Monday 13 January 2014

"SULTAN MELAKA" YANG PALING SEMPOI DALAM DUNIA.



Seorang mamat yang mengaku dirinya Sultan Melaka dengan siap beritahu satu dunia mendapat pengesahan dan pengiktirafan dari Mahkamah Antarabangsa Dunia bernama Raja Noor Jan Shah bolehlah dikatakan seorang "Sultan" yang paling sempoi dalam dunia.

Selamba batu terbaring di bangku lapangan terbangan untuk menunggu waktu penerbangannya.

Untuk makluman surat pengiktirafan kononnya dari Mahkamah Antarabangsa Dunia sudah pun dibuktikan sebagai palsu telah diserahkan kepada Ketua Menteri Melaka untuk tindakan susulan.

Kalau nak menipu dan memperdayakan orang ramai pun kenalah agak-agak sikit .. Dia kena ingat .. sebodoh-bodoh pemimpin UMNO,  tiba bab serah dan ambil kuasa ini depa cerdik sikit.


Sepatutnya mamat ni sudah diheret ke Mahkamah atas kesalahan menyamar untuk tujuan menipu sepertimana yang termaktub dalam Kanun Keseksaan.

13 comments:

  1. sekor lg manusia Xsedar diri..gila kuasa..udah2 ler tue..kita nie hamba ALLAH jer..Xyah nk besar kepala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tu ahli omno bro. Dia memang orang melaka tinggal di jasin. Omno memang macam tu laa.

      Delete
  2. .. sebodoh-bodoh pemimpin UMNO, tiba bab serah dan ambil kuasa ini depa cerdik sikit... hwah hwah hwah !!! beta setuju 110% ....

    raja kapor

    ReplyDelete
  3. Kalau kita mengkaji sejarah Melaka, sememang negeri kecil itu mempunyai raja dan kerajaan yang bertaraf antara bangsa. Oleh kerana itu bukan pekara pelik atau luar biasa jika ada orang yang mengaku mereka dari keturunan raja dari negeri tersebut.

    Jika Raja Noor Jan Shah itu membuat cerita palsu, saya kira belum sempat dia nak menyarung baju raja nya polis sudah datang menangkap seperti yang biasa dilakukan oleh polis Malaysia terhadap orang mengaku atau menyamar sebagai keturunan raja.

    Tapi berbeza dengan Raja Noor Jan Shah, ketua polis negara tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan pun malah tiada apa tindakan drastik yang dilakukan keatas beliau. Kita melihat ketua menteri melaka tidak mampu berbuat sesuatu kecuali menyerahkan kepada kerajaan pusat untuk menyelesaikan masaalah tersebut.

    Sehingga kini kes itu tergantung.... Ini memberi petunjuk bahawa Raja Noor Jan Shah itu mempunyai bukti kukuh bahawa beliau memang keturunan raja seperti yang diungkitkan nya.

    Namun kehadiran Raja Noor Jan Shah untuk menuntut tahtanya amat lewat kerana tempatnya sudah disi oleh raja yang dilantik oleh UMNO Baru iaitu Tun Mohd Khalil bin Yaakob yang berselindung disebalik nama Yang di-Pertua Negeri Melaka.

    Mengikut tradisi, mana-mana raja yang mahu menuntut tahta yang diduduki seseorang maka orang itu mesti bersedia berperang dan kalahkan dengan orang itu bagi menunjukan bahawa beliau adalah lebih kuat dan gagah.

    Kalau nak jadi raja tapi tak ada duit untuk merasuah memang orang ramai akan benci, mengata, mencaci, mengutuk..... adalah lebih baik jadi barua UMNO Baru terlebih dahulu sebelum berangan nak jadi raja.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro,dia ni x de kne mngene lgsg pn ngn mne2 kesultanan la...ksultanan perak n melaka brkait rapat..mmg sbesar kuman pn x de nama kluarga dia dlm salasilah ksultanan perak n melaka..

      Delete
  4. Bagi je la pulau kecik sekangkang kera kat selat melaka tu. Dia raja. PM Anuwar aljuburi (nih mat sabu yg gelor ye) dan MAZA mufti dia. abih citer.
    masing2 kaki kencing.elok le dilonggok kat sana.heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oitttt kangkong!!!!!diiiiammmm la kao.awat terlebih todi kangkong ker.kah kah kah

      Delete
    2. Kangkung cai detected

      Delete
  5. Kalo najib nk ltak mne plak bro,kata mnyak x naik tp naik,tol x naik tp nk naik kn...harga kete nk trun tp x trun2 gak..cmne ekk?

    ReplyDelete
  6. ada juga umno kangkung masuk mencelah...munkin banyak sangat makan kangkung...sebab itu otak pun jadi kangkung..tuihhhh....

    ReplyDelete
  7. Unfound Twankque

    ReplyDelete
  8. "SULTAN MELAKA" YANG PALING SEMPOI DALAM DUNIA.

    Soltan Firr aauuunnn,

    Manaaaa Firaun pakai soltan ????

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...