Tuesday, 26 February 2013

JENAYAH RAGUT SUDAH MENJADI-JADI SAMPAI MAGSANYA DITIKAM!!!!!..... DIMANA JANJI KERAJAAN UMNO SEBELUM INI AKAN BENTERAS JENAYAH RAGUT???


UMNO PEMBOHONG, PENIPU DAN CAKAP BESAR!!!!!

Cakap jenayah ragut akan dibenteras dan akan pastikan negara kita negara yang paling selamat didunia.

Realitinya?...Mangsa ragut kini akan diperlakukan dengan kejam, zalim dan ganas oleh peragut.

Contoh terbaik, apa yang berlaku seorang lelakai Tionghua warga emas yang ditikam diperut oleh peragut di Salak Selatan, Kuala Lumpur semalam hanya disebabkan di cuba nak menghalang peragut.

Apakah negara kita ini selamat untuk rakyat?

Inilah jadinya apabilia keutamaan dan prioriti tugas PDRM disalah gunakan oleh parti pemerintah.

Rekrutlah sebanyak mana pun anggota polis yang baru namun jika tidak tahu keutamaan dalam penugasan polis maka beginilah senario yang bakal dihadapi rakyat.

Perlunya PDRM di Reformasikan.. Tukar Kerajaan bobrok UMNO yang sedia ada yang ternyata gagal untuk melaksanakan amanah dan tanggung jawab yang diberi rakyat.

INI KALI LAH TUKAR... JOM UBAH.. SELAMATKAN MALAYSIA... PAKATAN RAKYAT HARAPAN RAKYAT.

20 comments:

  1. UMNO/BN cakap tak serupa bikin....Apa yg dia tahu pasal keselamatan & keharmonian hidup rakyat....
    UMNO/BN tahu menambahkan kekayaan untuk diri dan kroni mereka je.....Pi jahanam UMNO/BN....

    ReplyDelete
  2. Dah tak tau nak kata apa dah.....
    Negara selamat konon, tapi rakyat sentisa di dalam ketakutan dan kebimbangan.

    Di mana yang selamt sebenarnya?
    Di rumah bimbang, di jalan takut, anak-anak ke sekolah pun kita bimbang juga. Mereka keluar bersosial pun kita bimbangkan segala gejala negatif di luar sana.

    Jadi kita tidak pernah ada di dalam zon selesa.

    ReplyDelete
  3. Manifestasi Ulamak Pas Nik Aziz dan Hadi Awang Dalam Membenarkan Kalimah Allah Dalam Bible adalah, Mereka Hadi dan Nik Aziz mahu ....

    1. Mengistiharkan bahawa Allah adalah tuhan yang disembah oleh penganut islam dan kristian.

    2. Mengistiharkan bahawa agama islam dan kristian adalah sama.

    3. Mengistiharkan bahawa kalau islam adalah agama Allah, maka kristian juga agama Allah.

    4. Mengistiharkan bahawa penganut islam dan kristian adalah bersaudara seolah2 satu bapak lain2 emak (tuhan sama cuma nabi saja tak sama, nabi muhamad rasul islam, manakala nabi isa (jesus) rasul kristian).

    5. Mengistiharkan bahawa sesuatu yang haram kepada penganut kristian maka ianya juga haram kepada penganut kristian.

    6. Mengistiharkan bahawa sesuatu yang halal kepada penganut kristian maka ianya juga halal kepada penganut islam.

    7. Mengistiharkan bahawa pernikahan diantara pasangan islam dan kristian adalah sah walaupun masing2 kekal dalam agama masing2.

    8. Mengistiharkan bahawa pernikahan pasangan islam dan kristian sah dibuat didalam msjid dan sah juga jika dibuat dalam gereja.

    9. Mengistiharkan bahawa pernikahan pasangan islam dan kristian sah dinikahkan oleh imam bertauliah dan sah juga jika dinikahkan oleh paderi.

    10. Mengiktirafkan bahawa kitab Al Quran dan Bible kedua2nya adalah kitab suci yang diturunkan oleh Allah sebagai panduan hidup manusia.

    Ini yang menyebabkan kita beranggapan bahawa Hadi Awang dan Nik Aziz ini bukan lagi Ulamak Islam yang tulen tetapi mereka sebenar 2 dalam 1, iaitu Ulamak Islam dari segi penampilan dan Mubaligh Kristian dari segi perbuatan.

    Saya tidak menyerang lain2 ulamak dalam Pas kerana mereka kebanyakannya membisu dalam isu kalimah Allah ini, boleh jadi mereka bersetuju dan boleh jadi mereka tak bersetuju ... mereka tak berani bersuara. Tetapi Hadi Awang dan Nik Aziz terangan2 bermatian2 mempertahankan penggunaan kalimah Allah oleh agama kristian.

    Jika ada ahli Pas yang tidak bersetuju dengan saya, sila kemukakan hujah.

    Hj Ariffin, Kedah

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAJI MALBORO ker nie?? Sia sia jer ko pegi haji org tua..
      Dpn ALLAH di padang Masyar..wajib ko bdpn ngn nik aziz n hadi awng..utk minta maaf sbb ko terang2 reka fitnah pd diaorg.. Masak la ko RIPIN.. Bg budak tadika PASTI jer nk patahkn hujah BODOH ko ni RIPIN.. Mslh guna nama ALLAH cuma prob di malaysia..tp bkn mslh di dunia arab..

      Delete
    2. itu komen haji sangkut...mungkin p haji pun ameno bayar sbb tu bodoh nak mampos...

      Delete
    3. Hj Ariffin, Kedah..nampak sgt anda ni bukan kaum muslimin yang beriman..kemungkinan anda bukan orang islam ..dari segi penulisan anda menunjukkan anda kurang ilmu agama samada agama islam @ kristian..jika anda seorang muslimin bertaubatlah..jika sebaliknya muhasabah la diri tidak tergolong dalam orang2 yang rugi

      Delete
    4. Aku duduk di Kuwait 2 tahun berkawan dengan eorang Arab Kristian dari Lubnan. Dia pun sebut Allah. Tak de pun orang Arab Islam bakar rumah dia. Mengapalah bongok sangat. Yang aku terkejutnya kat sana ramai orang tak kira bangsa dan ugama sebut 'InsyaAllah' Amacam orang Melayu ni Islamnya lebih dari Arab ke? Jangan dok perasanlah. Kalau dah lama makan subsidi inilah jadinya!

      Delete
    5. Aku rasa kalimah Allah ini orang lain tak boleh guna kecuali Umno. Umno je yang mempertahankan kalimah Allah, tapi hukum Allah sial nak mampos umno tolak bulat-bulat. Ini adalah kerana Umno setan yang dikenali......

      Delete
    6. aji ripin ni pi mekah pakai duit nombor ekor ka, patutlah dia jadi gitu

      Delete
  4. Akum tuan haji ariffin..tuan haji sedar x,tuan haji dah buat fitnah?tuan haji sedor x dosa dan pahala?ke tuan haji ni sekadar salah sorg lagi pencacai ubn yg menyamar dan terdesak utk berhujah?tuan haji da pegi dptkn penjelasan dr tuan empunya badan tu sendiri?datas dasar ape tuan haji kemukan fakta diatas yg xpernah disebut2 pun oleh kesemua pimpinan pas?menjadi tggungjawab tuan haji utk pergi mendapatkan penjelasan dari tuan empunya badan...isu ni dah diselesaikan,tapi nmpknye tuan haji ni jahil nas dan hukum..jd bertaubatlah ye...xyahlah nak menyamar..

    ReplyDelete
  5. Kalau dah liwat pun boleh terlepas. Hanya kerana kesilapan teknikal. Kalau dah video itu besi tak boleh jadi saksi.

    Inikan pula jenayah ragut. Buat-buat tak tau pulak.

    Alahai janganlah kotorkan serban tu lebai oiii!

    ReplyDelete
  6. Ni puok hj setan di kenali... Pi mampus aku DOA hj setan ripin dan group... Insaflah... Mu nok mampus doh.. Jgn banyok fitnoh.. pTr.. Tentera Rakyat.

    ReplyDelete
  7. Manifesto BN 2008: SELAMAT, AMAN DAN MAKMUR..janji di capati..klu sempadan negara pn boleh tembus, inikan pulak keselamatan rakyat..UMNO adalah parti yg hanya jaga kroni..

    ReplyDelete
  8. Macam-macam bala menimpa dinegara kita hasil kerajaan bn. Mari kita bersama sama doakan agar kerajaan pr dpt memerintah dan mdpt barokah

    ReplyDelete
  9. Bala dan malapetaka menjadi jadi kebelakangan ini, perigatan dari Yang Maha Esa jangan kita rakyat malayaysia menyokong dan mengundi umno bn haram jadah, sebaliknya kita semua wajib undi pakatan rakyat. Beri mandat kepada kerajaan pakatan yg terpilih dan terbaik ........PAKATAN RAKYAT

    ReplyDelete
  10. Tambah pendapatan sambil layari internet. Modal Hanya Rm20 dan anda diberi sisyem promosi automamatik 100% Dapatkan segera disini sekadar berkongsi peluang.

    ReplyDelete
  11. Mlm hmmm xde ayat lain ...
    Kongsi kongsi...
    Try la ayat baru pulak..

    Xde jalan mudah nak dapat duit kecuali kena buka ladang lembu..

    ReplyDelete
  12. sabda RASULALLAH
    Wahai manusia, Sesungguhnya orang-orang terdahulu daripada kamu binasa, kerana apabila orang mulia di antara mereka yang mencuri, mereka membiarkan dan apabila orang lemah antara mereka yang mencuri, mereka melakukan hukuman atasnya.

    Saidina Omar mempunyai anak. Semasa Saidina Omar memerintah, Orang yahudi telah memerangkap anak saidina Omar meminum arak dan berzina. Satelah berlakunya perzinaan, Orang Yahudi telah mengadu kepada Saidina Omar anaknya berzina, Anaknya dibicara dan didapati bersalah. Saidina Omar menghukum anaknya dengan seratus sebatan saperti hukuman islam

    Dari pengajaran disini didapati, Rahmat diturunkan dalam Pemerintahan Saidini Omar kerana Anak Pemimpin dihukum dengan kesalahan yang setimpal,

    Negara Malaysia sekarang ,Jika pemimpin dan anak pemimpin buat salah kes ditutup, itulah sebabnya rahmat tuhan tak turun dan bermacam-macam bala turun.


    Segala jenayah yang berlaku di Malaysia ini dimulakan oleh ahli politik dan kerajaan, Ahli politik dan kerajaan buat jenayah tanpa ditangkap dan bicara menyebabkan hati rakyat terbuka membuat jenayah.

    Berzina dikalangan ahli politik tidak dikenakan tindakan. Kes Rahim Tambi Cik, pasangan Perempuan dituduh bohsia, so rakyat pun berzina

    Contoh 2

    Pembunuhan dikalangan Ahli politik tidak diselesaikan dengan adil saperti kes Altantuya, Norita. so rakyat pun suka berbunuhan

    Contoh 3
    Penagihan dadah anak ahli politik tidak dikenakan tindakan jadi terjadinya penagihan dadah dikalangan rakyat


    KERAJAAN BOREK RAKYAT RINTIK

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...