Tuesday 11 June 2013

GEMPAR!!!!... TIMBALAN KETUA MENTERI 1 PULAU PINANG YANG BARU, LANGSUNG TIDAK BERHATI PERUT?????


Inilah rakaman gambar Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang merangkap ADUN Pantai Jerejak, Mohd Rashid dengan berkain pelikat telah turut membantu mangsa kemalangan kebetulan beliau sedang melalui jalan tersebut.

Inilah baru pemimpin berjiwa dan berdarah rakyat...perihatin nasib rakyat...ambil berat hal rakyat...merasai denyutan nadi rakyat...Sudah pasti pemimpin dari Pakatan Rakyat.

Tiada peluanglah ahli-ahli Perkasa nak hantar kek berupa bentuk najis kepejabatnya nanti.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pantai Jerejak, Mohd. Rashid Hasnon, 53, dilantik sebagai Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang selepas Pakatan Rakyat berjaya mempertahankan Pulau Pinang dengan penuh bergaya pada PRU 13 yang lalu.

Mohd. Rashid yang mendirikan rumahtangga dengan Nor Azizah Haron mendapat pendidikan awal di Muar High School dan Maktab Tentera Diraja (RMC), Sungai Besi.

Beliau menamatkan peringkat A-Level di Southampton Technical College, United Kingdom (UK) dan seterusnya lulusan Bachelor of Control Engineering, University of Sheffield, UK. Beliau kemudiannya meneruskan pengajian dalam bidang Master in Business Administration (MBA) di Universiti Kebangsaan Malaysia pada 1990.

Tidak silap beliau dipilih menjadi calon PR di DUN Pantai Jerejak dan bertepatan dengan rakyat memilih beliau menjadi ADUNnya dan sesuai YAB Lim Guan Eng melantik beliau menjadi T/KM 1 Pulau Pinang.

12 comments:

  1. Eh..ape da punya cerita?? Orang Melayu memang terkenal dengan sikap baik hati..kalau camni punya kes, sapa-sapa Melayu pun akan buat perkara yang sama. Melayu akan bersatu apabila berlaku perkara begini..masa tu kita tak tanya lagi dah, kau dari parti mana? orang akan tanya...sapa yang mati? Melayu? kesiannya...sapa kena bunuh? Melayu? kesian..sapa yang kena pukul? Melayu? kesian..kesian!!!

    ReplyDelete
  2. Alahai omak kau sesiapa.pun akan buat perkara yang serupa bila teserempak kemalangan apatah lagi seorang pemimpin cuma ikhlaa atau saja nak cari publisiti kalau dah sampai ambek gambar tu faham faham je laaa

    ReplyDelete
  3. Cuba kalau pemi.pin kwrajaan misti kena kutuk kaw kaw.cari publisitilah katanya.bila bab puak dpa kata pemimpin jiwa rakyat .piiii rahhhh longkang betuii puak dpa ni

    ReplyDelete
  4. Kt lenang banjir kilat.aper.....? Hai ni misti salah kerajaan pusat ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kt penang banjir kilat.aper?.. hai ni misti salah kerajaan pusat ni

      Delete
  5. hahaha..apapun totap salah amnoo lembuuuuu....

    ReplyDelete
  6. Memang umno lembu peminpin dan penyokong mereka sama otak keldai.

    ReplyDelete
  7. Woi bahalol,tu bukan timb ketua menteri la.Gambar tu superimposed oleh pelakon dari siam.Tengok perut dia buncit sikit....

    ReplyDelete
  8. Baguslah tolong org dlm kesusahan. Org lain pun patut tiru mcm dia.

    ReplyDelete
  9. Mana ada nampak perut?buta ke apa..

    ReplyDelete
  10. Siapa nak pahala... Tiru mcm dia.. Janji ikhlas.

    ReplyDelete
  11. Hahaha sungguh cepat ko orang menilais eseorang kesian aku tengok bangsa aku amat amat mudah di perbodohkan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...