Monday 10 June 2013

KERETA SIAPA NI?


Dapat rakaman gambar sebuah kereta Lexus model LS 250 warna kelabu nombor pendaftaran RA 515 tapi dirapatkan, sekali imbas boleh memberi makna RASIS, perkataan yang cukup dibenci oleh rakyat kini.

Dari segi saiz dan susun abjad dan huruf plat pun sudah melanggari Akta Pengangkutan Jalan Raya.

Pemilik kereta ini seolah-olah ingin memberitahu dunia yang beliau bersifat rasis.. mungkin saya khilaf, tetapi berasa hairan mengapa perlu tuan punya kereta ini merapatkan semua abjad dan huruf nombor pendaftaran kereta berkenaan.

Dalam trend politik terkini menolak politik rasis, tuan punya kereta ini seolah-olah cuba mendakapnya pula...Harap-harap Omak Kau silap dan ianya secara kebetulan saja.

Nombor pendaftaran RA 21 Omak Kau tahulah siapa pemiliknya iaitu Tan Sri Dato' Seri Mohd Radzi Sheikh Ahmad.


Pssttt.. nombor pendaftaran kereta Omak Kau macam biasa jer.

27 comments:

  1. Replies
    1. Dah nama nya mohamad rasis salab ke?

      Bengong tol puak kamu ni..macai pecacai

      Delete
  2. Dalam segi undang undang tidak salah jikalau dia itu saorang rasis tetapi mengurusnya salah.  Begitu juga kalau dia itu saorang pelacur, mengurusniaga pelacuran itu salah.

    Lagi, jangan lah menamakan siapa umpunya RA 21. Ini akan membuat salah faham antara pembaca. Nanti dikaitkan RA515 dengan RA 21. 

    ReplyDelete
  3. Alahai omak kau benda ni pun kau nak kluarkan cari isu lain buat kerja cket

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brader,

      The issue is: one set of laws for you, another set for us.

      Harap dapat mengerti apa yang diungkapkan dan cuba diselit oleh admin.

      Delete
  4. itu kereta kawan saya ..memang nama dia rasis

    ReplyDelete
    Replies
    1. nobor plet kereta rosmoh ayam serama adalah TUYA 13. muuuaaah kah kah kah.

      Delete
    2. nombor plet kereta taib anak mamod ialah DAYAK 13. keh keh keh

      Delete
    3. nombor plet kereta madey kuty paria karela ialah PRIA 13. ki ki ki ki . nampaknya semua penyangak2 negara berpakat dgn no 13. kuki kui ku kui.

      Delete
  5. Asalamualaikum ..semua bagi saya prihal artikal kat atas ni tak perlulah omak kau nak jadikan isu . Tak berapa penting sepatutnya sebagai bloger berugama islam dan berbangsa melayu lebih prihatin prihal ugama dan bangsa .Saya tahu omak kau bukan penyokong kerajaan umno khususnya tapi apalah salahnya sebagai pembangkang kita sama sama membicangkan hal hal yang menyentuh ugama dan bangsa kita .. Isu isu seperti penghinaan kepada yang dipertuan agong oleh melisa gooi sangat menyentuh prihal budaya kita kenapa tak ketengahkan bukan rassist tapi salah ke membela budaya bangsa takan kita nak berdiam diri hanya kerna melissa gooi tu puak pr ..?
    Satu lagi isu besar yang dimainkan oleh puak pr prihal ugama kita ( islam ) yang wajib kita debatkan kenyataan melalui FB dari rakyaat anarki & kelvin gani yang menghina nabi muhamaad s.a.w kenapa langsung tak diambil peduli oleh puak puak pr yg beragama islam mana suara pas mana... Komen dan tindakan kalian perlu utk kesejahteraan negara demi keutuhan islam yang menjadi teras di negara kita ayuh.. Bangkit bersama...

    Jiwa melayu

    ReplyDelete
  6. Kete nuar plet BAB1 ok tak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah plet yg palin sesuai untuk anwar penipu ibrahim

      Delete
    2. Video tu besi bro,mana boleh tipu-tipu.....keta ni ku klux klan wannabe punye lah,nasib baik tak kena hempap jembatan....:-)

      Delete
    3. dia sesuai PEN15

      Delete
    4. plet kereta najib lak PUKI 13. kui kui kui. kereta moiden lak JAWA 13. kui kui kui. kereta nazri lak BUTUH 13. kui kui kui. yg anehnya semua nobor 13. kui kui kui.

      Delete
  7. kalau cina rasis takpa.. kalau india rasis pun tak jadi masalah..melayu ja jangan rasis.. kesian melayu.. ramai melayu dah takmau jadi melayu.. taktau nak jadi bangsa apa lagi.. kesian.. cina ada bangsanya.. india ada bangsanya.. arab ada bangsanya.. tetapi melayu sudah tidak mau jadi melayu.. tetapi jika kalian tahu apa rahsia pada melayu ini kalian pasti mahu jadi melayu.. tetapi kalian telah buta kerana politik demokrasi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu bro,ada org cakap tak perlu jadi melayu sebab mati nanti tak ditanya kita ni bangsa apa dlm kubur.So tak payah nak juangkan bangsa...tapi gelagat sendiri sampai kentut pun kalau boleh nak bau cam arab lah anta ni....so Melayu sekarang ni nak jadi Arab ler der....tu sebab ada Arab spring....duhhh!!

      Delete
    2. nabi mendahulukan kaum Quraisy dan Bani Hasyim.. jangan hipokritla puak PR..kita takkan lari dari mendahulukan bangsa.. ini semua terpengaruh dengan DAP.. padahal dalam masa sama puak tu dahulukan kaum cina.. yang bodohnya melayu yang kononnya tidak mahu memperjuangkan bangsa sendiri..kesian..

      Delete
  8. Nampak tak orng orang melayu pr bagaimana rassistnya kaum cina... Berbagai tejemahan yang sah mereka tunjukan mungkin fahaman dalam keputusan pru 13 kita bebeza... Namun bangsa cina jelas terbukti raasist .. Kamu x setuju dgn umno parti bangsa dalam masa yang sama kamu berkerjasama dengan mereka untuk menkebumikan bangsa kamu ditanah tumpah darahnya bangsa kamu sendiri kenapa tidak diperbetulkan dari dalam. Pemimpin kita ada perbezaan masing masing. Jelas buat masa ni kita dah nampak sikap telus pemimpin umno hari ini ketara lebih baik dari yang sebelumnya walau belum mencapai keinginan masyarakat 100%
    Kalau kalian menuduh kroni dipihak melayu pr tak ada kroni ke.. ? Malah lebih jelas sikap kronisme mereka kalau pemimpin umno rasuah untuk isi perut mereka kaum melayu lagi buruk rasuah yang diterima sehingga hampir menghapuskan bangsa sendiri. Percayalah kalau habis keistimewaan melayu di bumi malaysia ni akan turut membawa agama islam dengan sendirinya..kerana kedua duanya teras negara kita . Tidakah terfikir di benak kalian kalian dirasuah oleh dakyah yg dibawa oleh dap ...dan pempimpin agong kamu.?

    ReplyDelete
  9. Anon1343 isu besar tapi kenapa umno tolak nak bincang pun tak mahu tu namanya haramjadah punya sahabat puak umno....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 21.31 kepalahotak ko pi tanya niki ajij itulah manusia yang bongkak.jangan ckp umno tolak bincang .bangang

      Delete
  10. Ra 515 apa masaalahnya ? Cuma kita jee yang selalu buat tanggapan salah .pi lah cek kt jpj
    Daah tentu nama mohamad rasis.x kan ini pun nak dijadikan isu.

    ReplyDelete
  11. Biasala bro proganda dan provokasi adat dalm omakkau...slalu spi tu la masalahnya...hati dh blackout sebab pandai sgt menuding jari...

    ReplyDelete
  12. Aku tengok lah dalam komen2 puak pakatan kt atas tu semua nya fitnah dan lucah nilah orang kata kalau kepala dh busuk dengan lucah ekor lagilah kuat lucahnya ni mungkin ajaran dari tok vueu ularmak mwreka.
    Salah satu sbbnya mereka ni dah x boleh nak jawab dh apa yang diperkatakan.
    Hanya petisyen 3 pengundi hantu 5 kes dakwat kekal
    Takan q9 jer pwtisyen?
    Kata ada beribu laporan polis seluruh negara misti petisyen di buat swluruh keputusan p.rayalah.
    Mana perginya perisyen blackout?
    Petisyen pengundi bangla?
    Yang kata 40 ribu tu?
    Sah dah dpa kena kencing....tp x ngaku lpas tu buat lucah aduyaiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memalukan jer puak puak pakatan ni

      Pecacai tetep pecacai gak

      Macam perangai babi suka sondol dh x kira dh depan belakang x tahu biji butir main hentam jer.alahaiii

      Delete
  13. Nama tuan punya kereta ni MOHD RASIS... so apa salah tuan punya kereta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salahnya tak ikut aturan JPJ.
      Kenapa MOHD RASIS tak dirapatkan???

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...