Wednesday 9 July 2014

GENTING GAZA DI AMBANG PERANG .. TIDAK KURANG 50 SERANGAN UDARA DILANCARKAN OLEH ISRAEL YAHUDI LAKNATULLAH KEATAS WILAYAH GAZA AWAL PAGI TADI.



GENTING GAZA - PALESTIN. Rejim Zionis melancarkan lebih 50 serangan udara di Gaza, awal pagi semalam, sekali gus mencetuskan kebimbangan peperangan mungkin akan meletus semula di wilayah itu.

Petugas perubatan di Genting Gaza memaklumkan sekurang-kurangnya 17 orang termasuk wanita dan kanak-kanak cedera akibat gelombang keganasan terbaharu yang dilancarkan Israel sejak beberapa hari lalu.

Sementara itu, tentera rejim Zionis dengan angkuh menyatakan mereka telah memulakan kempen operasi perlindungan yang kononnya bertujuan untuk mengurangkan bedilan roket di selatan Israel.

"Kira-kira 50 sasaran termasuk empat markas militan dan tapak pelancaran roket telah dimusnahkan. Objektif utama operasi ini adalah untuk melemahkan gerakan Hamas," kata jurucakap Israel.

Bagaimanapun, pasukan keselamatan Palestin mendakwa lebih 70 kawasan di sekitar Gaza terutamanya di bandar Khan Yunis musnah akibat serangan tersebut.

Susulan daripada insiden itu, kumpulan sayap bersenjata Hamas, Briged Izzudin al-Qassam bertindak mengeluarkan amaran keras terhadap Israel.

"Jika rejim Zionis tidak menghentikan tindakan provokasi ini, kami tidak akan teragak-agak untuk melancarkan serangan balas yang lebih dahsyat ke atas mereka," tegas kumpulan terbabit.

Kelmarin, seramai sembilan pejuang Palestin terkorban dalam serangan yang menyasarkan beberapa kawasan di Genting Gaza, sekali gus ia mencatatkan jumlah kematian tertinggi dalam tempoh 24 jam sejak insiden Perang Lapan Hari pada 2012.

Dalam perkembangan lain, tiga daripada enam suspek mengaku membakar dan membunuh remaja Palestin yang diculik dalam insiden dipercayai bermotifkan dendam pada 2 Julai lalu.

Kesemua pelampau Yahudi tersebut diberkas, Ahad lalu selepas perbuatan tidak berperikemanusiaan itu mencetuskan protes besar-besaran di beberapa kawasan termasuk di Baitulmaqdis sejak minggu lalu menurut laporan AFP.

11 comments:

  1. lahanat Israel. disaat umat Islam berpuasa.. dieorg lancarkan perang.. Smoga Allah S.W.T memberikan pembalasan.

    ReplyDelete
  2. pukimak babi yahudi tu...semoga Allah menggancurkan tentera2 mereka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mahu keadilan, Tanya dua2 pihak Yahudi dan Palestine. Gunalah akal, jangan salahkan Israel sahaja. Kalaulah benar Israel itu benar2 zalim, kenapa dia tidak sekali2 mengebom jiran2 yang lain seperti Syria, Mesir, Jordan dan Saudia sesuka hati.
      Palestine pun tidak mengamalkan Islam kerana Islam tidak menghalalkan orang Islam menyerang jiran2 walaupun dia orang kafir yahudi sekalipun. Yang menyedihkan kebanyakan askar dan polis Israel adalah orang Islam. Di Israel sendiri, hamper 40% adalah orang Islam.
      Hanya Allah yang Maha Mengetahui, kenapa doa untuk hancurkan Israel tak dimakbulkan Allah. Kalau benar Palestine itu dizalimi, kenapa doa orang Palestine dan orang Islam seluruh berpuluh2 tahun tidak diterima Allah SWT sedangkan Allah SWT berjanji tiada hijab diantara doa orang yang dizalimi hatta dia seorang yang kufur atau kafir.
      Kalau dibandingkan dengan Israel, walaupun negerinya berperang tetapi ekonomi, pertanian, industry, perlancongan, pelajaran dan perubatannya maju,Di Israel, berjuta orang Islam dari Mali, Ivory Coast, Ghana, Ethiopia, Niger, Senegal, Nigeria termasuk Palestine datang Israel mecari rezeki dengan berkerja di ladang dan kilang kepunyaan Yahudi. Ini menunjukan Yahudi Israel membenci orang Islam.

      Dari persahabatan dengan orang Palestine di UK dan Jordan, aku dapati mereka adalah orang rajin berkerja, bijak, baik akhlak dan kuat beragama, tapi sayang disebabkan pemimpin mereka yang rasuah dan salahguna kuasa, rakyat menderita dan merempat.Yang pasti Palestine memerlukan pemimpin yang betul2 beriman dan bertakwa, bukan pemimpin yang menjadi perang hidup mewah hasil dari bantuan orang Islam tetapi rakyat miskin

      Delete
    2. anon 00:38... ap la ko ni bengap beno.. nmpk sngt ko xbce sejarah.. ko taw ke kenapa dia nk sngt perang palestine tu?? sbbnye dorg mmg dndam dgn palestin dr zaman dulu g... yg lain2 dia xkacau sbb xde motif pon.. ada sbb knapa dia nk kn negara palestin tu.. tetapi knapa palestine blum peroleh kemenangan?? sbb tuhan nk tunjukkn betapa kjamnye bangsa yahudi ni.. sampai la akhir zaman.. bru la yahudi akn kalah semula.. itupun berlaku masa zaman nabi isa dan imam mahdi muncul t...

      Delete
  3. Salam

    Ada duit, kita derma kat depa, ada masa kita doa kat Palestin, ada mulut kita habaq kat kawan-kawan suruh depa doa dan derma semampunya. Ada blog tulis ksengsaraan mereka .

    Dinasihatkan semua jangan jadi ketua blogger Kota Damansara, Tulang Besi @ Deramang @ Malaysia Waves.

    Malaysia Waves memang hampas. Hidup nak kutuk Khalid MB, Dewan Ulamak PAS dengan orang yang pakai Alphard. Blog dia mana ada tulis pasal Palestine, homeless kat KL, orang kelaparan kat Senegal dan budak hilang jari kat Kelantan. Balik - balik buat doas maki orang baik2 macam MB Khalid dengan para Ustaz

    Selain dari maki Khalid MB, maki ustaz dan maki pengguna Alphard , Benda2 lain amat tak penting bagi TB !!!!! Contohnya Isu Palestine, World Cup, Kem Tadarus dan lain lain amat tak penting bagi dia.

    Sedarlah TB kamu tu 42 tahun, bapak budak... Jadilah insan yang berguna.
    Bulan2 puasa ni pi keluaq Tabligh. Mr TB dok fitnah Khalid MB buat apa, dosa jer dapat. Bulan puasa ni paling kurang pi iktiqaf kat masjid. Moga2 hati jadi bersih

    Orang yang normal pikir nak tolong orang susah macam kat Palestine. Malaysiawaves fikir hanya nak maki Khalid sebab

    a. KIDEX - La badighol punya TB. EXCO dah approve laaaa. Dalam Exco ada 4 orang PAS, 3 DAP 3 PKR. Maksudnya yang semua komponen PR dah setuju. Jadi hancurlah hujah bohong TB Malaysia Waves

    b. PUAS - Laaaaa TSKI dah bawak benda ni ke pimpinan PR. Semua dah setuju. So What.

    So jangan tipu orang TB, bulan puasa ni.

    TB Pro Keadilan Raya tapi mengaku kononnya penyokong PAS.
    Macam suka bola sepak tapi pakai swim suit. Kah Kah Kah

    Orang PAS macam majoriti rakyat Selangor Pro TSKI

    TB dinasihatkan tukar maksudnya dari Tulang Besi jadi TB (Torak Besar)

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 11:56 keluar topic.. xde kena mengena kat sini..

      Delete
  4. Aper yg ko mrepek ni ....hari2 tulis bnda yg sm jer...boring tulla mangkok anon 10.54 ni.. Dh bodoh..boring plak..hu..hu..

    ReplyDelete
  5. Depan memaki hamun yahudi..belakang belasah barangan buatan yahudi..rokok yahudi disumbat ke mulut..sambil maki hamun yahudi..cakap tak serupa bikin..macam mana allah nak makbulkan doa..

    Moga ada sedikit keberkatan doa dari solehin yang dapat membantu saudara kita disana..amin

    ReplyDelete
  6. celaka betul lah anwar ni pegi bom serang palastine. camna lah dia ni berpuasa. yg hanya mendapat lapar dan dahaga aje.

    hihi

    “I support all efforts to protect the security of the state of Israel,” said Mr. Anwar – the Wall Street Journal on Thursday, 26th January 2011

    ReplyDelete
  7. Anon 20:30 - contoh penganut agama umno berperangai Yahudi Laknattullah! selagi bernyawa, selagi itu buat fitnah, takkan berhenti buat fitnah selagi musuh yg difitnahnya belum mati!!

    ReplyDelete
  8. kalau aq jadi perdana menteri....dh lame aq serang je israelly tu

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...