Thursday 31 July 2014

BILA KERETA AWAM ROSAK POLIS DATANG MEMBANTU MENOLAK .. BILA KERETA SENDIRI ROSAK TIADA SIAPA YANG SUDI DATANG MEMBANTU.


Tiada kata yang dapat diungkapan hanya sekadar rasa sedih dan sayu apabila rakyat hanya pandang tanpa menghulurkan bantuan.

Perlu perubahan sikap.
.. macai-macai UMNO, PERKASA, JATI, PPIM dan ISMA cakap jer besar berdegar tetapi nak hulur bantuan jauh panggang dari api.

Ubah sikap dari pemerhati menjadi ejen pemberi kudrat dan khidmat.

18 comments:

  1. Replies
    1. Apa poyo poyo... duit prepaid pun mintak sedekah ngan mak bapak... kencing pun bercabang... cap jari pun tak kering lagi... budak sekarang.. nampak cerdik tapi banggang... jenis budak melayu zaman sekarang... jauh beza ngan bangsa asing.... bangsa lain sibuk kumpul harta... budak melayu sibuk melepak ngan merempit... lepas tu tunjuk pandai... otak macam buah tembikai... kah kah kah

      Delete
    2. Apa salah Menteri Besar Selangor, Tan Seri Khalid Ibrahim?. TS Khalid tidak melakukan jenayah, rasuah, salah gunakuasa, penipu, perogol, liwat atau lesbian. Selangor kekal negeri paling maju dalam Malaysia.

      Hanya Anwar Ibrahim dan PKR sahaja mahu tukar MB Selangor dan digantikan oleh bininya Dr. Wan Azizah. Itu je puncanya. Malah tindak tanduk Anwar Ibrahim sebagai penasihat umum PKR boleh dirumuskan sebagai "rampasan kuasa" yang diatur oleh Anwar Ibrahim sendiri dan disokong geng Anwar dalam PKR.

      Jika benar berlaku "tukar" MB Selangor. Kami ingin bertanya kepada Anwar Ibrahim yang dilihat suka mengambil teori politik songsang dan dengan ego yang tinggi malah ada sifat diktator malah jiwanya masih terbawa bawa perangai lamanya dalam UMNO.

      Adakah Sultan Selangor setuju pertukaran MB Selangor?. Adakah nama Wan Azizah calun MB Selangor Sultan setuju?. Penasihat Sultan Selangor malah Sultan sendiri pun orang bijak dan cekap dalam menghadapi isu dan membuat keputusan.

      Bagaimanapula jika kemelut MB Selangor tiada kesudahan, PKR dan Anwar Ibrahim mahu juga tukar Khalid kepada Waz Azizah?. Malah pehak UMNO/BN hanya tunggu bola tangkis untuk "smasdown".

      Jika berlaku pilihanraya atau DUN Selangor dibubar atau terbubar dengan kuasa Sultan dan pehak SPR mengadakan pilihanraya umum negeri Selangor, tujuan untuk mencari kedamaian politik Selangor dan demi keselamatan umum rakyat Selangor. Apakah PR boleh menang semula dan berkuasa?

      Jika berlaku pilihanraya umum negeri Selangor Kami jangkakan PR akan tumbang dan UMNO /BN kembali berkuasa. Sebab utama kerana PR atau PKR dan Anwar Ibrahim suka mengadakan teori politik songsang dan rakyat Selangor benci dan meluat kepada PR dan PKR kerana isu TS Khalid bakal mendapati simpati yang mendalam kepada rakyat Selangor.

      Kita mengharap PAS kekal menyokong TS Khalid dan kekalkan Khalid MB Selangor sehingga habis tempoh penggal jawatan sebagai MB Selangor. UMNO/BN pusat dan negeri cukup gembira jika DUN Selangor dibubarkan bagi mencari satu titik perubahan politk Selangor.

      Kita cadang kepada pemimpin PAS peringkat negeri Selangor dan Dun berilah sokongan kepada TS Khalid menerajui Selangor. Jika perlu keluar dari PR atau keluar dari politk songsang Anwar Ibrahim apa salahnya. Ingat kekuatan PKR berada ditangan penyokong dan ahli PAS terutama bangsa Melayu.

      Kepada pemimpin PAS disemua peringkat terutama peringkat pusat hormatilah Dato Seri Tuan Guru Haji Hadi sebagai ketua dan ulama. Jangan ada sikap bodoh sombong dan ego macam lembu NFC.

      Harapan kami agar Dato Seri TGHH tetap teguh dengan keputusan mempertahan kenyatannya menyokong Khaid dan tidak setuju tukar MB Selangor. Kepada Anwar dan juak juaknya jangan jadi politk kera dan beruk."

      ................................
      Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
      Oleh: mohdnoorawang
      Posted on Thursday, July 31 @ 17:16:21 MYT
      Dilulus untuk paparan oleh lararatu





      Delete
  2. Kah kah kah omakkau bkn ke macai pr ke yg diajar dan diasuh utk mmbnci para polis di malaysia ni...tmbahan kpd macai2 kaki pendemo yg mmng dihasut utk melawan polis...omakkau jujur itu mmng pahit ttp mmbohong dan letakkan keburukkn kpd org lain itu bangsat dan sial namanya...knp msti salahkn org lain...mana macai pkr, pas dan manusia trhormat dap utk hulur bantuan... mana hilangnya unit anal, amk dan dapsy... itu bkn semata2 tngungjwp org ini atau org itu ttp tngungjwp semua...klu ada org umno atau perkasa yg tlg perlu ke dia tnjuk pas ahli??? Dan akan keluar ke dlm blog omakkau...jgn jd manusia MUNAFIK dlm berpolitik. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10.30 ini pun jenis spesis banggang gak ni... kah kah kah

      Delete
    2. Jibmah tang mana nko nyer cerdik...klu setakat sokong pr bkn sbb utk mnjd cerdik...berhujah dgn matang tdk mnjd bangang. .ttp setakat mnyanggah tnpa hujah itu sah2 bangang@bengong...

      Delete
    3. Untu anonymous 10.53
      Najib x tahu memerentah. Baru lepas polis dibunuh oleh lanun di Sabah. Skrg MH17 pula. Kerajaan BN asik cover story saja. Contohnya, along-along bermaharaja lela di Malaysia, siap pasang iklan di merata-rata tempat. Kalau di negara-negara lain. ada along-along boleh pasang iklan-iklan seperti di malaysia. Soalan nya kenapa Malaysia dibenarkan. JAWAPANNYA NEGARA MALAYSIA- PEMIMPIN Negara & ketua jabatan naik kerana penipu, bodek dll. Kenapa SPR & SPRM masih di jabatan Perdana Menteri & bukan dibawah parlimen/ diraja. JAWAPAN NYA PEMINPIN BN ADALAH PENIPU DAN PERLU DICOVER.

      WAHAI PEMIMPIN POLITIK TOLONG PASTIKAN form 14 di setiap pengundian diikuti & dilaksanakan (bukannya undian di di pusat pengumpulan- disini berlaku black out,penambahan undi dan lain2). Buatlah banyak salinan form 14 yang ditandatangi oleh setiap wakil spr & parti untuk mengelakan alasan HILANG FORM. Keputusan muktamad, setiap salinan diberi kepada wakil)
      SELAGI PEMIMPIN MALAYSIA adalah diperolehi dari PENIPUAN, SELAGI ITU MALAYSIA TIDAK AKAN MAJU.

      CUBA ANDA BERFIKIR SEKEJAP: apa AKAN jadi pada SINGAPURA & DATO SRI NAJIB, jika ianya diperentah oleh DATO SRI NAJIB dan sebalik jika PM singapura jadi PM malaysia ( singapura- x minyak,sawit,emas dan lain-lain)

      Apakah AKAN jadi pada THAILAND & DATO SRI NAJIB, jika ianya diperentah oleh DATO SRI NAJIB

      Apakah AKAN jadi pada INDONESIA & DATO SRI NAJIB, jika ianya diperentah oleh DATO SRI NAJIB ( di Indonesia, hakim mahkamah di penjara seumur hidup kerana memakan rasuah)

      Delete
    4. 10.53 ini pun jenis spesis banggang gak ni... gaya macam anjing umnu je... syoh syoh ... balik rumah tuan kau.. ini rumah orang ada ilmu... datang bawak najis lak... kah kah kah

      Delete
  3. Golongan yang tak akan menjawab salam dari seorang muslim.

    ReplyDelete
  4. Ini semua nak mengalihkan perhatian pada isu semasa
    PAS vs PKR&DAP
    Apa Dah jadi ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANUAR X MAHU APA YANG BERLAKU DIKEDAH BERULANG KEMBALI.
      SAYA ORANG PAS & ahli usrah Pas lagi
      Tn Hj Hadi tidak pernah belajar dari kesilapan di kedah. Pergolakan di kedah antara adun Pas tanpa diselesaikan oleh Tn Hj Hadi secara bijak telah menjatuhkan kerajaan Pas/ PR dikedah.
      Waktu Pergolakan Pas di kedah, adakah PKR & DAP masuk campur hal PAS
      Trengganu pernah di terajui oleh Tn Hj Hadi. Hanya dapat 1 penggal, selepas itu kalah. Apa masalahnya?
      Manusia tidak pernah "perfect"/ maksum. Yang perfect hanya allah taala. Ini kesilapan pemimpin agama di Pas, Mengajar ahli sentiasa WALA kepada pemimpin. ( PAS mengagap pemimpin mereka adalah maksum-NABI TIDAK PERNAH KATA MESTI WALA KEPADA PEMIMPIN, Pemipin ISS- PLEASE ADVICE ME, IF I AM WRONG)
      BUT I solute Nik Aziz
      KEMENANGAN ADALAH SECARA TEAMWORK. RAKYAT menharap kemenangan PR supaya Negara kita bersih dari rasuah, kronism, kecurian pemimpin atas asset Negara-kwsp, petronas, felda, galian , toll dan lain.

      Delete
    2. Ko ni org PKR la
      Ko ingat Rakyat bodoh ker?

      Delete
  5. 11:56...dulu rumah ko dlm lubang jubo skrng ni selpas ko di keluarkan dari jubo rumah ko dlm tong taik

    ReplyDelete
    Replies
    1. 14.00 ini pun jenis spesis banggang gak ni... gaya macam anjing umnu je... syoh syoh ... balik rumah tuan kau.. ini rumah orang ada ilmu... datang bawak najis lak... kah kah kah

      Delete
  6. PR sepatutnya menumpukan kepada penyelesaian permasaalahan rakyat di negeri negeri yang dikuasai selepas pasca PRU 13 bukannya asyik bergaduh sesama sendiri...rakyat jadi serba salah dengan sekor dua langau yang jadi parasit dalam kalangan parti yang gila publisiti murahan,jadikan parti milik anak bini,perangai rasis seperti UBN dsb.Para pemimpin pula asyik keluar kenyataan kurang cerdik dan tidak matang bila dihulur mikrofon oleh para pemberita yang akhirnya kenyataan itu mudah jadi bola tanggung serta senang dimanipulasikan lalu mendatangkan kerosakan dan sukar untuk diperbetulkan semula..masaalah ini berpunca dari para pemimpin PR sendiri yang bangga mempamerkan kelambu berlubang masing masing kemudian menyalahkan nyamuk..

    ReplyDelete
  7. Makin lama makin penin dibuatnye..
    Nuar brahim ni n konco2 dah makin melalut jadinye....

    ReplyDelete
  8. mangkok! hang dok tala UMNO, PERKASA, JATI, ISMA...kurang-kurang depa semua pertubuhan yg berdaftar di bawah Akta Pertubuhan di Malaysia..Pakatan Rakyat, BERSIH tu semua daftar kat mana? Burma?? Uganda?? Papua New Guinea?? Jgn dok tala sangat salah orang lain, pungkok hangpa pendokong PR sendiri penuh taik melekat...jgn dok sembang la..Selangor pon tak bleh setel isu MB hangpa ada hati nk tawan Putrajaya?? Pemilihan parti sendiri pon macam hanjeng hangpa nak betuikan SPR?? Hangpa orang2 PKR memang muka tak malu!!! Tak malu!!!!!! Hangpa semua dgn ketua umum hangpa boleh pi melingkup dlm masa sebulan dua ni....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...