Monday 21 March 2016

RAJA BOMOH SEDUNIA BUAT PERANGAI LAGI ... KALI INI LAKUKAN RITUAL PECAH BUAH TEMBIKAI UNTUK SEJUKKAN CUACA PANAS MELAMPAU YANG SEDANG MELANDA NEGARA



Setelah sekian lama menyepi tanpa khabar berita, Datuk Mahaguru Ibrahim Mat Zin yang menggelarkan dirinya sebagai ‘Raja Bomoh Sedunia’ yang pernah mengegarkan dunia dengan aksi ritualnya kini membuat kemunculan semula.

Kemunculan beliau kali ini bagi menyelesaikan masalah cuaca panas yang sedang melanda negara ketika ini terutamanya di negeri-negeri di utara Semenanjung.

Menerusi sebuah rakaman video, Ibrahim menggunakan lima biji tembikai diikuti empat orang pengikutnya telah bertindak memecahkan buah berkenaan.

Turut dipaparkan dalam video berdurasi 1 minit 53 saat itu adalah Ibrahim memulakan ritual berkenaan dengan membaca beberapa ayat potongan dari surah Yasin diikuti membaca doa.

“..Berdoa dengan rakan dengan muridnya untuk menyelamat berbilang kaum dan bangsa supaya panas dapat dikurangkan, dengan izin Allah.

“..juga, cahaya panas dapat dikurangkan, panas dan selamat penduduk berbilang bangsa, dapat berjalan ke sana ke mari..” katanya.

Dalam video berkenaan, peralatan yang sering digunakan untuk Ibrahim melakukan ritual seperti teropong buluh dan bubu tidak kelihatan.



68 comments:

  1. aik...belum ada ulasan PAS tolak hudud dengan ikatan?napa ni mak...nk baca niii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raja talibarut DAP selfie amoy langgar dada

      Delete
    2. Hak orang dapat rumah PPRT tidak dipeduli oleh PAN. Hak milik si Polan pemilik banglo di Penang dipeetahankan. Mengapa mat sabu dan mujahid kelahiran Penang tak peduli orang yg layak PPRT. Ini adalah kerana kebanyakan penghuni PPRT adalah kaum melayu dan india. Mereka tak sama kaler dgn DAP.

      Demi berkat abuya sifoo bukit penang PAN bersengkongkol dgn rejim rasis DAP Penang

      AIDC News kat bawah ni sila baca

      BUTTERWORTH- Alasan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang mendakwa tanah di Taman Manggis di George Town, tidak sesuai dibangunkan Projek Perumahan Rakyat (PPR) kerana keluasannya kurang 0.8 hektar adalah satu pembohongan.

      Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan mendakwa alasan Ketua Menteri itu dimaklumkan pegawainya di kementerian, setelah dipersoalkan mengapa tanah berkenaan dijual kepada swasta dan tidak dibangunkan PPR.

      Beliau berkata fasa pertama PPR itu telah siap dibina serta diduduki dan pembinaan seterusnya hanya melibatkan blok tambahan kepada bangunan sedia ada.

      “Kalau dicampur fasa awal dan fasa kedua, jumlah keseluruhan keluasan tanah (kawasan PPR) itu melebihi dua ekar, lebih daripada memenuhi (syarat projek) PPR, cuma belum buat fasa dua.

      Delete
    3. Kah kah kah komen terbaik dari semut hitam macam mana low IQ macai DAP dan talibarut mereka PAN dlm isu pembelian rumah di Penang. Kah kah kah


      KE-BODOH-AN MACAI GUAN ENG YANG TERLAMPAU!!!

      Haduh!!! Hahaha!!! Malang sungguh Si Guan Eng ni dapat Penjilat Bontot macam Si Al-Ekhsan Mustaffa ni. Nampak sangat usaha dia nak mengampu Si Guan Eng tu tak kena pada tempat.

      Seperti mana yang sudah kita duga, pasti akan ada Pencacai dan Pengampu dari kalangan puak - puak PAN tu yang akan tampil untuk membela 'Buah Kerandut Kecut' Si Guan Eng ni.

      Demi nak menegakkan 'Anu Bengkok' dan menutup kemaluan Si Guan Eng tu, mamat ni cuba buat perbandingan mengenai isu pembelian rumah yang lebih rendah dari harga pasaran.

      Tapi yang kelakarnya, dia cuba nak membela Si Guan Eng tu dengan mendakwa kononnya Ketua Menteri Pulau Pinang tu cuba tiru Khalifah Umar Abdul Aziz dalam isu pembelian rumah tu.

      Yang dia lupa, Umar Abdul Aziz tak pernah memiliki harta sepanjang dia menjadi khalifah. Jauh sekali nak beli rumah untuk diri dia sendiri atau untuk keluarga dengan harga yang lebih murah.

      Dan yang lebih kelakarnya, Si Mamat tu buat perbandingan diantara pembelian rumah yang kita tau harga pasarannya akan semakin meningkat dengan pembelian kereta!!! Tak ke BODOH namanya tu?

      Dalam satu artikel yang disiarkan sebelum ini, Si Mamat tu cuba membangkitkan isu mengenai pembelian kereta Range Rover yang dibuat oleh Timbalan Menteri Besar Kelantan.
      "dan saya nak kaitkan cara pembelian rumah LIM GUAN ENG dengan cara pembelian kereta RANGE ROVER oleh NIK AMAR dimana beliau juga mendapat offer dari kawan dia untuk membeli kereta tersebut dengan harga rendah dari pasaran...."
      Hahaha!!! Terasa macam nak berguling - guling pulak bila baca kenyataan BODOH yang dibuat oleh Si Mamat ni. Nampak sangat dia ni tak tau lansung apa yang nak diperkatakannya sendiri.

      Takkan la Mamat ni BODOH sangat sampai dia tak tau mengenai urusan jual beli kereta tak sama dengan urusan jual beli hartanah? Budak dari ceruk mana yang dikutip oleh Si Guan Eng ni untuk jadi Pencacai dia?

      Oi Mat! Orang beli Kereta Second Hand Memang MURAH dari harga Pasaran!!! Mana ada orang beli kereta Second Hand ikut harga pasaran!!! Kalau dah BONGOK tu, jangan la tunjuk depan orang. Buat malu je jadi Macai Si Guan Eng tu!!!

      Delete
    4. Bodoh tengok dulu rumah khir ,menteri agama Islam kau! Ada mcm saidinar umar tak?

      Delete
    5. Wau benarlah PAN talibarut DAP. Itu sebab kau marah bila rocket nangis. Kah kah kah



      AIDCNews – 21/3/16 – Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dilihat mula terperangkap dengan jawapannya sendiri berkenaan dengan skandal rumah banglo miliknya di Jalan Pinhorn, George Town.

      Guan Eng berkata pemilik rumah itu, Miss Phang Li Kung telah menawarkan untuk menjual kepadanya dengan harga RM2.8 juta pada tahun 2012.

      Walaupun Guan Eng hanya membeli rumah itu 3 tahun kemudian, iaitu pada pada 2015, namun pemilik rumah masih mengekalkan harga asal (2012) berdasarkan persefahaman dengan isterinya, Betty Chew.

      Beliau berkata demikian kepada wartawan ketika ditanya sama ada beliau tahu bahawa rumah itu dibeli di bawah harga pasaran,Guan Eng berkata beliau bukan seorang ejen hartanah.

      “Saya tidak tahu harga. Hanya terdapat pemahaman lisan,” katanya ketika membawa kira-kira 30 pengamal media melawat banglo miliknya di Jalan Pinhorn pada Ahad.

      Jawapan Guan Eng itu dianggap naif kerana beliau selain Ketua Menteri merupakan Pengerusi Hal Ehwal Tanah dan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan negeri.

      Selain itu, Dr MiM turut mendedahkan dua dokumen yang menunjukkan harga pasaran untuk banglo di kawasan Jalan Pinhorn pada tahun 2015 adalah lebih daripada RM4 juta.





      “Yang amat mengejutkan ialah setelah beberapa kenyataan akhbar yang beliau keluarkan tentang skandal bungalow Diskaun ini, tiba-tiba sahaja Lim Guan Eng DAP membuat ‘pengakuan’ bahawa RM2.8 juta itu adalah nilai banglo itu pada tahun 2012 !

      “Dan setelah 3 tahun (2015), Lim Guan Eng telah membeli rumah itu dengan harga yang sama pada tahun 2012! Alasan beliau ialah berdasarkan persefahaman dengan isterinya, Betty Chew.

      “Di manakah logik perniagaan apabila seseorang sanggup ‘rugi’ menjual rumahnya sendiri dan nilainya bukan seringgit atau seratus ringgit tetapi jutaan ringgit?,”soalnya

      Dr MiM turut mempertikaikan jawapan Guan Eng berkenaan dengan harga semasa banglo berkenaan.

      “Lim Guan Eng DAP bukan sahaja Ketua Menteri tetapi beliau memegang potfolio Hal Ehwal Tanah dan Pembangunan Tanah. Beliau juga seorang akauntan bertauliah.

      “Apa mungkin Lim Guan Eng DAP tidak tahu menahu atau ingin tahu tentang harga pasaran rumah apabila mahu membeli banglo mewah beliau itu? Di manakah rasionalnya alasan beliau itu?

      “Tambahan pula, pembelian aset hartanah bukan yang pertama oleh Lim Guan Eng! Dokumen deklarasi aset tahun 2012 menyatakan bahawa Setiausaha Agung DAP ini memiliki 2 rumah kedai di Melaka.

      Delete
  2. Lepas ni klw hujan turun..nanti raja bomoh cakap.."ini semua berkat jampi aku" hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur Alhamdulillah. Rakyat sedang bangkit menentang rejim DAP Penang yg rasis, kotor dan sombong.

      Reformasi adalah untuk menentang sgala punca kezaliman dan bukan untuk menjadi talibarut DAP.

      Jesse Labu
      Keadilan N9ers

      http://www.ismaweb.net/2016/03/bekas-mb-selangor-bakal-tubuh-ngo-lawan-dap/


      Bekas MB Selangor bakal tubuh NGO lawan DAP

      BANGI, Isnin – Satu pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang beragendakan memecah sokongan rakyat terhadap parti rasis dan cauvinis DAP pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan ditubuhkan, kata Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      Khalid berkata, penubuhan NGO yang bakal diterajuinya akan membantu parti Islam yang lain untuk berdepan dengan DAP dan mengukuhkan lagi politik umat Islam di negara ini.

      “Saya dan rakan-rakan juga akan menubuhkan satu NGO dimana kita sudah mengumpul beberapa kekuatan dan dana supaya kita tidak akan memberi peluang orang-orang bukan Islam yang bersekongkol dengan DAP menang dalam pilihan raya.

      “Tapi untuk kita bersaing kita mesti selesaikan bagaimana kita dapat menghapuskan orang yang mengelilingi DAP, kalau tidak, kita tidak akan menang…kita melanggar tembok, kepala kita bengkak, dia masih lagi belum apa-apa, jadi bagaimana kita hendak selesaikan ini,” katanya ketika hadir pada perasmian Pusat Tarbiyah dan Dakwah Islam Se-Malaysia Bandar Tun Razak oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      Mengulas lanjut, beliau berkata sikap agresif DAP dalam melebarkan empayar politiknya harus disekat bagi memastikan hak dan kebajikan umat Islam di negara ini terjamin.

      “Jadi oleh sebab itu, kita akan buat satu kempen setiap kali kita kenal orang mereka (DAP), NGO ini akan berusaha supaya mereka tidak menang (dalam pilihan raya),” k

      Delete
    2. Mcm bangang statement juak dedak umno.
      British bastard

      Delete
    3. Kah kah kah talibarut dari PAN meraung bila rocket di jentik


      Mat Sabu panas hati sebab PAN tak dapat sambutan, maka mikrofon jadi mangsa

      Mat Sabu nak tunjuk dia liberal itu sebab dia selfie d amoy langgar dada, maka penyokong PAN jadi mangsa ketawa

      Jadi wahai samPAN, jangan kao ikut hati, nanti jadi kera

      Bye bye

      Jesse Labu
      Keadilan N9ers

      Delete
    4. Anon 20:38 hati2 melalak psl dedak..dedak ko dah habis ke???
      Aku byk stok lagi utk ko..

      tauke dedak..

      Delete
  3. Omakkau...buka lah artikal tuang presiden KIV hudud tu..bukan nak baca artikal tu pun... nak baca komen2 dr puak2 pendek akal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. AK CUBA PUSING CERITA!!!

      Hehehe!!! Nampak gayanya, Si Guan Eng ni dah mula menggelupor bila isu skandal berkaitan dengan pembelian rumah pada harga yang lebih renda dari harga pasaran tu terdedah kepada umum.

      Hakikatnya, pendedahan skandal mengenai pembelian rumah itu seolah - olah sama dengan kes yang pernah dihadapi oleh Bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Khir Toyo sebelum ni.

      Dalam kes Datuk Seri Khir Toyo, dia telah dihadapkan ke mahkamah atas dakwaan Criminal Breach Trust (CBT) atau juga dikenali sebagai 'Pecah Amanah' kerana beli rumah dengan harga lebih rendah.

      Itu isu utamanya. Jika kita tengok pulak isu yang berkaitan dengan Si Lim Guan Eng pada ketika ini, perkara yang sama juga berlaku dimana dia beli rumah lebih rendah dari harga pasaran.

      Dan kalau dilihat dari segi perbandingan sekarang rumah Si Lim Guan Eng tu adalah rumah yang disewa semenjak dari tahun 2008 dan membuktikan bahawa Hartanah tersebut sebenarnya mempunyai nilai yang amat tinggi.

      Dan faktanya, orang yang memberi sewa tu sendiri pun tahu siapa Si Lim Guan Eng ni serta sedar dengan kedudukan dia sebagai seorang Ketua Menteri Pulau Pinang semenjak dari mula lagi .

      Malah kadar Diskaun yang diterima oleh LGE sebenarnya bernilai 320 % dari kadar diskaun yang diterima oleh Dr Khir. Ini menunjukkan komitmen untuk berkepentingan itu lebih tinggi.

      Berdasarkan kepada fakta yang diterangkan diatas, maka tak heran la kenapa Si Lim Guan Eng tu mula menggelupor tak tentu arah dan cuba nak pusing cerita lain supaya orang lain keliru.

      Mula la Si Lim Guan Eng tu bangkitkan cerita mengenai penjualan tanah Kerajaan Negeri di Taman Manggis dan menafikan bahawa pembelian rumah itu mempunyai kaitan dengan isu yang sama.
      "Penjual rumah saya tidak terlibat dalam syarikat yang memenangi bidaan. Tambahan pula, jawatankuasa tender negeri tidak dipengerusikan oleh saya tetapi oleh Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang," kata Guan Eng.
      Walaupun Si Lim Guan Eng tu kata pembelian rumah dan penjualan tanah tu takde kaitan kerana ianya dibuat atas dasar tender terbuka, tetapi masih lagi wujud 'Conflict of Interest'.

      Yang dipertikaikan sekarang ialah mengenai pembelian rumah pada harga yang jauh lebih rendah dari harga pasaran seperti mana yang pernah dilakukan oleh Dr. Khir Toyo. Itu isu utamanya.

      Perkara itu tidak dapat dinafikan oleh Si Lim Guan Eng tu. Sebaliknya, kenyataan yang dia buat sebelum ini hanya sekadar membuktikan bahawa dia cuba nak tutup kemaluan dia sendiri.

      Maka persoalannya, jika Khir Toyo yang membeli rumah dengan harga lebih rendah dari harga pasaran dianggap sebagai satu perbuatan pecah amanah dan rasuah, tidakkah ianya sama seperti apa yang dilakukan oleh Si Lim Guan Eng ni?

      Delete
    2. Saidina Khir Jamil tanya "Ada sebesar rumah aku tak?"

      Delete
    3. Kah kahbkah PAN cuba spin demi rocket dikasihi. SPINNING PAN kah kah


      TSKI dgn macho langgar maruah DAP demi keadilan hakiki.

      Nak harao Mat Sabu, langgar dada selfie sedondon dgn amoy waktu bersih dua berani la


      KHALID BERANI "SOUND" MURSYIDUL AM DAPigs!!!

      Wow! Ini satu berita yang cukup menarik. Sejak dia digulingkan oleh Rejim yang disokong oleh puak - puak DAPigs, nampak gayanya pendirian Si Khalid Ibrahim ni pun dah banyak berubah.

      Sekarang Si Khalid Ibrahim tu bukan sahaja berani menghentam kepimpinan dari bekas parti dia sebelum ini. Malah dia juga dah berani 'Sound' Mursyidul Am DAPigs secara terbuka.

      Kata Si Khalid, Lim Kit Siang perlu menghentikan amalan Politik Sempit yang hanya akan mengelirukan rakyat susulan kenyataan yang dibuat sewaktu berbahas didalam sidang Parlimen.

      Kit Siang sebelum ini membuat dakwaan kononnya Malaysia hari ini seolah - olah sedang menuju ke arah sebuah Negara yang gagal dan turut digambarkan sebagai "Banana Republic".

      Namun, menurut kata Bekas Menteri Besar Selangor itu, kenyataan yang dibuat oleh Kit Siang hanya mengelirukan rakyat sedangkan keadaan yang digambarkan tidak berlaku pada ketika ini.
      “Ahli Parlimen Gelang Patah (Kit Siang) berkata Malaysia menuju ke arah negara yang gagal. Perkataan ini boleh menjejaskan negara kita kerana ia menunjukkan bahawa mata wang negara kita seolah tidak mempunyai nilai.
      “Kriteria mengatakan kita sebuah negara gagal bererti negara telah hilang kawalan menguruskan negara atau tidak berupaya menyediakan perkhidmatan awam. Saya tidak nampak mana-mana yang disebut itu berlaku masa ini,” katanya di Parlimen hari ini.
      Apa yang jelas, kenyataan Si Khalid Ibrahim itu secara tidak lansung membuktikan bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu selama hari ini bukan sahaja mengamalkan budaya Politik Sempit.

      Bahkan dia turut mengakui bahawa Pakatan Haprak tu berusaha mengelirukan rakyat dan masyarakat dunia dengan melemparkan pelbagai dakwaan serta tuduhan yang tidak berasas terhadap pentadbiran Kerajaan.

      Semua tu DAPigs lakukan atas dasar mereka mahu mengelirukan rakyat bagi membolehkan mereka memenuhi kepentingan Politik yang sarat dengan agenda Chauvanisme yang diperjuangkan selama hari ini. Bukannya diorang buat untuk menjaga kepentingan rakyat!!!

      Delete
  4. mat zin takbir last tu pecahkn tembikai.

    takbir ala pas.

    tembikai tu simbolik puak pas yg hijau diluar tp umnu didalam.

    tu yg mat zin pecahkn tembikai simbol pasug sbb tembikai jenis ni yg buat rakyat panas hati kerana khianat pd perjuangan rakyat...

    memang wajar tembikai ini dihempaskn bg berderai

    kita juga minta matzin sila buat duit 42b dan 2.6b yg dicuri perompak supaya dikembalikn semula.

    bolehlah dibuat patung muka perompak itu dan dihempaskn

    ReplyDelete
  5. Takke membazir tak pasal2 5 biji tembikai berterabur terbuang gitu aja. Klau dimakankan ada pekdahnya

    ReplyDelete
  6. DAP DITUDUH TOLAK HUDUD MAKA PAS KATA AMANAH BALACI DAP

    HARI INI PAS YG RAMAI ULAMAK DN SERBAN BESAR2 TERMASUK HARUNDING YG DITAKUTI JIN AFRAID... TELAH TUNDUK SEKELIANNYA PD SEORG CINA KAFIR YG PAS SINONIMKN DGN KAUM MAKAN BABI DLM BUKIT.

    TONY LOOI YG BUKAN PEMIMPIN BESAR TELAH MEMPERBABIKN PAS UTK TOLAK HUDUD DAN PAS SETUJU TANPA PERTUMPAHAN DARAH JIHAD.

    HUH HEBAT TONY LOOI NI. AKHIRNYA PAS INSAF DN BERTAUBAT DPD MELAKSANAKN HUDUD YG DIPERJUANGKN BERDEKAD2.

    MAKA NAMPAKNYA KELANTAN AKAN TERUS MENJADI NEGERI SEKULAR YG MENGEKALKAN PERLEMBAGAAN LORD REID YG DIRESTUI PAS.

    SUDAH MASANYA UMAT ISLAM BUAT AMANAT MENOLAK PAS. BKN KERANA NAMANYA PAS TAPI KERANA PAS MENJUAL AGAMA DEMI TUNDUK PADA CINA LOOI.

    MUSHIDUL AM TONY LOOI YG CINA DAN KRISTIAN ITU AKHIRNYA BERJAYA MENGINSAFKN SEKELIAN PEJUANG ISLAM PAS DGN SEDIKIT UGUTAN MERAJUK UGUT UTK KELUAR IKATAN JIKA PAS DEGIL NK LAKSANA HUDUD.

    HUDUUUITTT ADALAH PERJUANGAN ULAMAK PAS TERUTAMA PRESIDENGNYA.

    TAHNIAHLAH PAS KERANA SUDAH INSAF DN BERTAUBAT DR PERJUANGKN HUDUD

    LEPAS NI PAKAT2 BELAJAR PAKAI SONGKOK TINGGI.. BARU HENSEM MCM ROCK HUDSON

    ReplyDelete
  7. Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengambil pendirian untuk 'tunggu dan lihat' sejauh mana hayat Parti Amanah Negara (AMANAH) jika ia mahu bekerjasama dengan PAS bagi mengelak pertandingan tiga penjuru dalam pilihan raya akan datang.
    Pas tidak berminat kerjasana dengan Amanah kerana telah terikat dengan Ikatan.
    Pas tidak berhajat untuk menang pilihanraya sebaliknya mahu melihat umno bn terus berkuasa.

    ReplyDelete
  8. Anon 19.12...

    Kenyataan Hj Hadi seperti inilah yg menyebabkan Terengganu dan Kedah tumbang.Akhirnya kedua2 negeri ini hanya diperintah satu penggal sahaja.

    Dengar cerita terbaru Najib nak menghulurkan bantuan sekolah Tahfiz seluruh negara,himpunan 20k pelajar2 tahfiz akan diadakan,Najib siap pakai jubah putih dan ketayap putih sekali.Mungkin inilah puncanya Hadi and the gang memuja-memuji Najib,sehingga sanggup menutup kebejatan/kemungkaran terang2 yg dilakukan Najib.Sedikit-demi sedikit FAEDAH yg Najib hulurkan,sebelom ini,beberapa jawatan,lepas itu,wang ehsan kelantan.

    Berkawan dgn PH,dapat apa???,publisity media perdana tak dapat,jawatan harta-benda tak ada,tak bebas bergerak ,malah selalu diintip oleh SB.

    Tapi diperingkat ahli pula Hadi mencanangkan perlembagaan PAS adalah Islam berlandaskan Al-quran dan hadith yg menuntut undang2 Islam dan sistem islam secara menyeluruh.Inilah selalu ahli2 yg walaq akan canangkan pada mereka2 yg bukan ahli PAS.tetapi AHLI2 INI TAK PANDANGPUN amalan2 pEMIMPIN2 pas yg membuat undang2 islam itu.Kebanyakkan segala Amalan mereka BERCANGAH dgn apa yg ada dalam perlembagaan parti PAS itu sendiri.Sedangkan Al-quran yg turun dari Allahpun orang2 islam sanggup Rasuah,menipu (gunakan sistem CAI),C4 orang sampai hancur,menyalahgunakan kuasa sesuka hati,memutarkan ayat2 allah,menjual agama,apatah lagi perlembagaan PAS yg digubal oleh pemimpin2 PAS yg kononnya mengikut ajaran al-quran.

    Semoga hari demi hari majority rakyat,terutamanya orang2 melayu dapat membezakan,antara retorik yg bertulis dan Amalan yg dilakukkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perak tumbang hanya dlm masa 11 bulan.. rupa2nya yg perintah tu kini dah masuk PAN.. patut pun DAP bg kerusi MB tuh dulu..

      Delete
  9. Amanah pun tak hingin berkerjasama dgn pas! Lepas ni giliran Ikatan pulak kena kencing dgn pas. Ni ke pelembagaan pas , kencing rakyat merata-rata. Tolak golongan Pasik. Biar Pas karam!
    ps bekas pas parit buntar

    ReplyDelete
  10. Umno " The british WHORE "

    ReplyDelete
  11. Sebenarnya aku tgk tuang presiden ni boleh kira bijak juga..tp masaalah terbesar dlm diri dia...

    kebodohan dia melampaui kebijaksanaannya..

    org mcm ni masih di puja oleh pengikut2 yg pendek akal...

    ReplyDelete
  12. Nampak jelas sakit, busuk dan perasaan tak tentu halanya. Tak habis-habis nak kata umur Amanah pendek. Tak habis-habis jadi nujum pak belalang mengenai Amanah.

    Tetapi bila ditanya nasib PAS, pandai pula jawab hanya Allah yang tahu. Jenis apa punya ularmak ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami tak kata amanah.. kami kata kat PAN..

      Delete
  13. SELEPAS UMNO BN HAMPIR TUMBANG PRU13 DULU...MAKA SEMUA THING TANK MEMERAH OTAK UNTUK BANGKIT SEMULA. MULA-MULA MEREKA..

    1. Penjarakan Anwar Ibrahim dgn
    harapan PKR jadi lemah.
    2. Janjikan Hudud kpd PAS agar
    berlaku pergolakan dlm PR.
    Akhirnya PR tumbang. BN bersorak.

    3. PAS berpecah dua akibat mainan
    Hudud UMNO. PAS semakin
    lenah dan hilang haluan. Hadi
    mula berjinak dgn UMNO.
    4. PAS semakin hilang haluan bila
    bergabung dengan Ikatan. Ikatan
    terang-terang tolak hudud.
    5. Usaha terkini UMNO BN untuk
    tumbangkan DAP pula.
    Cerita LGE beli rumah diberi
    liputan besar-besaran tv3.

    Kita lihat mampukah DAP nenangkis
    serangan UMNO BN ini? Klu berjaya
    maka BN akan menang besar PRU14 nnt.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 berjaya.. jgn biarkan DAP memerintah..

      Delete
  14. Hadi Awang nie nama saja ulama tapi bercakapa suka bernujum,

    Dia tahu jika bertilik nujum itu khurafat sudah tentu dia tahu tapi kenapa suka bernujum?

    Dia sedar seorang nujum itu tak akan menujum nasib dia sendiri.

    Seorang nujum yang menilik oprang lain lebih teruk nasib dia dari orang yang dinujumnya,jadi begitulah juga yang sedang berlaku dengan Haji Hadi dan parti pimpinannya, menujum Amanah hanya dua tahun boleh berthan.

    Adakah Haji Hadi telah bernujum PAS kerusi yang dimenangi dalam PRU13 dapat dipertahankan sepenuhnya atau kesemuanya akan hilang wang pertaruhan dalam PRU14 nanti sama-samalah kita tunggu dan kita lihat Haji Hadi sendiri kecundang ditempat sendiri sepertimana dia kalah teruk masa dia jadi MB Trengganu dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. PAN pun perintah Perak dulu.. kalah dlm masa 11 bulan jer.

      Delete
  15. Pemuda PAS hari ini mencadangkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng supaya bercuti sehingga Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) melengkapkan siasatan berhubung pembelian banglo di bawah harga pasaran.

    Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang, Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata tindakan bercuti itu perlu bagi memastikan ketelusan dan kelancaran proses siasatan pihak-pihak berwajib.

    ReplyDelete
  16. Masa Najib dilanda 2.6b....suara PAS bedengung ker suruh Najib cuti...

    ReplyDelete
  17. Kalo nk menonjol pun carilah isu yg baik sikit ... dah jelas kes ni permainan umno .. LGE nampak lebih bersedia dari yg menuduh nya ... berbanding najib yg berusha nk bersihkan namanya

    ReplyDelete
  18. Depa buat cerita lpas tu suruh org cuti plak..

    dia ni tak paham cerita lg ka.. ka mmg saja nak tunjuk sokongan kat umno.. dia ni calon tempat aku masa nak mengundi ari tu.. muka pun tak nampak.. mlm2 hantar poster mai kat markas kami.. benda nak lekat poster apa pun tak bg.. duit air kat budak2 buat keja langsung xdak.. smua pakai brg keadilan.. pas paling kedekut...

    ReplyDelete
  19. Memang bodoh pemuda pas. Boss nya dapat dedak. Dia ni pun dijanjikan dedak juga.

    ReplyDelete
  20. Pemuda PAS jgn jd babun mcm UMNO boleh tak....

    LGE mana ada kuasa nak arah kan SPRM berhenti kan siasatan kalau dia bercuti pun... dia kan pembangkang.

    TOYOL besar tu yg patut cuti la... lg pun ni soal jual beli hartanah je kot dah tentu2 ada S&P antara penjual dan pembeli.... bukan mcm 1MDB, duit semua tak tau kemana.

    Bodoh macam telor busuk Pemuda Pas.

    ReplyDelete
  21. Afnan penjilat Najis! Kau memang bodoh tak dapat bezakan 2.6B Najis telan dgn 2.8M Lge? Stupid!

    ReplyDelete
  22. Kenapa najip tak cuti masa penyiasatan kes 2.6 b dan 1mdb....haha....ini lagi jelas penyalahan gunaankuasa. Pecat sini pecat sini, pindah sini pindah sana. Haha......

    Sejak bertukar jadi PASIK ni, pemimpin Pas menonjol sangat bodoh dan bangangnya

    ReplyDelete
  23. Aku cuma nak pinjam kalimah MSK - "Ale butoh!"
    Kenapa tak katakan pada Najib juga?

    ReplyDelete
  24. Komen dia ni lebih kepada puji2an terhadap tuan presiden.. melambung2 katanya politik matang.. tuan, biarlah rakyat menilai tahap kematangan parti politik kamu..

    bukan suka2 sendiri je letak label PAS peneraju politik matang.. apapun, siasatlah kalu benar dia bersalah.. takde hal..

    ReplyDelete
  25. Wahai PAS yang dah bertukar menjadi PASIK...nasihat juga Najib rehat juga lah..kesnya lagi besor PASIK oii...2.6billion...PASIK..Jgn nak jadi PENASIHAT Najib je..tapi tak tau nak menasihat...cukup cukup lah berdrama..Fokus jadi pembangkang je le PASIK ooiii..

    ReplyDelete
  26. Sebaiknya guan eng nih dipenjara dulu sementara siasatan dijalankan. Ini kerana untuk memudahkan siasatan.

    Sorang lagi mesti ditangkap iaitu bapak dia.

    Penjarakan juga sementara anaknya disiasat. Masa dalam penjara adalah memudahkan untuk soal siasat anak beranak ini. Kan bagus macam nih.

    Kita tak mau anak beranak ini mengganggu siasatan itu aja.

    kahkahkah...ini idea PASIK..!!!

    ReplyDelete
  27. Bukan politik matang . Politik songsang . Berapa lama LGE nak kena cuti? Selama siasatan? 1th 2 th.

    Bukankah LGE suruh SPRM siasat segera?

    Tuduhan sekadar nak jelmakan isu supaya mengalihkan perhatian rakyat kpd 1mdb dan kempen turun najib.

    Tak suruh najib cuti ke?

    PASIK kan dah jelaskan tak gila jawatan dan tak mabuk kuasa hendak memerintah. Cukuplah sekadar jadi penasihat.

    ReplyDelete
  28. tak dengar pun cdangan pemuda PASIK agar najib bercuti untuk siasatan! lama berdiam diri, tiba2 suruh lim bercuti ...

    agaknya pemuda PASIK tak dengar cerita najib dengan 2.6b itu!

    ReplyDelete
  29. kah,kah,kah orang bodoh kena tipu, keluar dari satu lubang najis kemudian terjun ke lubang najis lain. kah.kah.kah. bebalnya PASIK

    ReplyDelete
  30. Pemuda umno pun duk senyap x kata apa2 ...depa pulak yg lebih ...ikut protokol la sikit kalu ya pun...kahhkahh.

    ReplyDelete
  31. jilat jgn tak jilat..dpt duit blh bina masjid besar2..lps tu blh sebarkan fahaman hadi..makin berpecahlah islam di malaysia..

    ReplyDelete
  32. amboi pemuda PASIK....gitu cara islam ..mcm dah pilih pilih jer kes kamu org berani bersuara

    ReplyDelete
  33. Woi PASIK aku nak tanya .. Berapa orang lagi masih duduk dalam kehmah sesudah banjir yang lalu kat Kelantan?

    Apa ko buat?

    DAP bina 22 Rumah ko tahu tak?

    Mana 5000 rumah yang Kerajaan PASIK janji ? Berapa rumah sudah dibina?

    Elok kau pergi usaha sedikit untuk mangsa banjir itu dari dok melalak bab DAP ini.

    ReplyDelete
  34. Bull shit..time najib senyap, mmg dasar tali barut umno..

    parti PASIK yg wajib aku hapuskan menjelang pru14...

    ReplyDelete
  35. Pakcik pening ngan pemuda pas ni. Komen benda yg tidak nyata hanya bersandarkan kpd tuduhan lisan d parlimen.

    Haji jib siap dah ada duit d akaun, tunggang langgang badan penyiasat dibuatnya tapi diam membisu.

    Kang nanti ada yg tuduh hadi seleweng d parlimen, 7 kali hidup mati pun hadi tidak akan bercuti. Baik diam saja lah pemuda PASIK. Jgn ikutkan sngt menantu haji hadi tu.

    ReplyDelete
  36. Najib tak yah cuti lah yer.

    Najib boleh teruskan merompak. Siasat pun tak perlu. Ini yang Tuan Guru PSIK kamu ajar yer.

    Pemimpin PASIK dah mula menunjukkan sikap BANGANG mereka yg setaraf Menteri longkang UMNO.

    ReplyDelete
  37. MURSYIDUL AM PAS YANG BARU...

    TUAN GURU DATUK SHEIKH TONY LOOI

    ReplyDelete
  38. Macai DAP kecewa betul bila seefool mereka teraniaya oleh kelakuan bodoh nya sendiri.Itu sebab macai nya meroyan bagai nak gila kahkahkahkah

    ReplyDelete
  39. Dari pukul 7.00pm sampai lah pukul 9.30pm komen pemuja tokong ni tak henti2 dalam blog Omakk.Surau entah kemana,masjid entah kemana yang penting hayat politik tokong mesti diutamakan.Begitu lah walaanya kaum ini kepada tokong DAP...dahsyat sungguh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap jugak salah.mamat ni jenis manusia kalau tercirit2 dlm seluar pun salahkan dap.terbaek walaonta

      Delete
  40. Pelik apa dengan puak ini sebab dia orang fikir tokong boleh bagi syufaat tu.

    ReplyDelete
  41. Tok guru pun lum tentu bole bagi supaat ... asyik u turn ajer....

    ReplyDelete
  42. Usaha dan ikhtiar ada mcm2 cara. Ilmu allah ni luas..bukan satu jenis dan satu cara ja. Jangan la kau orang dengki. Masing2 ada kepakaran dan ilmu. Bagi aku itu usaha yg baik. Tahniah Datuk Mahaguru.

    ReplyDelete
  43. gua pun berdoa supaya raja bomoh boleh jampi kasi pimpin pimpin di rasakan kurang suap. dah dekat #1

    http://syedsoutsidethebox.blogspot.sg.prx.proxyunblocker.org/2016/03/hooray-malaysia-dapat-no-2-dalam-dunia.html

    Hore !! Malaysia DAPAT No 2 Dalam Dunia !!
    Untuk review fahaman geng ostard wal r. also



    Brazil bergulat dengan skandal korupsi bumi mengguncang, lihat keadaan kejujuran dunia

    Anda dapat belajar banyak tentang politik suatu negara dengan melihat lebih dekat skandal korupsi. Yang sedang menyelidiki siapa? Apa yang para peneliti benar-benar berharap untuk mencapai? Dan apa penyelidikan memberitahu kita tentang keseimbangan benar negara kekuasaan? Kelima fakta menawarkan contoh dan jawaban.

    1. Brasil

    skandal korupsi Car Wash Brazil, di ambang menjatuhkan presiden, berpusat pada Petrobras, perusahaan minyak raksasa milik pemerintah.
    Peringkat persetujuan hanya 21,8%, 55,6% dari Brasil ingin melihat dia impeachment.
    Ketegangan rebus selama akhir pekan ini, dan sekitar 3 juta Brazil turun ke jalan.
    Jenis kerusuhan sosial akan menjadi tanda mengkhawatirkan bagi perekonomian negara
    pasar saham Brasil melonjak 18% pada berita penahanan Lula
    dan spekulasi bahwa Rousseff mungkin akhirnya di-impeach

    2. Malaysia

    Itu tidak terjadi dengan Malaysia. Pada 2009, PM Malaysia Najib Razak membentuk dana kekayaan negara yang disebut 1Malaysia Pengembangan Berhad (1MDB) untuk membantu negara itu menarik investasi asing dan meningkatkan ekonominya. Singkat cerita, pada 2015 1MDB berutang investor $ 11 miliar. Sebagai penyelidikan dari dana negara mendapat berlangsung, terungkap bahwa $ 681.000.000 dolar telah disetorkan ke rekening pribadi Najib. Perdana menteri mencuri untuk transfer uang, namun mengklaim itu adalah "hadiah" dari keluarga kerajaan Saudi, sekitar $ 620.000.000 yang ia mengatakan ia telah kembali. Dua pekan lalu, penyelidikan 1MDB menemukan bahwa total dialihkan ke rekening pribadi Najib sebenarnya sekitar $ 1 miliar.

    Malaysia adalah negara satu-partai de facto. Semua enam pasca-kemerdekaan perdana menteri negara itu telah datang dari Organisasi Nasional Melayu Bersatu (UMNO). Itu sebabnya Najib berutang posisinya untuk partainya, tidak ke Malaysia berita orang-baik untuk pria saat pemungutan suara di 23 persen, terendah yang pernah untuk kepala Malaysia pemerintahan. Dia telah menghabiskan terakhir setengah dekade memperkuat posisinya dalam UMNO, dan tahun terakhir sejak skandal 1MDB pecah membersihkan partainya dari lawan potensial. Musim panas lalu, Najib dipecat umum pengacaranya, yang telah memimpin penyelidikan 1MDB. Malaysia mencontohkan bagaimana drive korupsi dapat jatuh pendek di negara-negara dengan satu partai politik dan lembaga pemerintahan yang lemah.

    Wow !! Menurut Majalah Time, Malaysia adalah di No 2 tempat antara negara-negara paling korup di dunia.

    Syabas ke gomen dan semua kissers pantat mereka.

    Silakan bekerja lebih keras. Segera Anda akan menjadi No 1 negara paling korup di dunia. Hanya siapa yang melakukan Brasil pikir mereka? Mereka tidak pantas No 1. Ini harus Malaysia. Hip hip Hore!

    ReplyDelete
  44. Mana senyap si gampang pas yg cerita psal rumah Lge! Aku rasa dia ni anjing mat maslan, bila team pro pembangkang komen bertubi2, terus senyap. Memang umno itu pelacur british, macam haram perintah Malaysia! Kau memang mcm gampang wahai anjing umno!

    ReplyDelete
  45. Yang komen menyerang PAS dan TGHH begitu begini ialah macai macai hingusan yang baru nak kenal dunia politik...PAS bukan bodoh dan berfikir guna kepala lutut macam macai macai berfikir...posting komen hanya tahu caci mencaci...solusi yieelekkk... Ini adalah kerja kerja Umporno dan PANdir keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah mursyidul am baru pas dn bersuara... tuan guru datuk tony looi

      Delete
  46. Mungkin tuhan angkat doa raja bomoh. Kat tempat aku dah berbulan tak hujan skrg ni dah muka turun rintik2.

    ReplyDelete
  47. Setelah membaca tulisan Dato W Rahim Pengerusi PAN Kelantan, baru saya dapat sedikit gambaran kenapa org PAN terutama bekas PAS cukup marah dgn segala perkembangan terkini dlm PAS..

    Rupa2nya mereka masih lagi berfikiran ke belakang iaitu mereka menyangkakan bahawa segala perubahan yg dibawa oleh tuan presiden (yg diakui kengkadang agak mengejutkan juga tapi akhirnya boleh diterima setelah diteliti objektifnya); telah mendapat kecaman keras oleh ahli2 PAS sendiri..

    Ini amat melucukan di mana perkara yg sebenar berlaku ialah jika ada keputusan2 parti yg dikira agak kontroversi, yg melenting sebenarnya ialah bekas2 ahli yg menyertai PAN.. ini kerana tugas mereka setelah keluar PAS ialah agar dapat membawa keseluruhan PAS termasuk tuan presiden agar tunduk kpd DAP tapi malangnya ianya masih buntu..

    Mungkin kerana PAN sudah ada perjanjian dgn DAP iaitu jika DAP membantu dari segi kewangan, PAN akan pastikan kejatuhan PAS dlm masa terdekat atau sekurang2nya PAS akan tunduk pd kemahuan DAP. Bagaimanapun, sehingga hari ini jangankan tunduk, PAS berani plk menubuhkan blok ke 3.. lagilah menyinga org PAN.. inilah hakikat sebenarnya..

    ReplyDelete
  48. bomoh memang lah power sangat,jarak jauh die bole buat kwn2 nak try bole sye letak nmbor whatshap die 01120026556 Tok Keramat Kubur ...

    ReplyDelete
  49. Amaran : Tok Keramat Kubur penipu siber

    perhatian semua, nama seperti di atas merupakan penipu yang telah dikenalpasti oleh pihak berkuasa. Modus operandi seperti berikut:

    1. http://bomohkubur.blogspot.com/2018/?m=1

    2. Kehebatan ilmu penipu ini dihebohkan oleh 2 blogger menggunakan nama seperti dibawah :

    - Vijaya Kumar Veeraiah
    - Dr K7 GUGUR

    dengan komen seperti dibawah sebagai komen didalam blog2 perubatan tradisional orang lain:

    Bomoh Memang lah power sangat,jarak jauh die bole buat kwn2 nak try bole sye letak nmbor whatshap die 01120026556(tok keramat kubur)

    sekitar bulan January 2018.

    Suspek akan mengenakan bayaran sekitar RM1680 diikuti susulan RM1000 untuk korban kambing untuk proses ritualnya.

    Bayaran dibuat atas akaun seperti di bawah:

    Nama : Emran Bin Tambang
    Bank : RHB
    No. akaun : 15210300078170

    Sebaik proses bank-in, penipu ini akan berdolak-dalih, lambat membalas whatsapp serta tidak akan angkat panggilan anda dengan alasan sedang berada di Satun, sempadan Thailand.

    Apabila pelanggan sedar dan membuat komen negatif di blog tersebut, tiba-tiba seorang lagi adiwira akan muncul, seolah2 kasihan dan menawarkan perkhidmatan melalui e-mail seperti dibawah. Dia enggan memberikan no hp pakar sebab takut akan wujud pemalsuan. Dia hanya berinteraksi menggunakan alamat email seperti dibawah:

    idrisghani88@yahoo.com / ghaniidris88@gmail.com

    Akhir sekali, Tok Keramat Kubur ini akan mengugut pelanggan tersebut untuk meviralkan masalah mereka.

    Berhati2 dengan penipu ini.




    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...