Monday 24 June 2013

DATO' HUSAM MUSA PAKAI BAJU KEMEJA DAN SELUAR YANG SAMA SEMASA DITANGKAP SEHINGGALAH DIBEBASKAN HARI INI!!!!!


YB Dato' Paduka Husam Musa ADUN Salor merangkap Naib Presiden PAS telah dibebaskan dipercayai dengan jamin polis sebentar tadi di Ibu Pejabat Polis Kota Bharu, Kelantan.

Kena tangkap semasa himpunan aman protes SPR Black 505 Sabtu lalu, 22hb Jun 2013 di Desa Pandan dan dibawa ke Ibu pejabat Polis Ampang Jaya dan kemudianya terus di bawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Bharu.

Keesokan harinya telah mendapat perintah tahanan reman dibawah Sek 117 Kanun Acara Jenayah selama 2 hari dari Majistret Mahkamah Rendah Kota Bharu.

Dari mula beliau di tahan dan ditangkap sehinggalah dibebaskan, itulah pakaian yang dipakainya.
Seluar panjang hitam dan baju kemeja lengang panjang warna ungu biji kundang.

Sebaik dibebaskan beliau terus berkunjun kerumah Mursyidul Am PAS merangkap mantan Menteri Besar Kelantan, TGNA di kediamannya di Pulau Melaka, Kota Bharu.

Memberi makna selama beliau ditahan dilokap Polis Kota Bharu adakah pakaian juga beliau pakai? Atau ada pakaian rasmi khas untuk orang tahanan lokap.

7 comments:

  1. Sebaik dibebaskan beliau terus berkunjun kerumah 'mursyidul Am PAS merangkap mantan Menteri Besar Kelantan', TGNA di kediamannya di Pulau Melaka, Kota Bharu

    hihi. .merangkap mantan menteri besar ...hkihkihi.
    belajar lagi la.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, dah dibebaskan pun Dato Husam ni. Semoga ini memberi pengajaran dan keinsafan pada beliau.Gunakanlah sisa-sisa peluang yang telah diberi sebagai seorang pemimpin untuk membawa Islam itu jadi lebih disegani, bukan setakat mengeluarkan kata-kata yg tidak berfaedah lagi mengelirukan...wallahualam.

    ReplyDelete
  3. Setakat dua hari dalam tahanan reman pakai pakaian yg sama,apa lah sangat masih terlalu jauh lagi dr simpang utk mati syahid.Kalau berani berfatwa dgn Syahid sewajibnya tiada lagi cabaran duniawi yg boleh mematahkan semangat.

    ReplyDelete
  4. Dalam lokap - pakailah pakaian lokap
    Bila keluar - pakai semula baju sendiri (bini dia tak bawa mai yg baru...nasib le)

    ReplyDelete
  5. Sblm berckp sila baca transkrip ucapan dato husam yg sebenar supaya kalian yg pro umngok ni boleh berbicara secara adil. Bkn baca shj tapi cuba fahamkan maksud yg cube disampaikan oleh beliau. Nampak sgt ucapan beliau telah diputar belit oleh utusan meloya.

    Org yg kurang ilmu dan tidak cerdik mmg sukar utk memahami ucapan dato husam. Lebih rela membaca utusan tanpa melakukan penyelidikan sendiri seterusnya membuat kesimpulan yg membabi buta. Soalan mudah, jika kita mati semasa menentang penipuan dan kezaliman adakah kita mati syahid? Mati syahid yg dimaksudkan oleh dato husam ialah bergantung kpd niat yg betul bkn menyertai perhimpunan semata2. Kalo sbb menyertai perhimpunan semata2 tanpa niat yg betul tak jatuh mati syahid la dol. Umngok betul la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kena ada ilmu mantik jugak ker untuk faham ucapan Dato Husam ni...ahahahaha.....kenaper ler hidup aku ni complicated sangat.....

      Delete
  6. merangkak dia pegi kubur mak bapak dia lepas kena lokap.tu baru 2 ari. baru tahu langit tinggi rendah.kuikui

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...