Thursday 2 January 2014

LAGI ULASAN DR MAZA YANG MENEMPELAK "FATWA" BUGHAH KEPADA PESERTA PERHIMPUNAN TURUN OLEH MUFTI PERAK!!!




"untuk semua agamawan di negara mana pun mereka berada patut ditanya: apakah ayat-ayat Tuhan ini hanya ditujukan kepada rakyat bawahan? Sementara golongan atasan –samada sultan ataupun menteri- ayat-ayat

Tuhan tidak terkena mereka? rakyat sahajakah yang patut selalu diingat agar taat pemerintah?! Bukankah pemerintah lebih utama diingatkan agar takutkan Allah dalam pengurusan harta rakyat jelata..kedamaian negara terletak di tangan pemerintah bukan hanya di tangan rakyat..

..ada agamawan yang menghalalkan darah orang bawahan yang berkumpul secara aman tanpa senjata.

Kononnya mereka itu bughah yang dihalalkan untuk bunuh. Padahal bughah adalah istilah yang mempunyai takrifan dan konteks yang tersendiri. Tidak dinamakan bughah yang boleh diperangi oleh pemerintah pada rakyat yang berkumpul tanpa senjata. ..apakah bughah rakyat yang masih membayar cukai dan mengikut pelbagai peraturan yang tetapkan oleh negara?


..kita boleh saja untuk tidak bersetuju dengan perhimpunan itu tapi apakah patut untuk dihalalkan darah rakyat awam yang menyertainya atas alasan selekeh sedemikian rupa?

..menghalalkan darah rakyat atas nama agama adalah satu jenayah yang sangat besar..sesiapa yang memanipulasi agama untuk kepentingan tertentu telah merosakkan nama Tuhan dan utusanNYA yang mulia.."

24 comments:

  1. Mufti yang macam ni orang tak hormat kerana bodoh dalam urusan agama, ini lah dia ulama suk yang pentingkan perut dan bawah perutnya saja, suka suka nak halalkan darah rakyat yang nak minta turunkan harga barang, orang atasan minum arak, judi, salah guna kuasa, rasuah, tak amanah dia takut tegur, letak je jawatan dari muffti dari buat dosa. Mufti yang mempunyai pemikiran kelas kedua, lebih umno dari umno, malu dengan ulamak akhirat. Aku yang bukan mufti ni pun tahu tentang hukum Islam. kalau benar mufti ini meletakan hukum Islam ditempat yang tinggi...cuba nasihatkan kerajaan laksanakan hukum hudud.. Ada berani??...tukut.. Nanti jawatan kena tarik... Nanti tak boleh cari makan...kerana rezeki datang dari BN bukan dari Allah..kesian...

    ReplyDelete
  2. Najib dan macai kan maksum mana ada hadis untuk mereka.bebas merompak harta rakyat sesuka hati.rakyat curi rm2 kena penjara 4 tahun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tpi depa ni kuat melancap msa kecil...maksum lagi ke

      Delete
  3. Sebagai macai saya berpegang teguh pada kitab suci umno utusan melayu hutan..ameen

    ReplyDelete
  4. Aku akan dakwa Harusani di Mahkamah Tuhan nanti.

    Memutar belit hukum hakam untuk membela golongan munafik yg menindas rakyat.

    See you in Hell Labu.

    ReplyDelete
  5. Haluuuuuuu. ........

    Lu ni gila ke sewel haru sani........sonang2 nk halalkan darah rakyat marhain.....kira menghasut lu ni......xder org lain ke yg layak di Perak sbgai mufti...gua ingat lu benar2 gila la...standard lu bukan mufti la bahlol...taraf lu hanya pencacai umnongok...

    Khaik tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. cara dia berfatwa bukan macam mufti. macam macai ameno pulak........

      Delete
  6. ini lh yg terjadi bila ada agamawan yg mengejar nafsu dn kebendaan.Mengeluar kn FATWA ikut sedap mulut dia je.Apa kh dgn fatwa ny ini,Rakyat Palestine juga wajar di bunuh krn menentang pemerintah yakni rejim Israel.Bagaimana pula dgn rakyat Mesir,Syria dn juga Chechen.Kalau nk mengampu sekali pun,agak2 le wahai tuan Mufti.

    ReplyDelete
  7. MAZA ni ahli pkr ke pas? Kalau ahli PAS suka ati lah ko nak berdebat sesama ulama. Kalau MAZA ahli pkr, parti termahsyur kita yg berideologikan liberal baru aku sokong maza. Kalau tak ...meroyan la ko begaduh. Kita pkr tak campur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiba-tiba aku teringat cerita p ramli. mufti masuk dalam peti.
      pandai betol p ramli sindir musang berjanggut.
      rupanya musang berjanggut ni memang dah wujud sejak dulu lagi.
      pelik musang berjanggut nih

      Delete
    2. Kau ni setan menyamar ke....pencacai pengangkat najis UMNGOK dari jauh sudah terhidu bau taiknya! Bodoh pulak tu....masa sekolah dulu orang belajar kau main pelir...sebab tu bangang...Apa kene mengenakan MAZA ahli PAS ke PKR ke parti Beruk ke dengan isu yang diperkatakan. Kalau dah bengap pegi main jauh-jauh la ngok!

      Delete
  8. Malu aku sbg warga perak brmufti kn si nyanyuk lg bangang ni..tggu je la d saat ngko nk mati nti wahai harusanasini

    ReplyDelete
  9. Mcm ni la jdnya agamawan yg bepaksikn umno..ang ni tau baca Al-Quran ja kot tp hrm x tau apa
    mknanya pn.. nma ja mufti bdoh nk mampos..klo brni hrm kn trus x pyh kuarkn lesen pust hiburan kt ngri perak dlu.. wa brni potong tangan pnya klo brni buat... lu lbh takotkn kerajaan dri Allah T'aala..

    ReplyDelete
  10. Teruskan dalam menyatakan kebenaran Bro Maza. Setakat yang wa tengok dan dengar, segala yang Bro perkatakan berkaitan hukum hakam agama boleh diyakini serta dipertahankan. Walau pun usia lu lebih muda dari si Harussani yang tua bangka tu, lu punyai lebih keberanian dalam menjelaskan kepada masyarakat tentang yang mana hitam yang mana putih bukan macam Harussani si tua bangka pembodek nombor wahid yang mementingkan tembolok sendiri. Jiwa dan semagat juang lu lebih besar dari si Harussani pengampu tu. Bukan tujuan wa nak memuji lu pasal segala pujiaan hanya bagi Allah namun apa yang wa perkatakan adalah sebagai penghormatan wa terhadap lu. Moga hidup lu dipenuhi dengan keberkatan. Wa caya lu Bro MAZA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. lagi bagus kalau lu MAZA masuk pkr. Boleh jadi jurucakap hal hal islam dalam pkr. Lagipun kat PKR org yg berilmu berlatarbelangkan sijil sarjana agama takde. Dr Badrun dulu dah lingkup kena tangkap khalwat. terus hilang. Ada kekosongan lagi. Kalau lu masuk PAS dah ramai ahli agamawan. lu masuk pkr la MAZA. Kita org PKR kasi lu top naik cepat dlm parti.
      Wa caya sangat kat lu bro MAZA!

      Delete
  11. tengok muka pun x de seri pucat dan lebam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape Anuwar ke? babi sial ko. Jgn nak memperlekehkan pemimpin teragung kami. Dalam PKR yg penting hak asasi rakyat. dia nak meliwat ka..tak berseri ke wajah kitaorang tadak hal. Yg penting hak rakyat. PKR bukan parti islam islam macam pas tu. ko nak berseri pegi blog PAS.

      Delete
  12. Kami dalam UMNO lagi tak kesah. Lantak pi lah pemimpin2 kami nak bunuh orang ke,nak rasuah ke,nak naikan harga barang ke apa ada hal Kami memang sangat setujuk para Mufti dan Ulamak dalam parti kesayangan kami UMNO mengeluarkan fatwa yg menyebelahi pemimpin2 kami. Hidup UMNO lanyak rakyat Malaysia jangan tak lanyak bagi mereka muntah kuning.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...kami dalam UMNGOK sentiasa membela nasib bangsa Melayu...sebab tu kami jual tanah rezab Melayu kepada tauke China dari 3 juta ekar lebih asalnya kini tinggal 1 juta ekar saja lagi.

      Kami akan mempertahankan rejim ini walaupun pemimpin kami merembat khazanah dan melingkopkan ekonomi negara. Biarlah pemimpin kami hidup mewah dan kami hidup sengkek menjadi pencacai hamba abdi mengharapkan belas ikhsan pemimpin agung kami. Jubog Rosmah anak badak pun kami cacai UMNGOK sanggup sondol jika diberi sesuap nasi. Kami sokong MUFTI nyanyuk asalkan dia mesra UMNGOK.....Kami cacai UMNGOK sememangnya dilahirkan sebagai PARIAH paling hina maha setia sedia menjunjung batu jemala kepala bana pemimpin-pemimpin demi sekupang dua....

      Delete
  13. BABI, ni yg layak untuk mu harussani... ibu dan ayah yg lahirkan kamu pasti kecewa..

    ReplyDelete
  14. Antara mufti yang lama pegang jawatan dan banyak beri fakta yang lebih hendak membodek bukan nak bangkang kemaksiatan pemimpin baik raja mahu pun puak keris.Ini macam ramai lagi yang hebat boleh ambil alih. Lihat Perak pada keselurohannya .ceramah masjid amt tak memberangsangkan, siapa patut pikul amanah ini.Negeri tipu untuk menang berkuasa dan dapat pula ketua agama macam ini bagaimana kita dapat ketakwaan sejati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilh jdnya bila makan dr sumber haram..Allah ttp pintu hidayahnya, hatinya menjdi hitam..tu dgn mudah dua ekor ni mengeluarkn fatwa bgtu..korang dua ekoq dlu bljr kt mna ar.. lbh baik bodo tuli xpa drpd korang pndai agama tp x tahu menghayatinya dgn baik...korang x takut ka d soal d akhirat nti

      Delete
  15. Mufti politik ni cari makan setakat tamat belajar kolej kat klang je memang terang2 dah dijadikan hantu raya oleh najib dan rejimnya.

    ReplyDelete
  16. Seharusnya Ketua agama negeri Perak bertanggungjawab mengambil tindakan susulan yang sewajarnya terhadap Mufti Perak bukannya berdiam diri. Sebaliknya hanya bersuara bila rakyat bangkit menegakkan kebenaran dan hak mereka. Jangan pula meminta rakyat untuk terus menyokong keujudan institiut Raja@ yang tidak memberi apa menafaat kepada rakyat.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...