Tuesday 11 June 2013

GEMPAR!!!!!!... BERITA AGENSI NASIONAL (BERNAMA) SAHKAN PEMBINAAN JAMBATAN KEDUA PULAU PINANG YANG RUNTUH DIBAWAH KAWAL SELIA KERAJAAN NEGERI PR PULAU PINANG????



Sebelum ni sibuk para blogger UMNO/BN cuba nak putarkan kebenaran betapa pembinaan Jambatan Kedua Pulau Pinang yang runtuh dimana tanjakan jambatan itu runtuh dan tumbang sehingga menimpa kereta Perodua Kelisa yang dipandu di Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu menghala Batu Maung menyebabkan pemandu kereta tersebut mati serta merta ditempat kejadian meninggalkan dua orang isteri serta empat anak.

Hari ini keratan dari Agensi Berita Nasional (BERNAMA) yang terletak dibawah Kementerian Komunikasi dan Multimedia menghebahkan Jambatan Kedua Sdn Bhd (JKSB) adalah terletak dibawah Kementerian Kerja Raya dibawah Kerajaan Persekutuan.

Semoga kisah ini akan membawa malu kepada beberapa blogger pro UMNO yang jaja fitnah sekadar mau menghasut rakyat membenci Kerajaan PR Pulau Pinang... Itu pun kalau ada kulit muka tau malulah.

11 comments:

  1. MEMANG LA CAI2 UMNO MUKA TEMPEK KULIT BABI JADI MANA TAU MALU.

    ReplyDelete
  2. Bagus la diorang ni.sungguh prihatin kerajaan persekutuan walaupun kontraktor yg buat salah tu adalah cergas murni yg dilantik PDC.Sungguh murni kerajaan persekutuan pergi melawat dan mengambil berat daripada berlagak tai chi dulu kesalahan kat orang lain dan pura pura bersengkang mata supaya org ambik gambar dia......

    ReplyDelete
  3. Omakkau tolong beri sources artikel bernama tu...

    ReplyDelete
  4. Mana ada sources bro cut n paste n alter...scanning pun x betul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro ni sources nya;

      http://www.bernama.com/bernama/v7/bm/ge/newsgeneral.php?id=955455

      Delete
  5. Sayang cuba lihattt bettul2 cergas murni buat pekej 3a fahamkan betul2.sayang oii
    Yang kamutunjukkan papan iklan tu adalah pekej 2a jangan lah nak kekwntong .buatt carian yang munasabah ya....
    Jksb atas dasar keperihatinan ambil tahu pasal kemalangan walaupaun kontrektor nya adalah cergas murni.kedua duanya di bawah uem walaupun cergas murni dilantik eh pdc sayanggg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alooo please la dah muak spin cerita ni. Tak kira pakaj apa sekali pun projek ini kepunyaan kerajaan persekutuan bukan kerajaan negeri. Tengok struktur projek di bawah. Tak de PDC pun dalam struktur tu:-

      http://www.jambatankedua.com.my/webv1/images/stories/projectinfo/pdfinfo/pdf-overview2.pdf

      http://www.jambatankedua.com.my/webv1/images/stories/poc/projorgchart2.pdf

      Tander untuk pakej 3a dikeluarkan ialah Jambatan Kedua Sdn. Bhd. (JKSB) . Oleh yang demikian badan yang melantik cegas murni adalah badan yang mengeluarkan tander. Ini basic kontrak. JKSB di bawah Ministry of Finance Incorporated bukan kerajaan negeri. Sooooo Ministry of Finane Incorporated kepunyaan Kerajaan Persekutuan bukan kerajaan negeri.

      Semua tender untuk projek jambatan kedua dikeluarkan oleh JKSB sampai tander landscaping pakej 3a pun JKSB yang keluarkan. Kerajaan negeri atau PDC tak boleh masuk campur pun. Tengok bawah untuk tander landscaping 3a:-

      http://www.jambatankedua.com.my/webv1/images/stories/tenders/3a.pdf

      Sekiranya sesuatu projek itu merupakan projek kerajaan persekutuan, jadi PROSEDUR KERAJAAN menetapkan kerajaan persekutuan yang akan handle dari mula sampai akhir (melalui JKSB) sebab duit datang terus dari kerajaan persekutuan ke kontraktor TIDAK MELALUI kerajaan negeri.

      Oleh itu PDC datang kat mana pulak?

      Sebab itulah mengikut Bernama keluarga allahyarham nak saman JKSB dan Cegas Murni BUKANNYA kerajaan negeri Pulau Pinang atau PDC!!.

      Delete
  6. Ni mcm ada sabotaj je..maklum le ramai yg dengki dgn penang..yg handle projek itu semuanya pakar2, projek trsbt mempunyai standard iso jd mn mungkin boleh fail klu tk da dalangnya..walaupun sape sape yg d lantik ia adalah d bawah tanggungjawab main contraktor..pasang formwork, pasang besi dan kerja konkrit perlu d periksa oleh main contraktor..apa2 pun itu adalah trajedi serupa jg kes bumbung runtuh d trengganu..bezanya ini kejadian pertama projek jambatan tp bumbung kat trengganu dh 4 kali runtuh d tmpat yg sama..ada macai kecoh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah ntah ko yang sabotaj kot.apa ounya tur lah ko ni.ini kemalngan x dak kena mengena sabotaj.takdir.x salahkan sesiapa tp ouak ko yang kuat spin salahkan orang jer

      Delete
    2. Banyak sangat "Tol"nya, itu yang runtuh tu.....

      Delete
  7. BN Menang...Rakyat Kena Tipu Senang2..BR1M - Barisan Ranjau 1 Malaysia......Hidup Melayu!!!! Melayu Tipu Melayu!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...