Monday 25 June 2012

LAGI SEKALI UMNO KANTOI!!!!...BEKAS PENGARAH SIASATAN BADAN PENCEGAH RASUAH ( BPR ) DATUK RAZAK IDRIS NAFIKAN YANG DSAI ARAHKAN BELIAU BUAT AKUAN BERSUMPAH MENAFIKAN WUJUDNYA SIMPANAN TERSOROK RM3BILLION KEPUNYAANYA.. SEBALIKNYA BELIAU DIARAHKAN BERBUAT SEDEMIKIAN OLEH KETUA PESURUHJAYA SPRM SENDIRI DATUK SERI AHMAD SAID HAMDAN!!!


UNTUK MELIHAT PAPARAN AKUAN BERSUMPAH LEBIH BESAR DAN JELAS SILA KLIK KEPADA KEDUA-DUA IMEJ TERSEBUT

Bekas Pengarah
Siasatan Badan Pencegah Rasuah (BPR), Datuk Razak Idris  telah menafikan sekeras-kerasnya dakwaan oleh 2 akhbar arus perdana milik UMNO, NST dan BH,  mendakwa bahawa  Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengarahkan beliau untuk mengeluarkan suatu akuan berkanun bersumpah yang membersihkan bekas menteri timbalan perdana kononnya RM3 bilion akaun bank tidak wujud seperti didakwa.


Apa yang dilaorkan oleh
New Straits Times dan Berita Harian pada 21 Jun 2012 adalah tidak benar sama sekali.
Sebaliknya Datuk Abdul Razak Idris berkata itu arahan untuk mengeluarkan akuan berkanun bersumpah  datang dari Ketua Pesuruhjaya SPRM ketika itu, Datuk Seri Ahmad Said Hamdan, dalam usaha untuk mengelakkan suatu sepina oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung fitnah saman terhadap NST pada tahun 2009 yang difailkan oleh DSAI..

"Saya tidak diarahkan oleh Anwar tetapi telah diminta oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM   bagi mengelakkan dirinya atau pun pegawainya daripada disapina oleh DSAI  sebagai saksi plaintif dalam saman sivil terhadap NST pada akhir tahun 2009," Razak  dipetik sebagai berkata apabila dia kembali dari Indonesia sebagai tindak balas kepada laporan terbaru.

NST pada 21 Jun yang dipetik Razak sebagai berkata bahawa beliau telah diarahkan oleh Anwar untuk mengeluarkan akuan berkanun.


LEPAS SATU-SATU UMNO TERKANTOI TERGIGIT LIDAH....

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...