Monday 17 June 2013

TRAGEDI RUNTUHAN PENEBAT KILAT MENARA UMNO PULAU PINANG....LAGI RAKAMAN GAMBAR KERJA MENCARI MAYAT YANG TERTIMBUS DITERUSKAN!!!!



Pihak Bomba dan Penyelamat yang dipantau sendiri oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Lim Guan Eng, terus tanpa ada rasa jemu dan mengalah mencari mayat seorang lelaki Cina, penjual nasi yang diberitakan maut tertimbus sebabkan dihempap penabat kilat Menara UMNO Pulau Pinang, Jalan Macalister yang runtuh baru-baru ini.

Dalam kerja mengorek dan mencari itu
, lagi serpihan badan kereta milik mangsa ditemui ditempat kejadian.

Lubang sedalam 8meter dan keadaan yang sempit menyukarkan kerja mencari mayat mangsa.

Kerja-kerja pengorekan yang berterusan dibimbangi akan mengakibatkan kerosakan pada struktur lain yang berdekatan. Mayat mangsa masih gagal ditemui.

Kerja-kerja mencari dan mengorek dihentikan buat sementara waktu bagi memberi laluan kepada kerja menstabilkan struktur tanah yang longgar.

13 comments:

  1. si penangguk di air keruh..

    ReplyDelete
  2. Chinese said disaster due to UMNO, actually Anwar Ibrahim built that building!

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang cina mengatakan bahawa bencana berpunca daripada UMNO.. sebenarnya Anwar Ibrahim yang membina bangunan itu.. terjemahan untuk omakkau dan puak PR.. depa mana faham sangat bahasa Inggeris..

      Delete
    2. So what, If the building built by Anwar means he need to responsible on the tragedy. The Penang second bridge collaps can we say it is because built by Najib?

      Delete
    3. wah pandainya anon 12:06 berbahasa Inggeris.. sampai guna googletranslate baru boleh aku faham.. oh my english ..kahkahkah..

      Delete
  3. So what, If the building built by Anwar means he need to responsible on the tragedy. The Penang second bridge collaps can we say it is because built by Najib?

    dari googletranslate..

    Jadi apa, Jika bangunan yang dibina oleh Anwar bermakna dia perlu bertanggungjawab di atas tragedi itu. Pulau Pinang kedua jambatan collaps kita boleh mengatakan ia adalah kerana dibina oleh Najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol.. yang selamani puak PR duk salahkan UMNO dan Najib tu apa dia? apa ka bangang puak PR ni.. hilang ingatan apa ka?

      Delete
  4. apa la korang ni.. Encik Lim pergi jumpa keluarga yg malang itu pun kau nak politik kan.. itula bodoh namanya korang ni.. engkau dah la tak simpati langsung dgn tragedi tu..kau mengutuk pulak ketua menteri yg pergi ziarah kat situu.. lantak koranglah.. dasar kepala masuk air.. daaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mujur kau ada untuk tegurkan omakkau dan puak PR.. semua nak politik.. sampai bencana alam pun dipolitikkan.. dasar kepala kuar air.. daadiiduu..

      Delete
  5. sebagai org islam aku percaya itu adalah qada dan qadar... sesiapa yg mempertikaikan qada dan qadar dari allah adalah seseorg yg munafik... apabila allah berkata "jadi" maka jadi lah ia.. dan jangan lah kite persoalkan.. tiada kaitan dengan UMNO/PKR/DAP/PAS... najib atau annuar.. semua adalah satu kebetulan.. janganlah kite mengina/mengutuk/mencaci ciptaan allah.. semua yg terbaik adalah dari allah dan yg buruk dari kite sendiri.. bersama kite ucap takziah / sedekahkan alfatihah kepada keluarga mangsa dan bukannye dia politikkan / dihina atas kematian mereka.. sesugguhnya allah lebih mengetahui dari kalian semua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sangat menyokong komen ini.. marilah kita bersatu dengan nama Islam..

      Delete
    2. Putra Nakal..aku malaih nak komen blog hang.. tapi sebagai seorang Islam sendiri mau ingat..

      Delete
  6. Asyik nmpak lim gaun erk je...mna lim tu...wayang ka pa?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...