Wednesday, 23 July 2014
MALAPETAKA MH17 ... JURUTERBANG TERKENAL JAPAN AIRLINES (JAL) BONGKAR BAGAIMANA PESAWAT MH17 BOLEH DITEMBAK JATUH????
Malapetaka Pesawat MH17 telah menarik perhatian dan simpati pelbagai pihak dari serata dunia, menyebabkan ramai tertanya mengapa kemalangan yang begitu dahsyat boleh berlaku.
Saat jari menuding dan pemimpin dunia mencari pihak untuk disalahkan, ramai jua yang tertanya-tanya mengapa penerbangan dari Amsterdam ke Malaysia melalui ruang udara Ukraine.
Untuk memulakan penerangan ini, mungkin anda perlu memahami konsep geografikal, iaitu di mana tiga titik penting berada. Terdapat tiga titik dalam peta ini iaitu lokasi Amsterdam, tapak kapal terbang terhempas iaitu Ukraine, dan destinasi akhir pesawat iaitu di Kuala Lumpur.
Seperti yang boleh anda lihat, tiga titik ini membentuk garisan yang hampir sempurna lurus.
Seperti yang diberitahu oleh stesen televisyen Jepun, NHK, ini bukannya satu kebetulan. Jika anda menghabiskan banyak masa berjalan atas tanah, anda mungkin tidak akan fikir tentang jalan terus secara langsung untuk ke destinasi anda, kerana anda dihalang oleh pagar, bangunan dan sebagainya.
Bagaimanapun, apabila merancang laluan pesawat, syarikat penerbangan biasanya memilih laluan dengan jarak paling singkat, kerana jet tidak ada masalah untuk terbang menembusi awan kumulus nimbus.
Dan ini jelas apa yang sememangnya dilakukan oleh penerbangan MH17: mengambil jalan paling terus ke Malaysia. Sudah tentu, bukan semua penerbangan mengambil jalan paling singkat, dan pengalihan arah penerbangan disebabkan cuaca buruk dan situasi kecemasan, bukan sesuatu yang luar dari kebiasaan.
Oleh itu, ramai tertanya mengapa MH17 terbang menerusi ruang udara sebuah kawasan yang dikatakan zon perang yang aktif.
Untuk menjawab persoalan tersebut, NHK atau Parbadanan Penyiaran Jepun menemubual Hiroyuki Kobayashi, seorang juruterbang terkenal di Jepun yang pernah terbang di semua laluan antarabangsa yang telah ditetapkan oleh Japan Airlines (JAL) dan hampir kesemua laluan domestik Jepun. Beliau telah bersara pada tahun 2003.
Seperti yang diterangkan oleh pesara penerbangan itu, pesawat penumpang sering melalui ruang udara zon perang apabila ia disahkan selamat untuk penerbangan altitud tinggi. Kobayashi memberitahu yang dia sendiri berpengalaman terbang melalui ruang udara Vietnam, Iran dan Iraq semasa perang berlaku di negara tersebut.
Selagi pesawat terbang lebih tinggi dari altitud 10, 000 meter di kasawan perang, ia sepatutnya berada dalam keadaan selamat, terutamanya jika telah diputuskan bahawa senjata yang mampu menembak pesawat tidak digunakan oleh pihak yang berperang.
Walaupun helikopter dan kapal terbang lain telah diserang dalam konflik Ukraine yang terbaru, tidak ada sebarang petunjuk bahawa terdapat peluru berpandu yang mampu mengenai pesawat penumpang dari permukaan kawasan itu, sedang digunakan di situ. Kobayashi juga menekankan bahawa laluan itu ialah laluan yang sangat biasa digunakan untuk penerbangan antara Asia Tenggara dan Eropah.
Kobayashi turut menambah bahawa, melalui gambaran video kawasan pesawat itu terhempas yang telah ditonton olehnya, penerangan yang paling sesuai tentang serpihan yang melayang dan jatuh bertebaran dalam jarak yang luas ialah disebabkan letupan di udara.
Dia bersetuju bahawa pesawat itu telah ditembak dan kejadian itu akan membawa impak yang besar kepada banyak syarikat penerbangan yang menggunakan laluan di kawasan tersebut.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.
Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...
-
Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...
-
BIAR RAKAMAN GAMBAR BERBICARA Billboard Parti KeADILan Rakyat Keadilan diKM 383.4. Lebuhraya PLUS Utara-Selatan menuju Ut...
-
17 APRIL: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Pulau Pinang menahan lima anggota dari Balai Polis Ayer Itam, Pulau Pinang, se...
Sebenarnya kapalterbang yang ditembak itu ialah MH370 dan bukannya MH17 seperti yang diputarbelitkan oleh Media.
ReplyDeleteMH17 tidak ditembak, malah masih beroperasi di KLIA.
Jadi kenapa Media mengatakan MH17 yang ditembak?
Jawapannya ialah:
Yahudi isreal ingin memulakan peperangan darat di Gaza dan untuk itu mereka memerlukan suatu insiden atau peristiwa yang besar berlaku supaya pandangan dunia dapat dialihkan.
Jadi mereka telah merancang untuk menggunakan kapalterbang MH370 yang mereka rampas 4 bulan yang lalu dan mereka ingin menghempaskannya di Ukraine dan menyalahkan Rusia.
Mereka memasukkan mayat-mayat penumpang MH370 yang telah mereka awetkan itu kedalam kapalterbang MH370 dan mereka melancarkannya sebagai MH17.
MH17 yang sebenarnya tidak beroperasi pada hari tersebut (dibatalkan).
Mereka menggunakan system radar untuk mengawal MH370 dan selepas sampai di Ukraine, mereka melancarkan roket ke arah MH370 dan meletupkannya.
Dalam sekelip mata, Amerika menuduh Rusia yang bertanggungjawab meletupkan pesawat itu.
Berikut adalah bukti-bukti yang penting untuk kita renungkan:
1) Mayat-mayat yang dijumpai itu telahpun reput dan tidak ada sebarang kesan darah.
2) Passport –passport yang dijumpai disitu menunjukkan tidak ada sebarang kesan terbakar dan masih baru.
3) Media-media mula melancarkan serangan menghentam Rusia.
4) Tidak ada lagi berita tentang Gaza di Media.
Apakah motif utama Yahudi Israel itu?
MOTIFNYA IALAH SUPAYA DUNIA TIDAK LAGI MENUMPUKAN PERHATIAN KEPADA KEKEJAMAN YANG DILAKUKAN OLEH ISREAL DI GAZA.
Bro lain kali jangan pancut kat dinding... cari bini... kan dah banggang seumur hidup... kah kah kah
DeleteOI JIBMAH 10.29,
DeleteSelagi orang macam kamu wujud di bumi ini, selagi itulah Yahudi akan berkuasa.
oi... panjang kau merapu... kau berak tahi kau keluar ikot lubang kencing ke..? bodoo mengalahkan babi.......
DeleteRugi masa aku baca komen kau
DeleteAnon. hang tak pernah naik kapal terbang ke? MH17 tu nama penerbangan dari amsterdam ke malaysia. adoi lah
Deletewahh bagus la kamu ni... hebat... well done... mengalahkan teori yg dikemukakan oleh Kobayashi... wow!! nampak sgt mcm geng warung kopi tepi hutan yg hanya sembang kosong tanpa mempedulikan dunia luar...
DeleteBerapa punya merepek la budak ni.. abis tu abg saudara aku dok dlm mh17 x balik2 dia p mana?
Delete
ReplyDeleteAnon 9:26 am . . .
Dah pagi ni bangun. Bangun. Dahsyat ar. lu mimpi apa ? Laen kali jgn banyak berhayal sebelum tido atau Lu hantam air ketum.
INI TTORY BAPAK KAU NAMANYA.
ReplyDeleteTeori separuh masak
ReplyDeleteKan dah dinasihatkan, jgn terbitkan lagi posting mempersoalkan tragedi ini. hormatilah perasaan keluarga dan rakan mangsa terlibat. jgn divert attention pembaca kpd persoalan kemungkinan yg tak pasti. adakah ini satu strategi ala yahudi utk mengalih tumpuan daripada isu krisis dalaman dalam PKR?? #AnwarIbrahimMustGo
ReplyDeletecamana kedudukan khalid Ibrahim sekarangni.. hambarlah omakkau ni.. cerita politik malaysia la pulak...
ReplyDeletehttp://www.theglobeandmail.com/news/world/shoot-down-of-commercial-airliner-precedent-rests-with-us-warship-vincennes/article19703260/
ReplyDeleteTwenty-six years before last week’s attack that downed a Malaysia Airlines flight over the Ukraine, killing all 298 on board, U.S. sailors on one of the world’s most powerful and sophisticated warships shot down an Iranian airliner with a powerful surface-to-air missile, killing all 290 on board.
In fact, and as became embarrassingly clear in the subsequent investigation, Iran Air Flight 655 was climbing on its regular flight to Dubai and was transmitting the proper civilian identifier showing it was a scheduled flight in an internationally sanctioned airway. There was no diving Iranian warplane except in the minds of excited U.S. sailors in a darkened command centre.
Neither Mr. Reagan nor any successive president ever apologized, let alone acknowledged U.S. responsibility for the attack.
Eight years later, the United States paid $132-million in compensation families to the victims and to replace the Iranian Airbus A-300, although Washington admitted no liability.
omakkau memuat naik artikel berkenaan MH17 untuk mengekalkan rating.. omakkau cerita tentang MB Selangor la... baru best...
ReplyDeleterussia menbantah serangan atas syria dan iran ,,,,sebab itu russia perlu dijatuhkan, lepas itu negara china pulak.......selepas kejatuhan iraq dan libya....next ialah syria dan iran ....russia tahu niat negara barat....iaitu new world order....
ReplyDeleteHaluuuuuuu. .........
ReplyDeletePrsoalan yg lbih bsar dn mnjdi mimpi ngeri .....knapa hnya mh shj yg mnjadi sasaran....adkh krana hntu tuya mula mnuntut bela....sialan lu....pueee
Khak tuih
Bodohnya...anak sapa lh ni..tp ni jenis bodoh keturunan ni...hmm malangnya sapa jd anak mamat ni...
DeleteWoi stupid Jit Toya u moron...did u brush ur tooth today?? what a scumbag yellow shit-like creature..reveal urself!
ReplyDeleteni yg negatif nya ada pesawat canggih dan boleh terbang terus selama 10 jam Nak divert sikit atau terbang tinggi atau rendah kena bajet minyak Sebelum ini ada juga berhenti sekurang kurang nya satu airport Kalau ikut scedule minyak ada lebih Tu sbb semua syarikat terbang lurus ..
ReplyDelete