KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 17 April 2013

CERAMAH MEMPERKENALKAN CALON PARLIMEN KULAI DAN DUN SENAI ANJURAN DAP DI KULAI, JOHOR TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN!!!... KERUSI BANYAK KOSONG?????


Pergh!!!!!.. Terperanjat juga bila Omak kau dimaklumkan kerusi banyak yang kosong ceramah anjuran DAP di Kulai malam tadi.

Rupa-rupanya kerusi yang kosong itu adalah tempat duduk tetamu khas terdiri dari Sdr Lim Guan Eng, Teo Nie Ching, Sdri Wong Shu Qi yang ketika itu berada dipentas untuk acara memperkenalkan kepada para hadirin mereka adalah calon DAP/PR untuk Parlimen Kulai dan DUN Senai.

YB Teo Nie Ching Ahli Parlimen Serdang telah dipilih khas pucuk pimpinan DAP agar menjadi calon DAP/PR di Kulai bagi membantu PR melonjakkan sokongan rakyat di negeri Johor terutamanya dari kalangan pengundi kaum Tionghua dan Sdri Wong Shu Qi untuk DUN Senai.

Hakikatnya ceramah DAP di Kulai, Johor malam tadi mendapat sambutan yang cukup hebat. Tiada apa yang UMNO/BN boleh lakukan untuk menyekat sokongan kaum Tionghua kepada Pakatan Rakyat...Buatlah apa saja tapi mereka sudah bertekad muktamad mau melakukan perubahan...Katalah yang bukan-bukan mengenai PAS/PKR/DAP dan seluruh pucuk pimpinan Pakatan Rakyat...Bagi mereka enough is enough..Time for Change.... 56 tahun lama sangat dahhhhh.

INI KALI LAH TUKAR.....JOM UBAH.....SELAMATKAN MALAYSIA.

50 comments:

  1. harap org melayu johor dpt menolak dap. semangat arwah kiyai saleh, yg mempertahankan melayu johor drpd proses pengusiran semasa 13 mei patut menjadi iktibar


    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. diharap semua melayu2 tak kira orang umno ke atau orang india ke orang cina ke mengundi DAP johor terutama kawasan senai dan kulai. ini adalah pesan tuan guru Azhar Khaujakan dan kiyai samsudin kerana untuk menggunakan mereka sebagai cara meningkatkan Islam. dan haram mengundi umno.

      cucu tiri keza sebelah bapak.

      Delete
    2. Kiyai Salleh mana ada involve masa 13 Mei.

      Dia involve masa time komunis bermaharajalela sekejap lepas perang dunia kedua.

      Masa 13 Mei ada satu group mengaku geng konon boleh buat parang terbang. Kena tembak dengan askar yg datang dari borneo mati jugak

      Delete
    3. banyak laa kau punya kiai...kalau hukum islam pun kau kata mundur ketinggalan zaman..bawaklah tok kiai mana pun...

      Delete
    4. Undi UMNO untuk bantu pemimpin, sanak saudara dan kroni memunggah harta negara.
      Rakyat baik melayu dan semua bangsa tanggung kenaikan harga minyak, harga tol, naik tarif elektrik, naik harga barang.
      Yang susah siapa?
      melayu bawah juga... cina juga...India juga...dan semua bangsa.

      Delete
    5. Kiyai atok lu..
      Isu2nya pemimpin umno & bn korup
      Kalau bagus semua sokong
      Akai ada ke?

      Delete
    6. Reza. Terang sangat kah fikiran anda tentang kiyai saleh dan 13 mei, jika sekadar dengar je x payahlah menyibuk kat sini, sedar tak sedar awak tu hanya sekadar berpoliti taik kucing je, samalah dengan macai umno yg lain sedang terkedu bila tengok pencalonan mp dan adun pr esok selepas penamaan calun siap call 999 lg tu

      Delete
  2. antara program transformasi bn dan program martubasi pr, yg mana satu pilihan anda?



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku takkan sesekali pilih parti babi negara walaupun janji2 cukup manis tapi hakikatnya kosong sebab bn babi negara terkenal dgn penipu dan penjenayah. aku pilih reformasi PR. klu tranformasi hanya cuma pindahkan yg dulu je. tapi reformasi adalah perubahan drp tak bagus kpd bagus.


      keling madey pundek.

      Delete
  3. kesiann kat keza..masih bodoh bersama umno...setiap komen sini..berapa inggit umno bayarkan...lebih bebal komen lebih mahal kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. muzium padi gunung kheyang17 April 2013 at 11:07

      fulus..fulus....

      Delete
  4. jangan sakit hati bro..itu parti dia..parti ko adee keee

    ReplyDelete
  5. sepatutnya org ramai nak tinggalkan umno..sebab kwn2 umno mcm keza ni hanya pandaikan ayat2 lucah dan keji. Itu yg menunjukkan otak nya hanyalah pasal lucah, sedangkan bnyk keja elok lain utk buatkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayat lucah? perbuatan lucah mcmana pulak? org pr yg dipecat drpd parti krn kantoi melancap dpn laptop. aiskrim assmin yg dijilat dgn penuh bernafsu dlm toilet. program masturbasi mcm ni takpe ke?


      keza

      Delete
    2. najib (nazak) lagi pulak dah tutuh main puki altantuya dah sedap2, sebab takut bini tau, terus bunuh altantuya. lepas tu takut bukti ada terus letupkan pulak. ni parti jenis apa macam ni? parti rogol? parti jenayah berat?

      mahathir mohamad

      Delete
    3. tolonglah nyah, kata dah tobat dgn dosa2 lampau...memori indah bersama nyah masih terpahat dihati ini...

      ex-jambu keza

      Delete
  6. aku harap rakyat menolak parti yg menggunakan kuasa utk kelucahan melampau. mari kita pilih parti yg memperjuangkan nasib rakyat dgn prog transformasi yg menguntungkan.


    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keza,,no ahli umno hang apa dia...nak tengok dah berapa tahun jadi ahli umno...aku pengundi atas pagaq...tapi 5 kali dah undi pas...

      -bidan anak haram keza-

      Delete
    2. untung weh!!boley bela lembu.

      Delete
    3. dulu nyah buat kelucahan melampau kat kita...tak ingat ke? kita dah tobat sekarang...nyah kata dulu nak tobat...tapi, kelucahan nyah sekrg melampau2...ishhhhh, jgn main2 nyah, nanti punai terbakar kang...

      ex-jambu keza

      Delete
  7. HIDUP DAP....HIDUP PAKATAN RAKYAT.....kesian dengan pencacai ameno ni...pagi2 dah meracau kat sini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. parti umno memang parti haram sebab belum daftar di ROS cawangan2nya sebayak 1200 lebih dan bahagian sebanyak 126. jadi umno sekarang parti haram. lepas PR mwnang nanti kita haramkan terus umno ni.

      Delete
  8. kpd org johor, jgn lupa dulu bagaimana nenek moyang kita dibunuh dgn kejam, diusir dari kediaman dgn rakus semasa 13 mei, dan bagaimana arwah kiyai saleh menyatukan org melayu utk bangkit melawan parti yg rasis yg ingin menguasai malaysia dgn penghapusan kedamaian. sejarah tak pernah menipu


    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. awk sebarlh fitnah perkauman wak tu...dh ketinggalan zaman kita kena hidup brsatu dan harmoni...jika x sampai bila kita brmusuh2an..curiga mencurigai..seperti yg d ajar oleh umno kepada awak..kami nk brubah dan keluar dari kepompong ni...buat apa 1 malaysia klu diantara kaum masih curiga..aku suka lihat seperti dlm perhimpunan BERSIH..cina tolong melayu,india..melayu tolong cina,india..india tolong melayu,cina..semangat malaysia mcm ni la yg kita mahu..bukan nya asyik tiup api perkauman seperti yg d tiup oleh umno awk..

      Delete
    2. oiiiiii..INI KALI LAH.......

      Delete
    3. kau ni kenapa nyah??? meroyan tak abis2...malam tadi tak dapat ais krim ke???

      ex-jambu keza

      Delete
    4. harap rakyat johor jgn lupe kesah keluarga menteri bela lembu,sejarah tk penah menipu..

      Delete
    5. you know what, you are dumbest and lamest person i've ever come across for..

      Delete
    6. mcm ye kalau Mak Mertua aku Cina tetapi dh masuk Islam dan Datuk aku pun Cina dah lama masuk Islam juga...jadi nak perjuangkan bangsa lagi ke...kalau pergi ke UK ke German ke Perancis ke hari2 ramai yang masuk Islam...jadi jangan jadi katak di bawah tempurung..bukan bangsa yang penting..agama yang penting...

      Delete
  9. Kalau nak ade semangat kiai saleh yang berjuang untuk melayu melawan cina... baik mca pun kita tentang. Tapi kita hidup dalam malaysia ni saling memerlukan. Jangan guna santimen perkauman. Renungkanlah.....

    ReplyDelete
  10. dalam UMNO ada melayu bodoh....melayu bodoh tu lah macam si keza nii...jganlah nak berbangga sangat dengan UMNO parti yg penuh dengan najis....apa dlm malaysia ni yg UMNO jer yg pandai memerintah...berapa ramai dan banyak kaum melayu yg di tindas di P.Pinang...kan DAP yg memerintah...tapi ada kita dengar berita orang melayu p.pinang tertindas..atau mati kena bunuh dek cina DAP.orang UMNO saja membangkitkan isu 13 mei tapi kalau di kaji sejarah siapa yang memulakan apa kemarahan orang orang melayu ketika itu....bukankah orang melayu tuu...sendiri....cuba kita lihat di selangor...siapa yang membawa kepala lembu...di SUK..SELANGOR...bukankah orang melayu...mereka saja untuk mengbangkit api kemarahan bangsa lain...tapi orang sekarang lebih bijak dan pandai tidak terpengaruh budaya samseng yang di buat oleh puak-puak BN...mereka megunakkan anak anak muda untuk menpengaruhi agar membenci PR...dan membuat kacau bila ceramah ceramah yg di buat oleh DSAI...ayuh para para pejuang pakatan rayat....ini kali lah...kita ubah kerajaan MALAYSIA....pakatan menang hidup senang....

    ReplyDelete
  11. TAHNIAH PR teruskn perjuangan..selamat majujaya...

    ReplyDelete
  12. tak sabar nak mengundi. 7hb mei minyak turun beb! yahooo...!!!

    ReplyDelete
  13. Tahniah atas kesedaran orang-orang Johor kerana memilih Pakatan Rakyat. Kita tidak memusuhi sesiapa, cumanya kita sebagai rakyat inginkan perubahan dari segi pentadbiran kerajaan.

    Kerajaan sekarang sudah dikuasai terlalu lama oleh pengaruh politik. Hasilnya rakyat merana kesempitan angkara pembangunan yang tidak seimbang.

    Sebagai pesara saya juga memihak pada kerajaan tapi bukan kerajaan yang dibelenggu oleh otak2 menteri kitar semula.

    Kita tidak perlu menoleh kebelakang, menyesali maupun berdendam. Kita berjuang demi kebebasan minda jika benar kita rakyat merdeka.

    Terimalah manifesto Pakatan Rakyat dengan berlapang dada dan berfikiran terbuka. Tidak ada salahnya kita mencuba. Tidak ada bezanya antara Kit Siang dan Chong Eu masing-masing berbangsa Cina bahkan Eric Chia, Lim Goh Tong,Ling Liong Sik antara cina yang lebih teruk dari Lim Guan Eng.

    Rakyat harapkan minyak turun harga. Rakyat, kalau boleh nak tol dapat dikurangkan sebab rakyat sudah terlalu lama guna lebuhraya. Pendidikan agenda utama bagi kerajaan bukannya pembangunan yang menjurus pada pembaziran seperti bangunan jagung dua butir.

    Banyak lagi pembaziran dan harap maaf kerana komen terlalu panjang sebab kesian dekat peminat umno yang masih tertutup pintu hati hanya dengan komen-komen benci membenci.

    Bila membenci tertutup pintu hati. Belajar berugama baru kita kenal siapa kita sebelum kita nak sembang tentang keburukan orang.

    Salam hormat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih hujah anda..cukup bernas..hidup pakatan!!

      Delete
    2. Keza.Di situ BN kuat, di situ lah orang Melayu mundur. Transformasi konon, lu ingat org Melayu Johor masih bodoh mcm kau ke?

      Delete
  14. Ckp apa je la labu, yg penting ABU. Aku bkn bdk2 yg bleh terpengruh dgn hasutan. Aku bkn xpnah terlibat dgn umno ptghan 90an dulu. Demi kuasa bersih kotor, halal haram dah xamik kira dah. Xda parti yg sempurna. Tp nk banding umno, banyak buruk dr baiknya. Kalau ckp berdasarkan berita kt tv atau paper je, rentikan la..

    ReplyDelete
  15. Fuh!! Terkesan sguh saya dgn hujah2 keza ni. Ingatkan dah takde org cerdik dlm umno ni. Rupanya ada lg yg cerdik mcm keza. Saya terpaksa puji la kecerdikan keza ni. Mmg sgt cerdik. Tp cerdiknya setaraf budak tadika. Rasanya bdk tadika pun lbh cerdik dr keza ni.

    Haha....


    Cikgu tadika keza.

    ReplyDelete
  16. keza the bingai of malaysia ni 2013 la bukan zaman hang tuah le bahalol

    ReplyDelete
  17. Fuh!! Terkesan sguh saya dgn hujah2 keza ni. Ingatkan dah takde org cerdik dlm umno ni. Rupanya ada lg yg cerdik mcm keza. Saya terpaksa puji la kecerdikan keza ni. Mmg sgt cerdik. Tp cerdiknya setaraf budak tadika. Rasanya bdk tadika pun lbh cerdik dr keza ni.

    Haha....


    Cikgu tadika keza.

    ReplyDelete
  18. hari ngundi dah dekat ni..05/05/13..

    Semak daftar pemilih dan lokasi ANDA mengundi untuk PRU13 disini >>

    http://electroniccash.blogspot.com/2013/04/semakan-daftar-pemilih-dan-lokasi.html

    ReplyDelete
  19. haha.jom mengundi. .

    ReplyDelete
  20. Kezaaa...walau apa pun yang dikata dan dihina, aku tetap bersama ko ketika ko malu malu kucing minta borang PAS nanti...hidupppp keza...mampussss Umno..jahanammm BN...

    Guru KAFA keza.

    ReplyDelete
  21. Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba ko tengok parti UMNOOOO ko tu.. Parti perkauman ker tidak????? Senarai calon BN terbaharu cuba lak ko search, ada tak calon umporno???? Ko cuba lak tengok wajah Menteri pondan ko tuh ada macam muka Gay tak????? Pastu masa Baba n Nyonya kat Melaka tu guna Kalimah ALLAH tu nape puak korang tak ambil tindakan??? Lagi satu Mat Indon kat Malaysia ni ramai yamg di beri IC, sapa punya kerja?????

      MEMANG PAKATAN RAKYAT NAK SELAMATKAN MALAYSIA DARI TANGAN KORUP PARTI BN KO....

      Delete
    2. Anon 02:03
      Ada aku peduli...kahkahkah....Jom ulang sekali lagi...one more time:

      Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
      Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
      Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
      Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

      SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

      Delete
  22. Wataci fhm sgt sejarah melayu ni..sb pengalaman sendiri sbgai melayu..setahu wataci..klau dulu2 tu mmng wataci akui..jika melayu je dah mmng kuat keislaman nya..dan semangat melayu tu sendiri pun mmng kuat...tiada bangsa lain dlm negara ni yg berani kacau...hinga ujud satu pepatah.."jgn kejut harimau yg sdg tidur"!!!! Tpi ianya telah berubah keadaan nya skrg..melayu skrg sdah terpecah pd 2 jenis melayu..satu melayu yg da di rosak ranap kn oleh umnonok...dgn budaya rasuah..angkuh..tamak..rakus..fitnah....penipuan dan mnjdi penyamun..hinga hilang segala maruah..semangat keaslian sbgai melayu tu sendiri..sdg kn melayu yg satu lg tu msh berpegang pd budaya..semangat kemelayuan yg asal berasas kn dan berteras kn keislaman nya..so persoalan nya skrg ble ke umnonok nk pujuk kaum melayu yg benar ni tdi!!???? Rasa nya da terlambat utk umnonok utk repair..bg la alasan apa pun..crita yg mcm mna pun..buat la yg mcm mna pun melayu yg benar ini akn ttp pd pendirian nya..umnonok sendiri x sdr yg kesilapan demi kepincangan trus berlaku dlm umnonok..pkir2 kn la...

    ReplyDelete
  23. Wah tak sangka ramai melayu johor sokong pr..ini kali la

    ReplyDelete
  24. UMNOPORNO,HIDUP CARA KUNO PERANGAI MEMANG TAK SENONOH........

    ReplyDelete
  25. Masa ni takkan datang lagi kalau Melayu tak sedar diri. Yang kaya ketua-ketua korang. Buat harta untuk 70 keturunan walau pun dengan duit Genting janji kaya. Rakyat merempat, tanah dirampas hidupnya susah. Kalau tak sedar lepa ni memang patut hidup susah!!!s

    ReplyDelete