Thursday 2 January 2014

DEMO BUGHAH!!!! .. RASUAH BAGUIH!!!!


Nampaknya kisah bughah ini sudah menjadi kata-kata persenda dan bahan ejekkan hanya disebabkan fatwa yang dikira songsang bahawa para peserta yang hadir di Perhimpunan Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN) pada malam 31 hb Disember 2013 oleh Mufti Perak TS Harussani Zakaria bahawa darah mereka halal.

Tapi rakyat masih ternanti-nanti akan fatwa mengenai gejala rasuah ..

Mungkin lakaran kartun ini bunyinya agak lawak tetapi intipati dan maksudnya cukup mendalam sekali .. tiada perlu pakar tafsir untuk menfasirkan apa tujuan dan makna kartun ini.

Kalau rakyat masih tidak boleh nak tangkap maksudnya lebih baik berhenti jadi manusia atau pergi terjun lombong.

13 comments:

  1. kat negara kita memang banyak ahlul sunah wal rasuah walaupun tak makan babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setahu aku ahlul sunnah wal rasuah tak makan babi sebab mereka memang babi...

      Delete
  2. apa komen mat sabu ahlul sunah ni ke hehe

    ReplyDelete
  3. 36 cara untuk emm emm Lihat sini hihi awas kanak2 jangan buka.

    ReplyDelete
  4. UMngok memang bodoh. Kat Selangor ni satu lagi kes bodoh. JAIS pegi rampas bible bahasa melayu. Ni tak boleh jadi ni. Ayuh PKR bangkit. kita protes tindakan JAIS mabuk todi ni. suka suka je rampas bible bahasa melayu. woii JAIS. Ko tau tak PKR terdiri daripada pelbagai anutan agama termasuk penganut kristian. Kami bantah rampasan ini.
    Pemimpin PKR ayuh bangun kita demo bantah di bangunan kerajaan selangor. Hak penganut ahli ahli kami dirampas! Ayuh bangun pejuang rakyat pkr semua.!Hak saudara kita dlm PKR dirampas..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sial punya JAIS. Ingat ni negeri Islam ka macam kelantan? Ini selangor PKR pegang bodo

      Delete
  5. Mufti dah expired otaknya, tak boleh digunakan lagi

    ReplyDelete
  6. gambar mesra anwar ibrahim - paul wolfowitz

    https://www.google.com.my/search?q=anwar+ibrahim+paul+wolfowitz&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Y5rFUsjLFcPDrAfZ9oHQDg&ved=0CDEQsAQ&biw=1280&bih=671

    ReplyDelete
  7. mohon dipautkan http://bicaraworld.blogspot.com/ . saya dah pautkan bloh omak kau

    ReplyDelete
  8. kenapa sampai sekarang sahibussamahah Mufti Harussani tak bagi fatwa membeli kenderaan Jaguar semasa beliau baru memegang jawatan mufti yang di beli dengan pinjaman bukan berdasarkan islam itu riba' dan haram, namun beliau telah memfatwakan pinjaman dan pembelian yang yang beliau buat itu adalah harus sebab keadaan darurat... ada sesiapa nak tambah atau nak mengetuk kepala al mufti dengan segala sukacitanya di persilakan..

    ReplyDelete
  9. Bdoh pnya mufti.. ko ni lh setan betopeng kn manusia yg menyesatkn akidah umat islam.. knpa kau x brni ckp tu hrm la bodo, ikut suka ati ko ja buat kuar ftwa.. ko ni klo d sruh mkn babi pn ko melahap... sial!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. DEMO = BUGHAH
    MUFTI PERAK = BAGHAL

    Dh kne la tuu

    ReplyDelete
  11. Bakpe pulok suroh rakyat gi terejun lombong sapatotnyo Tokpeti Harossanosini la keno gi terejun lombong baghu menesaboh. kerano dio soghe banyok menyusohkan oghe ramey

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...