Wednesday 12 February 2014

MANA PERGI SUARA-SUARA BERJIWA SUCI MURNI ANTI PEMBAZIRAN???????


Mengapa apabila berlakunya perletakkan jawatan DUN N25 Kajang sehingga membawa kepada suatu PRK maka riuh rendah gegak gempita hiruk pikuk beberapa rakyat yang memegang prinsip suci murni anti pembaziran membantah dan mengutuk keras tindakan tersebut sebagai pembaziran wang rakyat semata-mata untuk menyelesaikan masalah dalam parti KEADILAN.

Yang ini apa cerita .. bukankah bakal diadakan suatu PRK demi menyelesaikan masalah peribadi seorang pemimpin?

Mengapa senyap sunyi sepi tergigit lidah bisu terkedu????? .. MENGAPA????

Bersuaralah sikit ... cakaplah Taib Mahmud khianati kepercayaan rakyat? .. Cakaplah taib Mahmud bernafsu besar gila kuasa.



Tan Sri Adenan Satem akan mengambil alih jawatan ketua menteri Sarawak daripada Tan Sri Abdul Taib Mahmud.


Perkara ini diumumkan Taib selepas menyerahkan surat peletakan jawatannya kepada Yang DiPertua Negeri (TYT) Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng hari ini.


Jika spekulasi ini benar, Taib perlu mengosongkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Balingian dan Pilihan Raya Kecil perlu diadakan di kerusi itu.


Adenan merupakan menteri tugas-tugas khas Sarawak dan juga ketua penerangan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB).


Taib memimpin Sarawak selama 33 tahun dan berkhidmat dengan semua perdana menteri Malaysia bermula sejak zaman perdana menteri pertama, Tunku Abdul Rahman Putra Al -Haj.

30 comments:

  1. Seperti pukida perkosa isme semuanya jenis babi hutan yg menyoldol tak tentu hala mana nak beri perhatian tentang pembaziran yg penting sondol untuk perut sendiri. Khaak putuiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan marah kat orang makan upah. Kalau otak berfungsi tentu dah lama diorang bekerja. Cari rezeki halal. Taklah hidup merapu. Bagi anak bini mentedaghah duit haram.

      Delete
  2. UMNO Baru tidak boleh bersuara hal dalam negeri kerana parti itu tidak wujud dan diharamkan wujud di Sarawak.

    Itu sebabnya Anwar Ibrahim dicalonkan oleh Parti PKR sebagai ADUN Kajang agar samseng UMNO Baru tidak boleh perlecehkan beliau apa bila menyentuh hal berbangkit di Selangor.

    ReplyDelete
  3. Apahal pulak nak buat prk. Dia bukan letak jawatan sebagai adun. Dia lepaskan jawatan sebagai ketua menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haluuuu....

      Gua ckp lu bangang lu marah..ckp lu bengong pun lu marah...lu prnh dngr yg dipertua negeri merangkap adun.. beb lu bangang bertingkek tingkek lu jgn bg gua malu beb...gua sbgi yg dipertua persatuan macai@sochai pr malu beb klu org tahu lu macai pr yg tak bijak..beb lu jgn tnjuk sngt yg bnyk sochai pr adalah sohai..

      Khak tuih...

      Delete
    2. aku walaupun macai pr panggil aku hanjing amno, aku tak malu pun. aku buat dek aje. Buat apa nak malu sebab ada duit masyukkkkk. Lain la macai pr, buat kerja free..

      Delete
    3. Haluuuu....

      Gua ckp lu bangang lu marah..ckp lu bengong pun lu marah...lu prnh dngr yg dipertua negeri merangkap adun.. beb lu bangang bertingkek tingkek lu jgn bg gua malu beb...gua sbgi yg dipertua persatuan macai@sochai umno malu beb klu org tahu lu macai umno yg tak bijak..beb lu jgn tnjuk sngt yg bnyk sochai umno adalah sohai..

      Khak tuih...

      Delete
    4. Haluuuuuuu

      anon 21;16. ......Puie. ...khak tuih...jnis spesis umnongok..lidah brcabng mngalahkn biawak..3569 juragan lu x mhu knduri aym ka..spesis mangkuk cam lu sesuai jdi tukang smbelih..kah kah kah giler tul puak lu..pueee

      Khak tuih

      Delete
    5. Teserlah sungguh kebodohan kau mamat ooi. Inilah kalau sekolah tak habis, kalau mengaji Alquran tak tahu makna. A typical Malay from the ignorant stock. A bloody idiot!!

      Delete
  4. Taib pun tak payah tunggu bubar dun utk letak jawatan...adakah ini suatu pembaziran dimata syaitan dikenali ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haluuuu...

      Beb lu apa cerita...taib km letak jawatan..pemimpin teragung kita nk jawatan mb...lu jgn cerita kt org lain ini semua POYO!!! Boss kita mesti jd mb utk dpt smpati rakyat dari kes liwat dia beb...beb lu jnji jgn cerita pada org lain...gua citer kt lu je..

      Khak tuih...

      Delete
    2. Boys gua lagi dasat. Dia nak pegang jawatan dan bawak jawatan sampai lubang kubor. Skang duit biliun2 tak cukup lagi. Dlm kubor nanti kalu ada jawatan tinggi bole la tambah harta lagi. Dia ingat bole sedekah skit kat malekat jaga kubor kot.

      Delete
  5. takan nak jadi tyt masih juga sebagai adun ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib pembohong anak haramjadah.

      Delete
  6. anon 1937 tu bongok,mne reti ape2 pun..
    Umno je yg dia tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haluuuuu...

      Beb lu apa CITER!!!..lu pailang gua pnya gang tu...lu tak kenal dia kn..tp gua kenal dia beb...dia ketua ranting pkr kt kajang tuuuu...beb wlu dia nmpk cam bodoh ttp ketua ranting tu bebbbb...lu jgn macam2 beb..

      Khak tuih...

      Delete
  7. Ini taib mahmud bolo punya org la.. dia ingat dia kuat ka.... mau tolak itu umno masuk sana..
    Lu ingat berapa org mulayu di sarawak. Ada sikit saja. Yg sikit itu la yg pegang jwatan exco menteri dan bos2. Kalau umno tarak masuk sana nanti itu olang bangsa iban boleh tulunkan itu mulayu la. Itu iban dan bangsa lain manyak lamai ooo...
    Lagi itu taib mahmud manyak takut olang luar masuk nanti boleh kasi ajar olang sana jadi pandai..
    Bila itu olang iban bidayuh melayu sudah pandai, meleka akan tendang dia tulun la..
    Lia takut lia talak dapat jadi itu tyt la... ala faham ka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haluuuuuu...

      lu mau tau la.. kalu itu taib mahmud kwn sama PKR..bukan saja mau jd tyt, raja sarawak pun Anwar buleh kasi.. itu la buduh mau kwn sama umngok.pkr kuasa besar maa.. mau apa cakap saja maa..

      khak tuii

      Delete
  8. buduh punya khak tuiih...manusia carcamabra macam.kangkung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haluuuuu...

      lu jangan bikin panas beb.. gua hari2 lepak sini komen pertahankan ini blog.. lu mau kutuk2 gua.. lu mana tau strategi beb..

      khak tuii

      Delete
  9. kangkung sembang kunyit....itulah khak tuih...

    ReplyDelete
  10. strategi batang naik ker

    ReplyDelete
  11. Strategi lanun selatan filipina....dapat kuasa autonomi pon masih mahu merompak dilautan dan masih mahu berperang dengan kerajaan filipina.Selatan filipina tu tiada perjanjian seperti 18/20 perkara pembentukkan Malaysia tapi tidak pernah bersyukur macam kangkung melepaskan tengkuknya sendiri, cakap lain buat lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haluuuuu...

      lu jangan bikin PR malu beb.. apa lu meraban ni.. sekali wa hentak baru lu tau..

      khak tuih

      Delete
  12. lu bukan PR tapi pencacai umngok...agak2 lah kalau nak memuji PR.....PR tu bukan Allah Borneo mahupun Allah Malaya.Agak2 kalau nak sekolahkan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haluuuu..

      lu sorg lagi bikin gua panas.. lu sapa nak tuduh gua pencacai umngok.. gua sini legend..lu masuk sini sekali sekala mau sekolahkan gua plak.. lu yang macai umngok.. lu punya dahi sudah ada cop..

      khak tuih

      Delete
  13. lu legend gua x kesah tapi lu legend cap ayam...kah...kah...kah..lu syirik beb...lu legend yang hebat lagi dari Keramat hidup kangkung....

    ReplyDelete
  14. Haluuuuuuu. ........

    Bgitulah story khak tuiii yg bru blajar brkahak..gua pk khak lu cam kahak babi beb..mulut biawak lu pastinya mnghasilkn kahak biru lu yg sntiasa tgr mnjilat umnongok. Gua respect sma lu sma cam gua respect ktua lu si jit tuya yg bnyk merosakn ngara gua.gua snyum lihat lu cam tenuk beb..kakakakah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haluuuuuu...

      lu jangan bikin panas beb.. gua sini setiap masa pertahankan ini blog.. lu mau kutuk gua.. sekali wa hentak lu masuk kolam kangkung.. lu sama puak lu umngok lidah biawak serupa saja..

      khak tuih

      Delete
  15. Ramai lagi Melayu yang bodoh walau pun dah lama Merdeka dan dah lama makan kangkung!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...