Thursday 18 April 2013

EDISI BONGKAR!!!!!!.. DAP DAKWA PEMIMPIN-PEMIMPIN BN MEMBELI IJAZAH SARJANA DARI UNIVERSITI PALSU!!!!!... SIAPAKAH MEREKA????... JOM TERJAH!!!!!!



DAP  hari ini TERUS membongkar dan mengorek lebih banyak kotoran pada kelayakan akademik ahli-ahli politik dari Barisan Nasional (BN) itu, dengan mendakwa ijazah kedua-dua timbalan menteri di Kementerian Luar telah dibeli dari universiti yang diragui


Sehari selepas menuduh A. Kohilan Pillay membeli Sarjana Sains dalam Perdagangan dan Ekonomi Industri dari Pacific Western University di Amerika Syarikat, Pengarah Strategi Pilhanraya DAP  Ong Kian Ming mendakwa calon Puchong telah mendapat ijazah sarjana palsu itu.


Ong juga mendakwa bahawa rakan sekerja Kohilan di kementerian yang sama, Datuk Richard Riot Jaem, telah memperoleh kelayakan akademik dari "universiti palsu". yang terkenal


"Dalam erti kata lain, kedua-dua timbalan menteri luar kita mempunyai bukan satu tetapi dua ijazah dari universiti yang meragukan!" Ahli politik pembangkang itu berkata dalam satu kenyataan.


"Tingkah laku itu adalah benar-benar tidak beretika dan tidak boleh diterima bagi mana-mana pemimpin, apatah lagi dua pemimpin negara yang sepatutnya untuk mewakili negara kita di peringkat antarabangsa!" Katanya.


Ong menegur kedua-dua timbalan menteri yang begitu berani untuk menyenaraikan kelayakan kertas mereka di laman web kementerian itu, menyatakan bahawa pemeriksaan latar belakang yang mudah mendedahkan universiti yang telah dianugerahkan dua ijazah mereka untuk menjadi ragu.


University Connaught di Republik Ireland dari mana Kohilan dikatakan telah mendapat Ijazah Sarjana Muda Ekonomi tidak mempunyai laman web dan telah menjadi antara satu senarai "institusi yang meragukan" dalam siasatan 2009 oleh media arus perdana milik dan kawalan BN,

The Star bersama-sama dengan Universiti Western Pacific
di mana seorang pemimpin BN telah mendapat ijazah sarjana, kata Ong.

Richard, Ahli Parlimen Serian di Sarawak, didakwa telah membeli  kedua-dua Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan dari Chartered Institute of Business Administration (Ireland), Teoranta pada tahun 1994 dan Sarjana Pentadbiran Perniagaan dari Universiti Preston di Amerika Syarikat.


Ong juga mendakwa bahawa Nicole Wong, calon MCA/ BN bagi kerusi Parlimen Seputeh, yang dimiliki "darjah tidak sah" daripada "sekolah-sekolah yang tidak dibenarkan", menimbulkan keraguan ke atas MBA beliau dari West Coast University Panama.


Beliau mengulangi gesaan mengenai calon-calon BN untuk menarik diri daripada mengambil bahagian dalam pilihan raya 5 Mei.


"Tidak mempunyai ijazah tidak membatalkan seseorang daripada menjadi calon.


"Tetapi berbohong tentang bagaimana seseorang telah mendapat ijazah pasti tidak layak seseorang, dari sudut integriti, daripada menjadi calon," katanya.

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/8/23/nation/4522725&sec=nation

5 comments:

  1. Setuju tindakan membongkar kebenaran. Tetapi bagaimana pula hasil siasatan kemudian dan pengesahan dari univeristi berkenaan yang sijil itu sah dan tulin. Betapa malunya mangsa ini Apa tindakan perlu diambil ke atas whistleblower ini ?

    ReplyDelete
  2. Jika wujud penipuan....buat laporan polis supaya calon akan secara automatik dilucutkan percalonan oleh SPR jd PR akan mendpt kemenangan tanpa bertanding....ada berani....sbb hari tu keluar kt paper hampir 20 ribu....tak kan tak sangkut....klau PHD kena tahu kajian apa yg buat....skrg dunia IT....semua dihujung jari.....

    ReplyDelete
  3. EDISI BONGKAR DAP TAK TANDING PRU 13 NI!!!!!!.....ROS TAK IKTIRAF KEPIMPINAN DAP .....TAK PA JANJI ORANGNYA BERTANDING....

    RAPATKAN SAF....PAKAI PAS BOLEH PKR PUN BOLEH...

    ABU
    ABCD......!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALAU TAK UBAH HANGPA SESAI TAK SUDAH

      Hai Oghang Sabah,
      Pilihanraya Mai Dah
      Kali Ni Hangpa Jangan Dok Buat Mudah
      Dulu Hangpa Kecik Haluih Macam Lintah
      La Ni Hangpa Bersatu Melayu Sudah Gah
      Harap Pada UMNO Hangpa Lekat Darah
      Hutan Depa Tebaih Tanah Depa Punggah Duit Depa Kedarah

      Hai Oghang Sabah,
      Lima Tahun Lepaih Dah
      Takkan Dok Betokak Tak Sudah-Sudah
      Yang Sudah, Sudah Lah
      Tok Sah Dok Seronok Dan Dok Gah
      Kalau Tak Ubah Hangpa Sesai Tak Sudah

      Hai Oghang Sabah,
      Kalau Tak Mau Susah
      Hangpa Kena Ubah
      Jangan Biaq UMNO Dok Belasah
      Kot Besok Tak Dak Apa Nak Mentekedaghah
      Krup, Krup, Krup.. Kikih Kerak Nasi Kawah
      Masa Tu Baghu Hangpa Wah.. Wah..
      Waktu Tu Nak Buat Apa Dah
      Dah Terantuk Baru Nak Tengadah
      Kalau Tak Ubah Hangpa Sesai Tak Sudah

      Hai Oghang Sabah,
      Yang Dok Di KL Balik Mai Pangkah
      Jangan Dok Eksyen Dalam Banglow Mewah
      Hangpa Pun Dulu Bekubang Dalam Sawah
      Lompat Geli Geleman Takut Kat Lintah
      Balik Mai Lekaih
      Tolong Mak Ngah Dan Pak Ngah
      Depa Dok Hap.. Hap.. Macam Nak Mati Dah
      Harap Puak UMNO Piii Gi Rahhh
      Harap Barisan Nasional Lama Mampuih Dah

      Mai kita Ubah Barisan Nasional Jadi Pembangkang Pulak Dah
      Baru Depa Tahu Langit Tinggi ka Rendah...Kah kah kah Kah Kah


      bukan citaan aku, tp Hamba Allah yg Sayang Malaysia.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...