Thursday 3 November 2011

KERAJAAN DIPIMPIN OLEH PEMIMPIN BEROTAK LEMBU AKAN TERUS KEKAL DAN AMALKAN UNDANG-UNDANG RIMBA!!!!



Nazri: AUKU kekal sebagai undang-undang
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata keputusan mengenai Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) 1971 belum muktamad dan ia kekal sebagai undang-undang.

NONEBeliau memberitahu Dewan Rakyat bahawa ia terpulang kepada Jabatan Peguam Negara sama ada ingin membuat rayuan atau tidak terhadap keputusan Mahkamah Rayuan Isnin lalu.

"Keputusan masih belum muktamad, kita tidak tahu rayuan berlaku atau tidak. Tunggu Peguam Negara sama ada nak buat rayuan atau tidak," katanya ketika menjawab soalan Datuk Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena) ketika perbahasan Rang Undang-Undang Perbekalan 2012 peringkat Jawatankuasa kementeriannya.

Mahfuz merujuk keputusan Mahkamah Rayuan yang menyatakan Seksyen 15(5)(a) AUKU yang melarang pelajar menyatakan sokongan dan simpati atau bangkangan kepada mana-mana parti politik dalam dan luar negara, adalah tidak sah dan bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

Dalam keputusan majoriti 2-1, panel tiga hakim itu memutuskan seksyen tersebut tidak munasabah dan melanggar kebebasan bersuara.

PANDANGAN OMAK:-

KERAJAAN YANG TIDAK MENGHORMATI KEPUTUSAN MAHKAMAH IALAH KERAJAAN LEMBU....TIDAK MENGAMALKAN ISTILAH "SEPARATION OF POWERS" PENGASINGAN KUASA, YANG SEKIAN LAMA MENJADI TUNJANG KEDAULATAN NEGARA DAN AMALAN DEMOKRASI NEGARA KITA.... PERKARA ASAS YANG MUDAH INI PUN UMNO SANGGUP LANGGAR DENGAN RAKUS DAN BIADAPNYA, MAKNANYA UMNO SUDAH TIDAK BOLEH RAKYAT BERGANTUNG HARAP UNTUK MEMBELA MASA DEPAN NASIB RAKYAT MARHEAN...PENGAMAL TEGAR UNDANG-UNDANG RIMBA.. SIAPA KUAT DIALAH YANG BERKUASA...KINI SUDAH TIBA MASANYA KEKUATAN YANG DIMILIKI UMNO DICABUT PADA PRU 13 NANTI...KALAU BOLEH BUKAN SAJA CABUT KEKUATANNYA.. CABUT SEKALI NYAWA UMNO AGAR TIDAK LAGI WUJUD DIMUKA BUMI MALAYSIA YANG AMAT BERTUAH INI...RAKYAT BENCI UMNO/BN... UMNO IS DEAD... PR GANTI BN.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...