Thursday 31 July 2014

SEORANG LELAKI CEDERA PARAH DAN PELURU MASIH MELEKAT DI KEPALA KENA TEMBAKAN RAMBANG DARI PISTOL ANGIN.



Seorang lelaki cedera parah di bahagian kepala selepas kereta dinaikinya ditembak secara rambang oleh sekumpulan lelaki yang tidak dikenali.

Pemandu, Qumeyza Iqbal Arif Sulaiman, 28, berkata beliau mendengar bunyi kuat dan menyangka ia adalah dentuman mercun yang dibakar berhampiran kenderaannya.

Pihak polis mendapati suspek menggunakan pistol angin sebagai senjata dalam kejadian tembakan rambang.

“Sejurus mendengar letupan di bahagian kiri belakang kereta, abang ipar saya, Mohd Syukur Shafie, 31, tidak sedarkan diri ekoran terkena peluru sesat daripada tembakan terbabit, di bahagian kiri kepala,” katanya.

Menurut laporan Berita Harian, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Asisten Komisioner Roslan Radzi ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu dengan siasatan lanjut masih dijalankan mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan dan Seksyen 3 Akta Senjata.

Katanya, pihak polis mendapati suspek menggunakan pistol angin sebagai senjata dalam kejadian tembakan rambang itu, dan pihaknya sudah melakukan tangkapan terhadap tiga individu lelaki untuk siasatan lanjut.

“Hasil daripada siasatan awal, tembakan itu dilepaskan oleh suspek tanpa sebarang motif dan hanya terdorong daripada perasaan suka-suka dan tidak bermotifkan dendam.

Dalam kejadian itu, Syukur dibawa ke Hospital Banting sebelum dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang untuk rawatan lanjut.

28 comments:

  1. GERAKAN MENJATUHKAN MB KHALID IBRAHIM SAMA SEPERTI GERAKAN AL-SISI MENJATUHKAN PRESIDEN MORSI!!!






    GERAKAN MENJATUHKAN MB KHALID IBRAHIM SAMA SEPERTI GERAKAN AL-SISI MENJATUHKAN PRESIDEN MORSI!!!






    GERAKAN MENJATUHKAN MB KHALID IBRAHIM SAMA SEPERTI GERAKAN AL-SISI MENJATUHKAN PRESIDEN MORSI!!!






    GERAKAN MENJATUHKAN MB KHALID IBRAHIM SAMA SEPERTI GERAKAN AL-SISI MENJATUHKAN PRESIDEN MORSI!!!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa salah Menteri Besar Selangor, Tan Seri Khalid Ibrahim?. TS Khalid tidak melakukan jenayah, rasuah, salah gunakuasa, penipu, perogol, liwat atau lesbian. Selangor kekal negeri paling maju dalam Malaysia.

      Hanya Anwar Ibrahim dan PKR sahaja mahu tukar MB Selangor dan digantikan oleh bininya Dr. Wan Azizah. Itu je puncanya. Malah tindak tanduk Anwar Ibrahim sebagai penasihat umum PKR boleh dirumuskan sebagai "rampasan kuasa" yang diatur oleh Anwar Ibrahim sendiri dan disokong geng Anwar dalam PKR.

      Jika benar berlaku "tukar" MB Selangor. Kami ingin bertanya kepada Anwar Ibrahim yang dilihat suka mengambil teori politik songsang dan dengan ego yang tinggi malah ada sifat diktator malah jiwanya masih terbawa bawa perangai lamanya dalam UMNO.

      Adakah Sultan Selangor setuju pertukaran MB Selangor?. Adakah nama Wan Azizah calun MB Selangor Sultan setuju?. Penasihat Sultan Selangor malah Sultan sendiri pun orang bijak dan cekap dalam menghadapi isu dan membuat keputusan.

      Bagaimanapula jika kemelut MB Selangor tiada kesudahan, PKR dan Anwar Ibrahim mahu juga tukar Khalid kepada Waz Azizah?. Malah pehak UMNO/BN hanya tunggu bola tangkis untuk "smasdown".

      Jika berlaku pilihanraya atau DUN Selangor dibubar atau terbubar dengan kuasa Sultan dan pehak SPR mengadakan pilihanraya umum negeri Selangor, tujuan untuk mencari kedamaian politik Selangor dan demi keselamatan umum rakyat Selangor. Apakah PR boleh menang semula dan berkuasa?

      Jika berlaku pilihanraya umum negeri Selangor Kami jangkakan PR akan tumbang dan UMNO /BN kembali berkuasa. Sebab utama kerana PR atau PKR dan Anwar Ibrahim suka mengadakan teori politik songsang dan rakyat Selangor benci dan meluat kepada PR dan PKR kerana isu TS Khalid bakal mendapati simpati yang mendalam kepada rakyat Selangor.

      Kita mengharap PAS kekal menyokong TS Khalid dan kekalkan Khalid MB Selangor sehingga habis tempoh penggal jawatan sebagai MB Selangor. UMNO/BN pusat dan negeri cukup gembira jika DUN Selangor dibubarkan bagi mencari satu titik perubahan politk Selangor.

      Kita cadang kepada pemimpin PAS peringkat negeri Selangor dan Dun berilah sokongan kepada TS Khalid menerajui Selangor. Jika perlu keluar dari PR atau keluar dari politk songsang Anwar Ibrahim apa salahnya. Ingat kekuatan PKR berada ditangan penyokong dan ahli PAS terutama bangsa Melayu.

      Kepada pemimpin PAS disemua peringkat terutama peringkat pusat hormatilah Dato Seri Tuan Guru Haji Hadi sebagai ketua dan ulama. Jangan ada sikap bodoh sombong dan ego macam lembu NFC.

      Harapan kami agar Dato Seri TGHH tetap teguh dengan keputusan mempertahan kenyatannya menyokong Khaid dan tidak setuju tukar MB Selangor. Kepada Anwar dan juak juaknya jangan jadi politk kera dan beruk."

      ................................
      Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
      Oleh: mohdnoorawang
      Posted on Thursday, July 31 @ 17:16:21 MYT
      Dilulus untuk paparan oleh lararatu





      Delete
    2. ejujurnya saya sependapat dng tuan guru president pas dan tgna yg menyokong penuh kedudukan tan sri khalid ibrahim sebagai mb selangor. I can still remember semasa khalid mengambil alih selangor satu ketika dulu harta kerajaan negeri sejumlah rm 500 juta and la ni mencecah 2.8 billion or more. It is not that easy to raise the money..and now senang saja i hendak di turunkan. Dia dinaikkan oleh rakyat...kenapa pula dengan mudah hendak diturunkan?

      Macai Macai Taghut macam Tulang Besi Malaysia Waves tidak boleh dpercayai langsung. Yalahhh T-Shirt Hijau lengan putih cap change, Nepal, Mat Bangla atau mungkin Hippies Woodstock boleh pakai

      Adakah TB Malaysia Waves ahli PAS, PKR, Golkar, Janata Dal Party India atau Parti Kongres India kita tidak tau. Jadi jangan pakai alasan pembohong mereka ini sebagai pengukur

      Delete
    3. Jangan sembarangan menyalah dan membodohkan TGHA atau TGNA kalau korang sekadar pengikut politik mentah yg mudah dicaturkan orang. Kesalahan korang paling besar apabila taksub kepada golongan Keadialan Raya dan Baghal dari Telaga Wadi dan Tellaga Barhut Hadramaut mengatasi akal korang kepada tg presiden sendiri. Kalau

      Adanya orang2 berjiwa BIGFOOT macam Malaysia Waves cuma merosakkan PRi.

      Delete
    4. ANUAR X MAHU APA YANG BERLAKU DIKEDAH BERULANG KEMBALI.
      SAYA ORANG PAS
      Tn Hj Hadi tidak pernah belajar dari kesilapan di kedah. Pergolakan di kedah antara adun Pas tanpa diselesaikan oleh Tn Hj Hadi secara bijak telah menjatuhkan kerajaan Pas/ PR dikedah.
      Waktu Pergolakan Pas di kedah, adakah PKR & DAP masuk campur hal PAS
      Trengganu pernah di terajui oleh Tn Hj Hadi. Hanya dapat 1 penggal, selepas itu kalah. Apa masalahnya?
      Manusia tidak pernah "perfect"/ maksum. Yang perfect hanya allah taala. Ini kesilapan pemimpin agama di Pas, Mengajar ahli sentiasa WALA kepada pemimpin. ( PAS mengagap pemimpin mereka adalah maksum-NABI TIDAK PERNAH KATA MESTI WALA KEPADA PEMIMPIN, Pemipin ISS- PLEASE ADVICE ME, IF I AM WRONG)
      BUT I solute Nik Aziz
      KEMENANGAN ADALAH SECARA TEAMWORK. RAKYAT menharap kemenangan PR supaya Negara kita bersih dari rasuah, kronism, kecurian pemimpin atas asset Negara-kwsp, petronas, felda, galian , toll dan lain.
      ( Pas hantar wakil 6 org besar Pusat Pas, ke mesyuarat PR berkenaan MB Selangor- bersetuju MB di tukar) kemudian 3 hari selepas itu : MENGIKUT SURAT KHABAR, Tn Hj Hadi ingin KEKALKAN MB SEKARANG.- tak tahu saya nak cakap. Tak tahulah siapa yang MUNAFIQ. MACAMMANA NAK PERENTAH MALAYSIA JIKA LIDAH BERRCABANG DAN ASYIK DENGAN EGO SENDIRI)

      WAHAI PEMIMPIN POLITIK TOLONG PASTIKAN form 14 di setiap pengundian diikuti & dilaksanakan (bukannya undian di di pusat pengumpulan- disini berlaku black out,penambahan undi dan lain2). Buatlah banyak salinan form 14 yang ditandatangi oleh setiap wakil spr & parti untuk mengelakan alasan HILANG FORM. Keputusan muktamad, setiap salinan diberi kepada wakil)
      SELAGI PEMIMPIN MALAYSIA adalah diperolehi dari PENIPUAN, SELAGI ITU MALAYSIA TIDAK AKAN MAJU.

      CUBA ANDA BERFIKIR SEKEJAP: apa AKAN jadi pada SINGAPURA & DATO SRI NAJIB, jika ianya diperentah oleh DATO SRI NAJIB dan sebalik jika PM singapura jadi PM malaysia ( singapura- x minyak,sawit,emas dan lain-lain)

      Apakah AKAN jadi pada THAILAND & DATO SRI NAJIB, jika ianya diperentah oleh DATO SRI NAJIB

      Apakah AKAN jadi pada INDONESIA & DATO SRI NAJIB, jika ianya diperentah oleh DATO SRI NAJIB ( di Indonesia, hakim mahkamah di penjara seumur hidup kerana memakan rasuah)

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Pantat mak kau....umnoòò

      Delete
  2. Selamat hari raya kpd hanisya aka omakkau & macai pkr sekelian. Maaf zahir batin



    Keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya juga kepada ko wahai cai umNO...




      Kaze

      Delete
    2. Spesis jenis keza a/l kinzir ni msh hidup rupanye. Dah puas raya? Tentu byk dpt angpow dr macai2 perabih duit rakyat.

      Delete
    3. Woiiiii TB (The Bigfoot) Malaysia Waves. Komen kami rakyat Selangor kepada Keadilan Raya dan macai macam kamu seperti dibawah. Sedar2 skit kamu tu dah tua.

      Masaalah yang timbul bukan disebabkan oleh Pas atau khalid tetapi puncanya ialah Anwar dan penyokong2 beliau.Orang tertanya2 kenapakah Khalid hendak diturunkan secara tergesa2 sedangkan prestasi beliau selama lebih sepenggal adalah cemerlang berbanding MB2 lain.Rakyat Selangor sayangkan Khalid dan menerima banyak faedah dalam berbagai bentuk. Cuma yang rakyat nampak niat menurunkan Khalid dan mencadangkan isteri sendiri bertujuan membina dinasti

      Delete
  3. anon 15:08 spesis jenis yg keluar dari lubang bontot khinzir aka najis khinzir maseh boleh berbicars rupenya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, very simple if we believe in hukum Islam, bila kita buat kat orang, allah dalam segi apa pun biasa nya kejahatan,iaitu fitnah, jahat, aib, dan lain2 lagi., Allah juga akan balik kan pada dia kejahatnyang di buat pada orang yang dia buat. Cash di dunia,... belum lagi di akhirat belum ! So dengan katalain insaf lah....kita tak akan dapt lari kemana.....allah sentiasa melihat kejahatan dan kebaikan kita. Kita cuma sebagai transit di didunia. any time we are been called, when ever Allah want....INSAF LAH..LAH walau pun kubur lain2...

      Delete
  4. PAKATAN RAKYAT AKAN " DIAJAR" PADA PRU 14 AKAN DATANG JIKA TUKAR TSKI SEBAGAI MB SELANGOR AMARAN RAKYAT!!!!!
    Serangan, desakan dan terbaru fitnah terhadap Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim agar meletak jawatan sebagai Menteri Besar nyata mencetus kemarahan ramai rakyat Selangor.
    Tinjauan Selangor Kini di laman sosial Facebook mendapati rata-rata ramai yang kesal dengan tindakan berkenaan, malah tidak kurang juga yang mengancam untuk menghukum Pakatan Rakyat (PR) kelak.
    mb3728a543b477098a4848e499317bdbbd_XL
    “Kamu apa-apakan Menteri Besar Selangor, kami anak jati Selangor akan ajar kamu dalam pilihanraya nanti.

    “Jangan amal politik kotor, Aku tujukan kepada semua pimpinan Pakatan Rakyat. Ini janji.
    “Jika Tan Sri Khalid digugurkan, maka harapan Pakatan Rakyat menuju ke Putrajaya bakal hancur.

    Rakyat tidak akan percaya sesiapa pun lagi selepas ini. Kerana bagi rakyat, PR serupa saja dengan Umno-BN,” Kata Posmen Hensem.
    Posmen Hensem1
    “MB yang begitu baik, Pakatan Rakyat nak ganti.

    Adakah Pakatan sudah berubah menjadi BN?

    “Bertaubatlah, tambahan pula sekarang bulan Ramadan. Kekayaan di dunia tidak dapat dibawa ke akhirat nanti,” komen Yaakob Ali.
    amukrakyat2

    “Terdesak! Namun kita yakin Abdul Khalid tetap dengan pendirian akan kekal sebagai MB Selangor yang tidak gentar kepada sebarang bentuk provokasi,” kata Zainal Abidin pula.

    “Yang nak menjatuhkan Abdul Khalid semua nak senang atas angin, hancurlah kalau diikutkan permintaan dia orang, tak lama Selangor pun hancur.
    amukrakyat3
    amukrakyat8

    “Untung banyak, akhirnya depa sapu. Saya minta biarlah Abdul Khalid teruskan jawatan MB sampai pilihan raya umum 14 (PRU14),” pinta Kamaruzaman Kamarul.
    amukrakyat4

    Sejak malam Ahad, sistem Whatsapp pengamal media dipenuhi dengan maklumat palsu menerusi Agensi Berita Nasional (Bernama) kononnya Abdul Khalid akan mengadap DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah bagi menyerahkan surat peletakan jawatannya.
    berita palsu
    Kesan daripada penyebaran berita ini, para wartawan berkumpul di hadapan Istana Mestika, Shah Alam dan Istana Alam Shah, Klang semalam menantikan sebarang kemungkinan yang dikhabar akan berlaku.

    Bagaimanapun, Bernama melalui laman mikro Twitter memaklumkan pihaknya mengesan ada pihak tertentu menggunakan namanya untuk menyebarkan berita palsu mengenai peletakan jawatan Menteri Besar Selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wuiiiiiii betultu. Hangpa nampak tak TB sama otak dengan Khalid Samad.

      Apa lagi Mau Khalid MB baguiihh, transparent, berhemah, allocate fulus kat orang susah. .Hangpa tau tak Duit Selangor la ni dah berkepul2 sampai lori ikan pun tak muat nak bawak

      Why Khalid?
      a. Dia Bagus.
      b. Rakyat Selangor majoriti sokong dia.
      c. lebih 50% orang PKR Pro dia
      d. 80% orang PAS sokong dia.

      Ustaz Hadi sokong Sokong Khalid MB Dewan Ulamak PAS sokong Khalid MB.

      So apahal TB Deramang suruh tukar MB. UG (Urang Giler) ker

      Delete
    2. Anwar's bid to make wife Mentri Besar has started to unravel
      top PAS leadership openly expressing support for Khalid Ibrahim.
      Hadi: PAS throws support behind Khalid.
      Hadi told journalists he wants Khalid to continue as Mentri Besar.
      PAS leaders against Kajang Move they are quite fed-up with the PKR power struggle.
      plot to topple Khalid come at great price to reputation of PKR and Pakatan
      public opinion about the Selangor government has gone down
      plunge began after the ill-conceived Kajang Move.
      Selangorians did not buy Kajang Move because it was nonsensical
      PKR’s standing has been tarnished by a problem-riddled party polls.
      The Kajang Move has been an epic disaster.
      PAS stand on Mentri Besar serious setback for PKR particularly for Anwar.
      He seems to have lost magic touch
      his party has lost its hold over the Selangor middle ground.
      The Selangor population is quite sophisticated and informed.
      PKR engineered an unnecessary by-election
      Then force a popular Mentri Besar to resign for an untested woman.
      Selangorians are not exactly eager for her to take over.
      Khalid is certainly the cleanest MB to date.
      There has not been a whiff of financial scandal
      those behind plot already implicated having links with water concessionaire.
      days when people would believe anything Anwar said or did coming to an end.
      trouble convincing his own party his wife qualified for Mentri Besar job.
      Anwar rejected appeals to nominate both Azmin and Dr Wan Azizah for Mentri Besar
      relationship between mentor and mentee has truly broken down
      Anwar ..would help him continue as Mentri Besar if Khalid got rid of Faekah Husin.
      Anwar going behind the back of Pakatan to promote his wife.
      accused Anwar of nepotism
      “Because of rivalry the whole state sacrificed, interests of people set aside,”
      In any other party, it would have been condemned as nepotism
      few people really believe that she has what it takes for the job
      party under pressure to deliver to the expectations of the electorate.
      Figureheads and token roles are not plausible anymore
      does she have know-how and skills to administrate Selangor
      Rafizi keen on her because they want to be the power behind a weak leader.
      Khalid and Azmin factions blamed Rafizi for giving Anwar bad advice
      PKR is on a bad momentum at the moment
      His devastating court conviction in March

      Delete
    3. Woiiiittttt Tulang Besi faham ker bahasa inggeris ni. Jenis kutu 3 suku, tarak baca punya Malaysia Waves

      Delete
  5. idex bukan kidergarden OK.

    10 orang exco Selangor dah setyju benda ni (4 PAS, 3 PKR dan 3 DAP). Jadi no ka yes ka, benda ni dah agree dahhh oleh pemimpinan Negeri. So Ranjit SIngh!!!! Khalid Samad!!! Rafizi!!! dan mereka yang menyokong Keadililan Raya disyorkan masuk Perkasa. Dah mengarut biar betul betul mengarut.

    Macai macai macam Malaysia Waves boleh join Tiga Jalur ( Ada kenalan lama dia kat dalam tu)

    ReplyDelete
  6. Balik lahhhhhhh Keadilan Raya. Keadilan Raya Pi kawan dengan UG (Urang Giler). Ada sekor dalam blog Malaysia Waves pakai t-shirt hijau lengan putih.

    Dulu mangkuk badighol ni dok maki PAS sebab bertanding kat Kota Damansara. Walaupun yang lawn kast situ adalah PSM (Pinjam logo PKR) .

    Orang banyak jahat !!!!! Abdullah bin Ubay punya style lah!!! maki orang baik2 macam TSKI dgn Ulamak PAS

    ReplyDelete
  7. Ape citer sebenar nk tukar TKSI ngan wan zizah sebagai MB Selangor ni..

    ReplyDelete
  8. Nampaknya macai-macai PKR dah masuk perangkap UMNO. Sebodoh-bodoh Najib, dia pandai guna Bahagian Penyelidikan B4 dalam kerja-kerja psy-war ni. PR jangan kata nak tawan Putrajaya, setakat berkampung kat kajang jer la. Silap haribulan, masuk angin keluar asap la PR.

    ReplyDelete

  9. MASUK ASAP KELUAR ANGIN : KENTUT.

    ReplyDelete
  10. Oitt..berita d ats brkisar psl trkena tmbak dgn pstol angin laa. Kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kidex bukan kidergarden OK.

      10 orang exco Selangor dah setyju benda ni (4 PAS, 3 PKR dan 3 DAP). Jadi no ka yes ka, benda ni dah agree dahhh oleh pemimpinan Negeri. So Ranjit SIngh!!!! Khalid Samad!!! Rafizi!!! dan mereka yang menyokong Keadililan Raya disyorkan masuk Perkasa. Dah mengarut biar betul betul mengarut.

      Macai macai macam Malaysia Waves boleh join Tiga Jalur ( Ada kenalan lama dia kat dalam tu)

      Delete
  11. khalid dah jadi penjilat umno sbb tu kena tukar.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...