Thursday 13 February 2014

INI BARU BETUL .... 3 CALON REBUT KETUA AMK AKAN BERDEBAT .


Ini baru betul .. cakap serupa bikin .. bikin lagi serupa cakap ..  Kita laungkan agar debat disegarkan sebagai budaya dalam politik kita untuk menilai dan memilih siapa yang patut terajui negara.

Kita yang laungkan itu patut dijadikan contoh teladan.

Pada 1hb Mac 2013 jam 9.00 malam bertempat di Chinese Chamber Hall, Batu Pahat, Johor AMK Johor akan menganjurkan suatu debat kepada pengidam-pengidam jawatan Ketua AMK Pusat.. YB Amiruddin Shahri ADUN Batu Caves, YB Nik Nazmi Nik Ahmad ADUN Seri Setia merangkap Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor dan Sdr Nazree Yunus.

Dari perdebatan sihat dan harmoni itu nanti boleh anggota-anggota AMK untuk mendengar, melihat, berfikir, menilai dan akhir membuat pilihan siapakah diantara mereka bertiga layak untuk diangkat sebagai Ketua AMK Pusat untuk pemilihan KEADILAN 2014.

Kalau dilihat pada susunan gambar diatas itu memang dah cantik dah .. ikut susunan pilihan Omak Kau .. pertama YB Amiruddin .. kedua YB Nik Nazmi dan ketiga Sdr Nazree Yunus.

Kena pilih ketua yang mampu memacu AMK kepuncak kegemilangan dan kemenangan PRU 14 nanti.

Tebus kembali era muram dan suram AMK ketika ini .. pilih ketua yang mampu berdepan dengan serangan dan gerak kerja musuh utama Pemuda UMNO yang di terajui Khairy Jamaluddin .. mampu berdebat dan bersaing dengan beliau dari apa jua sudut bukan sekadar heret anak-anak muda KEADILAN di jalanraya membantah dan berdemo.

Mampu yakinkan anak-anak muda diatas pagar dan jua ahli-ahli Pemuda UMNO bahawa KEADILAN adalah pilihan yang bijak dan tepat .. Untuk menyakinkan mereka serta memikat naluri, jiwa dan minda mereka, sebagai ketua kena ada kemampuan mengeluarkan hujah-hujah bernas, berfakta yang diyakini bukannya  nak tunjuk siapa lebih berani diburu polis dan rajin serta kerap turun naik mahkamah .. era itu sudah berlalu.

Tetapi satu yang memusykilkan Omak Kau ialah ketika KEADILAN/PR sedang bertarung hidup matinya Pakatan Rakyat pada PRU 14 dengan PRK DUN N25 kajang, mengapa pengajur sibuk nak adakan debat? .. Dimana keutamaan dan prioriti dalam perjuangan? .. Apakah masih terkongkong dan terperangkap dengan politik syok sendiri?

Adalah lebih bijak dan matang debat dibuat selepas PRK Kajang .. tumpukan seluruh keringat, tenaga, kekuatan dan buah fikiran bertempur di PRK Kajang dengan memastikan kemenangan bergaya lagi cemerlang calon Pakatan Rakyat Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Yang patut di dahulu di dahulukan .. tidak akan lari dewan dikejar .. jangan nanti AMK akan dicemuh sebagai tidak bijak berpolitik.. Ketua sedang bertarung demi hidup matinya rancang ke Putrajaya sedangkan anak-anak mudanya sibuk berdebat untuk tunjuk jaguh siapa yang layak terajui AMK Pusat.

13 comments:

  1. haluuuu...

    kau ingat PKR saja ada perdebatan..PAS pun ada perdebatan la.. asyik keadilan saja yang hebat.. puiii...

    khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecian bg UMNO..debat bukan budaya kita walau ada debat piala perdana menteri. Debat macai dalam blogger saja lar.

      Delete
    2. wakil amno kata nak debat, nak sekolahkan khalid samad. Last2 wakil umno kena gi sekolah agama balik.......

      Delete
  2. nmpak sgt KEmacaiAN umNGOK ko derr. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haluuuu..

      gua sudah letih sama keadilan..lu igt parti lu ketua ke.. gua sama budak serban yang lu duk kutuk inilah yang pertahan Anwar masa dia kena pecat dengan maddey kutyy.. alih sekarang dia mau rebut MB Selangor.. lu ingat PAS takdak hati dan perasaan ke.. lu punya puak bloger kutuk PAS puak budak serban.. puak berjanggut.. puiiii...

      khak tuih

      khak tuih

      Delete
    2. Bnyk tol khak tuih dia.
      Sekali tgok logo umngok la kahak dia.
      Kah kah kah kah kah

      Delete
    3. haluuuu...

      gua punya sukala komen gua.. yg lu sakit ati pehal der.. gua legend sini.. lu tak suka lu keluar..

      khak tuih

      khak tuih

      Delete
    4. korang ni tak patut la marah2 kat budak turr.
      budak tu suka mengkahak2 sbb kat kahak dia ada logo umnongok.

      Delete
  3. Sekilas ikan di air sudah tau jantan btino, sekilas baca Dh boleh tau macaino yg tulis...mmg umno menghasilkan manusia2 yg tktau menjaga adab dan kehormatan diri dan agama. Tengok sajelah dari penulisannye....

    ReplyDelete
  4. Aku sokong Azmin. Maknanya aku akan sokong Nik Nazmi sbg pemimpin AMK!!

    ReplyDelete
  5. Haluuuuuuu. .........

    Wouuuu ...lu sdh pndai mnyalak dn mnjelirkn kahak khak tuih yg sinonim gua kasi sama ketua lu jit tuya. Tpi syg beb khak tuih lu msih gagal utk mnghilangkn bau anjing yg ada pda lu.

    Lu jgn bimbg beb...gua nyer pimpinan bkn cam lu nyer ktua beb. Ukhwah mnjadi kunci pda prjuangan gua nyer parti. Brbeza dgn lu nyer umnongok yg prnh diharamkn. Lu mnyalak di sini dan sini kkdang mengelikn hati beb dgn lidah biawak lu yg merapu persis dn mngalahkn maharaja lawak mega.

    Matlamat gua brsama pimpinan pr adalah utk mguburkan umnongok trmasuk lu sblum Al Khaliq mnjemput lu dn khak tuih lu sbg hamba yg biol.

    Lu budak felda yg baru trlepas kebndar ke beb..pueee

    Khak tuih

    ReplyDelete
  6. apa2 pun jgn berpecah jgn brtelagah dan jgn bergaduh mantapkan kekuatan amk..

    ReplyDelete
  7. Oic debat ahli mangkuk kuali ghuponyo...elok ler sambil tu nenguk ler video tetesa konek...nuar rawat sipul...topa spendar di iringi musikal kangkong naik yo...suruh terrsa kangkang nyanyikan....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...