENJADI PRESIDEN IKATAN; PASTINYA TIADA MAHU LIHAT KERIS TELANJANG KECUNDANG DI DALAM PRU 14!

    DAKWAH DAN NASIHAT SAHAJA PRESIDEN UMNO! ; TAK PERLU " AMAR MAARUF NAHI MUNGKAR DI DALAM PEPERANGAN HAK VS BATIL PADA PRU 14; JATUHKAN PENGUASA DAN PARTI YANG MELAKUKAN KEMUNGKARAN, RASIS, ZALIM, RASUAH, SALAHGUNA KUASA DLL.

    JUSTERU , PRESIDEN; BULAN TELAH MEMECAHBELAH KAN PAKATAN SUARA RAKYAT ( PAKATAN HARAPAN !BERADU SESAMA PEMBANGKANG !!!

    DENGAN MENUBUHKAN BLOK GOBLOK SELAKU BARUA ( PASIK ) PERPECAHAN PAKATAN HARAPAN SELAKU PENASIHAT KERIS TELANJANG PADA PRU14!

    SYABAS PRESIDEN PASIK !

    DENGAN POLITIK MATANG DAN SEJAHTERA BELIAU ITU ! BIKIN KERIS TELANJANG LEGA SEKAL! DAN SELESA DENGAN IDEA HEBAT ! " 3 CORNER FIGHT " ; BLOK GOBLOK ! PRESIDEN BULAN PASIK ITU !!!

    ReplyDelete
  53. PAS wajar menjelaskan kedudukan sebenarnya serta segera menarik balik tuduhan dan memohon maaf kepada semua pihak yang telah mereka zalimi dengan sikap melampau (al-ghuluw). Antara yang tertuduh adalah Mufti Perlis Datuk Dr Asri Zainal Abidin yang telah pun mengeluarkan kenyataan beliau dalam Facebooknya semalam.

    Mengandaikan mereka sebenarnya faham prasyarat perlaksanaan hudud (termasuk keperluan pindaan perlembagaan), maka tidak dapat dielakkan tanggapan dan persepsi umum bahawa PAS telah secara sengaja, menekankan agenda perlaksanaan hudud sebelum ini, demi untuk mencetuskan pertelingkahan di kalangan pemimpin dan parti-parti Pakatan Rakyat, bagi akhirnya memecahkan gabungan pembangkang ini. Perkara ini telah pun menjadi rakaman sejarah.

    ReplyDelete
  54. Wajar ditamatkan segera dan selama-lamanya mempolitikkan agama, khususnya persoalan hudud, bagi menjatuhkan lawan dan seteru politik dengan tuduhan dan hukuman mengkafirkn lawan.
    Tolak gabungan PASIK!

    ReplyDelete
  55. PASIK akan menyambung talian hayat umno/bn apabila mengumumkan menjadi anggota komponen selepas pru 14. Tolak undi golongan PASIK ! Elakkan dari ditipu !

    ReplyDelete
  56. Pas sudah PASIK!

    ReplyDelete
  57. Bubar kan PAS untuk kebaikkan islam itu sendiri... selagi PAS tak dibubar budata ceramah mrnjadi jadi..budaya baca buku tiada lagi.. budaya ceramah tak menghasilkan daya kerativiti dan inovasi lansung tidak mengembangkan daya fikiran... ceramah komunikasi 1 hala yg merosakkan dan jadi alat mempengaruhi minda serta memjumudkan
    fikiran ..... bubar pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taniah teman2 rapatkan barisan kita serang mereka2 itu yg diupah oleh umngookk freemanson jangan termakan umpan utk pecah dan perintah........anwar guru politik kita....hidup anwar 3x......

      Delete
  58. Parti Pas ..asyik jadi barua dan pengkhianat.

    Dulu join Umno dan ditendang keluar
    kerana khianat sama umno.

    Lepas tu join Semangat 46

    Lepas tu lagi jadi kuda tunggangan DAP

    La ni jadi kuda tunggangan Kadir Ikatan

    Dah spesis kuda tunggangan...nak buat macam mana lagi?

    ReplyDelete
  59. Pemimpin PAS hanya ada 2 pilihan.

    1. Tendang Hadi keluar PAS dan parti
    akan selamat.

    2. Kekalkan Hadi sbg presiden maka
    PAS akan hancur. Pengundi PAS mmg
    tidak percaya kpd Hadi. Mereka
    rela pilih DAP dpd PAS pimpinan
    Hj Hadi.

    Kerana wang ringgit Hadi sanggup hancurkan PAS.

    Anda cukup matang utk buat pilihan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku ahli biasa pas. dari ipta aku mmg kagum dgn kepimpinan tgna. bila pru aku salah sorang yg pangkah pas. kini aku naik meluat dgn hj hadi mokhtar senik nik abdoh nasarudin tontawi.
      pru 14 nnt pasti undiku bukan utk pas lg...

      Delete
  60. PAS SELANGOR....PAS PULAU PINANG ATAU PAS PUSAT DAH BUAT LAPURAN PULIS DAN SPRM KE BELUM PASAL BANGLO LGE DI PULAU PINANG..MANA PERGI PKR SELANGOR DAN PULAU PINANG BILA NAK JUIN SEKALI PASAI BENGLO TOKONG...NA HAIII SEMUA PEMAKAN DEDAK RUPANYA...? Pelik sungguh perangai org makan dedak ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas mana peduli tu semua.

      Sekarang ni Pas tengah gila bercinta.
      Orang tengah mabuk gila cinta ni dah tak keruan dah. Mak bapak pun dia tak peduli.

      Pas mabuk bercinta dengan Ikatan hinggakan hudud pun dah dibuang ke longkang. Dah hilang kewarasan.

      Nanti dah waras besok baru kutip balik hudud buat modal kencing IKATAN.

      Delete
  61. Anon 00.50
    Tahniah dan sokong ceramah 1 stadiom , masjid, surau mematikan akal fikiran jadi sempit...kolot ..tak kreative dan inovative.... minda terkongkong dan dikawal macam remote kontrol.... senang cakap akal fikiran manduk....OTAK JADI MANDUL bila banyak dengar ceramah..... macai PAS paling banyak mandul..... bio mandul yoppp...jangan mandul otak....vongok jadinya yoop oooiii.....ahaks 100x....

    ReplyDelete
  62. Byk betul geng pan buat meroyan kat sini.kutuk omakkau tp buat meroyan kat sini juga.kesian bloq syok sendiri nak dpt sepuluh komenpun susah itupun dah sendiri turun komen.kutuk pas berbakul bakul tp jin n keturunan yg seumpananya sj yg dok ikut.sila fikirkan ye tuan tuan kita bukan politik emosi politik ikut sifu pinang membuta tuli politik redah politik sabut yg tak ketahuan arah politik gila kuasa tak menentu kita politik hemah politik atas paksi islam n cara tertib hikmahnya.politik atas jln yg lurus itulah politik yg benar.ada dok kena kutuk sikit tubuh parti baru mengkucar kacir pakatan agama n bangsa.musuh islam tergelak sakan je.nasib baik tersangkut dirumah banglo pucat sikit muka yg dah sedia pucat tu.eh hulubalang sabut mana.oh dok sibuk menjaga dinasor mader rupanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa kebenda politik lurusnya bendul.

      masa dalam PR macam nak gila tuduh DAP halang hudud. Tapi bila berdepan dengan Kadir sanggup pula letak hudud kat belakang.

      yang bodo bendul jer nampak Pas lurus.

      Delete
  63. Apa tak mandul otak pendengar ceramah Pas sebab penceramah dari jenis mandul.

    Terpekik terlolong setiap stadium, masjid, surau, padang, dewan melaung Pas nakkan hudud.

    Tiba-tiba jadi bodo, kelu, bisu bila Kadir kata hudud letak belakang dulu.

    Haji Hadi macam bodo bila Kadir cakap depan-depan.

    Itulah bukti penceramah Pas ni otak mandul. Bila berdepan terus bisu, tak ada daya upaya nak berhujjah.

    Itu baru dengan Kadir, belum dengan AMANAH lagi.

    ReplyDelete
  64. Weh itu hudud belum bincang lg ko dah kompang satu dunia mcm kes balak hari tu sprm blum siasat lg alih alih semua jd cam setan bisu.apa ko tak bising tambak laut utk buat banglo dibeli lge dgn harga murah sekali menyusah kan org melayu sampai menangis adun pkr dasar pemakan dedak belaan sedarlah diri juga.sampai bila ko nak badut kan diri semata nak jd tali barut org anti islam.sudah lah pengikut byk golongan tak nampak lg nak bertempik tak tentu hala.sam mana sam tolong sam kita dah tahap pegang taik mader ni.hanipa mana cerita lah lg pas sesat tak relevan bla bla sekali hanya segolongan jin yg jd tukang anguk.bebudak pan terus kan lah goreng bkn ada keje lain yg berfaedahpun dpt buat

    ReplyDelete
  65. Yoop kat doonia org mandul ramaรฌ yoop....tapi otak jangan mandul yoop... bongok tu la pasal suka cakao belakang fitnah orang lagi.... yopp ooo yoppp... udah la buat fitnah... org pas ni mme banyak yg mandul otak rupanya...

    ReplyDelete
  66. Begitulah cara bijaksana bagaimana utk berhadapan dgn singa n tikus bkn dgn cara yg sama mcm si bodoh pan main redah sj.tak lama habis dimkn singa atau digigit tikus.serba tak kena jdnya yop kalau tak ikut iman yg betul

    ReplyDelete
  67. PORAHH CINA DAP ITU CINA DAP INI TAPI TAHU KAH ANDA 9/10 CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG DARAH HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih heh...JUGA PAS sehingga sekarang masih gagal melaksanakan Hudud di Kelantan. Padahal tidak ada seorang ADUN DAP pun di Kelantan. Malah DAP pun boleh dikatakan tidak dirasai kewujudannya di Kelantan. Apakah DAP menjadi punca kegagalan melaksanakan Hudud di Kelantan? Pastinya tidak. Jadi apa punca sebenarnya? Kenapa mahu salahkan DAP di atas kelemahan sendiri MARI MEMBANGUN BERSAMA BARISAN KEPIMPINAN CAI YANG MEMBARUA DAN MENJEBON JEMAAH SENDIRI
    Tapi tolong lah jangan ditangguh hudud semata mata nak berkawan dengan kadir sheik fadir tu ya Hadi ya

    ReplyDelete
  68. PAS mcm terbang pakai 1 enjin skrg, pimpinan lain x mmpu mmbawa isu, mcm dulu2...ada 'champion' isu alam sekitar,ekonomi,politik,antara kaum dll.

    La ni semua pimpinan dok kalut nak betul/sokong ucapan presiden saja...

    Cuba perhatikan dgn jujur sejak tinggal lebai-lebai saja dalam Pas sekarang ini.

    ReplyDelete
  69. PAS ini macam sudah tenggelam tanpa kepimpinan TGNA. Dulu hadi takut pada TGNA. PAS macam tiada haluan kerana tidak ada pemimpin yang boleh membawa parti ini ke hadapan.
    Hadi tidak konsisten. Sekarang dia jarang bercakap pasal HUDUD!!!!!!!!

    Bergabung dengan parti Ikatan yang jelas menolak HUDUD!!!!!

    Banyak orang tak faham bahawa PAS itu bukan Islam, Islam itu bukan PAS. PAS cuma merupakan parti politik yang menggunakan nama Islam untuk agenda politik yang tidak jelas, samar, tanpa haluan kerana dipimpin oleh ulamak lembab yang kurang ilmu pasal isu-isu politik, ekonomi, negara, dll.

    ReplyDelete
  70. Hadi tolong2, mcmana aku nak jawab kat sini! Jgn spin banyak sangat makin pening aku, apatah lagi sejak jadi Pasik. Ramai dah ahli kita dah tarik diri. Baik kau kencing Ikatan dari sekarang , baru kita boleh jadikan hudud sbg modal politik kita semula.

    ReplyDelete
  71. Demi islam dan demi maruah PAS ... bubar saja PAS untuk kebaikan umat islam di Malaysia tercinta ini...

    ReplyDelete
  72. Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata, pemimpin AMANAH bermatian mahu melaksanakan hudud sebagai teras perjuangan apabila berhadapan dengan pengundi. 
    Berbeza dengan PAS yang sudah mula lemah semangat untuk nemperjuang hukum hudud. Ini akibat dipermainkan oleh UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana suara Mokhtar Senik, Nik Abdoh, Nasarudin Tontawi dll Dulu bukan main nak guna sikulutut kalau hudud dibantah. Apa dah jadi sekarang? Anjing tak menyalak bukit lg kah?

      Delete
    2. Aku ternanti-nanti bila pembesar Kelantan nak letak jawatan kalau hudud gagal dilaksana...

      Bahasa kita maruah kita.
      Pengundi dpt menilai sejauh mana keikhlasan kita berpolitik.

      Delete
    3. Nik Abdoh anak Nik Aziz. Dua manusia yang sangat berbeza. Bapanya memperjuangkan Islam sebagai cara hidup.
      Anaknya memperjuangkan ringgit sebagai cara hidup.

      Nik Aziz berkereta buruk walaupun berbelas tahun jd mb.
      Tapi anaknya berkereta besar hasil hadiah dari rakan-rakan umno.

      Delete
  73.  Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kecewa kerana Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Datuk Shahbudin Yahaya tidak seberani seperti yang disangkakannya. 

    Katanya, beliau juga kesal apabila Shabudin tidak hadir untuk minum kopi bersamanya di Pejabat Ketua Menteri, KOMTAR di Georgetown, hari ini, untuk bersemuka dengannya bagi mendapatkan fakta berhubung pembelian banglo di Jalan Pinhorn. 


    “Ternyata anggapan saya salah apabila beliau (Shabudin) tidak hadir hari ini. Jika beliau benar, kenapa tidak hadir untuk berjumpa dengan saya di hadapan media? 

    ReplyDelete
  74. kenapa dulu ustad cakap lain..Sampai ada ahli PAS yg menanggung kesusahan sahingga kini. Sampai ada ahli yg sanggup berbaring dijalan raya.

    Maksud Ustad, UMNO dulu sangat jahat, Datuk nenek kami sokong dulu UMNO Jahat

    ReplyDelete
  75. Dalam isu hudud ada pihak yang terburu dalam tindakan ini adalah kerana ketaksuban mereka...

    Sekarang ni bila dah jadi PASIK boleh pula tangguh...

    ReplyDelete
  76. Pas dh bermain emosi tanpa halatuju hanya berdolak dalih yang mampu mereka lakukan

    ReplyDelete
  77. Sepenggal jadi MB....terengganu jatuh salah siapa?

    Salah pkr atau dap ke?

    Bukan kerana kelemahan Kerajaan pas?

    Kekadang kena cermin diri....akhlak yg terbilang kena ada seiring dgn gelaran yg di beri pd kita kita...

    ReplyDelete
  78. Bagaimana pulak dengan pemimpin PAS telah berunding dengan pemimpin UMNO selepas PRU 12 2008.

    Nasharudin Mat Isa, Hasan Ali, dan beberapa pemimpin kanan PAS pergi berunding dengan pemimpin kanan UMNO untuk bincang pembentukan kerajaan perpaduan dalam masa singkat selepas keputusan PRU 12 2008 diumumkan.

    Bukan ke ini satu bentuk pengkhianatan.

    PAS kata DAP teruk tapi PAS pun sanat jahat.

    PAS suka tikam belakang lagi teruk.

    Sekarang PAS dah jelas dan nyata bekerjasama dengan UMNO. Lepas tu guna Islam untuk cover line.

    ReplyDelete
  79. Mana ada orang tak kaitkan kejatuhan kerajaan negeri Pas di Kedah dan Trengganu...

    Main politik pun hanya pandai korek kubur sendiri...

    ReplyDelete
  80. Saya hormati Tuan Guru yang amat tinggi ilmu agama dan lama berpolitik,namun tindakkan Tuan Guru tidak semuanya betul..

    saya minta Tuan Guru bersama dengan pembangkang lain dalam jatuhkan BN seperti mana yang dibuat Tok Guru Nik Aziz..

    kenapakah beliau boleh dan kenapa Tuan Guru tidak boleh?Atas alasan apa?

    adakah kerana Tok Guru Nik Aziz bijak dan Tuan Guru Haji Hadi bodoh?

    ReplyDelete
  81. Kita hendak menang mesti merancang dengan berkesan...jangan merancang untuk kalah....

    PAS merancang untuk kalah diPRU14

    ReplyDelete
  82. Hadi ...jgn lah menunjukkan sifat atau kata2 yg merosakkan integrity org islam..klo tak pandai dlm politik..mengaku ja laa..nnt org bkn islam salah anggap pulak dgn keindahan islam ttg politik...

    ReplyDelete
  83. Gi lah main jauh jauh pas,,,;rakyat dan ahli pas sendiri pon dah x caya kat pas,,,,ini masa amanah bukan lagi pas

    ReplyDelete
  84. Kedah Dan terengganu adalah sebab dipimpin oleh kebodohan pas,sebab pas hadi dan pas azizan dlm economy ' 0'

    ReplyDelete
  85. Perak jatuh kerana DAP di kianati ahlinya, Bukan Kerana DAP kianati PAS, Tapi Hadi kianati Anwar dengan mengagalkan langkah Kajang di samping mengkianati Masyarakat Tiong Hua dan India di Kedah, Hanya? kerana tamak, Racist dan angkuh,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok adi khianati aljuboori pun klu langkah kajang mrnjadi aljubooori akan khianati pula ajaran islam dengan pluralisma LGNT...ko nok tgk ramai jubo jantan rabak ke...?

      Delete
  86. PAS adalah parti bongkak. Nak tanya apa lagi?? Jual agama utk hidup kaya raya dgn pencen MP. Ahli bawahan x dpt apa2.. kene bodoh guna ayat fisabilillah..habuk pun xdpt.

    ReplyDelete
  87. Amanah, DAP dan PKR berjuang dlm politik dan masuk pilihanraya utk menang.

    Mereka nak jadi kerajaan yg memerintah gantikan ameno/bn yg banyak lakukan kerosakan kpd negara dan sistem pemerintahan.

    PAS berjuang utk apa...??? Utk hudud..??

    Tp presideng kata...boleh tangguh!

    Presideng parti ikatan kata tak sesuai kt malaysia...! Mcm mana tu...??

    ReplyDelete
  88. Dalam memilih, pemimpin PAS telah silap kerana memilih kerjasama dengan UMNO dan membuang rakan seperjuangan. Apa yang PAS dapat ?

    Adakah kerana penubuhan blok ke 3 menyebabkan AMANAH terdesak mempelawa PAS berunding ?

    Mana letaknya otak PAS jika mereka berfikiran begitu sedangkan persoalannya ialah diantara AMANAH dan Ikatan sepatutnya PAS berunding lah dengan AMANAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEJAHAT-JAHAT PARTI IALAH UMNO

      SEBODOH-BODOH PARTI IALAH PAS

      HARI HARI CAKAP ISLE..ISLE..
      BILA DIPERMAIN UMNO TERUS JADI BODOH.

      LEBAI-LABAI JUBAH LABUH DAN SERBAN BESAR AKAN GUNA BERBAGAI HADITH UNTUK MENGHALAL TINDAKAN.

      AGAMA ISLAM DIPERALATKAN DEMI MENGAUT BERBAGAI JENIS ELAUN.

      ELAUN BEKAS MB ...RM 16K
      ELAUN MP ...RM 16K
      ELAUN ADUN ...RM 11K

      ITU BELUM MASUK BONUS DARI UMNO SEBAB BERJAYA MELUMPUHKAN PAKATAN RAKYAT.

      Delete
  89. Wanrosli... Hudud mana hudud??

    ReplyDelete
  90. Wanrosli mkn dedak smpi tersedak

    ReplyDelete
  91. Hari-hari walaon PAS dok bantai DAP dgn tujuan melemahkan DAP.

    Hari-hari tv3 4 5 6 7 8 9 tajaan umno dok bantai DAP dgn harapan pengundi benci DAP.

    Terus-terang saya hanya baca tajuk dan beberapa perenggan artikal. KLU tv pulak saya langsung tak tengok tv3 4 5 6 7 8 9 .sebab apa? sebab meluat dengan kebodohan pemimpin UMNO. 

    Kerja UMNO ialah hendak menjatuhkan LGE. Kenyataan yang di buat ialah satu tuduhan hendak mencemarkan kedudukan LGE.

    Tapi balik-balik LGE yang menang. Saman fitnah Utusan LGE yang menang. Saman pemimpin PAS, LGE juga yang dapat ganti rugi.

    Ini bukan nak lemahkan LGE tapi menjadikan dia kuat dipandang tinggi lagi adalah. Sorang lg yg bodoh ialah Tontawi (pengemar German) cuba nak jatuhkan LGE tp dia sendiri yg rebah.

    Ligatlah apa yg jadi pada PAS sekarang !!! Satu Msia dah lihat betapa maruah PAS terjunam dan hina pd pandangan pengundi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolak Pasik, Tolak Pas
      Keluar Pas - Kulim Kedah

      Delete
  92. PAS-UMNO semakin intim.

    Majlis anjuran PINTA PAS turut dihadhiri Perdana Menteri dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Dato' Seri Jamil Khir Baharum . Majlis ini adalah cermin kepada wajah PAS sekarang.

    Melihat keakraban di antara PAS-UMNO sejak akhir-akhir ini, maka ramai yangtertanya-tanya adakah kerjasama PAS-IKATAN hanya sebagai "TEST MARKET" untuk melihat respon ahli PAS, walhal MATLAMATNYA ialah PAS BERSAMA UMNO?

    Pengundi PAS lihatlah apa yang Hj Hadi kata tidak sama apa yang dia buat.

    ReplyDelete
  93. Perpatah parsi menyebutkan......di ibaratkan seekor ikan akan busuk kepalanya dahulu......moral Ceritanya......aso2 cina kalau pergi pasar pilih ikan dia akan check ingsang dikepala ikan dulu....baru tanya harga dan tawar.....bangsa parsi dan china tak mudah diperbodohkan alias goblokkkkkkkkkkkkk.

    ReplyDelete
  94. Bila dah berlakunya jualbeli sebuah bungalow mewah di sebuah negeri di utara tanahair secara "rela hati" tu, paham2 je lah macammana ianya boleh jadi sebegitu mudah..

    Di mana katanya pembelinya ialah seorg ketua kerajaan negeri (dgn harga RM2.8juta sdgkan harga pasaran RM6.5juta) dan penjualnya pulak seorang rakan kepada kontraktor/developer yg berjaya membeli tanah pembangunan yg asalnya utk pembangunan rumah mampu milik yg digezet oleh BN (dgn harga RM11juta sdgkan harga pasaran RM22juta)... 

    Kalau dak paham lagi tak tahu lah nak kata apa.. tapi kalau masih tak paham, confirmed apa?? Confirmed bangang..

    Kita tunggu respon dari kuda tunggangan DAP aka PAN mengenai isu rumah bungalow di utara tanahair.. ada atau tidak kata2 nista yg akan terhambur keluar spt yg dihamburkan pd TGHH dan PAS..

    ReplyDelete
  95. Maruah PAS terpelihara oleh islam spt yg tercatat dalam perlembagaan PAS... kalau parti x de perlembagaan kemungkinan boleh jd seperti tajuk filem Syamsul Yusoff.. sekadar ngaku islam ke.. idak islam ke.. liberal ke.. sekular ke..entahlah...

    ReplyDelete
  96. Sebenarnya contoh yg paling terdekat ialah yg dalam PAN kerana diam senyap (tanda setuju?) kpd :-
    a. Redha Oktoberfest
    b. Redha pemimpin yg tidak berjiwa islam
    c. Redha parti sendiri menolak hudud jika parti sosialis tolak hudud
    d. Redha ahli2 langgar sumpah baiah
    e. Redha ahli2 langgar harta wakaf
    f. Redha gerakan syiah dlm parti
    g. Redha jadi kuda tunggangan pd parti sosialis
    h. Mengaku parti islam tapi dgn tiadanya perlembagaan maknanya macam2 boleh jadi.. sbg cth boleh jadi parti selain islam spt filem terbaru Syamsul Yusoff
    i. Redha pd LGBT wpun di zaman Nabi Luth dilaknat oleh Allah..
    j. Redha INGAT PAN INGAT DAP..

    Wassalam..

    ReplyDelete
  97. Walau apa pun perkembangan terkini, ketahuilah bahawa peristiwa kami berjaya menyingkirkan pemimipin2 bertopengkan Islam (bila dibuka topeng itu terserlahlah muka DAP) ketika muktamar lepas, adalah satu peristiwa yg paling menggembirakan seluruh warga PAS.. mana taknya takkan kita nak simpan lagi pemimpin2 sedemikian kalau di dlm topeng itu adalah rupa DAP..

    Bukti kebenaran tindakan kami tersebut ialah sehingga kini mereka masih belum mampu punyai perlembagaan sendiri tidak seperti kami yg terus berpaut pada perlembagaan islam malah jemaah kami dipimipin oleh TGHH yg amat kami kasihi..

    Jadi walau pelbagai celaan yg dtg, kami anggapkan itu hanyalah utk menyedapkan hati2 mereka yg telah disingkirkan dari PAS.. jadi berilah mereka masa dan peluang utk berkelakuan sebegitu kerana jika tidak, dibimbangi mereka akan bergabung dgn UMNO spt yg sudah dimulakan baru2 ini i.e. deklarasi rakyat.. kemungkinan selepas ini bolehlah kita gelarkan mereka PANUG.. selamat tinggal kpd gelaran PASUG.. Sayonara..

    INGAT PANUG INGAT DAP...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 0835 yg sama2 bangang! Mesra umno! Jual agama , tolak tarik isu hudud! Tolak golongan PASIK!

      Delete
  98. Oii Omak Kau! maner pos baru? tekejut beruk ker tokong kantoi sampai penulis blog manopus!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...