Saturday 6 April 2013

RAKAMAN GAMBAR TERCATIT AYAT "LIE TO ME" KETIKA NAJIB SEDANG MENGHEBOHKAN MANIFESTO BN, KINI TERSEBAR DI INTERNET!!!!


NTV7 telah istiharkan ketika Najib Razak sedang seronok khayal syok sendiri membentangkan manifesto BN untuk hadapi pakatan Rakyat pada PRU 13 ini, sebagai  "LIE TO ME".

Maksudnya "BOHONGILAH AKU".

Adakah penerbit stesen NTV7 sedar dan akur bahawa ketika Najib Razak sedang membentangkan manifesto BN PRU 13 semuanya adalah bohong dan tipu belaka?

Ini bukan "AKU JANJI" tetapi lebih tepat "AKU TIPU"

71 comments:

  1. Kah, kah, kah. Tabik spring pada NTV7. tepat sekali channel tu diberi nama Lie To Me. Manifesto BN memang dari dulu sampai bila2 pun ialah lies, lies, lies.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang dasar penipu, kau tengoklah program pembentangan Akujanji Pilihanraya Umum 13 Barisan Nasional bermula jam 8:30 malam, sedangkan waktu yang disiarkan oleh penabur fitnah Pakatan Rakyat itu bermula jam 9:30 malam, nampak sangat nak membohong.

      Tak payah pembohonglah, sedarlah bahawa para pekerja tol, pekerja proton dan perodua serta pengusaha dan pekerja kedai kereta terpakai sangat marah dengan menifesto Pakatan Rakyat yang bukan setakat nak tabur pasir dalam periuk nasi mereka, tapi Pakatan Rakyat sudah hendak mengebom periuk nasi mereka.

      Sila jawab persoalan ini jika beranilah, kalau penakut, gerenti tak berani jawab.

      Untuk dijawab oleh macai-macai Pakatan Rakyat:

      1. Penghapusan tol.

      Bagaimanakah dengan masa depan pekerjaan beribu-ribu pekerja tol di negara ini? Siapa yang akan tanggung makan minum mereka selepas mereka diberhentikan kerja kerana tol di lebuhraya di mansuhkan?

      2. Pendidikan percuma.

      Apakah keuntungan kepada negara apabila pelajar yang main-main dalam pengajian di universiti hingga gagal dan dibuang dari kolej atau di universiti?

      Lihatlah kos pengajian untuk Diploma of Instrumentation and Control Engineering di Curtin Universiti Cawangan Sarawak adalah lebih RM 31,000.00, kalau tempoh 3 tahun, setahun sudah lebih RM 10,000.00, kalau setakat tahun kedua kena buang universiti, maka kerajaan sudah rugi RM 20,000.00, apa untungnya negara keadaan ini?

      Itu baru kos untuk diploma, kalau ijazah pula, di UNITEN kos untuk ijazah adalah lebih RM 55,000.00, selalunya untuk empat tahun. Setahun kos lebih RM 13,000.00 kalau di tahun ketiga sudah gagal dalam pengajian kerana sibuk berpolitik macam Adam Adli dan Khalid Ismath, kerajaan sudah rugi RM 39,000.00. Apa untungnya negara keadaan ini?

      3. Pengagihan tanah Felda Plantation kepada generasi kedua dan pesara tentera.

      Tanah Felda Plantation ada lebih kurang 350,000 hektar. Jumlah generasi kedua sahaja pun lebih kurang 1 juta orang, pesara tentera saja sudah beratus ribu orang. Ambil purata jumlah generasi kedua Felda dan pesara tentera adalah 1.5 juta orang, dibahagikan tanah seluas 350,000 hektar, setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.2 hektar atau lebih sedikit 0.5 ekar, adakah ini ekonomik untuk dimajukan sebagai kebun sawit atau getah?

      Malahan hampir 50% tanah Felda Plantation berada di Sabah, sedangkan lebih kurang 70% generasi kedua Felda berada di Semenanjung, apakah adil untuk generasi kedua Felda di Semenanjung diberikan tanah Felda Plantations di Sabah sedangkan penduduk Sabah yang lain tak memperolehinya?

      Apakah rasionalnya hanya generasi kedua sahaja yang dapat, bagaimanakah dengan generasi ketiga? Di kawasan Felda seperti Lurah Bilut yang dibuka pertengahan dekat 1950an, di Kampung Awah di gugusan Jengka yang dibuka pada awal tahun 1960an, sudah ada generasi ketiga dan keempat, bagaimana dengan mereka ini, jika dicampurkan dengan mereka, maka jumlah mungkin hampir 2 juta orang. Kemudian bagaimana dengan pesara polis, mereka juga berjuang untuk keselamatan negara? Malahan pesara Felda sendiri yang bertungkus lumus memajukan Felda, apakah mereka ini tidak berguna pada pandangan Pakatan Rakyat? Pada hemat saya jika dicampurkan semua yang terlibat, mungkin mencecah 3 juta orang. Di manakah rasioanalnya mengagihkan 350,000 hektar tanah Felda Plantation kepada 3 juta orang yang mana setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.11 hektar sahaja, nak buat kegiatan ekonomi apa atas tanah seluas itu?

      Sila Pakatan Rakyat jawab pertanyaan ini untuk penjelasan rakyat samada menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat ini untuk bantu rakyat atau sekadar nak menipu rakyat semata-mata?

      Tetapi apa yang jelas adalah

      Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

      Tetapi,

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Apalah bodohnya mat nasionalis melayu nih tulis pjg2...

      Omak kau tak tipu. Yg tertera kat skrin tu sebenarnya program asal tv7 sebelum airtime tu dirompak bn...

      Pasal harga keta murah yu, org dlm industri pun sokong. Lu sapa. Yg tak sokong che det je sbb takut proton x laku. Piiirah. Org kuat umno pun x nak beli proton guna keta jepun.

      Pasal tanah felda plantation utk gen2 felda dan bekas tentera tu apa yg kau nak susah. Tak cukup kjaan pr top up lah... Pasal apa nak beri tanah kat rakyat bn sibuk tapi beri tanah kat kroni senyap je?

      Dari 3 juta tanah rizab melayu skrg cuma tinggal 1.7 juta je... Pandai umno jaga tanah melayu ye?

      Malaslah nak berbalas hujah dgn umno totok tak sedar diri nih. Bak kata che det, org melayu yg bijak2 masuk pas, tinggal yg bodoh2 mcm mat nasionalis dlm umno.

      Ha ha ha...

      Delete
    3. Pencacai umngok x abis skolah tu..tosah layan..mabok pil kuda..Ini kalilah..takbir!!

      Delete
    4. Klu tol dah percuma sok, jgn mengamok plak kat toll gate : Aku Nak Bayar Toll !

      Delete
    5. nasionalis melayu haprak ni tak ada idea lain ke... asyik yg sama jugak diulang2. nampak sangatkurang ilmu dan idea. tu lah asyik bergantung pada media umno. sampai bila tak akan berkembang fikiran dan akal kau... kesian


      zack

      Delete
    6. Mamat Melayu nasional nie macam lah adik ipar aku lulus darjah empat sekolah Melayu tapi jadi ahli UMNO ampu habis-habisan akhirnya dilantik jadi bendahari UMNO kawasan wah bukan main naik tocang , wal hal semua surat menyurat dan kira bicara wang orang lain yang buat dia hanya tanda tangan saja ,orang kelentong dia sendiri pun tak tau, nak jadikan cerita dapat pula pingat dari sultan sebuah negeri pingat PJK ,wah lagi besar lah kembangnya perasaannya tu, hingga kehari dia jadi kuda tunggangan ketua bahagian usung kesana kemari dengan belanja sendiri . Ketua bahagian tersebut amat suka sekali kerana dia dapat seorang budak suruhan yang bodoh untuk digunakan.

      Delete
    7. matBIRU mmg singai, mungkin kerana genetik lembu kot.

      Delete
  2. Kesian.. Dah xde modal ye katak? Kesian aku tengok kuli PR neh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarkan c lunchai2 tu terjun ngn labu2 mrka yg penuh kunyit cair.. hik hik hik..

      Delete
  3. knape ntv7 nye logo tekeluar dr tv?ke ak yg slh tgk?

    ReplyDelete
  4. Apa pula tujuan Pakatan Rakyat Penang nak buat terowong dasar laut, malahan dalam menifesto PRU 13 kata nak hapuskan tol, tapi bila mereka nak buat terowong itu, nak kenakan tol pula bagi penggunaanya. Apa cerita ni?

    Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ulas ler skali kesah lembu nfc en mohamad,

      Delete
    2. Nak buat terowong adalah projek baru, kutip dulu lepas tu dah habis tempuhnya maka ditutup atau dihapuskan seperti jugak TOL tu...kalu dah cukup tempuh dah pulang modal mak sepatutnya dihapuskan itulah cara paktan.Ini tidak dah untuk berbilion-bilion tak mahu dihapuskan . nak paksa rakyat untuk mengkayakan mereka. sedangkan modal dah dapat balik. Anda mesti ingat, setiap kata dan luahan pembangkang diibaratkan, "The Guest is always right". Dan wajib bagi pemerintah menerima apa saja saranan, teguran, atau ap saj yang telah dibentangkan oleh oihak pembangkang kerana ianya adalah koleksi koleksi kesalahan dan kesilapan yang dilakukan olreh pemerintah sepanjang pemerintahannya selama 54 tahun. Jadi, itu adalah tanggungjawab atau satu kewajipan buat pemerintah untuk membuat koreksi atau memperbetulkan apa yang tak betul...dan itu adalah satu kebenaran yang wajib diakui akn kebenarannya. Kalau tidek dapat dilaksanakan maka serahkanlah kepada yang lebih berwibawa.

      Delete
    3. TAHNIAH.. hujah yg terang lgi brsuluh,,nmpk nya asyik KENAA.. je en mamat ni he.he.he....

      Delete
    4. Betul ker en mohamad kata Demi Agama tu.. tak faham lah. Naper Bini Najib tak pakai tudung ekk..

      Delete
  5. Macai detected..haha...

    ReplyDelete
  6. omakkau ni igt najib cam bang non kot.manifesto bukan janji.hahaha

    ReplyDelete
  7. is this the best you thought of to counter tonight manifesto?. it really reflects your incompetency in building a nation. Grow up!

    ReplyDelete
  8. Akur juga nk turun harga kereta

    ReplyDelete
  9. WOI ....Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu.....
    aku dpt jawab satu jer...pasal pemansuhan tol tu......kerajaan pakatan rakyat akan beli balik konsesi tol tu...bahlol!!! pekerja-pekerja tetap di beri makan minum dan gaji...tk de yg kebulur pon...kau pergi tnya negeri2 yg telah di tadbir oleh pakatan...ada yg mati kebulur tk? jangan pemikiran bodoh mcm lembu umno...oppsss terkeluar perkataan LEMBU NFC plak...hihihihhi :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.bole percaya ke??ending nant bang non ckp manifesto bukan janji.

      Delete
    2. Bangga dgn nasionalis he he..manusia makin ada umur makin cari tuhan Cari agama..ni sibok dgn nasionalis..hang bawk la nasionalis msuk kubor.. Mana tau mungkar nangkir tanya soalan knp kamu x jaga melayu..Ckp mcm org x abis skolah xpaham bahasa..

      Delete
  10. Cik mamat dh bg tau ke kat najib...nuar nk debat...bn live PR 10minit...betui ke demokrasi mcm ni...nape Bn nk turun herga keta arrr...itu hari kutuk2 kat Parlimen...adoiii mcm mn ni ke tadbir negara...bagus jgk PR mng byk pd 2008 tp lg bagus kalu dpt mng Kabinet Msia...mamat jgn lupo debat terrr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolong jgn bg tau najib!!!! mana dia berani nak debat. klu nak sangat debat ajaklah khairy. aku rasa dia lebih berani..

      zack

      Delete
  11. Budak darjah satu rasanya lebih cerdik dr awak ni...

    1. Awak prihatinkan nasib pekerja tol yg beribu...itu bagus tp awak ada fikir ke nasib pengguna highway yang berjuta saban tahun? Tu x termasuk time raya.. dah le kena byr tol.. jamm pulak..bkn x leh ambil tol tp ambik la setakat yg sepatutnya.. dh le kutipan melebihi sepatutnya, ada nafsu nk naikkn lg hrga..

    2. Pendidikan percuma.. sy rasa awak mungkin org kaya berdasarkan perbandingan yg awak buat.. cuba byngkan setiap pelajar terpaksa berhutang sebanyak 30k ke 40k hnya utk pastikan tidak main-main semasa belajar...itu belum jamin kerja menunggu lps bljr.. kalau setiap thn terdapat lebih 100k pelajar di universiti, dh berapa jumlah hutang yg ditanggung? maka setiap rakyat generasi berikut walaupun bekerja (belum tentu kerja pun ada) terpaksa byr hutang yg bertimbun... blm masuk hutang keta, rmh dll..

    3. Psl Felda, kalau awak ada cdgn lebih baik cuba beri..jgn merungut..Cuba fikir.. Adakah FGV itu benar2 membantu Felda? adakah dengan pemberian bonus saban thn tu membantu peneroka? Famili isteri saya dari kalangan peneroka Felda.. Sy rasa kalau Felda di bawah PR sejak 50 thn dulu, bapa mertua sy bukan terima bonus tapi dia yg akn bg bonus kpd org..

    Cuba awak bg PR memerintah pulak, kita tgk satu penggal.. nnti awak buat perbandingan antara BN dan PR..

    Utk pengetahuan anda, 4 negeri di bwh PR x bangkrap pun, 4 negeri di bwh PR x huru harapun selama ini.. Malah ada yg diberi 5 bintang oleh audit negara.

    Buka minda buka hati. Saya pilih Malaysia Saya pilih PR.

    -shah-
    Rakyat Marhaen

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah hujah yg sangt bernas,,,rasa nya kali ni baru le dak mamat yg degil tu mengakui kebodohan dia...

      Delete
    2. cik mamat ni nak cuba pengaruhi penyokong pr. manalah tahu klu ada yg termakan hasil kajian bodohnya. TQ Shah. mungkin lepas ni tak ada lg komen bodoh dr nasionalis melayu ni.

      Delete
    3. terbaekk...
      INI KALILAH!!TUKAR!!

      Delete
  12. ada juga orang yang bodoh macam dak mohamad nasional melayu....nama jer melayu tapi bodoh..buat malu melayu jer.otak cetek mcm otak lembu Sharizat Jalil...eloknya si mamat ni jaga lembu jer..tapi yang pastinya si mamat ni kroni kuat orang BN...kalau lah di takdirkan masa PRU 13 ni Pakatan Rakyat menang..pastinya si mamat nasionalis melayu ni....pergi jaga lembu atau pun jadi lembu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la di panggil BODO dr jogho lembu bodo.. Rakyat x mau pemimpin korup, perompak, penyamun, penyangak habis harta negara duit pembayar cukai di samun di rompak nk kayakn kroni..paham x cik mamat..xkn nk jd puak2 dajal jenayah org umno ni buat x nmpak je..nk bodoh2 rakyat pulak..rakyat yg sensara.. Kita bukan nk kaya raya cuma sama2 dpt rasa hasil kekayaan Malaysia ni bersama tu pun susah ke nk paham2?? Kalu sama2 senang kn xpayah pikir lg nk tolong org susah.. Tu la keadilan yg kita nk.. Akai ada ka?!! Cik mamat melayu oi..

      Delete
  13. en mamat,lembu udah bg makan ke!!!

    ReplyDelete
  14. sekarang bukan masa untuk berfikir mengenai harga kereta, tol, PPTN dan pelbagai perkara.
    Perkara yang perlu difikirkan adalah : A B C D.
    Semua calon boleh di undi "Asal Bukan Calon Dacing".
    Ingat A B C D anda selamat dunia akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMINN..ABCD Asal Bukan Puak Dajal..asal ada untung sume halal..Judi arak rasuah halal asal dpt untung Tutup seblh mata kesalahan yg terang2 beleluasa dpn mata..

      Bamn

      Delete
  15. kah.kah.kah.. pakat balun mat dacing totok bangang punya hujah.. wat malu ke budak tadika permata je.. sian mamat ni... kih.kih.kih.. PTR. Tentera Rakyat

    ReplyDelete
  16. xlah,dia akan berada ditanah lapang sambil booo...booo..booo...(mcm 2kn bunyi lembu..??)kah..kah...kah

    ReplyDelete
  17. APA NAK JADI PUN KALI INI AKU DAN SELURUH KAU KERABATKU DI DUNIA NI AKAN BERI UNDI KEPADA PAKATAN.CUKUPLAH KITA DIPERBODOHKAN OLEH UMNO.INI KALILAH MASA UNTUK BENAMKAN UMNO BUAT SELAMA-LAMANYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. U=UMNO
      M=MENIPU
      N=NOMBOR
      O=ONE

      Delete
  18. Si mamat tua ni slalu di pangil lembu..adakah ia lembu??? Tpi dia ni mmng bodoh spesis lembu pun...mungkin dia ni krja pencacai lembu kot!!? Tu la da byk sgt hidu taik lembu sampai otak pun jdi bodoh mcm lembu..lembu asli ble gak buat korban tpi lembu tiruan ni xle la buat korban sb dia orang jadian lembu!!! Wataci rsa buaya pun x sangup nk mkn sb daging nya tersangat la busuk..menteri kesihatan spesis buaya keluarkn arahan jgn mkn..nti kita dpt penyakit bodoh mcm lembu...

    ReplyDelete
  19. sedikit pencerahan mengenai TOL ...

    Agak2 kenape Tol Sungai Besi, Tol Kat area Cheras tu dah free yea ??? sbb konsesinya dah tamat tempoh, dan dalam masa yg sama syarikat yg kelola dah dapat balik modal serta untung. begitu jugalah sepatutnya terjadi kpd PLUS...

    Kpd syarikat konsesi yg Highwaynya masih dalam tempoh perjanjian, tol tetap berlansung cuma perlu dikaji semula dari segi kadar bayaran yg dikenakan supaya tidak membebankan pengguna ( murah ),sambil syarikat masih untung & dapat support penyelenggaraan pd highway tersebut ...

    highway PLUS pula, ada diantara staffnya adalah bekas staff LLM ( lembaga lebuhraya malaysia ) yg diserapkan ke dlm syarikat PLUS & kebanyakannya staff kontrak iaitu kontrak janka masa singkat ( jika masih diperlukan baru kontrak baru ditawarkan ). PLUS adalah salah sebuah anak syarikat UEM ( antaranya PROPEL, OPUS, dan banyak lagi ). Jd, tiada masalah jika staff ini diserapkan kembali ke LLM. Kpd PLUS Ronda pula mereka adalah POLIS BANTUAN, jd salah satu badan kerajaan yg paling sesuai & kekurangan staff adalah POLIS. Kepada staff yg lain boleh diserapkan ke SPAD, JKR, PBT dan agensi2 kerajaan yg bersesuaian dengan kelayakan masing2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faham ke Encik Mohamad ( Nasionalis Melayu ) ...

      UNDI PR !!!

      Delete
    2. Mentaliti Pakatan Rakyat lebih teruk dari mentaliti budak tadika, cara berfikir mereka ini jenis hentam keromo, tak ada kajian, tapi pakai tulis ikut suka hati macam orang tak berakal.

      Pasal tol di Cheras dan Tol Sungai Besi itu, itu adalah bukti bahawa tol berkenaan bukanlah untuk menindas rakyat, tapi sekadar syarikat konsesi itu dapatkan semula modal yang dilaburkan bagi membina tol berkenaan, Pakatan Rakyat sendiri dah mengaku, tapi sibuk menyalahkan kerajaan lagi, memang Pakatan Rakyat bodo piang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Bo La Wei Pakatan Rakyat, sekarang majoriti rakyat Malaysia dan majoriti pengundi mahukan Barisan Nasional menguasai semua negeri di dalam Malaysia dan terus menguasai kerajaan Persekutuan Malaysia.

      PRU 13 Undilah Barisan Nasional untuk kesejahteraan kita semua.

      Sila bagai statitistiklah berapa kekosongan di SPAD, JKR, PBT dan agensi kerajaan berkenaan dan jenis pekerjaan, jangan dah nak terberak baru nak korek lubang nak buat jamban.

      Tapi biasalah kerana bebal, maka puak Pakatan Rakyat akan meracau yang bukan-bukan macam orang tak siuman sajalah.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Sedarlah rakyat malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Mentaliti Pakatan Rakyat lebih teruk dari mentaliti budak tadika, cara berfikir mereka ini jenis hentam keromo, tak ada kajian, tapi pakai tulis ikut suka hati macam orang tak berakal.

      Pasal tol di Cheras dan Tol Sungai Besi itu, itu adalah bukti bahawa tol berkenaan bukanlah untuk menindas rakyat, tapi sekadar syarikat konsesi itu dapatkan semula modal yang dilaburkan bagi membina lebuhraya berkenaan, Pakatan Rakyat sendiri dah mengaku, tapi sibuk menyalahkan kerajaan lagi, memang Pakatan Rakyat bodo piang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Bo La Wei Pakatan Rakyat, sekarang majoriti rakyat Malaysia dan majoriti pengundi mahukan Barisan Nasional menguasai semua negeri di dalam Malaysia dan terus menguasai kerajaan Persekutuan Malaysia.

      PRU 13 Undilah Barisan Nasional untuk kesejahteraan kita semua.

      Sila bagai statitistiklah berapa kekosongan di SPAD, JKR, PBT dan agensi kerajaan berkenaan dan jenis pekerjaan, jangan dah nak terberak baru nak korek lubang nak buat jamban.

      Tapi biasalah kerana bebal, maka puak Pakatan Rakyat akan meracau yang bukan-bukan macam orang tak siuman sajalah.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Sedarlah rakyat malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. haa ngaku pun tol boleh di hapuskan ... ingat x nak ngaku tadi. Time tol tu tutp awak kate kerajaan prihatin rakyat, tak prihatin ke kpd pekerja tol tu ??? mcm ne periuk nasi dorg ketika tu ??? ape cerita yea pekerja tol cheras & sungai besi tu sekarang ??? ada yg kne cari kerja lain, tapi kne cari sendiri lah, nasib korang lah dapat kerja ke tak, yea dak... tidak seperti PR lakukan, tolong pekerja tersebut serapkan ke agensi yang ada dan bakal diwujudkan pada mereka mengikut kelyakan masing-masing... yang takut disini hanyalah orang atas PLUS,lantikan terus oleh "BOSS", hasil-hasil PLUS disalurkan pd BN & kroni-kroni tertentu ...

      tapi program yg telah dirangka PR dah ada, bagaimana nanti ketika perlaksanaan tersebut. wujudkan agen2 yg dinyatakan, bukan temberangkan. dan yang paling banyak memerlukan khidmat tenaga pekerja adalah PBT2 tempatan. tunggu lah bila PR memerintah nanti untuk dilaksanakan...

      UNDI PR !!!

      Delete
  20. U=UMNO
    M=MENIPU
    N=NOMBOR
    O=ONE

    ReplyDelete
  21. kpd PR2 semalaysia sy En Mohamad mengaku saya ada seekor Lembu yg terlepas dr NFC

    harap maklum

    ReplyDelete
  22. Macam mana dengan loan imppk bank rakyat...?
    Kenapa dah jadi makin susah pulak syaratnya..?
    Kata nak bantu peniaga tp dah makin susah pula syaratnya..
    Nak minta bank statment 3 bulan la..mcm mcm..
    Tapi takda pun tertera pada borang tu..
    Ramai yang mohon skim mikro imppk ni kebanyakanya peniaga kecil..kadang2 duit tak masuk bank pun..
    Ramai yang nak pinjam sebab nak tambah modal dan besarkan perniagaan..
    Kalau peniaga tak dapat pinjaman ni..ramai yang akan berpaling tadah..
    Ni semua akan menyumbang pada kekalahan bn kelak..
    Pemohon pinjaman ni semua dibawah persatuan peniaga penjaja tempatan..setiap undi peniaga atau penjaja ni pn penting juga..
    Tolong bantu mereka luluskan pinjaman sebelum pilihanraya..
    Kalau tidak..mereka akan anggap permohonan mereka ditolak dan kesanya ialah mungkin mereka akan undi pakatan rakyat.

    ReplyDelete
  23. Ksian en. Mamat 2.smue kte die 2 lembu n bodoh.soaln die 2 smuenye ok2 p nk wt cmne lg die dh dibutakn oleh umno.die tnye soaln 2 die dh buta n pekak.y die bleh dngr hanya umno y b,ckp.ingt skali ksian gk kt en mamat ni,ingt skali cm bdak pra sekolh

    ReplyDelete
  24. Bodo drpd Juara lembu BODOH!!! Makan nasi jadi taik kita xnk generasi akan dtg merempat duduk bwh jambatan tp longkang minta sedekah..bukan pikir pasal tembolok cow je.. Kat JB ni da makin byk tanah tergadai.. Buat umh banggunan bukan utk rakyat tp utk di beli org asing seberang tambak.. Utk rakyat tu hah rumah2 flat..brapa ramai org melayu mampu beli umah teres harga 400k.. Yg kaya trus kaya senang lenang..yg miskin merempat kt negara sendri


    Bamm

    ReplyDelete
  25. Jangan cakap banyak, yang penting pru ni goood babai umno....babai be end.:-) seluruh kaum keluarga ku keluarga isteriku, kawan kawan ku dan keluarga keluarga mereka yg boleh mengundi akan mengundi samada pas, pkr dan dap. Sorry umno and be end. Your time is up deadline.

    ReplyDelete
  26. jgn layan kenyataan bebal penyokong ameno (lembu) yg mcm org mabuk air ketum..bodo memantul...spesis belia 4B (bodo,bangang, bebal, bingai)....

    ReplyDelete
  27. eleh anjing pr.tulih berdegang degang
    padahal bila menang dulu tol kat sg nyior still kena bayar tol.dulu kata nak mansuhkan tol

    jangan nak menipu la pilih keluarga dinasti tadbir malaysia
    dalam pr smua kroni.anak beranak suami isteri semua ada jawatan.macam la malaysia ni dia yang punya.tak gitu anjing pr?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape masalah anak beranak, laki bini ke..janji bole buat keje jd wakil yg membela rakyat..bukan perasuah perompak..
      Bukan duduk sembang goyang telor dpt projek juta2 bilion2.. Nk buat istana dlm air br Nama melayu hebak..!!!

      Bamm

      Delete
  28. Kantoi. Penipu BeeNd. Waktu pakatan kata nak turunkan harga kereta. Semua kaki botek kroni kata tak boleh nanti peniaga kereta pakai bankrup. Sekarang pulak si jibi kata nak turunkan harga kereta. PENIPU BN!

    ReplyDelete
  29. OMAKKAU, kawan2 dah datang, cik mat malaya dah lari. Ke....cik mat pegi mesin rumput bagi mkan kat lombu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow !!!!! rupanya ramai penyokong pr yg cerdik dan punya info yg terbaik. klu mcm ni tak beranilah aku nak kacau blog ni.

      keza

      Delete
  30. Salute...PR..kerana anda kuat, BN sudah akur tergugat. Segala idea PR ditiru ligat oleh BN yang sudah berkarat.

    TAHNIAH PAKATAN RAKYAT

    TAKBIR...TAKBIR...TAKBIR...

    UBAH SEKARANG....

    ReplyDelete
  31. Wei cik mat lepas bg lembu mkn jgn lupa datang blk bancuh otak mereng cik mamat nasionalis melayu haprak.. Nk bg tuisyen skit..kehkehkeh

    ReplyDelete
  32. memang time tu sebenarnya cerita cina tajuk lie to me..saje menunjuk kebodohanla penulis blog ni...wat malu je

    ReplyDelete
  33. En Ahmad...begitu byk bukti yg BN dah menyeleweng ada..anda masih lagi x nampak.??..........arghhhhhhhhhhhh!!

    ReplyDelete
  34. Kesian mamat nasionalis, 40 orang kata bodo, tambah lagi,Betul betul bodoh.

    ReplyDelete
  35. Memang nasi orang melayu selalu termakan nasik kangkang, ni kat blog ni ramai dah terrmakan nasik kangkang DAP dan konconya yang berak tak cebuk, amik kau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daripada makan rasuah rosak Minda rakyat memalukan agama..puiih?!!

      Delete
  36. Korang ni yg bodoh semua bergaduh sesama sendiri...kalo x suka jgn nk maki situ maki sini tu dah salah dr segi islam....org lain tepuk tangan tgok org islam sndiri gaduh sama sendiri. ...pikirkan...

    ReplyDelete
  37. Abis nk kate mcm mane lg..bangang bebal da tua2 pun x msuk di ajar nk sokong lg puak dajal.. "wahai pak tua hensem otak letak kt lutut dan pikir guna tembolok tekak perut boncit melantak rasuah (no1 enemy) tolong la jgn nk jd dajal kecik..tuhan marah tau..auw2"

    ReplyDelete
  38. Ezam Tahu kenapa Anwar dipecat ... dan siapa yang sebenarnya penghianat negara. saksikan pada minit 1:45 .... http://www.youtube.com/watch?v=gIQPkuu5nWU

    ReplyDelete
  39. ni semua bodohlh..PR bodoh..penyokongnya bodoh..masuk wall pro umno menuduh penyokong umno menggunakan kata2 kesat..tp kt blok pembangkang lg teruk ayat yg digunakan..lebih bongok..

    ReplyDelete
  40. Alhamdulillah. sama2 tekadkan azam,kuatkan semangat utk terus berusaha menawan putrajaya. setelah kita takhluki putrajaya,sama2 bantu kerajaan baru (PR) utk menegakkn undang2 Islam,bersabar mmbantu mereka utk memulihkan kembali kerosakan dan hutang2 yg byk dibelanjakn oleh ** (xsanggup dah nak tulis nama parti tu)

    are you ready for PR??
    InsyaAllah yes!

    -Student Syariah-

    ReplyDelete
  41. Salam semua.
    Saya seorang jurutol PLUS. Isteri saya surirumah sepenuh masa. Anak ada 3 dan semua masih sekolah.
    Harap dapat bagi jawapan pada saya jika Pakatan memerintah, ambil alih PLUS dan hapuskan tol. Sudah pasti nasib jurutol seperti saya dan 4000 rakan saya yang lain akan terjejas. Tiada tol maka jurutol mesti tidak diperlu lagi.
    Harap maklum, majoriti syarikat tol dibarisi oleh jurutol (90 peratus).
    Bagaimana nasib kami? Takkan semua nak diserap ke bahagian Pentadbiran lebuh raya?
    Harap dapat bagi penjelasan.

    ReplyDelete
  42. Itu bukan "AKU JANJI" Itu "AKU JAHIL"

    ReplyDelete
  43. Selamat Datang JAMES BEN Pinjaman PERUSAHAAN

    Apakah nama dan Kembali MENCARI Pinjaman pribumi? FUNDS tingkat bunga Yang Terjangkau
    diproses Dalam, waktu 3 sampai 6 days.Have BEKERJA
    Andari pernah ditolak Terus menerus Oleh Bank Dan keuangan Before
    Lembaga? Goodnews adalah di Sini!
    Mendapat INFORMASI bahwa selain masuk Ke bisnisdan untuk memaksimalkan
    keuntungan, PERUSAHAAN inisial mulia berjalan Satu mil ekstrabesar,
    Ke melihat hubungan pemberi Pinjaman-peminjam Yang Sehat di. Suami melibatkan membuat
    Pinjaman sehingga paket Negara Yang FLEKSIBEL Yang
    berniat pelanggan diperbolehkan kebebasan berapa BANYAK untuk meminjam Dan
    KAPAN harus membayar Dilaporkan.
    KARENA mungkin menarik * Bagi nama dan Kembali, Kami menawarkan * Semua JENIS Pinjaman untuk setiap BAGIAN Bahasa Dari
    world.It JUGA mungkin menarik * Bagi Andari untuk mengetahui bahwa Andari sebagai berniat
    peminjam, menentukan berapa BANYAK Andari
    butuhkan sebagai Pinjaman Dan KAPAN harus membayar kitd Dilaporkan asalkan memenuhi * Semua nama dan Kembali Kami
    fleksibilitas requirements.This merupakan salat Satu faktor Utama Yang
    harfiah Berdiri Kami keluar ANTARA Lain di Sini di UKand sekitar
    Dunia.
    Kami menawarkan Pinjaman MULAI bahasa Dari $ 5,000.00 Min. menjadi $ 10,000,000.00 Max di
    3% bunga rate.We menawarkan Pinjaman untuk mengembangkan Pratama Afiliasi Dan memiliki
    kompetitif Tepi / Ekspansi Pratama Afiliasi. Kami bersertifikat, dapat dipercaya,
    handal, pengerjaannya efisien, CEPAT Dan Dinamis. Sebuah pengadilan Akan
    meyakinkan Andari ..... Severe Andari tertarik Dalam, memperoleh Pinjaman Kami
    tawarkan, di Bawah Suami adalah bentuk aplikasi untuk mengisi kitd Dan Dilaporkan kepada Kami.

    1 INFORMASI YANG DIPERLUKAN ADALAH
    Tenggang LENGKAP: _________________________
    JENIS Kelamin: _______________________________
    Status Pernikahan: _____________________
    KONTAK Enjiniring: ______________________
    Kota / Kode Pos: ________________________
    Negara: ______________________________
    Tanggal Lahir: ________________________
    Number Pinjaman Dibutuhkan: ________________
    Durasi Pinjaman: ________________________
    Penghasilan BULANAN / Penghasilan mingguan: _________
    Pekerjaan: ___________________________
    Tujuan untuk Pinjaman: _____________________
    Telepon: ________________________________
    Fax: __________________________________

    Terima Kasih Untuk Binaan Andari!
    Email: jamesbenloancompany@aol.com
    hubungi No; +2347059858063
    TIDAK ADA Kehilangan TAPI Utang ANDA DAN MASALAH KEUANGAN!
    KAMI Disini Untuk Tampilkan Andari Cara Yang Lebih Beit Untuk Kebebasan Finansial
    ! Hubungi Kami Hari Ini!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...