Monday 25 February 2013

BERITA YANG DISOROKKAN OLEH MEDIA ARUS PERDANA!!!!... KUNJUNGAN MUHYIDDIN YASSIN KESABAH PADA 23HB FEBRUARI 2013 YANG LALU, DIMALUKAN OLEH PENDUDUK PENSIANGAN, SABAH!!!!!!!


Kunjugan Timbalan Perdana Menteri merangkap Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin ke Sabah pada 23hb Februari 2013 yang lalu telah mendapat kejutan maut sambil dimalukan oleh penduduk DUN Nabawan Parlimen Pensiangan, Sabah apabila beberapa sepanduk menuntut janji-janji yang pernah ditaburkan oleh Kerajaan UMNO/BN kepada rakyat Sabah masih belum tertunai lagi.

Keberanian yang ditonjolkan oleh penduduk Sabah secara terbuka, tegas dan berani ini amat mengejutkan sekali.

Senario sebegini belum pernah terjadi apabila pembesar negara membuat kunjungan maupun lawatan rasmi ke Sabah sebagai tanda rasa hormat yang amat tinggi.  Tetapi itu semua sudah menjadi sejarah.

Rakyat Sabah kini sudah mula bangkit mau melakukan perubahan. Rakyat Sabah sudah muak dan bosan sampai nak muntah dengan segala janji-janji manis UMNO/BN.

Rakyat Sabah pun dah sedar yang janji-janji manis yang ditabur UMNO/BN langsung tidak boleh dipercayai. KEPERCAYAAN SIFAR!!!!!

Sabah kini jelas bukan lagi deposit kekal tetap UMNO/BN pada PRU 13 nanti.

Perubahan besar bakal melanda politik Sabah sehingga tempiasnya mengenai tubuh Putrajaya.. Ins'y Allah.

INI KALI LAH TUKAR..JOM UBAH.. SELAMATKAN MALAYSIA.

5 comments:

  1. Meskipun saya warga selangor tulen (bukan hantu (pilihan)Raya SPR) tetapi saya benar-benar terkilan dan rasa sempati dengan Malaysia selalu dianak tirikan dari segi harga barangan yang berbeza dan seumpamanya

    ReplyDelete
  2. barangan di Sabah sangat mahal berbandingkan dengan di Semenanjung. Tapi orang sabah masih tak sedar melainkan beberapa orang sahaja. Di Menumbuh, masih mengharapkan bekalan air hujan selepas puluhan tahun merdeka.

    ReplyDelete
  3. cuba tengok sapa yg ramai satu je sbbnya umno kan parti melayu yg berarak ni org2 apa yg majoritinya...........kena fikir2kan tu.......fikirkan tentang masa depan islam jika di urg2 ni yg perintah malaysia...adakah islam terjamin.......

    ReplyDelete
  4. Dulu aku pernah buat urusan rasmi kat Sabah (12 tahun dulu). Antara yang aku dapat tahu dari kawan sekerja di Sabah (orang Sabah juga beb). Majoriti pesakit dalam di Sabah ialah orang Asing Kalau 10 orang dalam wad orang Sabah tulen cuma 2 , 3 orang sahaja. Kat Tawau ada orang Pakistan yang ada ic. Maklumlah kat sana ada orang ameno Sabah keturunan Pakistan. Macam kat Gombak ada orang Minang Indon jadi warganegara kerana ramai Minang Gombak ahli ameno totok!!Sekarang kalau ada urusan dengan orang Sabah aku selalu 'kutuk' diorang. Aku kata sepatutnya aku yag bekerja kat Sabah sebab Sabah negeri kaya. Orang dia kuat kerja. Tanah luas. Hasil bvumi, hasil laut melimpah ruah. Tapi yang kaya orang ameno dan orang pilihan dari Malaya. Amacam? Ahli parlimen korang enjoy kat KL. Joli katak. Korang kerja macam nak mampos. Sudah tiba masanya kau orang semua buka mata dan tendang pengkhianat-pengkhianat Sabah!!

    ReplyDelete
  5. Ini org UMNO mau dan patut kena tendang keluar dari Sabah. Sudah banyak masalah yg UMNO bawa termasuk rompak tanah di Sabah, rompak hasil-hasil bumi Sabah dan rompak anak bini org. UMNO juga jd punca porak poranda di Sabah, huru-hara tetapi masih jual temberang kat Sabah sambil nak jadi macam 'Tikus Membaiki Labu' di Sabah.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...