Friday 22 June 2012

BIAR GAMBAR BERBICARA....PANAS MENDIDIH!!! SUDAH KANTOI LUNYAI BEB!!!.. ANAK SYARIKAT NEGERI MELAKA, PMTC SDN BHD MENGGUNAKAN BAS USANG PUPUS TARIKH SEBAGAI BAS PENGANGKUTAN AWAM!!!


Kini sudah terbongkar mengapa sistem pengangkutan awam di Melaka dibawah Ketua Menteri Datuk Seri Ali Rustam selalu mengalami kerosakan bas sepanjang waktu.

Rupa-rupanya anak syarikat negeri Melaka yang diberi amanah dan tanggung jawab itu guna pakai bas-bas yang terlalu usang sehinggakan gagal ujian asas Puspakom.
Demi mau menutup kisah ini dari penglihatan dan pengetahuan Najib Razak yang akan melakukan lawatan kerja ke Melaka lusa 24hb Jun 2012, bagi merasmikan Program UTC ( Urban Transformation Centre ) peringkat Negeri Melaka dan Jelajah Janji Ditepati, maka kerajaan Melaka terpaksa menyorokkan bas-bas buruk yang tersadai kepunyaan anak syarikatnya PMCT Sdn Bhd.

Bas-bas tersebut yang sebelum ini tersadai di Stesyen Bas Melaka Sentral telah dialihkan ke Dataran Klebang bagi mengelakkan rahsia mereka terbongkar di hadapan Perdana Menteri Najib Tun Abdul Razak yang dijangka akan membuat lawatan ke Melaka esok bagi merasmikan program UTC (Urban Tranformation Centre) peringkat Negeri Melaka dan Jelajah Janji Ditepati pada 24 Jun 2012.

Bas-bas buruk itu sebenarnya sudah lama tersadai di Melaka Sentral kerana rosak, tiada road tax, tiada kelulusan Puspakom dan sebagainya. Ternyata perkhidmatan bas sebagai pengangkutan awam henti-henti di negeri ini semakin buruk selepas diambil alih oleh Kerajaan Negeri Melaka
.

Jelas sekali kerajaan negeri cuba menutup pekung di dada mereka dengan menyembunyikan bas-bas tersebut sedangkan mereka tidak sedar bahawa isu ini telah diketahui umum dan tersebar ke seluruh negara.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...