Thursday 13 June 2013

SELEPAS UMNO RUNTUH DI PULAU PINANG PADA PRU 13 YANG LALU KINI GILIRAN ANTENA YANG DITEMPATKAN DI MENARA UMNO PULAU PINANG DI JALAN MACALISTER PULA YANG RUNTUH!!!!...11 KENDERAAN ROSAK.. 3 CEDERA PARAH!!!



Sebuah antena lomunikasi yang ditempatkan diatas Menara Umno di Jalan MacAlister, Pulau Pinang tercabut dan jatuh selepas dipukul ribut yang berlaku disini kira-kira jam 6.30 petang tadi.

Struktur tersebut yang terletak di atas bumbung bangunan 23 tingkat itu, jatuh di atas jalan raya.

Akibat dari kejadian itu, diberitakan hampir 11 kenderaan rosak akibat dihempap antena yang tercabut itu dan tiga orang dilaporkan cedera parah.

Ketua Menteri, YAB Lim Guan Eng bila di maklumkan akan tragedi ini terus bergegas ke tempat kejadian bersama-sama dengan  Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Rahim Hanafi  kira-kira sejam lalu.

29 comments:

  1. Semua runtuh adalah bn umno.di highligh kan tp ada satu runtuh yang x di hightlightkan iaitu
    Runtunya moral ketua dpa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Runtuh moral ketua dap dengan menubuhkan jawatankuasa khas anti murtad?????how stupid u r

      Delete
  2. Tak berhati perut betul LGE, menara runtuh kat Bangunan UMNO pun pergi tengok jugak

    ReplyDelete
  3. haha, sengal la anonymus y nmber 2 ni... ap salahnya LGE nak pi tengok...dah dia ketua negeri..menunjukkan LGE khidmat adil pada semua xkira parti...aduhai...

    ReplyDelete
  4. Laaaa..,antenna jatuh pun ketua menteri nak pi tengok...mmg gila publisiti murahan betul la muka ah beng ni...nanti disalahkan excel spreadsheet dan typo error dan disuruhnya check balik struktur bangunan pulak..duhhh!!

    ReplyDelete
  5. Runtuh lagi ni mesti kena.dengki

    ReplyDelete
  6. Nanti kucing beranak tepi jln pun ketua menteri nak pi tengok jugak....alahai!!

    ReplyDelete
  7. Mesti kontertor dengki ngn umno kena upah ngan LGE

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 dah runtuh kt Penang. Nak jd mcm T'ganu ke. Nilah made in umno. Projek utk kroni. Niat x betul. Sbahagian Allah dh tunjuk.

      Delete
    2. apabila Allah kasihkan hambaNya Dia akan menguji.. tetapi jangan sangka jika tidak ditimpa musibah Allah kasih..

      Delete
  8. Ribut iaitu bencana alam menyebabkan antena tu runtuh. Tak perlu dipolitikkan. Sebagai KM memang menjadi tanggungjawab LGE untuk melawat tempat bencana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemalangan ini disbbkan bencana alam. Kuasa Allah nak tunjukkan sesuatu kpd kite. LGE cume menjlnkan tugas die. Bahaya tu antena jatuh dr tpt tinggi. Boleh mati kalo kena hempap. Bkn nak menuduh sesiapa cume pelik bila yg runtuh ni melibatkan UMNO. Apa hikmah disebaliknya ni ek.

      Delete
    2. Bodoh punyer statement mengencing,mula mula kata kuasa Allah ,lepas tu pelik pulak melibatkan UMNO.Tak der ke macai yg cerdik lagi?LOL!!!!

      Delete
    3. Mengencing???? Betul la kuasa Allah. Mmg betul la melibatkan UMNO kan. Bangunan UMNO kan tu. Yg kau terasa sgt kenapa?????

      Delete
    4. Ok jawab ni.Adakah kau mempersoalkan ketentuan kiasa Allah SWT?

      Delete
    5. Ini bencana alam yang di turunkan allah tentu ada sebbnya.kejadian beelaku jg di 19 kawasan lain dalam pulau pinang termasuk satu kematian di hempap pokok tumbang di air itam dekat empangan aie itam.kenapa x di fokuskan oleh macai pr.kenapa di bangunan umno jer.adakah itu jg salah umno.matang lah ckit

      Delete
    6. kah..kah..kah.. baru beberapa hari jambatan kedua runtuh.. ni antena pulak runtuh.. Najib masih tak gi melawat... agaknya dah elegik nk pi kat Pulau Pinang dan Selangor... kah..kah..kah..

      Delete
  9. Bagus dan trbaikk laa anon 6:58 & 8:48. Sentap agknya anon 7:50. Nak backing umngok pon agk2 la. Terang2 bangunan amno boleh plak kata x trlibat dgn amno. Skrg ni sape macai yg x cerdik?? Kah kah kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro jangan semua salahkan umno.mmg itu bangunan umno.apa masalahnya ini adalah bencana alam.hang tak tau kah masa yang sama kejadian berlaku di 19 kawasan dalam pulau pinang termasuk satu kematian di air itam (berhampiran empangan)mangsa di hempap pokok tumbang adakah ini juga salah umno?

      Delete
  10. Bencana alam yang menujukan allah dah murka dengan penang cari kesilapan orang penang kena tempias tsumanmi lah banyak sangat tempat maksiat tu pun tak insaf insaf lagi... Sokong terus dap nanti.banyak lagi melapetaka untuk orang penang eik lupa pembawa fahaman umat nabi lut pun dri penang jugek kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku bimbang petanda kejatuhan orang melayu Islam di negara ini..

      Delete
  11. X lama lg pwtc lak yg runtuh kot..hhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku takut rumah anon 15:26 pun runtuh.. hehe..

      Delete
  12. ini semua salah ANWAR!!! hahahaha..

    ReplyDelete
  13. Bangunan Umno punya gah..yg pegang jwtan semua Dato2 Tan Sri tapi dlm buat kerja hampes..geng2 depa kroni depa perkayakan...yg sedihnya MELAYU Penang Merempat melarat..maajulah sangat tu Penang tapi sape maju...40 thn BN merintah buat ape xtolong Melayu bru sekarg dok meroyan mundur....waktu kau kuasa kau buat ape tang kedarah gji buta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak salahkan DSAI la tu..x abis2 korangni.. kesian DSAI..

      Delete
  14. sebagai org islam aku percaya itu adalah qada dan qadar... sesiapa yg mempertikaikan qada dan qadar dari allah adalah seseorg yg munafik... apabila allah berkata "jadi" maka jadi lah ia.. dan jangan lah kite persoalkan.. tiada kaitan dengan UMNO/PKR/DAP/PAS... najib atau annuar.. semua adalah satu kebetulan.. janganlah kite mengina/mengutuk/mencaci ciptaan allah.. semua yg terbaik adalah dari allah dan yg buruk dari kite sendiri.. bersama kite ucap takziah / sedekahkan alfatihah kepada keluarga mangsa dan bukannye dia politikkan / dihina atas kematian mereka.. sesugguhnya allah lebih mengetahui dari kalian semua..

    ReplyDelete
  15. agaknya petir berlaku kat bangunan tu semasa Allah SWT memerintahkan
    para malaikat memanah "syaitan tua yang dikenali" tengah bergayut kat situ....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...