Sunday 9 February 2014

EDISI BONGKAR SAMPAI TERBURAI .... KERETA RASMI EXCO KERAJAAN NEGERI SEMBILAN YANG PARKIR DI TEMPAT YANG DIKHASKAN UNTUK OKU IALAH KETUA WANITA UMNO NEGERI SEMBILAN!!!!


Baru-baru ini kecoh pasal kereta rasmi Exco Kerajaan Negeri Sembilan nombor pendaftaran NBD 7 , kereta Honda Accord 2.4 warna hitam meletakkan keretanya di parkir yang di khaskan kepada Orang Kelainan Upaya (OKU) di Jalan Dato' Bandar Tunggal Seremban, Negeri Sembilan berhampiran dengan bangunan Dewan Perniagaan Melayu Negeri Sembilan.

Rupa-rupanya kereta tersebut adalah kereta rasmi Ketua Wanita UMNO Negeri Sembilan merangkap ADUN N18 Pilah yang juga Exco Kebajikan Pembangunan Wanita Dan Keluarga serta Exco Pergerakan Wanita Malaysia, Dato' Norhayati Omar .. sayap tulang belakang UMNO.

Salah satu dari bidang tugas sebagai Exco Kebajikan Pembangunan Wanita Dan Keluarga ialah menjaga Jabatan Kebajikan Masyarakat sebuah agensi kerajaan yang menjaga OKU .. sudah sewajarnya beliau terlalu arif tentang mengapa di wujudkan kawasan parkir yang dikhaskan untuk warga OKU.

Kalau prinsip asas semudah ini pun dia langgar semacam .. cuba bayangkan perkara yang lain.


28 comments:

  1. minah ni oku la,otak dia kurang 1/2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku baru nak cakap yang tu kau dah cakap dulu.Ni yang maleh nak komen ni. Apo-apo pun timo kasih jolah bai.

      Delete
    2. Cuba kalau rakyat biasa parking..bukan kecoh..hah,bayarlah..tp kalau orang besar nak parking,tak pernah say no..dah tahu orang besar kereta besar knapa nak buat camtu?berlagak?mentang mentang orang besar kereta pun besar,nak parking camne pun boleh betul?kalau camtu tak payah buat oku..lebih betul!!!

      Delete
  2. Parking kejap aje.. driver ada dalam tu..
    Ini pun nak bising.
    Cari isu lain le..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangankan sekejap, sesaat pun kita tak boleh park tempat tu. Melainkan kalau ko tu OKU atau otak ko OKU...

      Delete
    2. Yg bangang drebar dia... nak kata tak sekolah mesti gi sekolah, cuma tak cerdik je.

      Delete
    3. Jgn salahkan drebar kalu pemilik kenderaan tu sendiri berotak OKU

      Delete
    4. tgk betul2 tak ada pun driver dlm kereta tu.

      Delete
    5. Bukan masalah 'parking kejap aje'...bukan masalah 'Ini pun nak bising'...Masalahnya sikap tak hormat kepada undang-undang dan peraturan-peraturan. Perangai anon 22:07 pun sama macam empunya kereta...sudah, kau komen isu lain............

      Delete
  3. macai nk cover pn bagi ada fakta la.awak zoom tgk gambar tu ada driver ke tak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak nampak pun sapa2 kat dlm kereta tu. Klu driver dah tentu tak parking mcm ni.......

      Delete
    2. Anon 22:18, tak perlu tengok ada driver ke tak ada driver...yang penting integriti...dah tahu ada peraturan-peraturan janganlah dilanggar...faham!! 'Common Sense' pun tak de ke?..Apa gunanya peraturan-peraturan dan undang-undang?...kalau tak boleh ikut...sila masuk hutan...sama macam lu jugak anon 22:18. Komen bodoh dan bahlol.................

      Delete
  4. Klu rakyat biasa buat cam tu, dah kuar surat saman trafik dah.

    ReplyDelete
  5. Umngok boleh buat apa saja....dia rasa negara ni mak bapak atok dia punya....peduli apa....undang2 dlm tangan aku...sapa berani lawan.....nahas seumur hidup..

    ReplyDelete
  6. “Sesungguhnya binasa orang yang terdahulu daripada kamu kerana mereka itu apabila seorang bangsawan dalam kalangan mereka mencuri, dia dibiarkan. Apabila seorang yang lemah dalam kalangan mereka mencuri, dilaksanakan hukum ke atasnya. Demi Allah! Jika Fatimah anak Muhammad (puteri Rasulullah) itu mencuri, nescaya ku potong tangannya” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

    Orng sabah mula meluat dgn apa yg berlaku di semnjg..tingkah-laku yg tak senonoh, tak heran kalau pemerintah yg ada akan bertukar tgn..

    Waktu parti pairin (PBS) jadi pemerintah Sabah dulu berlaku juga perpecahan antara bumiputera Islam (BI), BI pro Sabah 4 Sabahan dgn BI pro BN...yg jadi mangsa adalah rakyat, gaduh berbalah mengutuk sesama sendiri...tapi bila PBS masuk BN, yg senangnya org politik yg ruginya rakyat yg dapat dosa kering....gitu juga nanti kiranya berlaku d smnjg..bergabung pulak antara parti@pemimpin yg berbalah sekarang... yg ruginya penyokong bawahan yg asik kutuk-mengutuk, memfitnah...akhirnya pahala hilang dosa orng pula yg dpt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat setuju.....mainan politik perkauman dan agama BN membolehkan umno bertapak di Sabah yang dahulunya kaya....kesemua pelajar Sabah di semenanjung merasai elaun/biasiswa yayasan yang mewah.......mereka juga berusaha memasuki Sarawak namun masih gagal...apa yang mereka intai bukan masalah rakyat tetapi hasil buminya....

      Delete
  7. Ketua Lembu Negeri Sembilan power tu.....

    ReplyDelete
  8. Org N9 are Suku x tau Dating in suku belah mana

    ReplyDelete
  9. Omakaunya sedara la tu.....omakkau jeolous sbb dia lum o.k.u

    ReplyDelete
  10. Dato' Norhayati Omar pd hari dan masa itu memang OKU - Orang Kini Uzur

    ReplyDelete
  11. klu org biasa dh kena saman dh...hari tu sya kena saman sbb x perasaan lampu brake ketiga x nyala...klu dgn orang politik mungkin lepas tapi kerana sya rakyat biasa kena juga..nnti le lepas dapat BR!M baru dpt bayar saman tu..ini le realiti hidup di negara bernama malaysia..pemimpin yg kaya lepas rakyat yg miskin kena..

    ReplyDelete
  12. Minah ada dlm kereta dok kusyen belakang driver dia pi beli kangkong untuk masakan seisi rumah makan tengahari. Driver manalah mampu nak beli daging kambing,ayam dan lembu. Menteri2 kangkong pun dah pesan kalau tak berupaya untuk beli barangan yg mahal makan lah yg murah2 spt kangkong yg di war warkan harga turun oleh PM Kangkong

    ReplyDelete
  13. TUN M kata ".... dalam umno tidak ada orang cerdik a.k.a BODOH, orang bodoh mana ada otak, mereka boleh di kategorikan sebagai OKU juga.... "

    So Omakkau jangan fitnah dia memang OKU dari segi pemikiran nanti dia saman baru tau....

    ReplyDelete
  14. mungkin dia ingat ada perkhidmatan sorong kerusi roda untuk vvip...korang tau-taulah puak umno bn..berjalan kaki pun malas..penat konon..apalagi buang masa nak peduli papan tanda ditepi jalan.

    ReplyDelete
  15. Nasib baek la dia dari puak gerembolan yang menyokong upacara agama sembelih-lumur darah ayam@Halal upah melempang perempuan, kalau tidak sudah jadi sentimen perkauman dan agama.

    ReplyDelete
  16. Pergi je jusco seremban 2 ramai gak yang parking kat OKU punya tempat. Tengok tak oku pun.

    ReplyDelete
  17. Rakyat jangan undi UMNO di PRU14.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...