Tuesday 11 February 2014

KOLEKSI GAMBAR DEMI RM750, PARA PENERIMA BANTUAN BANJIR DIPAKSA BERJEMUR DITENGAH PANAS TERIK.



Beginilah permandangannya di majlis penyerahan bantuan wang ihsan kepada mangsa banjir (BERPINDAH) bagi daerah Kuantan akan diadakan di Dewan SUKPA Indera Mahkota Kuantan hari ini.

Para mangsa banjir menerima bantuan dari kerajaan pusat RM500 dan kerajaan negeri RM250.
Kesian sungguh orang ramai terpaksa beratur di tengah panas. Tiada kaunter khas untuk warga emas dan OKU. Maka orang-orang tua ni terpaksa mengharungi segalanya demi untuk mendapatkan RM500+RM250.

Sampai hati pihak yang menyelaraskan program melihat para penerima sengsara setelah hidup mereka cukup sengsara dengan kejadian banjir yang menimpa mereka.

Rupa-rupanya dilakukan sebegitu kerana ada perasmian dan penyerahan yang bakal dilakukan oleh seorang wakil rakyat UMNO/BN untuk disiaran TV.

Ahli Parliemn Kuantan YB Fuziah Salleh telah dari mula membuat pemantauan telah melahirkan rasa sedih dan geram beliau tentang pelakuan keatas para penerima bantuan terutamannya warga emas semata-mata demi batuan politik picisan (political milage) pihak yang berkepentingan.

Rata-rata penerima merunggut cara mereka dilayan .

17 comments:

  1. Rakyat yg susah camni lah selalu diperkudakan demi kepentingan sebelah pihak. Kalau tak ambil rugi juga RM750/-bila dah datang ambil camani ini lah kerajaan BN seksa mereka yg memerlukan. Macam penerima BRIM dulu lah pagi buta dah datang beratur sampai ke petang sekadar nak ambil boucer RM500/- lepas tu kena gi bank cash boucer kena beratur lagi. Tahun ini ok lah sebab tiada PRU terus bank ini tapi pengundi Kajang mungkin depa kena beratur lah nak dapat BRIM kali ini sbb ada PRK. Naik meluat aku dengan cara dan gaya pemimpin2 BN nak dapatkan nama dan sokongan murahan dari rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah LGE pun buat apa cerita??? RM100 tu.. tujuh keturunan tak abis makan..

      Delete
  2. mereka harus meniru khalifah LGE yang memberi bantuan RM100 yang cukup untuk 7 keturunan..LGE sanggup turun ke rumah2 rakyat P.Pinang yang layak menerima bantuan.. mana ada warga emas berkumpul ramai2 macamni.. RM100 tu banyak tu.. hidup khalifah LGE..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai detected

      Delete
    2. Anon 18.44...Sekurang2nya lge x bermuka2 masuk tv...

      Delete
  3. kau ingat PR pegi rumah ke rumah bagi bantuan RM100.. samala ramai macamni.. warga emas pulak semua tu.. dahla RM100 saja..

    ReplyDelete
  4. Kalaulah LGE tak mulakan projek, rasa sampai bila UMNO piang tak akan buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pulak.. bukan main kutuk BR1M.. konon nak beli undi..kemudian bila LGE pun buat kau kata ini semua baik dan BN pulak tiru.. kahkahkahkah..

      Delete
  5. Hanya melayu yg bodoh bangang saja bersama umno bn berjuang membunuh dan menjahanamkan bangsa melayu

    ReplyDelete
  6. nanti omakkau akan wat satu artikel..

    Kerajaan Negeri Pulau Pinang prihatin sumbangkan RM100 pada warga emas.. pastu tunjuklah ramai tunjuk bagus.. tak sentuh langsung panas terik dsbnya.. apa kt Penang ada salji kut?

    ReplyDelete
  7. Dah namo pun bncano alam mmg la tpakso bsusah payah sikit....x po la dapek gak 750rm...knafa banggang sgt omakkau nie...jib ado gak bagi...kutty dulu hampeh...pas n pkr jd binawe buleh la...cino gak yg kayo alhai.....

    ReplyDelete
  8. Alhamdullillah....

    Dapat juga wang saku 750/- dari kerajaan. Tak boleh salahkan kerajaan juga sebab orang kampong ini juga pilih pemimpin dan kerajaan mereka. Bodoh mereka , setimpal juga dengan kehidupan mereka.

    Harap orang kampong mula buka mata hati dan ubah memilih kerajaan bertanggungjawab. Masalah nya orang kampong sendiri tak bertanggungjawab pilih malaon jadi ketua mereka.

    ReplyDelete
  9. Sedih melihat bangsaku diperlakukan begini oleh manusia yg laungkan semangat bangsa

    ReplyDelete
  10. PR bagi duit pada rakyat tidak naik kan harga barang, tapi BN bagi duit BR1M RM650 bermacam jenis harga barang naik lepas tu disuruhnya orang berterima kasih dan bersyukur pulak. Memang celaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama dah UMNO/BN itu celakanya cuma rakyat 47% sehaja yg menyangjung UMNO/BN. Aku tambah sikit boleh..UMNO/BN adalah celaka bin haramjadah.

      Delete
  11. Di fahamkan..hanya penama yg tertera namanya saja yg boleh ambk duit tu...x boleh wakil sesiapa...skrg ni tmbul masalah..bila ada suami yg outstation kerana bertugas..
    Isteri x boleh nk g ambk sbb wakil...masalah juga..bila ada yg tel ke mkn atau pej tanah..semua org x dpt berikan jawapan..kekdah mana nk dptkan duit tu kemudian..yg peliknya surat sampai last minute ..sehari dua sblom agihan di berikan...

    ReplyDelete
  12. Aku duk gak dwan mngsa bnjir tp haram jadah xdapat...tok lima wat dek jer...padahal semua yg pdah dwan tuh xdapat sampai la ni mac dah.....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...